Ege Üniversitesinden küçük kalplere büyük dokunuş
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri, ilkokul çağındaki çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerine katkı sunmak amacıyla eğlenceli ve öğretici etkinliklerden oluşan “Yarın İçin Bugün” projesini hayata geçirdi.
Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Hidaye Aydan Bilgilier rehberliğinde, 1. sınıf öğrencileri tarafından gerçekleştirilen “Yarın İçin Bugün” adlı sosyal sorumluluk projesi, ilkokul çağındaki çocukların bilişsel ve duygusal gelişimlerini desteklemek üzere tasarlandı. Proje kapsamında düzenlenen drama atölyeleri, yaratıcı hikâye anlatımları ve İngilizce öğrenme etkinlikleriyle çocukların geleceğe umutla bakmaları ve öğrenme motivasyonlarının artması hedefleniyor.

YARATICI ATÖLYELERLE SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Ege Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Hidaye Aydan Bilgilier, iki ay süren “Yarın İçin Bugün” projesinde çocukların bilişsel ve duygusal gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla ‘Düşler Atölyesi’, ‘Drama Atölyesi’, ‘Birlikte Öğrenelim’ gibi çeşitli etkinlikler düzenlediklerini söyledi. Bilgilier, “İki ay süren çalışmalar boyunca çocukların gelişim alanlarını destekleyecek çeşitli etkinlikler kurguladık. ‘Düşler Atölyesi’, ‘Drama Atölyesi’, ‘Birlikte Öğrenelim’, ‘Okuyorum Oynuyorum’ ve ‘İngilizce Öğreniyorum’ başlıkları altında yürüttüğümüz faaliyetlerde, çocukların hem bilişsel hem de duygusal gelişimlerini desteklemeyi hedefledik. İngilizce derslerinde hayvanlar, meyveler ve aile üyeleri gibi temel konuları oyunlarla ve çizimlerle pekiştirdik. Motor becerileri için duyular, renkler ve şekiller üzerine etkinlikler gerçekleştirdik. Tahmin oyunları, eşleştirme ve akıl yürütme çalışmalarıyla da çocukların dikkatini artırmaya ve öğrenmeyi kalıcı kılmaya çalıştık” diye konuştu.
“YARATICILIK, DEĞERLER VE GÖNÜLLÜLÜKLE GÜÇLENEN BİR YOLCULUK”
Çocukların yaratıcı yönlerini destekleyen çalışmalara dikkat çeken Doç. Dr. Bilgilier, “Hikâye anlatımı ve yaratıcı drama uygulamaları ile çocukların ifade gücünü, hayal dünyasını ve dinleme-anlama becerilerini geliştirdik. Proje sonunda ise çocukların İngilizceye ilgisinin arttığını, kendilerini ifade etme ve grup içinde iletişim kurma becerilerinde belirgin ilerlemeler kaydettiklerini gözlemledik. Projenin merkezine yerleştirdiğimiz gönüllülük kültürü ve değerler eğitimi sayesinde yardımseverlik, dürüstlük, saygı ve sorumluluk gibi kavramlar çocukların günlük davranışlarına doğrudan yansıdı. Bu süreçte kurulan pozitif ilişkiler ise çocukların sosyal destek algısını güçlendirdi ve öğrenmeye olan motivasyonlarını artırdı. ‘Yarın İçin Bugün’, yalnızca bugünü değil, geleceği de şekillendirmeye katkı sunan, çocuklara ilham veren ve gönüllülüğün dönüştürücü gücünü ortaya koyan bir yolculuk oldu. Öğrencilerimiz küçük kalplere büyük dokunuşlar yaparak anlamlı bir iz bıraktı” dedi