- Eğitim
- 17.04.2025 16:48
Çiğli Rotary Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Dr. Yurdagül Arıkan, akademik eğitimde üniversite başarılarının yüzde 85in üzerinde olduğunu belirterek, öğrencilerin gelişimi için sportif ve sanatsal faaliyetlere de önem verdiklerini söyledi
NİLGÜN TAZE - ÖZEL HABER
Rehberlik servisi ve sınıf öğretmenlerinin öğrencileri olumlu davranışlara kanalize ettiği Çiğli Rotary Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesindeteknoloji bağımlılığına ilişkin seminerler verilerek bilgilendirme çalışmaları yapılıyor. 2016 yılında yapılan Uluslararası Belkıs-Zeugma temalı robot yarışmasında 2016 mansiyon ödülünü alan okul aynı zamanda Tübitak 4006 Bilim Fuarına katılarak öğrencilerinin bilimsel gelişimini destekliyor.
Okullarında gündüzlü ve örgün eğitim yapılmakta olduğunu söyleyen Çiğli Rotary Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Dr. Yurdagül Arıkan Anadolu Ticaret Meslek Lisesi kısmında Bilişim Teknolojileri Alanı, Ticaret Meslek Lisesi kısmında ise Muhasebe Finansman Alanı bulunmakta olduğunu söyleyerek, Okulumuzun fiziki yeterliliği maalesef istediğimiz boyutta değil. Gençlerimizin değişik etkinlik ve spor faaliyetlerini yürütebilecekleri çok amaçlı salonumuz ve spor salonumuz bulunmamakta.28 öğretmen, 2 müdür yardımcısı ve 400 öğrenciden oluşan bir okuluz. Veli ve öğrencilerimize yönelik olarak çoğu insanın en çok sıkıntı çektiği konular olan bağımlık, teknoloji bağımlılığı, sınav kaygısı, aile içi iletişim, iş güvenliği, hızlı okuma, mesleki gelişim, kariyer günleri ve sektör tanıtımı, organ ve kan bağışı gibi konularda farkındalık yaratan seminerler veriyoruz dedi.
OKUL BAŞARILARI
Velilerin çocuklarına karşı duyarlı olduğunu açıklayan Arıkan, Velilerimiz çocuklarına karşı ilgili ancak ilgi anlayışları aşırı korumacılık üzerine olmasa daha iyi olur kanaatindeyiz. Çocuklarına doğru rol modeller olmaları halinde sorunların daha kolay çözüleceğini düşünüyorum. Okulumuz 2016 yılında yapılan Uluslararası Belkıs-Zeugma temalı robot yarışmasında 2016 mansiyon ödülünü aldı. Çiğli Fetih kupası birincisi, 15 Temmuz konulu şiir yarışmasında Çiğli birincisi, Ümran Baradan resim yarışmasında il üçüncüsü, Çanakkale Zaferi konulu afiş yarışmasında Çiğliikincisi olduk. Tübitak 4006 Bilim Fuarına katılarak, ritim grubumuzu kurduk ve toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerine kısa film yarışmasında il üçüncülüğü aldık. Şu sıralar öğrencilerimiz liseler arası müzik yarışmasına katılacaklar açıklamasını yaptı.
AKADEMİK BAŞARI
Değerler eğitimine büyük önem verdiklerini açıklayan Arıkan, şunları söyledi: Bunun için sokak röportajları, slogan yarışmaları münazara gibi etkinlikler düzenledik. Verdiğimiz Değerler Eğitimi farklılıkların bir arada yaşaması üzerine de oldukça etkili oldu. Bu pozitif yönde yaşanan değişim kurum kültürüne de olumlu yansıdı. Öğrencilerimiz izci gezileri düzenleyerek özellikle fotoğraf, resim gibi sanatsal sergilere katılıyorlar. Sportif faaliyetlerimizde gençlerimiz Buz pateni, badmilton, masa -tenisi gibi turnuvalar düzenleyebiliyor. Akademik anlamda üniversite başarımız yüzde 85in üzerinde yer alıyor. Önceki yıllarda 64 öğrencimiz bir yüksek öğrenim kurumuna yerleşti.
ÖĞRETMEN SEMİNERLERİ
Eğitimcilerin gelişimi için Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği hizmet içi eğitimlerin dışında üniversitelerin seminerlerine de katıldıkları bilgisini veren Arıkan, En son okulumuz öğretmenlerine kişisel gelişim çalışması olarak hızlı okuma ve hafıza teknikleri sertifikası aldırdık. Ritim ve futbol kurlarımız hala devam ediyor. Ayıra en son mesleki gelişim alanında muhasebe kursları açarak Netsis ve bilişim kurslarımızı tamamladık. İzmir irtibat bürosu yetkililerinden seminer alarak, Yaşar Üniversitesinde yapılan çalışmalara katıldık. Okulumuzda tek rehber öğretmenimiz var bu nedenle yoğun olarak çalışmaktayız. Bireysel görüşmeler, taramalar ve seminerler yaparak aktif katılım sağlıyoruz ifadelerini kullandı.
ÖĞRENCİ KAZANIMI
Sorunlu ya da boşanmış aile çocuklarını sorumluluk vererek ve okul etkinliklerine yoğun katılım göstermelerini sağlayarak kazandıklarını açıklayan Arıkan, rehberlik servisi ve sınıf öğretmenlerinin bireysel görüşmeler yaparak öğrencileri olumlu davranışlara kanalize ettiklerini söyledi. Özelikle spor ve ritim gibi etkinlerin çok fayda sağladığı bilgisini veren Arıkan, Çocuk eğitiminde velilerimize öncelikle kendilerinin iyi bir rol model olması gerektiğini hatırlatıyoruz. Velilerimiz ayrıca çocuklarına çok pahalı telefonlar almaktan vazgeçerek bunun toplum içinde bir sosyal statü aracı olarak kullanmasını engelleyebilirler. Okulumuzun Bilişim Bölümü, Teknoloji Bağımlılığına ilişkin seminerler vererek bu konuda bilgilendirme çalışmaları yaptı. Eğitim sistemimiz bence ezberden uzaklaşarak ve zihin haritaları gibi çeşitli öğrenme yöntemlerinin uygulanması sağlanarak daha iyi hale getirilebilir. İnternetteki bilgi kirliliği hakkında bilgilendirme yapmanın doğru bilgiyi yanlıştan ayırma üzerinde büyük etkisi olacağına inanıyorum şeklinde konuştu.
STRATEJİK PLAN
Arıkan, günümüzde gözlenen hızlı değişmelerin kurum, kuruluş ve firmaları uzun dönemli önlemler almaya zorladıklarını açıklayarak, Etkili bir kamu yönetimi, birbiri ile tutarlılığı sağlanmış stratejik yaklaşımları artık daha çok gerekli kılmaktadır. Yönetimin görevi, insanları, ortak amacı başarabilir duruma getirmek için onların güçlü yanlarını etkili kılmaktır. Başarı düzeyi, yönetim fikrinin ayrılmaz bir parçası olarak iş başarımının sürekli değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi kaçınılmaz hale gelmiştir. Sorunları geçici tedbirlerle zamana yaymak değil, onlara etkili ve kalıcı çözümler üretmek kamu yönetiminde başarı için şart olmuştur dedi.
HİZMET ÜRETİMİ
Kuruluşların başarılarının sürekliliğinin hızlı değişmeler karşısında stratejik yaklaşımlarla sorunlara çözüm sunabilmekten geçmekte olduğunu açıklayan Arıkan, Diğer yandan, kalite ve mükemmellik arayışının arttığı bir dünyada, vatandaşına hizmet üretimi, verimliliği, etkinliği artışı sağlama görevi bulunan kamu kesiminin stratejik yönetim kural ve ilkelerinin uyarlanmasında dikkat etmesi gerekiyor. Kamu yönetiminin yeniden yapılanmasında ileri görüş, vizyon, ufuk sahibi mevcut yönetici ve iş görenlerden bu yönde daha fazla yararlanma anlayışı, katılımcılık ve uzlaşma ilkeleri ile de tutarlı bir gereklilik haline gelmektedir. Bir ülkenin hedeflediği toplumsal, teknolojik ve ekonomik düzeye ulaşmasını sağlayacak en önemli öğe insan kaynağıdır. Beklenen yararların sağlanması için insan kaynağının öncelikle iyi yetiştirilmiş olması gerekmektedir açıklamasını yaptı.
İLETİŞİM ARTIŞI
Eğitimin kalkınmanın en önemli araçlarından biri olduğunu söyleyen Arıkan, şu ifadeleri kullandı: İnsanı yetiştirecek olan eğitim sistemidir. Günümüzde her alanda olduğu gibi, eğitim alanında da yeni değişimler yaşanmakta. Bilim ve teknolojinin hızlı gelişmesiyle, iletişimin artması, eğitim ortamlarının yeniden düzenlenmesi, öğretmenlerin niteliklerinin yükselmesi, yaşam boyu öğrenme, etkin öğrenme, öğrenmeyi öğrenme gibi yeni yaklaşımların gelişmesi, eğitim sisteminin sürekli sorgulanmasını ve geliştirilmesini gerekli kılmaktadır. Eğitim sisteminin amaçlara yönelik işlemesi ise eğitim yöneticilerinin stratejik planlarını en iyi şekilde hazırlamasına ve uygulamasına bağlıdır.
BİLİMSELLİK KRİTERİ
Planlama yaparken öncelikle TC Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığının kaynaklarından ve 5018 sayılı kanundan yararlandıklarını açıklayan Arıkan, çalışmaların Çiğli Rotary Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Stratejik Plan Hazırlama Ekibi tarafından hazırlandığını söyledi. Planın kaynaklardan yararlanma, bilimsellik ve ölçülebilirlik kriterlerine uygun olarak 5 yıllık danışman niteliğinde olduğunu belirten Arıkan, Okulumuz şartları göz önünde bulundurularak hazırlanan bu stratejik plan okulumuzda 2014‐2015 Eğitim Öğretim yılında yapılan öz değerlendirme çalışmaları sonucunda revize edildi. Stratejik Plan ile tespit edilen sorunlar, bütün çalışanların fikir birliği ile üretilen çözümler ve birlik beraberlik içersinde sahiplenme duygusuyla harekete geçilerek gerçekleştirilecek olan uygulamalar okulumuzu mutlaka daha ileriye götürecektir ifadelerini kullandı.
Yurdagül Arıkan Kimdir?
1970 yılında Ispartada doğan Yurdagül Arıkan, ilk, orta ve lise eğitimimi Isparta Lisesi Matematik Bölümünde tamamladıktan sonra Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesinde lisans eğitimimi tamamladı. Sırasıyla Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Denetimi Teftiş Planlama yüksek lisans eğitimini, ikinci yüksek lisansını Sosyal Bilimler Enstitüsü Toplam Kalite Yönetimi alanında bitirdi. Doktora eğitimini ise Ege üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalında tamamlayan Arıkan, ayrıca İtalya-Gaeta-E.Fermi Istituto dIstruzione Secondaria Superiore de gibi Avrupa okullarında Kalite Uygulamaları Eğitimini tamamladı. Değişik kademedeki okullarda öğretmenlik ve yöneticilik yapan Arıkan, ayrıca üniversitelerde öğretim görevlisi ve şube müdürü olarak çalıştı. Erken çocukluk, Duygusal Zeka, Medya Okumaları, CASEL Programı uygulamaları, Dönüşümcü liderlik ve öğretimsel liderlik, örgütsel bağlılık, mobbing ve baş etme davranışları, iş doyumu üzerine ulusları çalışma ve makaleler yayımlayan Arıkanın ikinci dili ise İngilizce. Evli ve iki çocuk annesi olan Arıkan, halen Çiğli Rotary Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde okul müdürlüğü görevine devam etmekte.
OKUL TARİHÇESİ
Okul, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Çiğli Rotary Kulübü arasında 2004 tarihinde düzenlenen protokol çerçevesinde Çiğli Çok Programlı Lisesi adı altında Çiğli Rotary Kulübü tarafından 18 derslikli bina olarak inşa edilmiş ancak görünen lüzum üzerine 2004 tarihi ve B.08.0.TTÖ.0.12.04.02.Gen/174-2542 sayılı makam onayı ile Çiğli Rotary Ticaret Meslek ve Anadolu Ticaret Meslek Lisesi adıyla 2004-2005 öğretim yılında faaliyete başlamıştır. Okulun 2002 tarihinde atılmış ve kısa bir sürede tamamlanarak 2004 tarihinde geçici kabulü yapılmıştır. Meslek lisesi kısmına Bakanlığın belirlediği kayıt kabul şartlarına göre öğrenci kaydı yapılmakta olup Anadolu Ticaret Meslek Lisesi kısmına ise SBS sınavları sonucuna göre kayıt yapılmaktadır.