Advertisement

Başvuranların yüzde 12’si LGS'ye girmedi!

Eğitim-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Vardal, ‘Merkezi Sınav Değerlendirme Raporu’nda yer alan verilere göre sınava başvuru yapan öğrencilerin yüzde 12’sinin LGS sınavına girmediğini söyledi

  • Oluşturulma Tarihi : 29.07.2020 06:28
  • Güncelleme Tarihi : 29.07.2020 06:28
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Başvuranların yüzde 12’si LGS'ye girmedi! haberinin görseli

BURCU YANAR/ÖZEL HABER
1 milyon 700 bin 8. sınıf öğrencisinin öğrencinin başvurduğu ve 1.6 milyon öğrencinin sınava girmesi beklenen Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Lise Geçiş Sınavı (LGS) sonuçlarının açıklanmasının üzerinden günler geçti. Eğitim-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Necip Vardal, LGS sonuçları yayınlanırken MEB tarafından eş zamanlı olarak yayınlanan ‘Merkezi Sınav Değerlendirme Raporu’nda yer alan bilgilere dikkat çekerek, sınava başvuru yapan öğrencilerin yüzde 12’sinin sınava girmediğini kaydetti.
NEDENLERİ ARAŞTIRILMALI
Eğitim-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Necip Vardal, MEB’in eş zamanlı olarak yayınlanan raporunda bir kez daha eğitimde yaşanan sorunların nedenlerinin ve boyutlarının gözler önüne serildiğini belirterek, “Bu sorunlara kısaca değinmek gerekirse, başvuru yapan öğrencilerin yüzde 12’si sınava girmedi. Böylesine ciddi sayıda öğrencinin sınava girmemesinin nedenleri MEB tarafından araştırılmalı ve kamuoyuyla paylaşılmalıdır. Bir önceki yıla göre puan aralıklarındaki artış ve düşüşler, bizlere eğitimdeki niteliksizleşmeyi gösterdiği gibi 4+4+4 eğitim sisteminin olumsuz sonuçlarını da ifade etmektedir” diye konuştu.
EŞİTSİZLİK DERİNLEŞTİ
Pandemi sürecinde MEB tarafından 23 Mart’tan beri uygulamaya geçirilen uzaktan eğitim modeline de değinen Vardal, “Uzaktan eğitime erişimi olmayan yoksul öğrencilerin yaşadığı mağduriyetlerin LGS sonuçlarına yansıması kaçınılmazdı, sonuç ta öyle oldu. Ekonomik koşulları iyi olan aileler çocuklarının sınava hazırlık kapsamında uzaktan ders almasını sağladılar. Bu durumda yoksul ve emekçi aile çocuklarının dezavantajlı konumunu pekiştirdi, eğitimdeki eşitsizliği derinleştirdi. LGS’de ayırt ediciliği en yüksek olan alt test yabancı dil oldu. Doğru cevap ortalaması 3.53 olan yabancı dil sınavında, özel okullara giden öğrencilerin yabancı dil öğretimindeki avantajları görünür oldu” ifadelerine yer verdi.

Kaynak : HABER MERKEZİ