Sayfa Yükleniyor...
Yurtdışına düzenlenen gezilerin eğitime farklılık ve yenilik getirdiğini belirten Mavişehir İlkokulu Müdürü Bilsay Kaya, eğitimle ilgili her türlü gelişmeyi yakından takip ettiklerini söyledi
NİLGÜN TAZE - ÖZEL HABER
Velilere yönelik etkili iletişim, aile ve çocuk, hızlı okuma teknikleri gibi konularda seminerler düzenleyen Mavişehir İlkokulu, çalışan veli sayısının çok olmasından dolayı eğitimlere yeterli katılım sağlayamıyor. 2 yıl önce başlatılan Değerler Eğitimini devam ettiren okul bu yılda evrensel nitelikler taşıyan pozitif öğretilerin olumlu sonuçlarını almaya devam ediyor.
Bu yıl ki çalışmalarında Türkiyenin hassas olduğu konuların ön planda tutulduğunu ve Değerler Eğitimi çalışmasının sadece öğrencilere yönelik değil velileri de işin içine katarak yapıldığını söyleyen Mavişehir İlkokulu Müdürü Bilsay Kaya, özellikle veli katılımını sınıflar içinde yaptıklarını ifade etti. Kaya, Bu durumdan velilerimiz de son derece memnun çünkü unutulmuş olan değerlerimiz hatırlanmakta ve bu da mutluluk vermektedir. Bu eğitim-öğretim yılında Permakültür, Dikey Bahçe gibi projelerle okulumuzda boş bulunan bahçemizi aktif hale getirip, çocuklarımızın ilgi ve enerjisini buraya yönelttik. Çocukların bahçede oyun oynayabileceği yeni ve eğlenceli alanlar yaratmak amacımızı bu şekilde hayata geçirmiş oluk. Ancak bu oyun grupları bizim alışmış olduğumuz gruplar olmayıp daha çok doğal malzemeden oluşan ve doğaya zarar vermeyecek olan gruplardan oluştu. Bu projeyi 3. sınıf öğretmeni yönetmekte ve aynı zamanda koordinatörlüğünü yapmaktadır dedi.
İLGİLİ VELİ PORTFÖYÜ
Velilerin çocukları ile istenilen düzeyde ilgilendiklerini ve çocuklarla ilgili gerek okul idaresinin gerekse öğretmenlerin tüm tavsiyelerini yerine getirdiklerini ifade eden Kaya, Velilerimiz okulumuzla ve çocuklarıyla yakından ilgileniyorlar. Velilerimize birçok tavsiyemiz var ama bunlardan en önemlisi çocuklarını bir birey olarak kabul etmeleri ve bir bireye yakışacak davranışlarda bulunmalarını sağlamaktır. Onları dinlemek, anlamak, anlamlandırmak, doğru iletişim kurmak ve empati sağlamak gerekiyor. Çocuklarımızı anlamalı, isteklerini ve taleplerini can kulağı ile dinlemeli ve taleplerine yapılabilecek en iyi ve sevgi dolu açıklamaları yapabilmeliyiz açıklamasını yaptı.
ÇALIŞAN VELİ SAYISI FAZLA
4+4ten sonra ilkokullarda akademik sürecin bitirildiğini ve herhangi bir ulusal sınavın söz konusu olmadığını açıklayan Kaya, şunları söyledi: Sadece mevzuata uygun olarak müfredat doğrultusunda sınıflarda sınavlar yapılmakta. Ancak bunlar bir ölçü değil. Sınıflarımızda sosyal etkinlikler konusundaki çalışmalar devam etmekte. Bu çalışmalar milli bayramlarımız da ilçe törenleri ve sınıfların yılsonunda yaptıkları etkinlikler şeklinde olmakta. Genellikle halk oyunları, müzik ve drama çalışmaları yapmaktayız. Velilere yönelik olarak düzenlenen sosyal etkinliklerimiz arasında ise etkili iletişim ve drama gibi konular yer almaktadır. Ancak çalışan velilerimiz çok olmasından dolayı katılımımız az olmaktadır.
YURTDIŞI GEZİLERİ GELİŞTİRİYOR
Öğretmenlere yönelik eğitim-öğretimin sezonunun başında ve sonunda seminerler verilmekte olduğunu ve bu seminerin konularının genellikle öğretmen gelişimine yönelik olduğunu açıklayan Kaya, Bunun dışında yıl içinde gerek mahalli gerekse de ulusal seminerlere öğretmenlerimizi yönlendirmekteyiz. AB projelerine 35 öğretmenimiz katıldı. Yapılan çalışmalar da öğretmenlerimiz yurt dışında edindikleri deneyimlerini okul ortamına aktarmakta şansı bulmaktalar. Öğretmenlerimiz Portekiz, İspanya, İsviçre ve Çek Cumhuriyeti ne eğitim ziyaretinde bulundular. Yurt dışındaki eğitim ziyaretlerinde öğretmenlerimiz farklı bakış açıları edinerek bu yenilikleri öğrencilerimize taşıdı ifadelerini kullandı.
ETKİN VE ETKİLİ OKUL
46 öğretmenin 1880 öğrenciye eğitim verdiğini ve 12 yardımcı personel ve 3 idareciyle Mavişehir İlkokulunu oldukça etkin ve etkili bir hale getirdiklerini ifade eden Kaya, diğer okullarda yaşanan ekonomik yetersizliğin kendi okullarında yaşanmamasının büyük bir avantaj olduğunu söyledi. Kaya, Okulumuz Mavişehir toplu konutlarını yapan Emlak Bankası tarafından yapılarak 1996 yılında İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğüne devredilmiş. Kapalı alanı 6 bin metrekare toplam alanı 16 bin metrekare. Özel bir proje olarak tertip edilen okulumuz 19 Mart 1997de dönemin Cumhurbaşkanı Sayın Süleyman Demirel tarafından açılmış olup, 1999 yılında okul bahçesine maliyeti tamamen koruma derneğimizce karşılanan ana sınıfı binamız yaptırıldı. 2000 yılında İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Zeki Bilgin İnanlı tarafından açılan okulumuzun konferans salonu, kütüphane ve 5 derslikten oluşan ek binası 2004 yılında okul aile birliği ve koruma derneği tarafından yaptırılmıştır şeklinde konuştu.
VİZYON VE MİSYON
Türk Milli Eğitiminin temel amaçları doğrultusunda, Atatürk ilke ve devrimlerinin rehberliğinde eğitime devam etmeyi amaçladıklarını ifade eden Kaya, şu açıklamaları yaptı: Vatanını ve milletini seven, insana saygılı, bilimsel gelişmeleri takip eden, topluma ve bir üst öğrenim kurumuna bireyler yetiştirmek vizyonumuz. Misyonumuz ise öğrencilerin aldığı eğitim öğretim ışığında ezberden uzak, yorum yapabilen, bilgiye ulaşan, çağın değişikliklerine ayak uydurabilen, milli kültür ve değerlerimize sahip çıkan bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmak. Öğrencilerimizin yetişmesinde katkıda bulunan Milli Eğitim Bakanlığımıza, Karşıyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüze, öğretmen ve okul çalışanlarımıza çok teşekkür ederim.
YEMEKTE DENGE PROJESİ
Yemekte Denge Projesinin Sabri Ülker Gıda Araştırmaları Enstitüsü Vakfı (SÜGAV) ve Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü işbirliği ile yürütülen bir proje olduğunu belirten Kaya, ilköğretim okullarında öğrenim gören çocuklarda sağlıklı beslenme alışkanlığı geliştirmeyi amaçladıklarını söyledi. Kaya, Temel eğitim çağındaki çocukların fizyolojik ve psikolojik açıdan kaliteli ve uzun bir yaşam sürdürmeleri için yeterli ve dengeli beslenme alışkanlığı geliştirmelerine katkı sağlıyoruz. Hedef kitlemiz 8-11 yaş grubundaki ilköğretim çağı çocukları, ebeveynler, okul yöneticileri, öğretmenler ve okullardaki diğer çalışanları.5 mesajdan oluşan bu program çocuklara Sağlıklı Beslenme Tabağını esas alarak sağlıklı beslenmeyi öğrenmelerine yardımcı olacaktır. Dengeli bir şekilde her şeyi yiyebilirsin. Tek yapılması gereken dengeyi nasıl kuracağınızı öğrenmektir. Dünyanın dört bir yanındaki insanlar yemek veya atıştırmalık olarak farklı besinleri seçerler. Tüketilen besinlerin toplam miktarına ve besin çeşitlerine diyet denir. Sağlıklı beslenme çeşitli besinlerin dengeli bir biçimde tüketilmesiyle oluşur. Vücudumuz çeşitli besinlere ihtiyaç duyar çünkü farklı besinler sağlık için gerekli olan farklı bileşenler içerirler dedi.
BİLSAY KAYA KİMDİR?
1977 Ağrının Diyadin İlçesinde doğan ve lise sona kadar Ağrıda okuyan Bilsay Kaya, üniversiteyi 1997 yılında Erzurum Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünde okudu. 2001 yılında mezun olmasının ardından KPSS sınavına girerek Iğdır Karakoyunluda göreve başladı. Ağrı da 100. yıl PİOda çalışan Kaya, İzmire gelmesinin ardından Karşıyakada yönetici olarak çalışmaya devam ediyor.
ÇOCUK VE SAĞLIKLI BESLENME
Türkiye nüfusunun yaklaşık beşte birini oluşturan 15 milyon öğrencinin okul başarısı yanında, büyüme ve gelişmeleri ile sağlıklı beslenmeleri de çok önemli bir husus. Yapılan çalışmalarda, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin dikkat sürelerinin kısaldığı, algılamalarının azaldığı, öğrenmede güçlük ve davranış bozuklukları çektikleri, okulda devamsızlık sürelerinin uzadığı ve okul başarılarının düşük olduğu ortaya konmuştur.
Aileler çocuklarının yalnızca okul başarılarıyla değil, onların büyüme ve gelişmelerini izleme ve sağlıklı beslenme davranışları geliştirmeleriyle de yakından ilgilenmeli ve kendi beslenme alışkanlıkları ile örnek olmalıdırlar. Öğrencilere temel beslenme bilgilerinin verilmesi, öğrenilen bilgilerin davranışa dönüştürülmesi, yanlış beslenme alışkanlıklarına zamanında müdahale edilmesi ve beslenme davranışları ile örnek olma konusunda, velilerin yanı sıra, öğretmenlere de önemli sorumluluklar düşmektedir. Öğretmenler;
Öğrenciler ile birlikte yeterli ve dengeli beslenme konusunda çeşitli etkinlikler düzenlemeli ve bu konunun öğrenciler arasında tartışılmasına zemin hazırlamalıdırlar. Öğrencilerin kahvaltı yapıp, yapmadıklarını sorgulamalı ve dışarıda açıkta satılan yiyecekleri tüketmemeleri konusunda sık sık uyarıda bulunmalıdırlar. Çocukların beslenme çantası içeriğinin, daha önce okullara Sağlık Bakanlığı tarafından önerilen menü örneklerine göre hazırlanması sağlanmalı ve içeriklerini sıklıkla kontrol edilmeleri gerekmektedir. Beslenme saatlerinde patates kızartması, çikolata, gibi yiyecekler yerine, peynir, yumurta, taze sebze ve meyve gibi besinler, gazlı ve diğer hazır içecekler yerine süt, ayran, taze sıkılmış meyve suyunun tercih edilmesi konusunda çocukları uyarmalı ve bu konuda veliler ile işbirliği yapmalıdırlar.
Haber Merkezi