Amaç sağlıklı nesiller yetiştirmek

Fevzi Özakat İlkokulu Müdürü Mustafa Arık, çocukların 20 kişilik sınıflarda eğitim gördüklerini belirterek, amaçlarının her çocuğu mutlu bireyler haline getirmek olduğunu söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 01.01.2016 09:46
  • Güncelleme Tarihi : 01.01.2016 09:46
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Amaç sağlıklı nesiller yetiştirmek

NİLGÜN TAZE

İki adet özel eğitim sınıfı ve üç anaokuluyla 308 öğrencisi ile yakından ilgilenilen Fevzi Özakat İlkokulu, 15 sınıf öğretmeni, üç özel eğitimi, üç okul öncesi ve bir rehber öğretmeniyle eğitim öğretime devam ediyor.

Fevzi Özakat İlkokulu Müdürü Mustafa Arık, orta halli insanların yaşadığı bir semtte bulunduklarını ve ailelerin ciddi ekonomik zorluklar çekmediği için çocuklarıyla yakından ilgilenme şansı bulduklarını söyledi.

TOPLUMA KARŞI DUYARLI

Özellikle okullar ayrılarak ilkokula dönüşülmesinin ardından okullarının popülaritesinin düştüğünü ve bir yıl gibi kısa bir süre içinde tekrar eski prestijlerini kazanmaya çalıştıklarını belirten Arık, “Yaratıcı, düşünme becerilerini geliştirerek çok yönlü düşünebilen, toplumsal sorunlara karşı duyarlı, kendisi ve çevresi ile barışık öğrenciler yetiştiren bir kurum olma misyonu taşıyoruz. Atatürk ilke ve devrimlerini, bu çizgide bir demokrasi ve barış anlayışını benimsemiş, yaşamın her boyutunda etkin olarak yer alan zamanı iyi kullanabilen bireyler yetiştirmek ise vizyonumuz. Önemli olanın bilgi kaynağına nasıl ulaşılabilineceğini öğrenmek olduğuna inanıyorum. Bilgi o kadar çok ve her yerdeki hangisinin doğru ve sağlıklı olduğunu ayırt edemeyebiliyoruz. Bu ayırımı yapabilecek nesiller yetiştirmek biz eğitimciler için çok önemli. Bu gün çocuklarımızı çevreleyen bilgileri sorguladığımızda çok fazla kendisine ve çevresine zarar veren bilgi taşıdıklarını görüyoruz” dedi.

“AİLELER AYNA GÖREVİ GÖRÜR”

Sosyoekonomik durumu orta seviye bir çevrede bulundukları için aile içinde ilgisiz kalan çocukların sayısının az olduğunu ifade eden Arık, problemin kökenine inildiğinde ailelerin ayna görevi gördüğünü belirterek, “Çocuklar o kadar saf ve temiz ki etraflarında olumlu ya da olumsuz hangi halleri görüyorlarsa onu taklit ediyorlar. Ebeveynler eğer yanlarında küfür ediyorlarsa o da doğal olarak küfür ediyor. Ya da tam tersi güzel bir davranış sergiliyorlarsa o da aynı davranışı sergiliyor. Her şey bizim ne öğrendiğimizle bağlantılı. Bu yüzden kaç yaşında olursak olalım kendimizde bulunan nezaket ve sevgiden yoksun yanlarımızın yerine bu erdemleri yerleştirmemiz gerekiyor. Parçalanmış aile çocukları ya da kültür düzeyi düşük aile çocuklarıyla karşılaştığımızda psikolojik anlamda yeterli eğitim almış olan rehber öğretmenimiz devreye girerek bu çocuklarımızla yakından ilgileniyor. Her türlü ihtiyaçları ilgilenen bu öğretmenimiz sadece çocukla ilgilenmekle kalmayıp aile ile de sürekli bir iletişim içinde kalarak ailenin de bilinçlenmesine çalışıyor” açıklamasını yaptı.

“UYUM SIKINTISI YOK”

Eğitim öğretime geç başlanmasından dolayı uyum haftası yapılamamasına rağmen çocukların ilk okula başlangıçlarında bir uyum sorunu yaşamadıklarını ifade eden Arık, okul fobisi oluşabilecek çocuklar içinde hazırlıklı olduklarını söyledi. Arık, “Özellikle yeni başlayanlarda ‘annemde benim yanımda otursun’ isteğini gözlemliyoruz. Ancak bir süre geçtikten sonra alışıyorlar. Rehber öğretmenlerle birlikte bu süreci sağlıklı bir şekilde geçirebiliyoruz. Ortalama 20 kişilik sınıflarda çocuklarımız eğitim görüyor.  Sınıf mevcutlarımız özel okullar niteliğinde olduğu içinde öğretmen verimini tüm çocuklarla eşit şekilde paylaşabiliyor. Öğretmenlerimizin çoğunun mesleğinde 20 yılını doldurmuş deneyimde olmaları da çocuklarımız için büyük avantaj. Okulumuzda herkes işinin bilincinde ve severek yapıyor” şeklinde konuştu.

“SOSYAL EĞİTİME ÖNEM VERİYORUZ”

Veli toplantılarının ihtiyaca göre belirlendiğini ve isteyen sınıfın gerek gördüğünde veli toplantısı yapabildiğini söyleyen Arık, velilerin veli toplantılarına yüksek katılım gösterdiklerini belirtti. Baba ve anneler için özel olarak hazırlanmış 8 haftalık destek eğitimlerine velilerin kendilerini yeterli gördükleri için istenilen ilgiyi bulamadıklarını ifade ederek, “Velilerimizin eğitim yüksek olduğu için bu seminerlere fazla bir ilgi gösterilmedi.  Okulumuzun sosyal etkinlikleri çok fala yok ancak kendi içimizde eğitim veriyoruz. Bir öğretmenimiz haftanın iki günü satranç kursu veriyor. Yıl sonuna doğru yapmayı planladığımız göç temalı bir çalışmada tüm sınıflarımız rol alacak. Türklerin batıya doğru ilerleyişini halk oyunlarıyla anlatacağımız bu oyunda her öğrenci gurubumuza ayrı bir yörenin kıyafeti giydirilecek. En az 250-300 çocuğumuza farklı kıyafet giydirmenin maliyeti yüksek olsa da karşılamaya çalışacağız. Resim ve müzik öğretmenlerinin ilkokullarda olmaması şimdilik bu dallara eğilmemizi engelliyor. Okullar hayat olsun projesi ders dışında olduğu için servis saatlerinin uymamasından dolayı rağbet görmedi” ifadelerini kullandı.

Tarihçe 

Okulun arsası hazineden alınmıştır. Yapılışına Türkiye Otomobilcilik Anonim Şirketi adına iş adamı Fevzi Özakat’ın 650 bin liralık katkısı vardır. Okul adını bu iş adamından almıştır. Okul ilk eğitim ve öğretim çalışmalarına, Ekim 1973 yılında Mehmet Akif Ersoy İlkokulu binasında üçlü öğretim yaparak başlamıştır. O gün ki duruma göre 7 Öğretmen, 1 Müdür ve 1 Hizmetliden oluşan personeli yanında, 2 Birinci sınıf, 2 İkinci sınıf, 2 üçüncü sınıf ve 1 dördüncü sınıftan oluşan 311 öğrencisi ile öğretime açılmıştır. Okulun ilk yöneticisi 07.10.1973 yılında göreve başlayan Fehmi Aktaş’ır. İlk öğretmenleri ise göreve başlama sırası ile Tane Çubukçuoğlu, Nesrin Önem, Yüksel Yavaşoğlu, Meliha Baştürk, Şennur Dolapçı, Esin Küllahçıoğlu, Süreyya Sabuncular’dır.

1974 yılından itibaren çok engebeli olan okul bahçesi düzeltilerek çeşitli ağaçlar dikilmiştir. 1975 yılında okul yolu açtırılıp asfaltlanmıştır.1978 yılında ise okul bahçesi ve oyun sahasının asfalt ve betonlama işlemi yaptırılmıştır. Çeşitli kuruluşlarla temasa geçilerek eğitim ve öğretim için gereken tüm araç ve gereçler hibe yolu ile temin edilmiştir.19.01.1978 tarihinde ise Poligon deresi üzerine belediye kanalı ile “Özakat Öğrenci Köprüsü" adı altında köprü yaptırılmıştır. İlave tesisler ise Kooperatif binası, hizmetli odası, kitaplık ile müdür yardımcıları odası sonradan yaptırılmıştır.

Eğitim; içinde bulunduğumuz teknoloji çağında toplumsal yaşamın odak noktasıdır. Toplumsal sorunlara çözüm getirmenin temelinde her zaman eğitim vardır. Günümüzde eğitimin görevi, toplumların kendi çağdaş hedefleri doğrultusunda, bilimsel düşünme gücüne sahip ve sorumlu kuşaklar yetiştirmektir. Bu nedenle eğitim kurumlarının görevleri hem değişmiş, hem artmış, hem de zorlaşmıştır.

Bu bağlamda eğitim sistemi içindeki ilkelerimiz;

  • Öğrenci merkezli yaklaşımlarla sürekli öğrenme başarısına ulaşmak,
  • Eğitim, öğretimde güvenli ve sağlıklı ortamlar oluşturmak,
  • Sosyal, kültürel, sportif faaliyetlerle öğrenci gelişimine katkılar sağlamak,
  • Okulumuzun atmosferinde işbirliği, dayanışma ve takım çalışmasını ön plana çıkarmak,
  • Tüm paydaşların yönetime katılımıyla değişim ve gelişmeyi sağlamaktır.

Ulu önderimiz Atatürk’ün “Öğretmenler, sizin başarınız Cumhuriyet’in başarısı olacaktır.” Sözünün vermiş olduğu sorumlulukla öğrenci merkezli çalışmalarımız, günden güne artan bir değerle iyileştirilmekte ve mükemmele ulaşmak için çalışılmaktadır. 2011-2014 stratejik planı ve 2015-2019 stratejik planlarında ortaya koyduğumuz hedefler her geçen gün gelişerek bugün ulaştığımız başarıyı getirmiştir.  

            Okulumuza ait bu planın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan idarecilerimize, stratejik planlama ekiplerimize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Bölümü çalışanlarına teşekkür ediyor, bu plânın başarıyla uygulanması ile okulumuzun başarısının daha da artacağına inanıyor, tüm personelimize başarılar diliyorum.

STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ

Okulumuzun Stratejik Planına (2015-2019) Stratejik Plan Üst Kurulu ve Stratejik Planlama Ekibi tarafından,  ön çalışma yapılarak taslak plan oluşturulmuş. Taslak plan öğretmenler kurulunda gündeme getirilmiş, tüm öğretmenler tarafından onaylanmıştır.

Stratejik Planlama Çalışmaları kapsamında anket formlarında yer alan sorular katılımcılara yöneltilmiş ve elde edilen veriler birleştirilerek paydaş görüşleri oluşturulmuştur. Bu bilgilendirme ve değerlendirme toplantılarında yapılan anketler ve hedef kitleye yöneltilen sorularla mevcut durum ile ilgili veriler toplanmıştır.

Stratejik planlama konusunda 2014 yılı nisan ayında İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi tarafından gerçekleştirilen seminerlerle okul müdürü, müdür yardımcıları, öğretmenler ve bölüm şefleri olmak üzere paydaş katılımı sağlanmıştır. Seminerde Stratejik Plan hazırlama yasal nedenleri ve amaçları hakkındaki bilgilendirme, stratejik plan öğeleri ve planlama aşamalarına ilişkin konularda bilgiler alınmıştır.

Stratejilerin Belirlenmesi:

Stratejik planlama ekibi tarafından, tüm iç ve dış paydaşların görüş ve önerileri bilimsel yöntemlerle analiz edilerek planlı bir çalışmayla stratejik plan hazırlanmıştır.

Bu çalışmalarda izlenen adımlar;

1.Okulun var oluş nedeni (misyon), ulaşmak istenilen nokta (vizyon) okulumuzun tüm paydaşlarının görüşleri ve önerileri alınarak belirlendi.

2. GZFT çalışmasında ortaya çıkan zayıf yanlar iyileştirilmeye, tehditler bertaraf edilmeye; güçlü yanlar ve fırsatlar değerlendirilerek kurumun faaliyetlerinde fark yaratılmaya çalışıldı; önümüzdeki dönemlerde beklenen değişikliklere göre de önlemler alınmasına özen gösterildi.

Haber Merkezi