- Eğitim
- 17.04.2025 16:48
2016 yılında katıldıkları programda 86 proje arasında Türkiye 7ncisi olarak İzmire ödül getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen Şemikler Anadolu Lisesi Müdürü Fisun Ediz, Genç Başarı Şirket Programı kapsamında gönüllü öğrencilere girişimcilik ve liderlik semineri verdiklerini söyledi
NİLGÜN TAZE-ÖZEL HABER
Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denetlenerek temizlik ve hijyen açısından belirlenen kriterleri karşılamasından dolayı Beyaz Bayrak ve Sertifika alan Şemikler Anadolu Lisesi birçok projeyi aynı anda başarılı bir şekilde yürüterek atağa kalktı. Efsane Geri Dönüyor sloganıyla proje üzerine proje üreten okul aynı zamanda velilere ve öğretmenlere sağlıklı iletişim kurabilme seminerleri veriyor.
750 m2 kapalı alana sahip 5 bin m2 arsa üzerine kurulu olduklarını açıklayan Şemikler Anadolu Lisesi Müdürü Fisun Ediz, 24 derslik, 3 laboratuar ve birer müzik odası ve resim atölyesi ile Karşıyakanın köklü okulları arasında yer alıyoruz. Göreve başladığım ilk günden bu yana gerek iç ve dış cephenin boya badana ile iyileştirilmesi, sınıf kapılarının yenilenmesi, öğrenci başına düşen WC sayılarının artırılması ile, gerekse kalorifer sisteminin doğal gaza dönüşümü ile lisemizi çevreci bir lise haline getirmeye çalıştım. Okulumuz öğrenci mevcudunun sınıf ihtiyacını karşılamakla birlikte fiziksel koşullarının imkanlar ölçüsünde en iyi şekilde kullanıldığı ancak kapalı salon imkanına ihtiyaç duyulduğu fiziksel ortamıyla en iyi hizmeti vermeye çalışmaktadır dedi.
BEYAZ BAYRAK
İzmir ili kapsamında okullarının temizlik ve hijyen açısından Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denetlenerek belirlenen kriterleri karşılamasından dolayı Beyaz Bayrak ve Sertifika aldıklarını açıklayan Ediz, İzmirin en hijyenik ve sağlıklı ortamına sahip okullarının arasında yer alabildiğimizi görmek bizi onurlandırdı. Emeklerinden dolayı katkı sağlayan tüm öğretmenlerimiz ile yardımcı hizmetler personelimizi kutlarken, öğrencilerimize ve velilerimize bu çalışmalardaki paydaşlığından dolayı teşekkür ediyorum. İkili eğitimden tekli eğitime geçilmesiyle pek çok branj öğretmenimizde norm oluştu. Dolayısıyla bu durum bazı öğretmenlerimizden ayrılmamıza neden olsa da ayrılan öğretmenlerimizin yeni kurumlarına aynı istek ve heyecanla katkı sağlayacağı düşüncesindeyiz açıklamasını yaptı.
ÖĞRENME YOLCULUĞU
Geri dönüşümlerinin oldukça başarılı olduğu veli ve öğrenci seminerlerinin mesleğe yeni başlayan meslektaşlarına da faydalı olmasını dileyen Ediz şunları söyledi: Veli ve öğrencilerin öğrenme yolculuğunda verimli paydaşımız olabilmelerinin en etkili yollarından birinin kurum içi seminerlerinden geçtiğini daha önceki çeşitli konumlardaki eğitim yolculuğumda deneyimlemiştim. Bu bilgilerim doğrultusunda ekip arkadaşlarımla birlikte verimli seminerler düzenleyebilmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Bu keyifli seminerlerin konu başlıklarını ise, ergenlik dönemi, sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşam, zararlı madde alışkanlıkları, üniversite ve bölümlerini tanıtım, mesleki yönlendirme, üniversite YGS ve LYS sistemini tanıtım seminerleri şeklinde sıralayabilirim.
VELİ İLİŞKİLERİ
Ediz, okullarındaki öğrenci ve veli portföylerinin değişiklik göstermekte olduğu bilgisini paylaşarak Bu sebeple velilerin sosyo - kültürel ve sosyo ekonomik yapılarına göre aile tutumları da doğal olarak değişiklik göstermekte. Ancak, tüm bu nedenlerden dolayı ilgili ve ilgisiz veli profili çizmenin yanlış olacağı görüşünü savunuyor ve her velinin kendi içinde bulunduğu koşullara göre çocuğuyla ilgilendiğini, fakat bu ilgilenmenin yeterli veya yetersiz olduğu üzerinde durup düşünülmesi gerektiğini ifade ediyorum dedi.
BİLİNÇLİ ÇOCUK YETİŞTİRME
Bir eğitim yöneticisi olarak deneyimlerini paylaşan Ediz, çocuk yetiştirmede dikkat edilebilecek noktaları açıklayarak şu ifadeleri kullandı: Edindiğim bazı bilgileri tavsiye niteliğinde aktarabilirim. Her şeyden önce eğitim konusunda yoğun ve yönlendirici sürekli ders çalışmayı içeren konuşmalardan uzak durulmalı. Çocuğa bireysel, psikolojik ve kültürel ihtiyaçları doğrultusunda ona destekleyici olmalı ve güvenli, tutarlı bir aile ortamı sağlamalıdır. Çocuklarına kendi davranışlarıyla doğru rol ve model olmak ve çocuklarını dışarıdan gelebilecek tehditlere karşı bilinçlendirip kendilerini korumalarını sağlamalıdırlar. Gelecek yaşamlarında mutlu olacakları meslek ve eğitim konularında baskıcı değil yardımcı olmak ise daha doğru bir üslup. Bunun gibi hayat kurtaran altın davranışlar ışığında kuşak çatışmasının dahi ortadan kalkabileceğini rahatlıkla söyleyebilirim.
PSİKOLOJİK DANIŞMA
Rehberlik servislerinde iki tane rehber öğretmen bulunduğunu ve alanlarında uzman bu eğitimcilerin öğrencilere bireysel, psikolojik, eğitsel danışma hizmeti sunduğu bilgisini veren Ediz, Öğrencilerin kendilerini tanımalarına yönelik teknikler kullanılmakta olup gelişimsel rehberlik doğrultusunda okula başladıkları andan mezun olacakları zamana kadar takipleri yapılmaktadır. Öğrencilerimize ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirici çalışmalar yapılmakta. Öğrencilerimizin kendilerini doğru ve net ifade etme becerilerini geliştirici, sorun çözme becerilerini arttırıcı çalışmalar yapılarak aile-okul-öğrenci işbirliğine önem verilmektedir şeklinde konuştu.
DOĞRU VE TUTARLI ÖĞRETİLER
Sorunlu ve boşanmış aile çocuklarının genellikle kendi yaşantısına benzer yapıdaki çocuklarla arkadaşlık ilişkisi içine girme eğiliminde olduklarını açıklayan Ediz, bu çocuklara doğru ve tutarlı kazanımlar verme yönünde bireysel danışmanlıklara ağırlık verildiğini söyleyerek, Okulaile-çocuk iletişiminin güçlendirilerek gerekli önlemlerin doğru zamanda alınması sağlanmaktadır. Bu konumdaki öğrencilerimizin sağlıklı kişilik yapısına sahip olmaları için ihtiyaçları olan psikolojik destek ve yönlendirmeler yapılmaktadır. Bu öğrencilerimiz ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kültürel ve sportif faaliyetlere yönlendirilmektedir. Velilerimize çocuklarını teknoloji bağımlılığından uzak tutabilmeleri için, çocuklarının teknoloji kullanımlarına sınır koymaları, sanal ortamda karşılaşabileceği olumsuz ve suç oluşturabilecek durumlar hakkında çocuklarını bilgilendirip gerekli önlemleri almaları ve çocuklarının oynadığı oyunlar, kullandığı programlar ve yazıştığı kişiler hakkında bilgi sahibi olmalarını ve takip etmelerini öneririz dedi.
DEĞERLER EĞİTİMİ
Değerler eğitiminin üzerinde hassasiyetle durulması gereken konulardan biri olduğunu açıklayan Ediz, Çünkü bizi gelecekte temsil edecek olan neslin önce içinde yaşadığı toplumun hassasiyetlerini ve değerlerini iyi özümseyebilmeli ve geleceğe doğru aktarabilmelidir. İşte bu noktada değerler eğitiminin geleceğe yönelik bir adım olduğunu düşündüğüm için çalışmalarımızı aralıksız olarak devam ettiriyoruz. Bu çalışmalar kapsamında kurumumuzda gençlerimize her ay vurgulanması gereken konuları periyodik olarak beliyor ve çalışmalarımızın startını veriyoruz ifadelerini kullandı.
KEYİFLİ YOLCULUK
Gençlerin verilen insanlık değerlerini özümlemelerinin keyifli yolculuğunu deneyimlemiş olmaktan mutluluk duyduklarını ifade eden Ediz şunları söyledi:Vatanseverlik, sevgi ve saygıya değer olan insan ve sorumluluk bilinci verdiğimiz değerlerin başında geliyor. Ayrıca aile ve toplum, ahlak ve temizlik, sabır ve hoşgörü, adalet ve dürüstlük, kültürel ve sanatsal değerlerimiz, dini değerlerimiz olan dua ve ibadet, kültürel ve sanatsal değerlerimiz, iktisat- kanaat şükür verdiğimiz değerler arasında. Öğrencilerimizin aile ve toplumdan edindiği değerlerle ilgili farkındalıklarının arttığı ve işlenen değerlerle ilgili öğrencilerimizde bilinç oluştuğu gözlemlenmiştir.
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
Çin'in Guangdong eyaletindeki bir internet kafede bilgisayar başında üç gün geçiren bir Çinlinin hayatını kaybettiği haberinin gelmesinden sonra teknoloji bağımlılığının ne kadar yıkıcı bir alışkanlık olduğunun daha net görüldüğünü açıklayan Ediz, ABD'de internet kullanıcılarının 10'da 6'sının alkolizm ve uyuşturucu bağımlılığı kadar yıkıcı bir yaşam geçirdiği bildirildi. Romanya'da 9 gün 9 gece bilgisayar oyunu oynayan bir çocuk yorgunluktan hastanelik oldu. Son yıllarda ne yazık ki medyada bu ve benzeri haberlere sıkça rastlamaya başladık. İşte bu ağır tablo karşısında bir eğitim yöneticisi olarak ne yapılabilir üzerinde sıkça düşünmeye başlayarak velilerime bir takım önerilerde bulundum açıklamasını yaptı.
DİSİPLİNLİ ZAMAN YÖNETİMİ
Bilgisayarın evde çocuğun odasında değil ortak kullanım alanında bulunması gerektiğini vurgulayan Ediz, Bilgisayar günlük yapılması gereken işler ve ödevler tamamlandıktan sonra kullanılmalı ve bilgisayar başında geçirilecek süre günlük ve haftalık saat dilimi olarak belirlenerek bu programa uyulmalıdır. Her gün çocukla keyifli şeyler yapmak için ona zaman ayırmalı ve çocuğun özsaygısını geliştirme yollarını arttırıcı çalışmalar yapılmalı. Maddeler daha da çoğaltılabilir ancak çocuğa hayatımızın merkezinde ve değerli olduğu gerçeğini vurgulamak, bağımlılık geliştirmek yerine keyifli bir öğrenme yolculuğuna dönüşür şeklinde konuştu.
SOSYAL VE SPORTİF FAALİYETLER
Okul şartlarında temin edilen müzik dersiyle ilgili malzemelerin etkin bir şekilde kullanılmakta olduğu bilgisini veren Ediz, Ritim gurubu kurarak öğrencilerimizin okul desteğiyle stüdyo çalışmalarına severek katılmasını sağladık. Beden eğitiminde voleybol kız- erkek, basketbol erkek, masa tenisi, erkek futbol branşlarında müsabakalara katıldık. Tekvando dalında İzmir birinciliğimiz var. Öğrencilerimiz imkanları dahilinde dans, halk oyunları, tekvando, judo branşlarında kurs almaktadırlar. Görüldüğü gibi sosyal yönü oldukça güçlü bir kurumun yöneticisiyim. Sözel, sayısal, dil ile görsel alanlarda da başarı çıtasını sürekli yükselterek istikrarlı bir başarı grafiği yakaladık. Bu olumlu ivme bize kurumumuzun eski efsane günlerine dönebileceği sinyalini verince yüksekleri kendimize ilke edindik. Hatta akademik kadromuzla birlikte kendimize Efsane Geri Döndü gibi yeni bir slogan bile oluşturduk ifadelerini kullandı.
ERASMUS PLUS
Erasmus Plus Projesinin gençlere her yönüyle üstün nitelikler kazandırabilecek bir proje olduğunu söyleyen Ediz, Ben ve ekibim bu proje kapsamında oldukça emek harcadığımızı düşünüyorum. İtiraf etmeliyim dünya insanlarıyla çalışmanın heyecanını da yaşamadık değil. ETWİNİNG üzerinden İspanya, Polonya, Romanya, Türkiye ortaklığı ile e-dergi çıkarmaktayız. Bu proje ile öğrencilerimiz Avrupa gençliği ile ortak çalışmalar yaparken hem İngilizcesini geliştiriyor hem de değişik kültürler ile tanışma imkanını buluyor. Okulumuz öğrencileri danışman öğretmenleri aracılığıyla Genç Başarı Vakfı ve İl Milli Eğitim Müdürlüğünün ortaklığında gerçekleştirilen "Genç Başarı Şirket" programına katıldı ve kurumumuzun vizyonunu ifade etmede başarılı oldular dedi.
GENÇ ŞİRKET PROGRAMI
2016 yılında katıldıkları programda 86 proje arasında Türkiye 7ncisi olarak İzmire ödül getirmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyleyen Ediz, 2015 yılında İtalya Soradan bilim okuluyla ortak proje hazırlayarak İtalyanlarla aralarında bir gönül bağı oluşturduklarını belirtti. Okullarının KAI projesinde İtalyaya ev sahibi okul olarak destek olduklarını ve Erasmus+KAI başvurusunu şubat ayında Erasmus+KA1 sürekli gelişim sürekli yenileşme konusuyla yaptıklarını söyleyen Ediz, Proje başvuru sonucu temmuz 2017de açıklanacak. Sonucu heyecanla bekliyoruz. Bana AByi Anlat kısa hikaye yazma yarışmasına 9. sınıflar kategorisinde yarışmaya katıldık. Türkiye 1incisi, Türkiye 2ncisi ve Türkiye 3üncüsü olarak 6 derece aldık. Genç başarı şirket programı için gönüllü öğrencilerimiz girişimcilik ve liderlik semineri aldılar. Böylece özgüveni yüksek yeni liderlerin yetişebileceği umutlarımızı arttırdılar. Seminer Karşıyaka Halk Eğitim kanalıyla verildiği için kendilerine seminerimize verdikleri desteklerden dolayı teşekkür ediyorum ifadelerini kullandı.
HALK EĞİTİMİ
Ediz, yeni başarılar için yeni yaklaşımlar konulu Erasmus+Ka2 projesine koordinatör okul olarak liderlik ettiklerini ve Karşıyaka Ortaokulunun ortak okulları olduğunu açıklayarak şunları söyledi: Avrupadan partnerlerimiz Karşıyaka Ortaokulu danışman öğretmeni tarafından ayarlandı. İşte dünya insanı olma yolunda ve donanımlı, özgüveni yüksek nesiller yetiştirme çabasında böylesi bir projede yer almanın tatlı telaşı içinde olmak sanırım bizi hep mutlu edecek. Karşıyaka Halk Eğitim Merkezi halk oyunları, geleneksel Türk sanatları ve girişimcilik alanında kurs taleplerimizi karşılamaktadır. Destekleri için onlara teşekkür ediyorum. Kanun koyucuların ülkemiz insanının eğitimi ile ilgili yaptıkları şuralar aracılığıyla milli ve manevi değerlerimize uygun, insan odaklı, hümanist, evrensel bir çalışma düzeni oluşturdukları için bu çalışmaları uygulamada paydaş olmaktan büyük bir mutluluk ve onur duyuyorum.
FİSUN EDİZ KİMDİR?
1970 Tekirdağ Çorlu doğumlu olan Füsun Ediz ilk, orta ve lise eğitimini Çorlu'da tamamladıktan sonra üniversiteyi İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili Ve Edebiyatı bölümünde tamamladı. Lisansını Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi' branjında yapan Ediz, Gaziantep Nizip Hasan Çapan Anadolu Lisesinde başlayan eğitim serüvenine, 12 yıl süren özel okul yöneticiliği deneyimi ile devam etti. Halen Şemikler Anadolu Lisesi Eğitim Yöneticiliği yapmaya devam ediyor.