Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni ile genç mühendisleri iş hayatına uğurladı. EÜ Tören Şölen Alanı’nda düzenlenen törene EÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Aydoğan Savran, Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İlkin Şengün, fakülte yönetimi, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci yakını katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan törende, uzun ve yoğun bir eğitim sürecini başarıyla tamamlayan öğrenciler mezuniyet sevincini aileleriyle birlikte yaşadı.
“MÜHENDİSLİK ÜLKENİN KALKINMASINDA KRİTİK ROL OYNUYOR”
Törende açılış konuşmasını yapan EÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Aydoğan Savran, mühendislik eğitiminin zorluğuna dikkat çekerek mezunları tebrik etti. Savran, mühendisliğin bilim ve teknolojiyi insanlığın yararına dönüştüren temel meslek alanlarından biri olduğunu belirtti.
Türkiye’nin son yıllarda yerli ve milli projelerde önemli bir mesafe kat ettiğini ifade eden Savran, yerli otomobil ve milli savunma sanayi projelerini örnek göstererek, Türk mühendislerinin bu süreçte kritik rol üstlendiğini söyledi. Mezunların da Ar-Ge, inovasyon ve girişimcilik alanlarında ülkeye katkı sunacağına inandığını ifade etti.
Savran ayrıca, KOSGEB ve TÜBİTAK gibi kurumların sunduğu desteklerin iyi değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayarak, mezunlara meslek hayatlarında başarılar diledi.
“EGE ÜNİVERSİTESİ AİLESİNİN KAPISI SİZLERE HER ZAMAN AÇIK”
Savran konuşmasında mezunlarla bağın kopmaması gerektiğini belirterek, Ege Üniversitesi’nin her zaman mezunlarının yanında olacağını söyledi. Mezunların üniversiteyle iletişimde kalmalarını, deneyimlerini yeni öğrencilere aktarmalarını ve üniversite etkinliklerine katılmalarını istedi.
“SİZLERLE GURUR DUYUYORUZ”
Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İlkin Şengün ise konuşmasında hem öğrencileri hem de ailelerini tebrik etti. Şengün, öğrencilerin fakültenin güçlü akademik kadrosunun rehberliğinde zorlu bir eğitim sürecini başarıyla tamamladığını belirterek, “Sizlerle gurur duyuyoruz” ifadelerini kullandı.
Ailelerin sürece olan katkısına da dikkat çeken Şengün, çocuklarını büyük emeklerle bugüne getiren ailelere teşekkür etti. Fakültenin saygın konumuna ulaşmasında akademik ve idari personelin de önemli katkısı olduğunu vurguladı.
“CUMHURİYETİMİZİ BİLİMLE İLERİ TAŞIYACAĞIZ”
Törende öğrenciler adına konuşan fakülte birincisi Ege Bakışoğlu, mezuniyetin hem gurur hem de sorumluluk taşıdığını ifade etti. Konuşmasında Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını minnetle andığını belirten Bakışoğlu, Cumhuriyet’i bilim ve aklın ışığında daha ileriye taşıyacaklarını söyledi.
Bakışoğlu, eğitim sürecinde akademisyenlerin sadece mesleki bilgi değil aynı zamanda mühendislik etiğini de kazandırdığını belirterek tüm hocalarına teşekkür etti.
ÖDÜLLER VERİLDİ, MÜHENDİSLİK ANDI OKUNDU
Konuşmaların ardından fakülte birincisi Ege Bakışoğlu, mezuniyet kütüğüne plaket çaktı. Bölüm birincileri ödüllerini Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Aydoğan Savran’ın elinden aldı.
Törenin ilerleyen bölümünde mezunlar, meslek hayatlarında etik değerlere bağlı kalacaklarına dair “Mühendislik Andı”nı hep birlikte okudu. Program, öğrencilerin keplerini havaya fırlatmasıyla sona erdi.