Çelik: Bilgi kolay değerler zor

Çiğli Şehit Ali Karaoğlan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Ramazan Çelik, bilgiyi öğrenciye ulaştırmanın kolay ancak bir değeri kazandırmanın zor olduğunu söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 10.04.2017 08:21
  • Güncelleme Tarihi : 10.04.2017 08:21
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Çelik: Bilgi kolay değerler zor

NİLGÜN TAZE

2000-2001 yılında Mustafa Kemal Atatürk'ün yolunda pırıl pırıl gençleri geleceğe hazırlamak için eğitim öğretim vermeye başlayan okul öğrencilerini bilgiye ulaştırmanın yanı sıra değerleri eğitimine de büyük önem veriyor. 2015-2016 eğitim-öğretim yılı itibarı ile 12. sınıf meslek öğrencilerine staj ve işletme görevlerini vermeye başlayan okul öğrencilerinin sağlıklı gelişebilmeleri için sosyal yaşamlarına da çeşitlilik katıyor.

EKSİKLER BULUNMAKTA

2015-2016 eğitim öğretim yılında müdür yardımcıları Mustafa Naci Özcan, Canan Gökdoğan ve Sibel Çalık’la birlikte görev yapmakta olduklarını söyleyen Çiğli Şehit Ali Karaoğlan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Ramazan Çelik, “Okulumuz 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine dönüştürüldü. 24 derslik kapasiteli olarak inşa edilen okul genel lise standartlarında bir fiziki yapıya sahip olup 1 fizik laboratuvarı, 1 biyoloji laboratuvarı, 2 bilgisayar teknoloji sınıfı ve 1 kütüphane ile desteklenmiştir. İdari olarak yeterli donanım ve oda sayısına sahiptir. Ancak Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi dönüşümü sonrasında açılan alanlar için yeterli alan ve donanım alt yapısı henüz tamamlanamamış durumda. Örneğin çocuk gelişimi alanı öğrencilerinin ihtiyacı olan uygulamalı anasınıfı henüz okulumuzda mevcut değil. Aynı durumda grafik ve fotoğraf alanının da hem öğretmen hem teknik ve fiziki eksikleri bulunmaktadır” dedi.

EĞİTİM SEMİNERLERİ

46 öğretmen, 4 yönetici ile toplamda 50 eğitimcinin okullarında hizmet verdiğini açıklayan Çelik, “Şuan 9 öğretmene daha ihtiyacımız olup, 2 yardımcı personelimiz okulumuzun genel işleri ile ilgilenmekte. 474’ü kız, 144’ü erkek olmak üzere 618 öğrencimize çeşitli meslek dallarında eğitim vermekteyiz.  Çocuk gelişimi, büro yönetimi, halkla ilişkiler ve organizasyon bölümleri olmak üzere 3 bölümde gençlerimizi meslek sahibi yapmakta olup, bunun dışında halen genel lise kısmında iki sınıfımız bulunmaktadır. Velilerimizi kendilerine ulaşabildiğimiz oranda çeşitli konularda bilgilendirmeye çalışıyoruz. Örneğin 9. sınıf velilerimize alan seçme döneminde, meslek seçiminin önemini anlatan “Meslek Seçiminin Önemi” başlıklı bir seminer veriyoruz. Öğrencilerimize de farklı sınıf kademelerine göre, yıl boyunca “Şiddet ve Türleri” , “Sınav Kaygısı”, “Stresle Baş Etme” “Verimli Ders Çalışma Teknikleri” ve benzerleri gibi konularda seminer veriyoruz” açıklamasını yaptı.

AİLENİN ÖNEMİ

Velilerin büyük bir kısmının çocuklarına karşı ilgili davrandığı bilgisini veren Çelik şunları söyledi: “Öğrencinin okulda yaşadığı herhangi bir sorunla ilgili olarak velilerimizi aradığımızda okula gelip öğrenci hakkında bilgi alıyorlar ve sorunun çözümü için ellerinden geleni yapmaya çalışıyorlar. Ancak bazen sorunun da bir parçası olabiliyorlar. Özellikle bu tip durumlarda onların desteğine ihtiyaç duyuyoruz. Çünkü veli olmadan biz eğitimcilerin öğrencilerin yaşadığı problemleri çözmesi oldukça zor. Okul-aile işbirliğine bu nedenle çok önem veriyoruz. Velilerimize de bu dönemde çocuklarının karşılarında değil yanlarında durmalarını tavsiye ediyorum. Öğrencilerin ergenlik döneminde yaşadıkları sıkıntıları farkına varmaları ve onlara bu gelişim süreçlerinde anlayışlı davranmaları önemli.”

İLK EĞİTİM

Henüz çalışma aşamasında oldukları projeler bulunduğunu açıklayan Çelik, bu sürece öğrencileri de aktif olarak katarak onların sorumluluk bilincini geliştirmeyi hedeflediklerini belirtti. Çelik, “İçinde bulunduğumuz dönemde okuldaki sosyal hayatı daha zengin hale getirmek ve öğrencilerin okulla aralarındaki bağı güçlendirmek için bir okul kültürü oluşturup bu kültürü bir alt kuşağa aktarmak amacıyla yola çıktık. Değerler eğitimi bizim için eğitimin en önemli kısmı. Değerler eğitimi ilk olarak ailede başlaması gereken ve ilkokulla ortaokulda şekillenip lise döneminde öğrencide oturmuş olması beklenen bir eğitim. Öğrenci bilgiye kendisi de ulaşabilir ya da siz bilgiyi öğrenciye verebilirsiniz ancak bir değeri kazandırmak bilgiyi kazandırmaktan daha zordur. Bu çok zaman ve çok emek isteyen bir süreç. Dolayısıyla elimizden geldiğince değerleri derslerin içeriğine katarak vermeye çalışıyoruz. Öğretmen arkadaşlarımız derslerini işlerken aynı zamanda birtakım değerleri de öğrencilerimize kazandırmaya çalışıyorlar” ifadelerini kullandı.

SINIFLARARASI FUTBOL

Okullarında sosyal etkinlik olarak her yıl olduğu gibi bu yıl da folklor takımının çalışmalarını sürdürmekte olduğu bilgisini veren Çelik, “İlkbaharda sınıflar arası futbol turnuvaları düzenliyoruz. Öğrencilerimizin bu turnuvalara yoğun ilgisi var. Okulumuz halkla ilişkiler bölümünün 2 haftada bir çıkardığı gazetesi var ve bizlerde bu gazetenin öğrencilerimiz ve öğretmenlerimize ulaşmasını sağlıyoruz. Gezi ve Tanıtım Kulübümüz belirli aralıklarla İzmir ve yakın çevresindeki tarihi ve turistik yerlere gezi düzenliyor. Bu gezilere de katılım oldukça yüksek.  Halk Eğitim Merkezi’nde pek çok alanda kurs açılarak bu kurslar sadece öğrencilere değil aynı zamanda yetişkinlere de yönelik oluyor. Şu an devam eden kursları Halk Eğitim Merkezi’nden öğrenmek mümkün” şeklinde konuştu.

ÖĞRETMEN EĞİTİMLERİ

Öğretmenlerin kendi ilgi alanlarıyla ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı’nın açtığı hizmet içi eğitimlere katıldığını ve alanlarındaki gelişmeleri takip ettiklerini açıklayan Çelik şu ifadeleri kullandı: “Öğretmenlerimiz başta kendi alanları olmak üzere birçok alanda kendilerini geliştirme imkanına sahipler. Okul olarak öğretmenlerinizin bu kurslara katılımını her zaman destekliyoruz. Ayrıca rehberlik servisi de öğretmenlerin ihtiyaç duydukları konularda eğitim veriyor. Erasmus Plus Projesi ile ilgili olarak okulumuzda şu an için yürütülen bir proje bulunmamakta. Rehberlik servisi öğrencilerimize bireysel, eğitsel ve mesleki rehberlik konularında destek vermektedir. Ayrıca rehberlik programının uygulanmasında sınıf rehber öğretmenlerine yardım etmekte.”

İLETİŞİM YOLU

Çelik, boşanmış bir ailenin çocuğu olmanın özellikle de ergenlik döneminde çocuk için zorlayıcı bir durum olduğunu belirterek, “Boşanmış aile çocuklarının hepsinin içine kapanık ya da saldırgan davranışlar sergilediğini söyleyemeyiz. Biz öncelikle öğrencinin velisiyle iletişim kurmayı tercih ediyoruz. Rehberlik servisimiz öğrencinin kiminle kaldığını, diğer tarafla ne sıklıkta görüştüğünü, bu süreçte yaşadığı zorlukların neler olduğu gibi bilgilere ulaşıp çocuğun özel durumunu bizimle ve sınıf öğretmeniyle paylaşıyor. Amacımız çocuğun zaten sıkıntılı olduğu bir alan varken okulda karşılaştığı ve karşılaşacağı sorunları en aza indirmek” dedi.  

TEKNOLOJİ KULLANIMI

Teknoloji bağımlılığının son yıllarda sadece öğrencilerin değil tüm toplumun bir sorunu haline geldiğini belirten Çelik, “Öğrencinin anne babasını rol model aldığını düşünürsek, velilerin her şeyden önce çocuklarına örnek olarak kendi bağımlılıklarını sorgulamaları gerekiyor. Çocuğunun elinden telefonu alıp, bütün gece telefonunu elinden bırakmayan bir anne babanın bu konuda başarılı olması çok güç. Telefonu, tableti ya da bilgisayarı yasaklamak da maalesef çözüm olmamakta. Öncelikle çocuğun teknolojiyi hangi amaçla kullandığı gözlemlenmeli. Eğer bilgiye ulaşmak için kullanıyorsa desteklenmeli ancak bunun da bir süresi olmalı. Ancak çocuk zamanının çoğunu sosyal medya üzerinde geçiriyorsa, o zaman mutlaka süre sınırlaması getirilmeli. Çocuğun sosyal yaşamının desteklenmesi ve ilgisi, yeteneği olduğu alanlarda kursa ve benzeri yerlere yönlendirilmesi de bağımlılığın azaltılmasında kullanılabilecek yöntemlerden biri”  açıklamasını yaptı.

NİTELİKLİ GENÇLİK

Çelik, eğitimin bir ülkenin en önemli unsuru olduğunu vurgulayarak, “Bir ülke büyümek, ilerlemek istiyorsa öncelikle eğitime yatırım yapmalıdır. Eğitimde son yıllarda teknolojinin yaygın olarak kullanılmasını olumlu buluyorum. Ancak bu teknolojiyi kullanacak gençlerimizi de daha nitelikli bir şekilde yetiştirmemiz gerekiyor. Bunun için gelişmiş ülkelerin eğitim modellerini inceleyip ülkemize ve gençlerimize uygun hale getirebiliriz. Bunun yanında ülkemizin ihtiyaçlarını iyi analiz edip, bu ihtiyaçlar temelinde eğitim programları geliştirebiliriz” ifadelerini kullandı.

ÖĞRENCİ GELİŞİMİ

Öğrencilerin fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal özelliklerini tanıyıp alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi edindiklerini açıklayan Çelik,  “Çocuk gelişimi ve eğitimi bölümünden mezun olan öğrencilerimiz özel okullar ve devlet okullarında, okul öncesi eğitim kurumlarında, çocuk kulüplerinde, Anadolu Kız Meslek ve Kız Meslek Liselerinde çalışma olanağı vardır. Bu bölümden mezun olanlar hastanelerin çocuk oyun odalarında, oyuncak sanayisinde, ana çocuk sağlığı merkezlerinde fiziksel ve ruhsal gelişimin izlenmesinde danışman, televizyon ve radyo çocuk program yapımcısı, çocuk kitapları hazırlamada danışman olarak çalışabilirler. Mesleki eğitim merkezleri çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve meslek dallarında aday çırak, çırak, kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır” şeklinde konuştu.

OKUL TARİHÇESİ

Okulumuz Şehit Ali Karaoğlan adını, Kars'ın Selim İlçesi, Yukarıdamlapınar Köyü’nde öğretmen olarak görev yaparken 19.09.1990 tarihinde şehit edilen öğretmenimiz Ali Karaoğlan’dan almıştır. Eğitim şehidimiz Ali Karaoğlan 1964 yılında Kütahya'nın Simav İlçesi’ne bağlı olan Kalkan Köyü’nde dünyaya gelmiş, ilkokulu Kalkan Köyü’nde okuduktan sonra eğitim hayatına Balıkesir Savaştepe'de devam etmiştir. Ortaokul ve lise eğitimini Savaştepe Öğretmen Lisesinde tamamlayan Ali Karaoğlan, Çanakkale Eğitim Fakültesinden mezun olduktan sonra askerliğini yapmış ve öğretmenlik görevi için Kars'ın Selim İlçesi Yukarıdamlapınar Köyü’ne ilköğretim öğretmeni olarak atanmıştır. Burada eşi Zeliha Hanım ile evlenmiş ve kızları Çiğdem Karaoğlan dünyaya gelmiştir. Üç yıl Kars'ta görev yapan öğretmenimiz 1990 yılında yine aynı köyde teröristlerin saldırısı sonucu 26 yaşında şehit düşmüştür. İşte böylesi erdemli görevi sırasında şehit edilen bir öğretmenin adını alan okulumuz gurur ve onurla daha nice gençlerimizi vatanımıza, milletimize faydalı eğitimli bireyler olarak yetiştirebilmek için çaba göstermektedir. Okulumuz, Bakanlığımız Orta Öğretim Genel Müdürlüğünün 03.05.2012 T.ve 11248 S.”Genel Liselerin Dönüştürülmesi” konulu yazısı ile Kız Teknik ve Meslek Lisesine dönüştürülmüştür.

Haber Merkezi