Atay: Öğrencilerimiz meslek sahibi oluyor

Karşıyaka Necip Demir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü İsa Atay, Beyaz Bayrak Projesi’nde 99 puan aldıklarını belirterek 2015 yılında il genelinde 1’inci, ülke genelinde ise 8’inci olduklarını söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 17.03.2017 08:18
  • Güncelleme Tarihi : 17.03.2017 08:18
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Atay: Öğrencilerimiz meslek sahibi oluyor

NİLGÜN TAZE

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen Beyaz Bayrak Projesi’nde 99 puan alan Karşıyaka Necip Demir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi kısa bir süre sonra Beyaz Bayrak sahibi olan okullar arasında yer alabilecek. Okulun Radyo-TV bölümünden mezun olan öğrencileri ise ilçe çapında yapılan törenlerin çekimlerini gerçekleştirmenin yanı sıra mezun olduktan sonra staj gördükleri kurumlarda iş sahibi olabiliyor.

VELİLERE BİRÇOK KONUDA SEMİNER

Okullarının fiziki özelliklerini yeterli olduğunu ve yeterli sayıda derslik ve alanlar için atölye ve bilgisayar salonlarına sahip olduklarını açıklayan Karşıyaka Necip Demir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü İsa Atay, “Çok amaçlı salonumuz ve kütüphanemiz de ihtiyacımızı karşılayacak niteliklere sahip. 68 öğretmenimiz, 850 örgün öğrenci, 150 Mesleki Açık Lise Yüzyüze Öğrencisi, kadrolu ve kadrosuz olmak üzere toplam 7 personelimiz mevcut. Velilere ve çocuklara yönelik seminerlerimiz arasında velilere internet bağımlığı eğitimleri verirken, öğrencilerimize verimli ders çalışma, öfke yönetimi, iletişim becerileri, kariyer planlama, şiddeti önleme, alan tanıtımı, üst öğrenim kurumlarını tanıma gibi konularda seminerler vermekteyiz” dedi.

LİSELERDE İLGİ AZ

Ergenlik dönemi içinde bulunan yaş grubuna eğitim-öğretim verdiklerini ve velilerin çocuklarının bu döneminde okul ziyaretlerini yeteri kadar yerine getirmediğini ifade eden Atay, “Bu yaş döneminin bir gereği olarak, ergen-aile iletişiminin zayıf olması veli ziyaretine de yansımakta. Velinin okulumuza gelmesi ancak devamsızlık ve öğrenci kaynaklı yaşanabilecek sorunlar gerçekleştiğinde oluyor. Bunun dışında öğrencilerimizin aile içi yaşantılarda belli düzeyde bir iletişim kurabildikleri gözlenmektedir. Haftanın belli günlerinde kitap okuma kampanyası ile ilgili çalışmalarımız devam etmekte. Ayrıca, sosyal destek projeleri üzerinde de çalışmaktayız” açıklamasını yaptı.

İL GENELİNDE 1’İNCİLİK

Değerler eğitimini okullarında vermeye devam ettiklerini belirten Atay, “Öğrencilerimiz pano hazırlama ve sunum yapma konusundaki etkinliklerinden puan aldıkları için, aktif katılım göstermektedirler. Ayrıca süreç içinde öğrencilerimizin değerleri içselleştirdiklerini hareketlerinin pozitif anlamda değişmesinden anlamaktayız. Sosyal etkinliklerimiz kapsamında şiir dinletisi ve yarışmaları, tiyatro, güreş, karate, gülle atma, disk atma, triatlon gibi spor yarışmaları ve kısa film yarışmalarından değişik kategorilerde başarılar var. Akademik başarımız diğer meslek liselerine oranla, ortalamanın üstünde ve bazı derslerden ortalama düzeyindedir. YGS ve LYS başarımız yüksek. 2015 yılında il genelinde 1’inci, ülke genelinde ise 8’inci olduk” şeklinde konuştu.

VELİ VE ÖĞRENCİ SEMİNERLERİ

Halk Eğitim Merkezi’nin velilere ve çocuklara yönelik hazırladığı kurslar arasında resim ve ingilizce derslerinin yer aldığını açıklayan Atay, öğretmenlerin gelişimleri ile ilgili çalışmalar yaptıklarını belirterek, “Sene başında ve sene sonunda iki haftalık seminer döneminde, iletişim, genel kültür ve mesleki formasyona yönelik eğitimlerimiz devam ediyor. Erasmus Plus projesi için geçen yıl güzel bir proje ile katıldık ancak son aşamayı maalesef geçemedik. Rehberlik servisimizde iki rehber öğretmenimiz var ve bu öğretmenlerimize sınıflar düzeyinde görev alanları verildi. Öğrencilere akademik, mesleki, kişisel ve diğer konularda yardımcı oluyor ve ayrıca veli görüşmeleriyle de öğrencinin gelişimine destek veriyorlar” ifadelerini kullandı.

CANLI SOSYAL YAŞAM

Atay, sorunlu ve boşanmış aile çocukları ile ilgili öğretmenler ve idarecilerin deneyimli olduğunu vurgulayarak, “Öğretmenlik gönüllülük içeren bir meslektir. Bu konuda pek çok çocuğumuza üst öğrenim ve mesleki beceri imkanı sağlanarak öğrencilerin içinde bulundukları olumsuz ortamdan uzaklaşmaları ve kişisel gelişimlerini gerçekleştirmelerini sağlamaktayız. Velilerimize ve çocuklara teknolojik bağımlılıktan uzak durabilmeleri için açık alanda yapılan spor faaliyetleri, arkadaş gruplarıyla dış mekanda zaman geçirme, aile içi iletişimin güçlendirilmesi, gencin güçlü yönlerini fark etmesini sağlayabileceği sosyal ve kültürel faaliyetlere katılımının desteklenmesi ve velinin de teknolojik bağımlılıktan uzak durma konusunda örnek olabilecek davranışlarda bulunmasını tavsiye ediyorum” dedi.

SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ

2012-2013 Eğitim-Öğretim yılı başında Demirköprü Mahallesi’ne taşınan okulun halen faaliyetlerini bu binada sürdürmekte olduğunu söyleyen Atay şunları söyledi: “Halkla ilişkiler ve organizasyon bölümünde eğitim alan öğrencilerimiz okulumuzdaki her türlü tören, belirli gün ve haftalar ile ilgili organizasyonları profesyonelce yerine getiriyor. Zaman zaman okulumuza çevre kirliliği, afet bilinci gibi konularda yetkin kişileri davet ederek konferans salonumuzda eğitimler veriyoruz. Okulumuzun 12. sınıf öğrencileri İzmir´in tanınmış işyerlerinde stajlarını yaparak, üniversite eğitimine devam etmek istemeyen pek çok öğrencimiz mezun olduktan sonra aynı iş yerlerinde kadrolu olarak çalışmaya başlamaktadır.”

İLETİŞİM GECESİ

Okullarında her yıl turizm haftasının ilçe düzeyinde kutlamakta olduğu bilgisini veren Atay, “Aynı zamanda geleneksel olarak, ‘İletişim Gecesi’ yapıyoruz. Bu geceye bu güne kadar Beyazıt Öztürk ve Haldun Dormen gibi ünlü kişiler davetli olarak katıldı. 2010-2014 yıllarını kapsayan ilk stratejik plan uygulama dönemini geride bırakırken, okulumuz Karşıyaka Necip Demir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi planı, eğitim öğretimde sunmakta olduğu hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla geliştirdiği stratejileri ve bu stratejilerle ulaşmak istediği yeri belirlemek için hazırladı” açıklamasını yaptı.

İÇ VE DIŞ PAYDAŞLAR

İlk stratejik planın uygulama sürecinde edinilen deneyimler ışığında yürütülen 2015-2019 dönemi stratejik plan çalışmalarının her aşamasında bulunduklarını açıklayan Atay, “Okulun tüm iç ve dış paydaşlarının geniş çaplı katılımı ile mevcut durum analizleri yapılarak, katılımcıların görüş ve önerilerinin katkısı ile misyonu, vizyonunu ve temel değerlerini belirlendik. Stratejik planlama, uzun bir ön hazırlık sonucunda oluşturuldu. Bu planlama sağlam ve gerçekçi stratejilerin belirlenmesi gibi süreçleri kapsayan zahmetli bir çalışma olduğundan bu süreçte emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

BÜTÜNLEŞTİRİCİ EĞİTİM

Kaynaştırma eğitimi olarak da bilinen bütünleştirici eğitimin özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimlerini sağlamak amacıyla oluşturulduğu açıklamasını yapan Atay, Çıraklık eğitimleri kurumlarda yapılan teorik eğitim ile işletmelerde yapılan pratik eğitimin bütünlüğü içerisinde bireyleri bir mesleğe hazırlayan, mesleklerinde gelişmelerine olanak sağlayan eğitimi ifade ediyor. Özel yetenekli bireylerin zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasitesi, motivasyon ve özel akademik alanlarda yaşıtlarına göre daha yüksek düzeyde performans gösterdiklerini aşikar. Bu bireylere yönelik olarak onların potansiyellerine uygun bir eğitim müfredatı hazırlanması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

UYGULAMALI ÖĞRENME

Mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumlarının öğrencilerin beceri eğitimlerini işletmelerde gerçekleştirmesi şansını verdiklerini açıklayan Atay şunları söyledi: “Teorik eğitimler ise mesleki ve teknik eğitim okul ve kurumlarında veya işletme ve kurumlarca tesis edilen eğitim birimlerinde yaptıkları uygulamalardır. Örgün eğitim dışına çıkma ise ölüm ve yurt dışına çıkma haricindeki nedenlerin herhangi birisine bağlı olarak örgün eğitim kurumlarından ilişik kesilmesi durumunu ifade ediyor. Örgün eğitim, belirli yaş grubundaki ve aynı seviyedeki bireylere, amaca göre hazırlanmış programlarla, okul çatısı altında düzenli olarak yapılan eğitim anlamını taşıyor.”

DEZAVANTAJLI GRUPLAR

Örgün eğitimin okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve yükseköğretim kurumlarını kapsadığını söyleyen Atay, “Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler çeşitli nedenlerle, bireysel özellikleri ve eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireyi ifade eder. Özel politika veya uygulama gerektiren grup olarak adlandırdığımız dezavantajlı gruplarımız ise diğer gruplara göre eğitim ve istihdam kazanımında daha fazla güçlük çeken kadınlar, gençler, uzun süreli işsizler ve engelliler gibi bireylerin oluşturduğu grupları ifade eder” şeklinde konuştu.

İSA ATAY KİMDİR?

1971 Manisa Salihli doğumlu olan İsa Atay ilk, orta ve lise eğitimini Salihli’de tamamladıktan sonra üniversiteyi Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Muhasebe-Finansman Öğretmenliği bölümünde tamamladı. Sivas Suşehri Ticaret ve Anadolu Ticaret Meslek Lisesinde başlayan eğitim serüvenine, Denizli Bozkurt ÇPL., Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde İlçe Bilgi İşlem Koordinatörlüğü, Aliağa Öğretmen Evi Md. Yrd., Aliağa Habaş Metal’de Müdür Yrd., Aliağa Ticaret Lisesi Kurucu Müdürlüğü gibi 10 yıl süren okul ve kurum yöneticiliği deneyimi ile devam etti. Halen Karşıyaka Necip Demir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde eğitim yöneticiliği yapmaya devam eden Atay evli ve iki çocuk babası.

OKUL TARİHÇESİ

1915 yılında kurulan Muallim Mektebi’nden miras olan okul bu itibari ile Osmanlı eğitim sistemi içinden çıkan bir ışık konumunda. 1925 yılında Mustafa Kemal Atatürk, okulu ziyaret etmiştir. Tarihi bina 1946 yılında Karşıyaka Kız Eğitim Enstitüsü kapatılınca Karşıyaka Erkek Lisesi olarak hizmet verir. Karşıyaka Ticaret Lisesi 1976-1977 eğitim-öğretim yılında ayrı bir okul binası olmadığı için Fevzipaşa İlköğretim Okulu binasını ilkokul öğrencileri ile paylaşarak, iki eğitim yılını tamamlamıştır. Ancak kısa zamanda eğitim ve öğretimiyle, sosyal ve kültürel etkinlikleriyle adını duyurunca, öğrenci başvuruları çoğalmış ve ayrı okul binasının gerekliliği artmıştır. Bu sırada Karşıyaka Lisesi (Kız Muallim Mektebi) aynı bahçe içinde yapılan yeni binasına taşınınca, şu anki okul binası 1978-1979 Eğitim ve Öğretim yılında İzmir Valiliğinin teklifi ve Orta Öğretim Genel Müdürlüğü ile Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürlüğü arasında yapılan mutabakat gereğince taşınmıştır. 1992-1993 eğitim ve öğretim yılında okulumuz bünyesinde Karşıyaka Anadolu Ticaret Meslek Lisesi ve o zamanki adıyla İzmir Anadolu Basın-Yayın ve Reklamcılık Meslek Lisesi (şimdiki adı Anadolu İletişim Meslek Lisesi) eğitim vermeye başlamıştır. Zamanla bu binanın yetersiz kalışı yeni bir ek bina yapılmasını zorunlu kılmıştır. Yoğun çabalar sonucunda 2003 yılında ek binamız Radyo-TV Stüdyosu, kütüphanesi, bilgisayar salonuyla birlikte hizmete girmiştir.

Haber Merkezi