Sayfa Yükleniyor...
Velilerin yapılan seminerlere katılım oranın yüksek olduğunu belirten Buca Tütün İhracatçıları Birliği İlkokulu Müdür Yardımcısı Osman Oğuzhan, okul-veli-çocuk üçgeninin büyük önem taşıdığını söyledi
NİLGÜN TAZE
İlköğretimde öğrencinin kendisi, öğretmenleri ve ailesi tarafından yetenek, beceri ve diğer özelliklerinin fark edilmesine yönelik eğitimler veren okul, velilerin çocuk eğitiminde gelişebilmesi için sık sık veli eğitim seminerleri düzenliyor. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetlerinin öğretmen ataması yapılamamasından dolayı henüz gerçekleşmediği okulda bu eksikliği sınıf öğretmenleri tamamlıyor.
Ekonomik durumu orta ve orta altı ailelerin bulunduğu bir semtte eğitim vermeye çalıştıklarını ifade eden Buca Tütün İhracatçıları Birliği İlkokulu Müdür Yardımcısı Osman Oğuzhan velileri bilinçlendirme çalışmalarına hız verdiklerini belirterek, Velilerimize yönelik düzenlenen PDR servisimiz, öğrencilerin gelişimlerinin aile boyutunda da desteklenmesi ile ilgili aileleri yönlendirmede ve eğitim yaşantısındaki karar sürecinde gerekli yerini almasında ailelerin katılımını sağlayacak önlemler alır. Bu doğrultuda Mektebim Okulları PDR Servisi veli-aile görüşmeleri ve velilere yönelik seminerler düzenlemektedir. Bunların yanı sıra bireyi tanıma uygulamaları kapsamında hazırlanan çeşitli anket ve ölçekler de velilerimize doldurtularak öğrencilerimiz hakkında daha kapsamlı bilgi edinmeye ve tanımaya yönelik çalışmalar yürütülmektedir dedi.
DEĞERLER POZİTİF SONUÇLAR VERİYOR
Okullarda Başarıyı Artırma Projesi kapsamında hayata geçirilen Değerler eğitiminin başlamasından bu yana pozitif geri dönüşümler aldıklarını söyleyen Oğuzhan şöyle dedi: Her ay öğretmenlerimizle belirlediğimiz sevgi, saygı, hoşgörü, kardeşlik gibi unutulmaya yüz tutmuş değerlerimizi gün yüzüne çıkaran çalışmalar yapıyoruz. Verilen eğitimlerin sonunda ayın öğrencini seçiyoruz. 300 öğrenciden 10 öğrencimiz bu değerlerin farkına varmış olsa bizim için kardır. Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında yer alan bir okuluz ve düzenlenen sosyal eğitimlere Halk Eğitim Merkezinin görevlendirdiği öğretmenler giriyor. Öğrencilerimiz için satranç ve halk oyunları kursları veriliyor. İlk kursta yüz üzerinde öğrencimiz satranç öğrendi ve şuan ikinci kayıtlar yapılmakta. Halk oyunlarına ise okul öğrencilerimizin yüzde 70i katılıyor.
VELİLERDEN BÜYÜK İLGİ
Velilere yönelik hazırlanan plates kurslarının yoğun ilgi gördüğünü ve aerobik başta olmak üzere düzenlene etkinliklerin velileri okula daha da yakınlaştırdığını söyleyen Oğuzhan, İngilizce kursu için başvurduk ancak geri dönüşüm alamadık. Önümüzdeki yıl İngilizce eğitimlerini almanın yanı sıra gitar bölümünün açılmasını da hedefliyoruz. Velilerimizin bu kurslara ilgisi çok büyük. Kontenjanın üzerinde başvuru yapıldığı için birçoğu derslere başlayamadı. Önümüzdeki yıl kurslara katılamayan velilerimize öncelik tanıyacağız. Rehberlik çalışmalarına ortaokullarda daha fazla önem verdikleri için ilkokullara rehber öğretmen atanamıyor. Öğrenci sayımız 300ü geçmesine rağmen bir rehber öğretmenimiz yok açıklamasını yaptı.
DÜŞÜK BOŞANMA ORANI
Boşanmış aile sayısının diğer ilçelere göre semtlerinde az olduğu bilgisini veren Oğuzhan, Buca kooperatiflerinde çalıştığım okulda boşanan aileler direkt olarak o semte geliyordu. Burada boşanma oranı yüzde 15-20 civarında. Sınıf öğretmenlerimiz boşanmış aile ve çocuk evlerinde kalan ve okulumuzda eğitim gören çocuklarımızla yakından ilgileniyorlar. Çocuklarımız gayet mutlular. Her sınıfta anne babası ayrılmış olan birkaç çocuk bulunuyor. Ailesi olup evde yaşanan şiddet ve sert çatışmalara sürekli şahitlik yapan çocuklarımızın durumu boşanmış ailelere göre daha kötü çünkü bu tür davranışları normal zannederek arkadaşlarına uyguluyorlar. Çünkü öğrendiği yaşama biçimi bu. Kocasından şiddet gören ve darp raporunu alan çaresiz bir anne çocuğunu kocasından korumamız için bize müracaat etti. Saf ve masum olarak dünyaya gelen çocuklarımızın sevgiden yoksun bir ortamda büyümek zorunda kalmaları biz eğitimcileri de üzüyor. Bu tür çocuklarımız ya saldırgan tavır sergiliyor ya da tam tersi içlerine kapanıyor şeklinde konuştu.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI
Eğitim Bilişim Ağı (EBA)nın Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim platformu olduğunu söyleyen Oğuzhan, Okulda, evde, kısacası ihtiyaç duyulan her yerde bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak etkili materyal kullanımını destekleyip teknolojinin eğitime entegrasyonunu sağlamakta ve sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve doğru e-içerikler sunmak için oluşturulup geliştirilmeye devam etmektedir. Öğrencinin içinde bulunduğu gelişim dönemi ve bireysel özellikleri dikkate alınarak eğitim sürecinde her öğrenciye; meslekî tercih yapması, kendine uygun mesleğe yönelmesi, iş yaşamına ve mesleğe hazırlanması için gerekli rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verilir ifadelerini kullandı.
BİREYİ TANIMA HİZMETLERİ
Eğitsel, meslekî ve bireysel rehberlik hizmetlerinin sistemli, sağlıklı ve öğrencinin özellik ve gereksinimlerine uygun şekilde verilebilmesi için bireyi tanıma çalışmaları yürütüldüğünü söyleyen Oğuzhan şöyle konuştu: Bireyi tanıma çalışmalarında temel amaç; öğrencinin kendini tanımasıdır. Öğrenci hakkında elde edilen bilgiler, onun gelişimini desteklemek için kullanılır. Bilgilerin toplanmasında çeşitli ölçme aracı kullanılır. Elde edilen bilgiler bütünleştirilerek değerlendirilir. Eğitsel ve meslekî rehberlik ile öğrencilerin bireysel ve sosyal gelişimlerine yönelik olarak grupla rehberlik etkinlikleri düzenlenir. Bu etkinlikler; öğrencilerin gelişimsel gereksinimlerini de karşılayacak şekilde bilimsel standartlara uygun olarak programlanır, uygulanır, değerlendirilir ve geliştirilir.
OKULUMUZUN TARİHÇESİ
Okulumuz, B. Binası Ege Tütün İhracatçıları Birliği tarafından yaptırılıp, 1983/1984 öğretim yılı başında eğitim sistemine paralel olarak sadece ortaokul düzeyinde öğretim yapmak üzere, Milli Eğitim Bakanlığına teslim edilmiş ve 26/09/1983 günü törenle öğretime açılmıştır. Okulumuz Afetevleri Semtinde olduğu için önce Afetevleri Ortaokulu adını almış, sonra adı, Ömer Seyfettin Ortaokulu olarak değiştirilmiştir. Okul çevresinde yeni yerleşim birimlerinin oluşması ve buna paralel olarak artan öğrenci sayısı nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığına devredilmek üzere İl Özel İdaresi tarafından A. Binası 1988/1989 öğretim yılında hizmete açılmıştır. A. ve B. Binaları önceleri birbirinden bağımsız olarak; birinde ilkokul, diğerinde ortaokul düzeyinde öğretim yapılmışsa da; 1990/1991 öğretim yılında iki okul birleştirilip, yaptıkları katkılardan dolayı da Tütün İhracatçıları Birliği İlköğretim Okulu adını alması uygun görülmüştür.
Okulumuza adını veren Tütün İhracatçıları Birliği, Ege İhracatçı Birlikleri ismi altında toplanmış olan incir, üzüm vb. birliklerden biridir. Bir birlik çatısı altında daha güçlü olmuşlardır. 2001 yazında Ege İhracatçıları Birlikleri okulumuzun çehresini önemli ölçüde değiştirecek yatırım yapmış olup 178 bin TL. harcayarak büyük tadilat yaptırmışlardır. 2012 yılında 12 yıllık zorunlu eğitime geçildiğinde, okulumuzun statüsü ilkokul olarak belirlendiğinden dolayı 2012-2013 öğretim yılı sonunda ortaokul öğrencileri, komşu okul olan İsmet Yorgancılar Ortaokuluna nakledilmiştir. 2013-2014 öğretim yılında okulumuzda sadece ilkokul öğrencilerine eğitim verilmeye başlanmıştır.
PROJELER;
Beslenme dostu okul programı;
Beslenme Dostu Okul Projesi ile okullarda sağlıklı beslenme ve hareketli yaşam konularında duyarlılığın arttırılması ve bu konuda yapılan iyi uygulamaların desteklenmesi ile okul sağlığının daha iyi düzeylere çıkarılması hedeflenmektedir. Avrupa bölgesindeki 17 ülkenin dahil olduğu Dünya Sağlık Örgütünün Nutrition Friendly Schools Initiatives-Beslenme Dostu Okul Girişimi kriterleri doğrultusunda Okul Sağlığı Bilim Kurulu, ilgili bakanlıklar ve kurumumuz ilgili daire başkanlıklarının ortak çalışmalarıyla Beslenme Dostu Okullar Protokolü ve Uygulama Kılavuzu güncellenmiştir.
Beyaz Bayrak Projesi
Okulların temizlik ve hijyen konusunda teşvik edilmesi, okul sağlığının iyileştirilmesi amacı ile Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan Beyaz Bayrak Protokolü yürürlüğe konulmuştur. Okulumuz, beyaz bayrak sertifikasını yenilemek için başvuru yapmıştır.
Okul Üzümü Programı
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı koordinatörlüğünde, Milli Eğitim ve Sağlık Bakanlığı ile ortaklaşa yürütülen proje çerçevesinde, anaokulu, uygulama sınıfı ve ilkokul öğrencilerine salı ve perşembe günleri kuru üzüm dağıtılacak.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKELERİ
a) Gizlilik esastır.
b) Tüm öğrencilere açık bir hizmettir.
c) İnsana saygı esastır.
d) Eğitim-öğretim etkinlikleri bütünlüğü içinde yer alır.
f) Öğrenci, veli, uzman, öğretmen ve yöneticilerin iş birliği ile yürütülür.
g) Bireysel farklılıklara saygı esastır.
h) Hem bireye hem de topluma karşı sorumluluk söz konusudur.
ı) Bu hizmetlerinin yürütülmesinde bilimsellik esastır.
Haber Merkezi