Sayfa Yükleniyor...
Ailelerin çocuklarına karşı aşırı korumacı davrandığını belirten Emlak Bankası İlkokulu Müdürü İslamoğlu, çocukların özgüven oluşturmasını engellediğini söyledi
NİLGÜN TAZE/ÖZEL HABER
Rehberlik bölümünde görevli öğretmenlerin yıl içinde velilere yönelik eğitimler düzenlediği Emlak Bankası İlköğretim Okulunun bu yılki çalışma programını çocuk ihmal ve istismarı, etkili iletişim, bağımlılık, olumlu davranış kazandırma ve doğru ana-baba tutumları içeriyor.
Bu yıl ülkemizde yaşanan üzücü olaylar sonrasında Vatan, Bayrak, Millet konularının Değerler eğitimi kapsamına alındığı okulda çocukları bilinçlendirmek amacıyla yapılan çalışmalarda devam ettiriliyor.
Teknolojinin yoğun kullanıldığı bu dönemde çocukların bilgisayar başında fazla zaman geçirmelerinin onların sosyal ilişkilerini ve oynadıkları oyunları da olumsuz etkilediğini belirten Emlak Bankası İlkokulu Müdürü Fatma İslamoğlu, Geçmişte bizlerin, yani anne-babaların oynadıkları unutulmaya yüz tutmuş geleneksel çocuk oyunlarını çocuklarımıza öğreterek onların bu oyunları öğrenmelerini sağlamayı planlıyoruz. Okul Yıllık Gelişim Modelinde bulunan teneffüs koçluğu uygulamasında geleneksel çocuk oyunlarını öğrenen 4. sınıf öğrencileri bu oyunları koçluk yaptıkları küçük öğrencilere öğretecekler. Böylelikle öğrencilerimizin birbirleri ile sağlıklı iletişime geçmesini sağlamış olacağız dedi.
AŞIRI KORUMACILIK
Günümüzün en büyük problemlerinden birinin de aşırı korumacı aileler olduğu bilgisini veren İslamoğlu, Aşırı korumacılık ile ilgiyi birbirine karıştırmamak gerektiğini düşünüyorum. Çocukların özgüven geliştirmeleri için ailelerin onlara fırsat tanıması gereklidir. Bunun dışında okulumuz velileri öğrencileri ile sürekli ilgilenmekte ve takiplerini yapmaktadırlar. Geçen yıl ilçemizde 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı Okul Sporları Faaliyet programında yer alan Çocuk Oyunları Yarışmalarında okulumuz öğrencileri 5 madalya kazandı. Bu yıl da yine aynı hazırlıklar devam ediyor. Aynı zamanda okulumuzda satranç, halk oyunları, izcilik, drama, fotoğrafçılık dallarında kurslar verilmekte ve öğrencilerimizi bu kurslara katılmaktadırlar. Her ay düzenli olarak tiyatro etkinliği düzenlenmekteyiz. Öğrencilerimizin sanatla iç içe olmalarını sağlamaya çalışarak kültürel düzeyde gelişimlerine yardımcı olmaya çalışıyoruz açıklamasını yaptı.
BEYAZ BAYRAK UNVANI
Sağlık Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan protokol gereği İl Halk Sağlığı Müdürlüğü ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü denetim elemanlarınca yapılan denetimde Emlak Banaksı İlkokulunun temizlik ve hijyen kurallarına uygun bulunduğundan Beyaz Bayrak unvanını almaya hak kazandığını belirten İslamoğlu, Öğretmenlerimiz Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen hizmet içi eğitim seminerlerine katılarak kendilerini geliştirmeye devam etmektedir. Erasmus Plus Programı ile ilgili etkinliğimiz yok ancak çalışmalarımız ve girişimlerimiz devam etmekte. En yakın zamanda bu programa katılmayı istiyoruz. Okulumuzda ilkokul, anaokulu ve özel eğitimde olmak üzere toplam 673 öğrenci bulunmakta olup 3 idareci ve 40 öğretmen bulunmaktadır. Okulumuzun en büyük eksikliği ise bir konferans salonunun olmamasıdır şeklinde konuştu.
STRATEJİK PLAN
Öğrencileri geleceğe hazırlarken geçmişten aldıkları güçle sağlayacakları eğitimin çağın gelişen ve değişen ihtiyaçlarına yanıt vermesini amaçladıklarını ifade eden İslamoğlu, Okul toplumu olarak yapılacak her faaliyetin Atatürk İlke ve Devrimleri, Milli Eğitim Temel Kanununda belirlenen ilke ve amaçlar, ilgili mevzuat ve benimsediği temel ilkeler doğrultusunda planlanması temel amacımız. Okulumuz, daha iyi bir eğitim seviyesine ulaşmak düşüncesiyle sürekli yenilenmeyi ve kalite kültürünü kendisine ilke edinmiş bir eğitim kurumudur. Katılımcı bir anlayış ile oluşturulan Stratejik Plânın, okulumuzun eğitim yapısının daha da güçlendirilmesinde bir rehber olarak kullanılması hedefimizdir. Kurumumuzun 2015-2019 dönemini kapsayan Stratejik Planı için belirlenen stratejik amaçlar doğrultusunda hedeflerimiz güncellenmiştir. Eğitim ve öğretim başta olmak üzere insan kaynakları ve kurumsallaşma, sosyal faaliyetler, alt yapı, toplumla ilişkiler ve kurumlar arası ilişkileri kapsayan 20152019 okul stratejik planımız çalışanlarımız, planlama ekiplerimiz ve yöneticilerimizin desteği ile hazırlanmıştır.
HIZLI GELİŞİMİN YOLU
Yapılan çalışmalarda destek veren stratejik planlama ekibine ve emeği geçen herkese teşekkür eden İslamoğlu, Stratejik Planın amacı okulumuzun güçlü ve zayıf yönleri ile dış çevredeki fırsat ve tehditleri göz önünde bulundurarak, eğitim alanında ortaya konan kalite standartlarına ulaşmaktır. Yeni stratejiler geliştirmeyi, bu stratejileri temel alan etkinlik ve hedeflerin belirlenmesini amaçlayan Stratejik Plan, Emlak Bankası İlkokulunun 20152019 yıllarına dönük stratejik amaçlarını, hedeflerini ve performans göstergelerini kapsıyor. Planlama süreci hayatımızın her alanında olduğu gibi kamu düzeninde de önem kazanmış olup hızlı bir değişim içinde olabilmemiz stratejik bir planlama yapmamızı gerektirmiştir. Tüm kaynaklarımızı verimli bir şekilde kullanmak iyi bir stratejik planlamadan geçmektedir. Stratejik Planlamamız okulumuz bütçesinin planımızda ortaya konulan amaç ve hedeflerine kaynak aktarımında önceliklere dayandırılmasında yol gösterir dedi.
Kutu
FATMA İSLAMOĞLU KİMDİR?
1967 tarihinde Manisanın Turgutlu İlçesinde doğan Fatma İslamoğlu Niğde Eğitim Yüksekokulundan 1988 yılında mezun olduktan sonra lisans eğitimini 2000 yılında tamamladı. Adıyaman, Ankara, Manisa illerinde görev yaptıktan sonra, İzmir iline atanan İslamoğlu, 2014 yılında Emlak Bankası İlkokuluna müdür yardımcısı olarak atandı. 2015 tarihinden itibaren de Emlak Bankası İlkokulu Müdürü olarak görev yapmakta olan İslamoğlu evli ve 2 çocuk annesi.
OKUL TARİHÇESİ
Okul 1983 yılında Okul Müdürü İsmet Kepçe yönetiminde 5 derslik, bir anasınıfı olarak açılıp eğitim öğretime Emlak Kredi Bankası Okulu adıyla başlamıştır. 1989 yılında 4 derslik, 1 idare odası, 1 salon ek olarak B blok adıyla hizmete girmiş olup 1991 yılında Okul Müdürü İsmet Kepçe emekli olmuş yerine Cemal Gürsel İlköğretim Okulu Müdürü Himmet Güdekli Okul Müdürü olarak atanmıştır. 1991 yılında 4 derslik, 1 mutfak ve 1 oda olarak Koruma Derneği tarafından anasınıfları yapılmış C blok olarak hizmete girmiştir. 2005 yılında A bloğa ilaveten 2 derslik B bloğa bitişik olmak üzere 10 derslik, 1 idare odası, 1 destek eğitim odası okul aile birliği tarafından yerel kaynaklar kullanılarak yapılıp 2006 Ocak ayında hizmete sunulmuştur. 2005 yılında okul kantini işleticisi tarafından 120 kişilik yemek salonu, kantin binası yenilenmiş ve hizmete girmiştir. 2005 yılında lojman ve kazan dairesi Okul Aile Birliği tarafından onarılmış 120 kişilik toplantı salonu ve kazan dairesi olarak düzenlenmiştir. 2005 yılında bahçe düzenlemesi yapılmış şu anki halini almıştır. 2010 yılında Osman Bülent Bursalının tayin olması nedeniyle Mustafa Reşitpaşa İlköğretim Okulu Müdürü Ramiz Ballı Okul Müdürü olarak göreve başlamıştır. 2015 yılı itibari ile müdür yardımcılığı görevini yapan Fatma İslamoğlu okul müdürü olarak göreve başlamıştır.
KUTU
ÇOCUK VE OKUMA ALIŞKANLIĞI
Alışkanlık, herhangi bir durum karşısında aynı tepkiyi ve davranışları gösterip, yerleşik şekilde tekrar etmektir. O kadar ki, kişi bunu yaptığının farkına bile varmaz. Çünkü yerleşik hale gelmiştir ve zorlanma yoktur, güç gelmez, artık sıradanlaşmıştır. Yaşam içinde önemli olan ve alışkanlık haline gelmesi gereken durumlar vardır. Örneğin, diş fırçalama, yemeklerden önce ve sonra el yıkama gibi Önceleri uygulamanın yerleşmesi için takip gerekir. Hoşlanılarak ve severek yapılacak bir ortam yaratılması durumu kolaylaştırır. Faydalı ve gereklilik olduğuna inanılması önemlidir. Tekrarlar alışkanlık oluşmasında en önemli etkenlerdendir. Olumlu pekiştireçlerin kullanımı süreyi daha kısaltabilir. Zararlı alışkanlıklardan ise kolay vazgeçilemediğini biliyoruz. Sigara, alkol, kumar vb. alışkanlık olarak yerleşen davranışların değiştirilmesi için çok çaba gerekir. Buradan şu çıkarımı yapabiliriz. Çocuğumuzda alışkanlık haline getirmemiz gereken bir davranış oluşturduğumuzda artık bizim ekstra bir emek ve zaman harcamamıza gerek kalmayacak. Ancak, alışkanlık haline gelmesi için, önceleri biraz çaba ve zamana ihtiyaç vardır. Kitap okuma alışkanlığı da çocuklarımız için kazandırılması gereken alışkanlıkların başında gelir. Bu alışkanlığın geliştirilmesinde ailenin model olması önemlidir. Okuma alışkanlığı olmayan bir ailede zaten özel bir çaba da gösterilmeyecektir. Ailenin kitap okuma alışkanlığı kazandırmaya desteği de hassas bir özellik gösterir. Ebeveyn çocuğu ile yeterli bir iletişim içinde olmayıp, bireysel olarak kitaplara gömülüyorsa, antipatik bir durumda yaratabilir. Çocuğu ile paylaşımcı şekilde, merak duygusunu uyandırarak, alışkanlık kazandırma çabası içinde olmak gerekir. Kitabın çokluğu bazen göz korkutucu da olabilir. Hedef koymak önemlidir. Bir kitabın okunup, tamamlanıp, sonra başka bir kitap alınması uygundur. Hatta kitap üzerinde gerekli konuşmaları, paylaşımları ve eleştirileri de yaptıktan sonra okunan kitap çocuğun zihninde iz bırakmalıdır. Kitap okuma alışkanlığının temelleri neredeyse bebeklik çağında atılmaya başlar. Bebek elleri ile kavrama yapabildiğinden başlayarak, kumaş gibi malzemelerden yapılmış, yuvarlak hatlı bir-iki yapraklı kitaplar verilebilir. Banyoda oyun ve yıkanma bir arada düşünülerek naylon malzemelerden yapılmış, suya dayanıklı kitaplar 1-2 yaşlar için uygundur. Çocuk kitap adı verilen obje ile tanışır. Resimler ayrıntısız olup, canlı renkler kullanılmalıdır. 3-4 yaşlarında sayfa sayıları artar, renk ve figür sayısı biraz daha çoğalır. Çoğunlukla objeleri ve bazı kavramları tanıtan bu kitaplarda her sayfada birer sözcük kullanılabilir. Çocuk harfleri de görsel olarak tanımaya başlar.
Haber Merkezi