İlklerin hayat bulduğu okul

İbrahim Kavur İlkokulu Müdürü Mevlüt Akar proje geliştirmek ve hayata geçirmekte ilkleri oluşturduklarını belirterek örnek alınan bir okul olmaktan memnuniyet duyduklarını söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 22.02.2016 07:57
  • Güncelleme Tarihi : 22.02.2016 07:57
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İlklerin hayat bulduğu okul

NİLGÜN TAZE

Hayırsever İbrahim Kavur’un 1968 yılında arsasını bağışlamasıyla kurulan okula 1972 yılında ek bina yapılarak çevredeki öğrencilerin daha iyi bir eğitim alması sağlanır. 898 öğrenciye sahip olan İbrahim Kavur İlkokulu yüz anasınıfı öğrencisine sahip olup 43 öğretmenle eğitim öğretime devam etmektedir.

Okullarının aileler tarafından tercih edilen bir okul olduğunu ve bu teveccühten mutluluk duyduklarını belirten İbrahim Kavur İlkokulu Müdürü Mevlüt Akar, 4 yardımcı personele sahip olduklarını ve 16 derslikle eğitim verdiklerini söyleyerek şöyle konuştu: “Daha önce Eserkent okulu adı altında iken 4+4+4 sistemine geçilmesi ile bahçemiz ikiye bölündü. “Meyve Bahçesiyle Büyüyoruz” projesi kapsamında okulumuzun arka kısmına çeşitli meyve ağaçları ekerek meyvelerini toplamaya başladık. Okulumuzun kütüphanesi ve sosyal etkinliklerimizi gerçekleştirebileceğimiz bir salonu yok. Bu nedenle bizde okulumuzun koridorlarını “Askıda Kitap” projesini gerçekleştirerek kitaplarla donattık. Dersliklerimizin tamamı bilgisayar, klima ve projeksiyonla donatılmış durumda.”

“DEĞER DEDE”

Sene başında uygulamaya geçirilen Okullarda Başarıyı Artırma (OBAP) projesi kapsamında görsellerle birlikte çocuklara sağlıklı davranış alışkanlıkları kazandırmak için çeşitli etkinlikler düzenlediklerini belirten Akar, “İlk olarak çevremizi tanıma gezileri düzenledik.  Ardından yardıma muhtaç olan yaşlılarımızın ihtiyaçları ile ilgilendik. Mevlana Haftası kapsamında ise çeşitli etkinlikler düzenleyerek çocuklarımıza değer kazandırmak amacıyla pamuktan yaptığımız “Değer Dede” mizi tanıttık. OBAP kapsamında aylara böldüğümüz çalışkanlık, hoşgörü, sevgi, saygı gibi değerlerimizin eğitimini vererek kaybolmaya yüz tutan bu değerlerimizin tekrar hatırlanmasını sağladık.  Bu değerlerimizi öğretmenlerimiz bizzat kendileri yaparak ve yaşayarak öğretiyorlar. “Çevre Gönüllüsü Projesi”nde çalışan öğrencilerimize ve ailelerine bir onur yazısı sunmak çocuklarımızın çevreye karşı daha duyarlı hale gelmesini sağlıyor. Bu projemizden sonra bahçemizde çöp görmemeye başlamak projemizin ne kadar başarılı olduğunun güzel bir kanıtıdır” dedi.

İLK PROJELERİN KAYNAĞI

Vizyonlarının çevrelerinde örnek bir okul olmak olduğunu söyleyerek bu hedeflerine ulaştıklarını ifade eden Akar, hayata geçirilen ve diğer okullar tarafından da örnek alınan ilk projelerin kaynağı olduklarını belirterek, “Meyve bahçesi oluşturan ilkokul olmamızdan ve bu projemizin örnek alınarak diğer okullarda da hayat bulmasından son derece memnunuz. Ayrıca il bazında 4. lüğü ilçe bazında da 1. liği olan bir okuluz. Geçtiğimiz yıllarda seçildiğimiz gibi bu yılda Karabağlar’da en temiz ve en sağlıklı okul olarak seçildik. Sayın Valimiz Mustafa Toprak ve Karabağlar Milli Eğitim Müdürümüz Halit Aslan’ın katılımıyla bu yılda okulumuza sertifikamız sunulacak. Aynı zamanda beslenme dostu olan bir okul olduğumuz içinde bu yıl yine ödülümüzü alacağız. Projeleri ile dikkat çeken, emin adımlarla yürümeyi hedefleyen bir çalışma sistemimiz var. Eğitimde lider olan, gerçek bir özveri ile çalışan öğretmen kadrosuna sahibiz” açıklamasını yaptı.

“TERCİH EDİLEN BİR OKULUZ”

Uzun yıllardır öğretmenlerin gitmek için tayin istemedikleri tercih edilen bir okul olduklarının altını çizen Akar, öğrencilerin aynı öğretmenle başlayıp aynı öğretmenle okuldan mezun olmalarının büyük avantajlarını yaşadıklarını ifade ederek, “Bulunduğu okulu, görev arkadaşlarını ve öğrencilerini seven öğretmenlere sahibiz. Buda eğitim başarımızın artmasına nende oluyor.  2013-2014 yılında bir hayırsever aracılığı ile 40 bin TL’ye mal olan 75 metrekarelik bir öğretmenler odası yaptırdık. Okul Aile Birliğimizden tek kuruş para çıkmadan yaptırdığımız bu öğretmenler odamızı sosyal etkinliklerimizi gerçekleştireceğimiz bir salonumuz olmadığı için aynı zamanda sosyal etkinlikler odası olarak da kullanıyoruz. Çevreye duyarlılığımızla ilgili bir orman projesi yürütüyoruz ve bu sadece yerel değil ulusal bir proje. Orman Bakanlığı’nın teşvikiyle Türkiye’de ormanları yaşatmak amaçlı hazırlanan bu projede öğrencilerimiz bahar ayında onay alındıktan sonra ağaç dikimi yapacaklar” dedi.

ORMAN BİLİNCİ AŞILANIYOR

Hazırladıkları faaliyet planın içinde önceliğin öğrencilerine orman bilincini kazandırmanın yer aldığını söyleyen Akar, “Etrafımız hızlı nüfus artışı nedeniyle betonlaşmış durumda.  Karabağlar’da yeşil alanı büyük olan bir okuluz. Öğrencilerimize belirli aralıklarla orman gezileri düzenleyerek onların orman bilincini geliştirmeye çalışıyoruz. Kendi elleri ile diktikleri ağaçlara emek verdikleri için onlar için daha değerli hale geliyor. Ağaçlarımızın toprağını, gübresini, suyunu veren çocuklarımızın sevgisinin ormanlarımızı gelecek nesillerde koruyacağını umuyoruz” ifadelerini kullandı.

 

ÇALIŞAN REHBERLİK SERVİSİ

2010 yılında göreve başlamasının ardından çocuklara sorular yönelterek risk analizi raporu hazırladıklarını ifade eden Akar okullarında boşanmış aile çocuklarının az olmasının avantajını yaşadıklarını ifade ederek şöyle dedi: “Rehberlik servisimiz öncelikle ailelerin durumunu açığa çıkardı. Yüzde 94 veli memnuniyetine sahip bir okuluz. Sene başında ana sınıflarına çocuklarını kaydettirecek velilerimize okul uyum kursları açıyoruz. Velilerimizin katılımı bu seminerlere çok yüksek. Kasım ve Aralık ayında yapılan çocuklara nasıl davranılır seminerleri de velilerimizin ilgisini çekmekte. Verimli ders çalışma teknikleri ve davranışları pekiştirme ile ilgilide rehberlik servisimiz çalışmalar yapmakta. Maddi durumu iyi olmayan 200 öğrencimize ayakkabı yardımında bulunmamızda çocuklarımızda büyük sevinç yarattı.”

OKUL TARİHÇESİ;

İzmir - Aydın karayolunun 1953 yılında ulaşıma açılmasıyla (Yeşillik Caddesi) Karabağlar semti hızla yerleşime açılmıştır. Bu tarihten önce ormanlık, fidanlık ve tarım arazisi olan okulumuzun bulunduğu arazi şuan okulumuzun adını aldığı İbrahim Kavur’a (1897 - 1984) aitti. Hayırsever kişiliği ile tanınan İbrahim Kavur 1967 yılında okulumuzun inşa edildiği 4830 m2’lik arsayı okul yapılması amacı ile Milli Eğitim Müdürlüğüne bağışlamıştır. Bağışlanan arsa üzerine ilk olarak 1967-1968 yıllarında 320 m2 lik şuan C blok olarak adlandırılan 7 derslikli bina yapılarak 1968 yılında İbrahim Kavur İlkokulu olarak eğitim - öğretime başlanmıştır. 1976 yılında ilave olarak şuan B blok olarak adlandırılan ikinci bina yine 320 m2, 5 derslikli ve konferans salonlu olarak inşa edilmiştir.

Çevrede yeterince ortaokul olmadığı için 1986 yılında Eserkent Yapı Kooperatifi ile yapılan protokol gereği şuan A blok olarak adlandırılan 960 m2 lik bina inşa edilmiştir. A blok 3 katlı olup, konferans salonu, kütüphane, Fen laboratuarı, Dil sınıfı, 3 adet bilişim sınıfı, teknoloji tasarım sınıfı, görsel sanatlar sınıfı ile 27 dersliğe sahiptir. 1988 yılında C blokta bulunan 6 sınıfla İbrahim Kavur İlkokulu’nda eğitim – öğretime başlayan Eserkent Ortaokulu 1989 yılında kendi adını taşıyan binaya taşınmıştır. 1991-1992 eğitim öğretim yılında iki okul birleştirilerek Eserkent İbrahim Kavur İlköğretim Okulu adını almıştır.  2012 Yılında çıkan ve 4+4+4 olarak bilinen 6287 Sayılı Kanun ile de A Blok Eserkent Ortaokulu; B ve C Bloklar ise İbrahim Kavur İlkokulu olarak ayrılmış, okulumuz B ve C Blokta eğitim öğretimine devam etmektedir.

REHBERLİKTE ÖĞRETMENLERE ÖENRİLER;

1-Sınıfınızda her öğrenciyi kapsayacak şekilde topluluk ve aidiyet anlayışı geliştirin. 2-Sınıf olarak davranış kuralları belirleyin, kendinizi ve sizden beklentileri de tartışmaya dahil edin. 3-Kayda değer ve doğru seçim olanakları sağlayın. 4-Krizleri öncelik sırasıyla halledin. 5-Değerli övgülerde ve olumlu teşviklerde bulunun. Belirsiz ya da gelecekteki bir olasılığı değil de somut bir başarıyı ya da davranışı övün. 6-Sınıftaki her öğrenciyi övmek için bir sebep bulun. Her öğrencinin olumlu ya da güçlü olarak görülebilecek bir özelliği vardır. 7-Öğrencilerinizin hoşlandıkları, hoşlanmadıkları şeyleri, hobilerini, zaman geçirdikleri aktivitelerini ve hayallerini öğrenin. Bu, ilişkinizin gelişmesini sağlayacaktır. Kimse gerçek ilişkiler kurmadıkça yardım sağlayamaz. 8-Öğrencileriniz için kayda değer öğrenme deneyimleri sağlayın. Dersi gerçek yaşam uygulamaları ile birleştirin. 9-Rahatsız edici küçük, önemsiz şeyleri ve aksamaları göz ardı edin. Onlarla iktidar savaşlarına girmemeye çalışın. 10-Her öğrencinize karşı adil ve tutarlı olun. Öğrencilere eşit davranmak, özellikle de davranım bozukluğu olan öğrencilere, her öğrenciye aynı şekilde davranmak değildir. Burada söylenmek istenen ödül ve sonuçları arasında tutarlı olmaktır. 11- Sınıf içi çalışmaların tamamlanmasında/bir sonraki çalışmaya geçişte ekstra zaman tanıyın.

REHBERLİKTE AİLELERE ÖNERİLER;

*Çocuğunuzla etkili iletişim kurmanın yollarını öğrenin.

*Suçlayıcı ifadelerden kaçının, etiketlemekten uzak durun.

*Sorumluluk almadığı durumlarda, iğnelemeyin, onu yüzleştirin ama yorum yapmayın, “ Ben demiştim, bak gördün mü? Kim yalancı” gibi...

*Yaptığı olumsuz davranışlardan sonra maddi ya da manevi kazanç elde etmesini engelleyin.

*Öfkeli olduğunda salgın gibi size de bulaşacağından, her iki tarafta sakinleşene kadar mola verin. *Kuralları biliyor diye düşünmeyin, her kuralı, emir tarzında olmadan, açık bir şekilde ifade edin. *Tartışmaktan kaçının, olayları güç savaşına çevirmeyin.

*Duyguları ile olumsuz davranışları arasında bağlantıyı görün ve dile getirin.

*Eşiniz ile aranızda fikir birliği oluşturarak, ortak tutum belirleyin.

 *Kimlerle arkadaşlık ettiğini bilin.

 *Zamanlarını doldurun, uğraşacak işler verin.

 *Çocuğunuzun sorumluluklarını üstlenmesini sağlayın.

*Çocuğunuzla yaşadığınız çatışmaları etkili biçimde nasıl çözeceğinizi öğrenin.

*Çocuğunuzun iyi davranışlarını ve olumlu özelliklerini fark edin ve ödüllendirin.

*Çocuğunuza kabul edilebilir seçenekler sunun ve ona bir miktar kontrol verin.  Ailecek yapabileceğiniz etkinlikler planlayın (yemek yeme gibi) ve çocuğunuzla birlikte yapabileceğiniz özel etkinlikler oluşturun. 

Haber Merkezi