Her çocuk bir fidandır

Geçmişlerinin başarılarla dolu olduğunu belirterek bugüne dek iki Avrupa Birliği Projesi'ne imza attıklarını söyleyen Süleyman Bilgen İlkokulu Müdürü Mustafa Işık, 'Her çocuk bir fidandır' düsturuyla hareket ettiklerini söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 28.03.2016 07:26
  • Güncelleme Tarihi : 18.08.2023 11:16
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Her çocuk bir fidandır

NİLGÜN TAZE

Çok kalabalık bir öğrenci kitlesini bünyelerinde barındıran Süleyman Bilgen İlkokulu, bin 100 öğrenciye eğitim veriyor. Yüzün üzerinde anasınıfı öğrencisi bulunan okulun bugüne dek ulusal ve uluslararası birçok projeye imza atması velilerin okula olan ilgisini artırmış durumda. İlkokullarda yurtdışı projelerinin kısıtlanması ise okulun sosyal etkinliklerini yurt içine yöneltmesine sebep oluyor. 2017’nin Mart ayına kadar bin fidan dikerek bir okul ormanı oluşturmayı hedefleyen Süleyman Bilgen İlkokulu, aynı zamanda birçok sosyal etkinliği de aynı anda yürütüyor.

‘Her Çocuk bir fidandır düsturu ile yola çıkıyoruz’ diyen Süleyman Bilgen İlkokulu Müdürü Mustafa Işık, bu ilke ile bir okul ormanı oluşturmayı hedeflediklerini belirtti. Aralık ayında başlanan projede 6 bin 500 fidana ulaştıklarını ifade eden Işık, “Hedefimiz bu sayıyı 10 bine çıkarmak. Ege Orman Vakfı işbirliği ile hazırlanan bu projede çocuklarımıza ağaç sevgisini aşılamış olduk. Net olmamakla birlikte aldığımız duyumlara göre Türkiye’de ormanı olan ilk ilkokul olacağız. 31 Mart 2017’ye kadar kalan 3 bin 500 fidanı da dikmeye çalışacağız” dedi.

HER SINIFA BİR PROJE

Her öğretmenin sınıflarında bir proje geliştirdiğini söyleyen Işık, sınıflarda atık pil ve atık yağ toplama gibi dönemsel faaliyetler yaptıklarını belirterek şöyle dedi: “Düzenlediğimiz sosyal etkinliklerle çocuklarımızı çevresine karşı duyarlı bir birey olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz. Çocuklarımız henüz çok küçük olduğu için velilerimizin de desteğini alarak eğitim veriyoruz. Bizler sadece yol göstericileriz. Sorumluluğumuz kendini seven ve kendine saygı duyan insanlar yetiştirmek çünkü kendisine saygısı olamayan bir insan başka insanlara da sevgi ve saygı gösteremez.”

VELİLER EĞİTİME ÖNEM VERİYOR

Okullarının Buca’nın en büyük semti olan Atatürk Mahallesi’nde bulunduğunu ve bu nedenle de velilerin tercih noktası olduklarını söyleyen Işık, Selanik ve Boşnak göçmenlerinin ağırlıkta olduklarını belirtti. Semtlerinin eski bir yerleşim yeri olduğunu ifade eden Işık, “Gün geçtikçe eski binalar yıkılıp yerine 5-10 katlı yeni binalar yapılıyor. Bu da farklı kültürlerden yeni insanların gelmesine sebep oluyor. Velilerimizin genel olarak eğitim durumu lise ve üstü. Göçmenler eğitime çok önem veren bir bakış açısına sahip, bu da bizim için büyük bir avantaj. Eğitimi seven bir veli portföyüne sahip olmak bizimde başarılarımızı artırıyor” açıklamasını yaptı.

BABA-ANNE SEMİNERLERİ

Belli aralıklarla seminerler düzenleyerek hem velilerin hem de çocukların ufuklarını genişletmeye çalıştıklarını söyleyen Işık, velilerin ilgisinden büyük memnuniyet duyduklarını ifade ederek şöyle konuştu: “Madde ve sigara bağımlılığının başta insanın kendisine, sonra çevresine zarar veren alışkanlıklar olduğunu çocuklarımıza küçük yaşlarda öğretmeye çalışıyoruz. Babalara baba, annelere anne eğitimi verirken çocuklarımıza da verimli ders çalışma yöntemlerini öğretmeye çalışıyoruz. Haftada üç gün öğretmenlerimiz mesai saatleri dışında babalara seminer veriyor. Akşam saat 19.00 gibi başlayıp 21.00’e kadar devam eden derslere bir sınıftan 40 baba katılıyor. Annelere yönelik ise 3-6, 7-14 yaş eğitimi verdik. Geçen yıl Türk Anneler Derneği ile işbirliği içinde verdiğimiz psiko-drama seminerleri de büyük ilgi çekti. 9 Eylül Üniversitesi’nden gelen bir doçent arkadaşımız canlandırma yaparak annelerin çocuklarına nasıl davranması gerektiğini anlattı.”

YAŞLILARI ZİYARET

Zübeyde Hanım Yaşlılar Evi’nden bir gurup yaşlıyı okullarına davet ederek dede-torun sevgisini canlandırdıklarını ve 23 Nisan ruhunu içlerinde tekrar yaşamalarını sağladıklarını belirten Işık, “Bu etkinliğimiz yaşlılarımız üzerinde çok pozitif bir etki bıraktı. Bu yılda farklı bir huzur evimizden yaşlılarımızı çağırarak aynı heyecanı yaşamalarını sağlayacağız. Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında yapılan etkinlikler velilerin büyük ilgisini çekerek okulumuzu bir cazibe merkezi haline getirerek öğretmen-veli-öğrenci ilişkisini daha da güçlendirdi. Belediye başkanı ve yetkili birim amirlerini okulumuza davet ederek velilerimizin ihtiyacı olan işleri kendi semtlerinde halletmelerini sağladık. 100 kişilik salonumuzda çeşitli etkinlikler düzenlemeye devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

DEĞERLER EĞİTİMİ

İzmir Valiliği’nin Yıllık Gelişim Programı adı altında başlattığı projede 10 adet evrensel ‘Değer’in yer aldığını ifade eden Işık, verilen bu değerlerin sonuçlarının gözlemlenerek raporlanacağını söyledi. Işık, “Mart ayının konusu çalışkanlıktı, diğer konularımız ise yardımseverlik, saygı, sevgi, hoşgörü gibi değerlerdi. Çalışkanlık konusunun işlenmesinin ardından çocuklarımızdan olumlu geri dönüşümler aldık. Anneler çocuklarının odalarını uyarılmadan toplamaya başladıklarını ve kendilerine yardım etmeye çalıştıklarını söylediler. Bu değerleri panolarda fotoğrafladık. Bu görseller çocuklarımızın beyninde birer örnek teşkil ederek davranışlarının olumlu yönde değişmesine neden oluyor. Nisan ayında yardımlaşma değerini işleyeceğiz. Bizler bu çağlarda eğitimden çok öğretim vermeye önem veriyoruz” ifadelerini kullandı.

PLANLAMA GELECEĞİ DÜZENLER

Eğitim öğretim faaliyetlerinin bireylerin ve toplumun geleceğini doğrudan etkilediğini, toplumun geleceği üzerinde belirleyici rol oynayan eğitim öğretim faaliyetlerinin tesadüflere bırakılamayacağını söyleyen Işık, “Planlama, geleceği tesadüflerden ayıklama ve düzenleme çalışmalarıdır. Çağımızda karmaşıklaşan ilişkiler ve bir olayı etkileyen faktörlerin çeşitliliğinin artmış olması planlamayı zorunluluk ve özellikle ihtiyaç haline getirmiştir. Bilimin ve insanlığın ortak değerlerinden yararlanarak, kendini geliştiren ve toplumu ileri götüren güç olan eğitim çalışanları ile birlikte öğrencilerimizin bireysel farklılıklarına saygı duyuyoruz. Eğitim teknolojileri ile donatılmış özgür okul ve sınıf ortamında, bilgiye ulaşmayı bilen, ulaştığı bilgiyi kullanabilen, yeni bilgi üretebilen, kendine güvenen, insan haklarına saygılı, kendine, çevresine ve tüm insanlığa faydalı bireyler olarak yetişmelerine fırsat tanımak planımızın temel hedefidir” dedi.

STRATEJİK PLAN

Süleyman Bilgen İlkokulu olarak sahip olunan insan ve madde kaynaklarını temel hedefe ulaşmak için iyi kullandıklarını söyleyen Işık şunları söyledi: “Hedeflerimize ulaşma yolunu etkili kullanmak için bir stratejik plan hazırladık. Stratejik planımızın hedefe ulaşmasında eğitim çalışanları, öğrenci velileri ve okulun diğer yakın çevresinin belirleyici olacağı kaçınılmazdır. Planımızın uygulama aşamasında eğitim çalışanları, öğrenci velileri ve okulun diğer yakın çevresinin katkıları azami düzeyde alınacaktır. Süleyman Bilgen İlkokulu Stratejik Planı’nda belirtilen amaç ve hedeflere ulaşmamız; okulumuzun kurumsallaşmasına, bilinir olmasına ve tercih edilir olmasına katkı sağlayacaktır.”

MUSTAFA IŞIK KİMDİR?

1965 yılında Balıkesir Karesi İlçesi Davıtlar Köyü’nde doğdu. İlk ve orta öğrenimini Balıkesir’de tamamladı. 1985 yılında Trakya Üniversitesi Çanakkale Eğitim Yüksekokulu’ndan mezun oldu. 2000 yılında Anadolu Üniversitesi’nde lisans tamamladı. 1986 yılında Tunceli Ovacık İlçesi Şahverdi Köyü İlkokulu’nda göreve başladı. 1988 yılında İzmir iline atandı. İzmir Bayındır, Menderes, Buca, Konak ilçelerindeki çeşitli okullarda öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. 23.09.2014 tarihinde Süleyman Bilgen İlkokulu’nda okul müdürü olarak göreve başladı.

SÜLEYMAN BİLGEN İLKOKULU TARİHÇESİ

1973 yılında yapım programı ile inşa edilen okulumuz 15.10.1973 günü hizmete açılmış, 10.12.1973 tarihinde de eğitim öğretime başlamıştır. Okulumuza ilk olarak Hacı Süleyman Efendi İlkokulu adı verilmişse de, bu adın baş ve son sözcükleri, 2590 Sayılı Kanun’ a aykırı düştüğünden okulumuzun adı  Hacı Süleyman Efendinin oğlu Ragıp Bilgen’in soyadını alarak Süleyman Bilgen İlkokulu olarak değiştirilmiştir. Buca Üçkuyular Semti, Atatürk Mahallesi, (eski tabiriyle Kilise Yanı) 3,5 dönümlük bir arazi üzerinde bahçesi ile birlikte 7 derslikli olarak inşa edilmiştir. 10.12.1973’ de öğretime başlarken öğrencilerini, 23 Nisan İlkokulu’ndan bölünerek almıştır. Daha sonraki yıllarda öğrencilerin yoğunlaşmasından dolayı öğretmenler odası derslik olarak kullanılmaya başlanmıştır. 1984 yılında Milli Eğitim Gençlik ve Spor Müdürlüğü tarafından bakım ve onarıma alınan okulumuzun ihata duvarları demir korkuluklarla çevrilmiştir. İki bölüm beton saha, bir bölümü toprak saha olan bahçenin toprak olan kısmına 1985 yılında sosyal etkinliklerde kullanılmak üzere sahne yapılmıştır. 1986 yılında da İzmir Büyük Şehir Belediyesi tarafından basketbol sahası inşa edilmiştir. Okulumuzun akademik, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerdeki başarısı giderek hızlanan bir ivmeyle artmaktadır. 2011 - 2012 Eğitim Öğretim Yılı sonunda 162 öğrencimizden 39 öğrenci Anadolu Meslek ve Sağlık Meslek Liselerini, 35 öğrencimiz ise Anadolu ve Anadolu Öğretmen Liselerini olmak üzere toplam 74 öğrencimiz SBS sonucuna göre bir orta öğretim kurumuna girmeye hak kazanmıştır.

Haber Merkezi