EĞITIM

EÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde mezuniyet coşkusu

Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2025-2026 akademik yılı mezuniyet törenini yoğun katılımla gerçekleştirdi. Mezunlar, akademisyenler ve ailelerin bir araya geldiği törende kep atma heyecanı yaşandı

Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF), 2025-2026 eğitim-öğretim yılı mezuniyet törenini Prof. Dr. Yusuf Vardar MÖTBE Kültür Merkezi’nde büyük bir coşkuyla gerçekleştirdi. Geleceğin ekonomistlerini, siyaset bilimcilerini ve yöneticilerini iş dünyasına kazandıran törene fakülte yönetimi, akademik ve idari personel, öğrenciler ile çok sayıda mezun yakını katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan törende, mezuniyet heyecanı salona hâkim oldu. Program kapsamında öğrenciler sahneye davet edilirken, aileler çocuklarının mezuniyet sevincini gururla izledi.

“BİLİM VE ETİK DEĞERLER BAŞARIYI KALICI KILAR”

Törende konuşan İİBF Dekanı Prof. Dr. Dilek Demirhan, mezuniyetin yalnızca akademik bir son değil, aynı zamanda yeni bir başlangıç olduğunu vurguladı. Demirhan, öğrencilerin uzun bir eğitim sürecinden geçtiğini belirterek ailelerin desteğinin bu süreçteki önemine dikkat çekti.

Öğrencilere meslek hayatları için tavsiyelerde bulunan Demirhan, bilimsel bilginin yanı sıra etik değerlerin de en az akademik başarı kadar önemli olduğunu ifade etti. Demirhan konuşmasında, “Dürüstlük, adalet, sorumluluk ve etik değerlere bağlılık meslek yaşamınızda yol gösterici olmalıdır. Atatürk’ün ‘Hayatta en hakiki mürşit ilimdir’ sözü daima rehberiniz olsun” ifadelerine yer verdi.

“BU BAŞARI HEPİMİZİN”

Fakülte birincisi Sıla Bayram ise yaptığı konuşmada, elde ettiği başarının yalnızca bireysel bir başarı olmadığını, arkasında ailelerin ve akademisyenlerin büyük emeği bulunduğunu söyledi.

Bayram, Ege Üniversitesi mezunu olmanın sorumluluğunu taşıdıklarını belirterek, “Üniversitemizi en iyi şekilde temsil etmek, öğrendiğimiz bilgileri topluma faydaya dönüştürmek ve vicdanlı bireyler olmak hepimizin sorumluluğudur” dedi.

MEZUNİYET SEVİNCİ KEPLERLE TAÇLANDI

Konuşmaların ardından mezuniyet belgelerini alan öğrenciler, uzun süren eğitim hayatlarını geride bırakarak keplerini havaya fırlattı. Salonda büyük bir coşku yaşanırken, aileler ve öğrenciler bu özel anı fotoğraflarla ölümsüzleştirdi. Tören, müzikler eşliğinde kutlamalarla sona erdi.