İlgili bir veli portföyüne sahibiz

Sarnıç Anaokulu Müdürü Sertaç Kılıç sosyal faaliyetlere önem veren bir okul olduklarını belirterek velilerin çocuklarıyla yakından ilgilenmesinin kendilerine mutluluk verdiğini söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 10.06.2016 07:24
  • Güncelleme Tarihi : 10.06.2016 07:24
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İlgili bir veli portföyüne sahibiz

NİLGÜN TAZE-ÖZEL HABER

11 eğitmenin 187 öğrenciye eğitim verdiği Sarnıç Anaokulu’nda 2 aşçı 3 temizlik görevlisi bulunuyor. Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında verilen ‘Değerler’ eğitimi ise olumlu sonuçlarını vermeye başlamış durumda. Kişilik gelişiminin büyük bir kısmının oluştuğu 0-6 yaş arasında bilişsel, psikolojik, ahlaki değerlerin rehberlik çalışmalarıyla yönlendirildiği okulda bu eğitimlerin küçük yaşlara indirilmesi sevindirici bir gelişme olarak kabul ediliyor.

Belirli gün ve haftalarda değerleri özdeşleştirerek çocukların daha iyi anlamasını sağladıklarını söyleyen Sarnıç Anaokulu Müdürü Sertaç Kılıç, saygının temel değerleri olduğunu belirtti. 2015-2016 yılında hoşgörü, çalışkanlık, sevgi gibi değerleri çocuklara vermeye çalıştıklarını söyleyen Kılıç, “Çocuklarımızın yardımlaşma duygusunu geliştirmek amacıyla mavi kapakları toplayarak yerlerine ulaştırıyoruz. Değerler eğitiminin verilmeye başlamasının ardından hem velilerimizde hem de çocuklarımızda gözle görülür pozitif yönde gelişmeler fark ettik” dedi.

İLGİLİ VELİ PORTFÖYÜ

1989 yılında Bulgaristan’dan göç eden ailelerin bulunduğu bir bölgede kurulduklarını ifade eden Kılıç, “Ailelerimiz eğitime önem veriyor. İlk etaplarda anaokullarına ilgi yoğun değilken son yıllarda velilerimizden anaokullarına karşı yoğun bir talep görüyoruz. Taleplerimiz yakınlarımızda bulunan ilkokulların bünyesinde de anaokulu olmasından dolayı yeterli. Bugüne kadar hiçbir velimizi geri çevirmek zorunda kalmadık. Velilerimize okul kayıtlarında bir form dağıtarak en çok hangi konularda desteğe ihtiyaçları olduğunu soruyoruz. Gelen başvurular doğrultusunda rehber öğretmenimiz ayda en az bir seminer yapmak üzere çalışmalar yapıyor” diye konuştu.

“VELİLERİMİZ MEMNUN”

İlkokula uyumu hızlandırma amacıyla ilkokul öncesi uyum seminerlerini velilere vermeye başladıklarını söyleyen Kılıç, “Bugüne kadar olumlu anne-baba tutumları, çocuklara iyi dokunuş-kötü dokunuş kardeş kıskançlığı konu başlıklı seminerler yapıldı. Velilerimizin seminerler katılımı çok iyi. Çağırdığımız zaman hemen geliyor ve anlattıklarımızı hayatlarına geçirmeye çalışıyorlar. Bu tutum bence velilerimizin açık fikirli oluğunun bir göstergesi. Aile ortamları sıkıntılı olan çocuklarımızı öğretmenlerimiz ev ortamlarında ziyaret ederek onların durumlarıyla yakından ilgileniyorlar. Bu ilgi velilerimizin çok hoşuna gidiyor çünkü kendilerine değer verdiğimizi, önemsediğimizi hissediyorlar. Seminerlerimize katılım çok güzel” açıklamasını yaptı.

ANAOKULUNDA SATRANÇ KURSU

Boşanmış aile çocukları ve huzursuz aile ortamı bulunan çocuklarla ilgili rehberlik servisleri bulunduğunu belirten Kılıç, öğretmenlerin anne babalarla iletişim halinde kalarak çocuğun etkinliklerine katılımını sağlamaya çalıştıklarını belirtti. Kılıç, “Bu güne kadar ciddi bir sıkıntımız olmadı. Velilerimiz boşanmış da olsa çocukları ile ilgililer. Bölgemiz insanları kültürlerine bağlı oldukları için boşanma sayısı da yok denecek kadar az. Okulumuz sosyal etkinliklerde çok aktif. Çocuklarımızın yaşı küçük olmasına rağmen satranç oynamayı öğrenebiliyorlar. Bunun yanı sıra halk oyunları kurslarımızda etkin. Çocuklarımızla birlikte oluşturduğumuz bir botanik bahçemiz var ve zaman zaman bu bahçemizde aile kahvaltıları düzenliyoruz. Aile katılımlarımızda velilerimiz kendi yeteneklerine göre hizmetlerde bulunuyor. kimisi çaldığı enstrüman ile konser verirken kimisi de diş doktoru olduğu için ağız ve diş sağlığı hakkında bilgiler veriyor” ifadelerini kullandı.

CAFE GÜNLERİ

Ayda bir tiyatro gösterilerini izlemeye gittiklerini yada okullarında tiyatro düzenleyerek çocukların sanatsal yönlerini geliştirmeye çalıştıklarını ifade eden Kılıç şunları söyledi: “Eğlence merkezlerini sık sık ziyaret ederek birlikte hoş vakit geçiriyoruz. Düzenlediğimiz kafe günlerinde ise öğrencilerimizin bir kısmı misafir olurken bir kısmı da servis elemanı olarak bir kafeteryanın nasıl işlediğini, sosyal ortamlarda nasıl davranmaları gerektiğini öğretiyoruz. Arka bahçemizde bulunan bahçemize çocuklarımız evlerinden getirdikleri çiçekleri ektiler. Zaman zaman onları sulayıp çapalayarak bir bitkinin hayatta kalabilmesi için kendi üzerlerine hangi sorumlulukların düştüğünü yaşayarak öğreniyorlar. Çiçeklerin bulunduğu yeri aynı zamanda fotoğraf çekimleri içinde kullanıyorlar. Belirli gün ve haftalarda ise çocuklarımızın kendilerini toplum önünde ifade edebilme becerilerini geliştirmek amacıyla dramalar düzenliyoruz. Tiyatrolar haftasında düzenlediğimiz gösterinin büyük takdir toplaması bizlere onur verdi.”

SERTAÇ KILIÇ KİMDİR?

1983 Yılında Diyarbakır Ergani ilçesinde doğdu Selçuk Üniversitesi Anaokulu Öğretmenliği bölümünden mezun olduktan sonra Siirt ilinde öğretmen olarak göreve başladı müdür vekilliği görevinin ardından 2009 yılında yapılan Müdür Yardımcılığı sınavını kazanarak kadrolu müdür yardımcısı olarak atandı.2012 yılında İzmir torbalı ilçesine atandı Torbalı Anaokulu da Kurucu Müdürlük görevinde bulundu.2011 yılında yapılan müdürlük sınavını kazanarak 1 Kasım 2013 tarihinden okulumuzda göreve başladı. Çeşitli eğitim sitelerinde köşe yazıları yayınlanmaktadır. 2014 yılında Samsun Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi bölümünde yüksek lisans programından mezun oldu.

Karbonmonoksit Zehirlenmesi ve Alınması Gereken Önlemler

Ülkemizde bilgisizlik, yanlış kullanım ve ihmal yüzünden soba, şofben, baca zehirlenmeleri hemen her yıl kış aylarında özellikle alçak basınçlı havalarda tehlikeli boyutlara ulaşmaktadır. Güneybatıdan esen bir rüzgâr olan “lodos” nedeniyle her yıl onlarca kişi özellikle sobadan olmak üzere sızan karbon monoksit gazı ile zehirlenmektedir. Karbon monoksit renksiz, tatsız, kokusuz, yanıcı zehirli bir gazdır. Vücuda solunum yolu ile girer ve doğrudan kana geçerek oksijen alımını engeller zehirlenme ve ölüme neden olur. Havagazı, kömür vb. ısıtma amacıyla kullanılan her tür soba ve ocakta yanma sırasında oluşur. Karbon monoksit zehirlenmeleri sıklıkla; kapalı ortamlarda açık ocaklar, bacası çekmeyen soba, şofben, bacasız gaz sobalarında yakıtın iyi yanmaması nedeni ile meydana gelir. Karbon monoksitle meydana gelen zehirlenmelerde kısa süre içerisinde tıbbi müdahale yapılmazsa, zehirlenmeler ölümle sonuçlanabilir.

Çocuklarınızı Anlıyor musunuz? Yoksa...

İletişim ne zaman başlar? Dünyaya merhaba diyen bir bebeğin ilk nefesi ve ilk ağlaması ile. Verdiği mesaj ise, ‘Ben buradayım! Benimle ilgilenin! Benim ihtiyaçlarımı giderin! ve karşılık gecikmez. Bebek annenin göğsüne yatırılır ve yaşamı boyunca unutamayacağı sıcaklığı, şefkati, anne kokusunu yüreğine yerleştirir. Evet!.. annenin bebeğine dokunması geçmişte düşünüldüğünün aksine çok önemlidir. Çünkü bebek dokunma sayesinde dünya ile ilişkide olma durumunu keşfeder ve diğer insanlarla nasıl iletişim kurulacağını öğrenir. Çocuğa sevgi gösterilmesi, ihtiyaçlarının karşılanması ya da ağladığında önemsenmesi iletişimin en önemli unsuru olan özgüvenin temelini oluşturur. Çocuğumuzu tanımaya çalışmak, hem onu gerçekten sevdiğimizi göstermenin bir yolu, hem de onun kendisini tanıması için uygun olan ortamın hazırlanmasıdır. Kendilerine çok yakın hissettikleri için, ana-babaların çoğu çocuklarını çok yakından tanıdıklarına inanır ve çocuklarının kendilerinin bir kopyası olduğuna dair yanlış bir inanışa kapılır. Ancak, çocuklar ergenlik dönemine girip, gerçek kişiliklerini ortaya koymaya başlayınca, ana babalar "gerçek" çocuklarıyla yüz yüze gelir. Fakat çocuğun özgüveni çok fazla zarar gördüyse, gerçek benliği hiçbir zaman ortaya çıkamaz.

 

 

Haber Merkezi