Başarı ve avantajlar okulu Atatürk Lisesi

Atatürk Lisesi Müdürü Hasan Basri Karaoğlu, okul öğrencilerinin bugüne kadar sayısız başarıya imza attığını söyleyerek eğitmenler olarak insan sevgisini her şeyin üzerinde tuttuklarını belirtti


  • Oluşturulma Tarihi : 06.01.2017 08:28
  • Güncelleme Tarihi : 06.01.2017 08:28
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Başarı ve avantajlar okulu Atatürk Lisesi haberinin görseli

 NİLGÜN TAZE-ÖZEL HABER

Kurulduğu günden bugüne kadar sayısız başarıya imza atan Atatürk Lisesi, değişik ülkelerle ırkçılığa karşı geliştirdiği projelerle de farkındalık yaratıyor.

Sosyal ve kültürel faaliyetlere önem veren okul ayrıca belirli aralıklarla CERN’e gezi düzenleyerek öğrencilerinin bilimsel ve akademik anlamda da gelişmesini sağlıyor. Fiziki koşulları öğrenciler için yeterli seviyeye getirilen okulda, insan sevgisinin her şeyin üstünde tutulması ise okulun ayrıcalığını gözler önüne seriyor.

İzmir Atatürk Lisesinin fiziki anlamda herhangi bir eksikliğinin bulunmadığını ve 36 dönüme yakın bir arazide kurulu olan okulda üç ana binanın bulunduğunu söyleyen Atatürk Lisesi Müdürü Hasan Basri Karaoğlu, “Bir laboratuvar binası, yemekhane, pansiyon binamız spor salonu ile konferans salonumuzla topyekûn bir üniversite kampüsünü hatırlatan nitelikte bir okuluz. Binalarımızla beraber eğitim kalitemiz de üst düzeyde. 105 öğretmenimiz, bin 854 öğrencimiz ve 16 personelimizle beraber Atatürk Lisesi olarak güçlü bir aileyiz. Velilerimiz çocuklarına karşı oldukça ilgililer” dedi.  

SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLER

Çocuklarının sıkıntı ve sevinçlerinde oldukça bilinçli hareket eden velilerin özellikle rehberlik servisi ile beraber hareket etmelerinin eğitimciler için de sevindirici bir durum olduğunu ifade eden Karaoğlu, “Bütün bu bilinçli yaklaşımlarla birlikte velilerimize aile içi iletişim, ergen çocuklar ile iletişim gibi konularda rehberlik servisimiz eğitim vermektedir. Bununla birlikte öğrencilerimize derslerin bitiminden sonra yetiştirme kursu kapsamında kurslar verilmekte. Okulumuz sosyal etkinlikler bakımından oldukça yoğun ve etkin bir okul. Sportif, kültürel, sosyal, kişisel alanlarda okulumuz öğrencileri, öğretmenleri rehberliğinde faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. Futbol, basketbol, voleybol turnuvaları, münazara yarışmaları, konulu kısa film yarışmaları, üniversite gezileri ve benzeri birçok faaliyet okulumuzda hayat buluyor” açıklamasını yaptı.

“İNSAN SEVGİSİ HERŞEYİN ÜZERİNDE”

Öğretmenlerin kişisel alanlarına yönelik gelişimleri ile ilgili özellikle dönem başı ve yılsonunda gerçekleştirilen seminer dönemlerinde tatmin edici düzeyde etkinliklerin, konu anlatımları, gösteri ve sunumların yapıldığı bilgisini veren Karaoğlu, şu ifadeleri kullandı: “Okul olarak misyonumuz insan sevgisini her şeyin üzerinde tutmak. Çağdaş, laik, Atatürk ilkelerini benimseyen, ulusal ve evrensel değerlere bağlı, başarılı bireyler yetiştirmek temel hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bunun yanı sıra ulusal ve uluslararası projeler üretmek, bilimsel ve teknolojik gelişmelere uygun eğitim ortamı hazırlamak ve varoluş sevgisini geliştirici etkinlikler düzenlemek konularında da ısrarcıyız. 52 adet dersliğimiz mevcut olup 4 fen laboratuvarı, 1 atölye işlik sınıfı ve 1 adette bilgisayar (BT) sınıfımız bulunmaktadır.”

AVANTAJLAR OKULU

Okullarında 49 adet dersliğin aktif olarak kullanılmakta olduğunu ve dersliklerin hepsinde etkileşimli tahta ve internetin mevcut olduğunu belirten Karaoğlu, ana bina dışındaki tüm dersliklerde klima donanımının mevcut olduğunu söyledi. İki fizik, bir kimya, bir biyoloji olmak üzere dört fen bilimleri laboratuvarının ayrıca bir de bilgisayar laboratuarı olmak üzere beş laboratuvarın varlığının öğrencileri için büyük bir avantaj oluşturduğunu belirten Karaoğlu, “Okulumuzda modern ve temiz bir ortamda yemek yeme olanağı sağlayan birde yemekhane bulunuyor. Öğrencilerimizin yararlanabileceği bir kütüphanemiz mevcut olup bu kütüphanemizde 16 bin 265 adet kitap bulunmakta ve kitap sayımızda her geçen gün artmaktadır. Okulumuzda ayrıca bir kapalı spor salonu, iki suni çim futbol sahası, beş açık basketbol sahası ve üç yüz kişi kapasiteli bir konferans ve gösteri salonu mevcut. Okulumuzun sahip olduğu en büyük avantajlardan bir tanesi ise erkek öğrencilere yönelik 23 odalı, 138 kişinin konaklayabileceği kapasitede bir pansiyon binamızın bulunmasıdır. Pansiyon binamız 2014-2015 eğitim - öğretim yılından itibaren ise yeni binasında hizmet veriyor” ifadelerini kullandı.

BAŞARILARA ATILAN İMZA

Amerika Birleşik Devletleri Oswego Üniversitesinin düzenlediği Genius Uluslararası Proje Olimpiyatı’nda ‘science’ dalında dünya birinciliği, kısa film kategorisinde mansiyon ödülü ve TÜBİTAK Orta Öğretim Araştırma Projeleri yarışmasında Türkiye 1’incisi olduklarını söyleyen Karaoğlu, ayrıca Inspo Uluslararası Proje Yarışması’nda mühendislik dalında 1’incilik aldıklarını söyledi. Karaoğlu, “Enerji alanında mansiyon, KALDER proje yarışmasında birincilik, Girne Amerikan Üniversitesi 10. Kısa Film Yarışması’nda birincilik, EBA Sosyal Bilimler Yarışması’nda 1’incilik, Nokta Okulları Proje Yarışması’nda birinciliğin yanı sıra, Gençler Satranç il birinciliğini de okulumuz genç kız satranç takımı aldı” açıklamasını yaptı. Brezilya, İspanya, Hong Kong, Azerbaycan, Polonya, Romanya, Endonezya gibi ülkelerde yapılan uluslararası proje yarışmalarında ödüller alındığını söyleyen Karaoğlu, diğer başarıları da şu şekilde sıraladı: “9 Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi VI. Liselerarası Araştırma Projeleri bir 1.’lik, bir 2.’lik, bir mansiyon ödülü, Inspo Uluslararası Proje Yarışması’nda Brezilya’da Türkiye’yi temsil etme hakkı ve Felsefe Olimpiyatı’nda 6’ıncılık elde ettik.”

IRKÇILIĞA KARŞI EL ELE

Kardeş okul ziyaretlerinde her yıl öğrencilerinin Almanya ve Hollanda’da bulunan ailelerin yanında, yurtdışından gelen öğrencilerin de okul velilerinden belirlenen ailelerin yanında bir haftalık süreyle konakladıklarını söyleyen Karaoğlu, “Almanya Niederzier-Merzenich Gesamtschule ile yürüttüğümüz projede ‘Schule Ohne Rassismus’ (Irksız Okullar) logosuyla da ırkçılığa karşı bir duruş sergiledik.  Irkçılık karşıtı bu proje kapsamında Alman ve Türk öğrencilerle birlikte okullarımızda çalışmalar yapılmaktadır. Projenin amaçlarından bir tanesi de Almanya ve Hollanda kültürleri ile Türk kültürünün yeterince tanınmamasından kaynaklanan bir takım önyargıları yıkmak ve kültürlerin henüz genç yaşlarda iken birbiriyle önyargısız kaynaşmalarını sağlamak. Gelecekte de devam edecek dostane ilişkiler kurabilirsek iletişim kurmada din ve millet ayırımın düşmanlık nedeni olmadığını anlatmış olacağız” dedi.

ÖNYARGILAR KIRILIYOR

Yapılan proje ile Alman ve Hollandalı ailelerin ilerleyen yıllarda Türkiye’yi ve kaldıkları aileleri tekrar ziyaret ettikleri ve bu şekilde aileler arasında sıkı bir kaynaşma yaşandığını ifade eden Karaoğlu, şunları söyledi: “Irkçılık ve önyargılar, kültürlerin ve milletlerin birbirini yeterince tanımamasından ileri geldiği bilinmektedir. Bu amaçla hem tiyatro çalışmaları ile hem de karşılıklı ibadethane ve kutsal mekân ziyaretleri ile yapılmaktadır. Bu çalışmaların yanında kültürleri tanıtmak amaçlı gezi etkinlikleri de düzenlenerek paylaşımlar arttırılmaktadır. Projemiz ile öğrencilerimiz okulda öğrendikleri Almanca ve İngilizce dillerini birebir uygulayarak pratik yapma şansına da sahip olmaktadırlar.”

ATATÜRK LİSESİ CERN’DE

Dünyanın en büyük parçacık fiziği laboratuarı olan Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi’ne (CERN) bilimsel bir gezi gerçekleştirdiklerini belirten Karaoğlu, “CERN bilindiği üzere çeşitli ülkelerden binlerce bilim insanının çalıştığı, araştırma yaptığı ve Nobel ödüllerini de içeren önemli keşiflerin yapıldığı bir merkezdir. Bu gezideki temel amacımız ‘atomlardan kuarklara’ ünitesi içerisinde de yer alan CERN laboratuvarlarında yapılan çalışmaları yerinde görerek, öğrencilerimizde farkındalık yaratıp ufuklarını genişletmek ve İsviçre’nin tarih, doğa, bilim ve akademik mekânlarının ziyareti ile öğrencilerimizin bilim ve genel kültürlerinin gelişmesine de katkıda bulunmak oldu. Genç bilim adamı adaylarına ilham kaynağı olup, daha çok genci bilime teşvik etmeyi hedefledik. CERN’de eğitim alan öğretmenler ve öğrencilerimiz Türkiye’ye geri döndüklerinde de bilim elçiliği yaparak gördükleri deneyleri, konuları arkadaşlarına, ailelerine, çevrelerine aktardılar” ifadelerini kullandı.

Hasan Basri Karaoğlu Kimdir?

1964 yılında Trabzon Çaykara’da doğarak ilk, orta ve lise öğrenimini Mersin’de tamamlayan Hasan Basri Karaoğlu, 1987 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. Karaoğlu, İzmir Buca Lisesinde (1987-2004), Buca Gazi İlköğretim Okulunda (2004-2007), İzmir Namık Kemal Lisesinde (2007), İzmir Atatürk Lisesinde (2007-2010) ve 80. Yıl Eşrefpaşa ilköğretim Okulunda (2010-2011),  İzmir Kız Lisesinde (2012-2014) yöneticilik yaptıktan sonra 2014 Nisan ayından itibaren tekrar İzmir Atatürk Lisesi müdürlüğü yapmaktadır. Evli ve 4 çocuk babasıdır.

TARİHÇE

Türk milli eğitiminde çok önemli bir yeri olan İzmir Atatürk Lisesi, 1888 yılında eğitim ve öğretim etkinliğine başlamıştır. Tanzimat’ta başlayan batılılaşma hareketi doğrultusunda 1853’te yirmi beş rüştiyenin açılmasına karar verilir. Türk Milli Eğitimi’nin modernleşmesinin ilk basamağını oluşturan bu kurumu İdadi’ler ve Sultani’ler izler. 1885’te şimdiki İzmir Adliyesi binasının yerinde ilk İdadi’nin temelleri atılır. Üç yıllık bir çalışmadan sonra 24 bin altın harcanarak İdadi’nin binası hizmete sunulur. İdadi’nin ilk müdürü Burhanzade Abdurrahman Hilmi Bey’dir. Okulun, Sultaniye’ye dönüştürülmesi, 2. Meşrutiyet’ten sonraya rastlar. Okulun Sultani devresi İzmir’in Yunanlılar tarafından işgaline değin sürer. Okulun bu dönemdeki müdürleri sırasıyla Mustafa Refik Bey, Ali Haydar Bey, Rasih Bey, Şemsettin Günaltay, Ahmet Nuri Bey’lerdir. Okulda yeni bir trafo yaptırarak okulun elektrik sorunu giderilmiş, bahçedeki Atatürk büstleri onanından geçirilmiştir. Ayrıca Hadimoğlu döneminde Büyükşehir Belediyesinin işbirliği ile okulun ön bahçesinde çim sahalar ve basketbol sahası okulumuza kazandırılmıştır. Hilmi Hadimoğlu 25 Ekim 2004 tarihinde kendi isteğiyle emekliye ayrılmıştır. 22 Kasım 2004’ten itibaren İzmir Atatürk Lisesi Müdürlüğüne İzmir Fen Lisesi Müdürü iken okula atanan İrfan Urhan getirilmiştir. 2014’de eski Okul Müdürü Hasan Basri Karaoğlu tekrar okul müdürlüğü görevine atanmıştır.