Mutlu sistem başarıyı getirir

Çiğli Turan Çakın İlkokulu Müdürü Serkan Kaygısız resim, sanat ve sportif faaliyetlerin çocukların başarı oranını artırdığını belirterek mutlu çocuğun var olabilmesi için mutlu eğitimin gerekli olduğunu söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 21.04.2017 07:27
  • Güncelleme Tarihi : 21.04.2017 07:27
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Mutlu sistem başarıyı getirir

NİLGÜN TAZE-ÖZEL HABER

Çiğli Turan Çakın İlkokulu uyguladığı kendine özgü eğitim sistemiyle çocukların kendisini mutlu hissetmesini sağlayarak, akademik başarılarının da artmasına yardımcı olan spor, resim ve müzik gibi alanlara önem veriyor. Mutlu çocuk oluşturabilmek için mutlu bir eğitim sistemi uygulayan okul ayrıca verdiği bilinçlendirme seminerleri ile çocuk ve velilerin gelişmesine katkı sağlıyor.

Okullarının fiziki özelliklerinin yeterli olmadığı ve okul mevcudunun giderek artmasından dolayı sınıf dışı etkinliklerde kullanılacak alanlar konusunda sıkıntı yaşamakta oldukları bilgisini veren Çiğli Turan Çakın İlkokulu Müdürü Serkan Kaygısız, “Tam gün eğitime geçilmesi durumunda bu sıkıntılarımız daha da artacak. Okulumuz bölgenin en çok tercih edilen okulu. Aynı zamanda kayıt alanında fazla öğrenci bulunduğundan tam gün eğitim ile bu sıkıntılarımız daha da artacaktır. Öğretmen sayımız yeterli. 34 sınıf öğretmeni, 4 okul öncesi öğretmeni, 2 İngilizce öğretmeni, 2 rehber öğretmen ile hizmet vermekteyiz. 1 kadrolu yardımcı hizmetler personelimiz olup personel konusunu kendi imkanlarımızla çözmekteyiz. Bu da zaman zaman yetersizliklere yol açıyor. Okulların özellikle yardımcı hizmetli personel konusunda sıkıntıları her zaman var. Biz de bu eksikliği yaşıyoruz. Öğrenci sayımız 910” açıklamasında bulundu.

BİLİNÇLENDİREN EĞİTİMLER

Öğrenci ve velilere yönelik belirli aralıklarla seminerler düzenlediklerini, velilere yönelik Baba Destek Eğitim Programı uygulanmakta olduklarını açıklayan Kaygısız, “Velilerimize olumlu ebeveyn tutumları ile ilgili seminer verildi. Öğrencilerimize Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Programı (TBM) kapsamında sağlıklı yaşam, internet bağımlılığı ve madde bağımlılığı konularında seminer çalışması yapıldı. Yine öğrencilerimize öfke kontrolü ve kişisel sınırları koruma konularında seminer verildi. Diğer kurumlarla işbirliği içinde öğrencilere yönelik trafik bilinci eğitimi ve kişisel temizlik bakım ve sağlıklı yaşam ile ilgili seminer verildi” diye konuştu.

AŞIRI KORUMA

Velilerin birçoğunun genel anlamda çocuğuyla yeterince ilgili olduğunu açıklayan Kaygısız şunları söyledi: “Ancak bazı veliler bu ilgiden çok uzak olmalarına karşın bazı velilerin de ilgiyi fazla abarttıkları görülüyor. Bu değişik ilgi anlayışları çocukların üzerinde olumlu ya da olumsuz birçok etki bırakıyor. Bu nedenle velilere tavsiyelerimiz çocukların yaşlarına uygun sorumlulukları almalarını sağlamaları, aşırı koruyucu tavırlardan uzak durmaları, öğrencinin performansının üstündeki beklentilerinin öğrenciye faydası olmayacağı konusunda daha bilinçli hareket etmeleridir.”

MUTLU OKUL BAŞARILI GELECEK

Milli Eğitim Bakanlığının, Okul Temelli Mesleki Gelişim Projesi’ni okullarında pilot olarak uyguladığını açıklayan Kaygısız, ‘Geleceğe Enerjin Kalsın’ sertifikasını aldıklarını belirterek, “Bugüne kadar Okullar Hayat Olsun projesi kapsamında çeşitli faaliyetler yaparak geçtiğimiz yıl Beyaz Bayrak Projesi’ne katılarak okulumuza Beyaz Bayrak kazandırdık. Okulumuzda Mutlu Okul Başarılı Gelecek Projesi uygulanmaktadır. Bu yılki hedefimiz Beslenme Dostu Okul Projesi’ne katılarak, okulumuza Beslenme Dostu Okul unvanı kazandırmak. Maalesef öğrencilerimiz küçük oldukları için Erasmus+ projelerine henüz katılamıyoruz” ifadelerini kullandı.

DEĞERLER HAYAT BULUYOR

Okul olarak değerler eğitimini devam ettirdiklerini ve değerler eğitimine yönelik olarak hazırladıkları panoda aylık olarak bir değeri ele aldıklarını açıklayan Kaygısız şu ifadeleri kullandı: “Buna paralel olarak sınıflarımızda da o ayın değeri ile ilgili çalışmalar yapılıyor. Çocuklarımız üzerinde bu eğitimlerin geri dönüşleri çok olumlu. Çalışmalarımızı bu yönde ilerletmeye devam edeceğiz. Okul olarak sosyal etkinliklerin öğrencilerin kişisel gelişimini olumlu yönde etkileyeceğine inanıyor ve bu nedenle sosyal etkinliklere önem veriyoruz. Öğrencilerimiz sınıflar bazında tiyatro, sinema gibi etkinliklere katılıyor. Okul dışı saatlerde okulumuz bünyesinde satranç, akıl oyunları, resim, futbol, basketbol, voleybol ve halk oyunları gibi egzersiz ve sportif çalışmalar yapılıyor.”

SOORTİF FALİYETLER

Kaygısız, sportif çalışmaların birçoğunda Halk Eğitim Merkezi’nden destek aldıklarını ve bu tarz çalışmaların sonucunda öğrencilerin akademik olarak daha başarılı hale geldiklerini belirterek, “Enerjisini atan öğrencinin mutlu olduğuna inanıyor ve öğrencilerimizin mutluluğunun derslerine akademik başarı olarak yansıdığını görüyoruz. Veli, öğretmen ve öğrenci olarak herkes üzerine düşen görevi fazlasıyla yaptığından başarı da kaçınılmaz oluyor. Okulumuzda Bahar Şenlikleri kapsamında erkek öğrenciler arasında Halı Saha Futbol Turnuvası, kız öğrenciler arasında okul bahçesinde Çemberle İşbirliği Turnuvası yapılıyor. Tam bir şenlik ve eğlence havası içerisinde öğrenciler kazanma, kaybetme, başarı, başarısızlık gibi kavramları yaşayarak öğreniyorlar ve mutlu oluyorlar” şeklinde konuştu.

VELİ EĞİTİMİ

Halk Eğitim aracılığı ile verilen velilere yönelik bir kursun okullarında bulunmadığını açıklayan Kaygısız, “Ancak Halk Eğitim bünyesindeki kurslara bireysel olarak katılan velilerimiz var. Öğrencilere yönelik akıl oyunları, futbol, voleybol, basketbol, halk oyunları ve resim kurslarımız yapılmakta. Geçtiğimiz yıl Halk Eğitim Merkezi ile işbirliği halinde yine ‘Okullar Hayat Olsun Projesi’ kapsamında ‘Ders Destek Kurs’ları da okulumuzda açılmış olup yaklaşık 17 sınıfta 425 öğrenci bu kurslardan ücretsiz bir şekilde faydalandı. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini önemsiyoruz. Öğretmenlerimiz Hizmetiçi Eğitim programları ile mesleki gelişimlerini sürekli destekliyorlar. Ayrıca okul ve ilçe bünyesinde de düzenlenen çeşitli kurs ve seminerlerle de bu gelişimleri destekliyoruz” dedi.

REHBERLİK SERVİSİ

Rehberlik servislerinin 2 rehberlik öğretmen ile birlikte ikili öğretime uygun olarak hizmet vermekte olduğunu söyleyen Kaygısız şunları söyledi: “Rehberlik servisinde müşavirlik hizmetleri kapsamında öğretmenlerimize ve ebeveynlere verdiği danışmanlık hizmetleri ile birlikte, öğrencilerimizin kendilerini tanımalarına yönelik eğitsel ve mesleki rehberlik hizmetleri sunuluyor. Diğer yandan öğrencilerimizin akademik ve sosyal gelişimleri sırasında yaşadıkları sorunların tespiti ve çözümleri ile ilgili gerekli çalışmalar ve yönlendirmeler de yine rehberlik servisimiz tarafından yapılmaktadır.”

DESTEK EĞİTİM ODASI

Okulları bünyesinde uygulamaya konulan ‘Destek Eğitim Odaları’nda öğrencilerin gelişimine katkıda bulunduklarını açıklayan Kaygısız, “Kaynaştırma tedbiri uygulanan öğrencilerin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı’na (BEP) hazırlanmasındaki danışmalık hizmetleri ve bu öğrencilere uygulanan özel destek eğitim uygulamasının takibi de rehberlik servisi tarafından yürütülmektedir. Rehberlik servisi başta öğrencilerimiz, öğretmen ve velilerimizde önleyici olarak farkındalık oluşturma amaçlı eğitim çalışmalarını sürdürüyor” açıklamasını yaptı.

ÇOCUKLARIN KAZANIMI

Sorunlu ve boşanmış aile çocuklarının çoğunun ya saldırgan ya da içine kapanma gibi davranışlar sergilediğini belirten Kaygısız bu çocukları kazanabilmek için rehber öğretmenlerin büyük bir özveri ile çalıştıklarını ifade etti. Kaygısız, “Bu çocuklarımız davranışları ile sınıf içerisinde kolayca fark ediliyor. Çoğu zaman veliler bu özel durumlarını okuldan ve öğretmenden gizleme ihtiyacı duyuyorlar. Bu da bizim çözüme ulaşmamızı zorlaştırıyor. Bu tür çocukları kazanabilmek için önce aile ile iyi bir iletişim kurmamız ve aile içi sorunları öğrenciye yansıtmadan çözmemiz gerekiyor. Bu konuda rehberlik servisimiz ve sınıf öğretmenlerimiz büyük bir özveri ile çalıştıklarından çocuklarla ilgili çok büyük problem yaşamıyoruz. Çocukları kazanmamız ve çözüme ulaşmamız artık çok kolay oluyor” ifadelerini kullandı.

TEKNOLOJİ KULLANIMI

Çocuklara yapmalarını istedikleri davranışları kazandırmak için en önemli yöntemin doğru model olabilmek olduğunu açıklayan Kaygısız şu bilgileri verdi: “Kitap okumasını istediğimiz bir çocuk anne babasını, öğretmenini elinde bir kitap okurken görmezse bütün öğütler ve tavsiyeler havada kalır. O yüzden öncelikle velilerin çocukların yanında teknolojik aletlerle fazla vakit geçirmemeleri gerekir. Çünkü çocuk söyleneni değil gördüğünü yapmaya eğilimlidir. Ayrıca telefon, tablet, bilgisayar, televizyon gibi teknolojik aletler kullanımında belli kurallar ve kısıtlamalar olmalıdır. Anne ve baba birlikte hareket ederek teknoloji kullanımında birbirleriyle çelişmemelidir.”

CAN SIKINTISINA SON

Çocukların daha çok merak ve ‘arkadaşlarım yapıyor, arkadaşlarım oynuyor’ duygusuyla bilgisayar ve tabletlere yöneldiğini açıklayan Kaygısız, “Veliler çocukları ile ilgilenmek ve vakit geçirmek yerine onların eline tablet vererek ya da bilgisayar vererek kendilerini rahatlatmaya çalışıyorlar. Tabii ki bunun olumsuz yönleri bulunuyor. Can sıkıntısı çekmek aşırı teknoloji kullanımına yöneltiyor çünkü büyükşehirlerde oyun oynayacak alanların yetersizliği çocukları bir şekilde bilgisayara yönlendiriyor. “Yapacak hiçbir şey yok” duygusunu çocuklarımızdan çıkarmak için onları sosyal aktivitelere, kendi kişilik özelliklerine göre yönlendirmek gerekiyor. Teknolojiyi de kullanmak gerekir ancak kontrollü ve amaçlı kullandırmak önemlidir. Belirli bir süre belirlenmelidir ve bilgisayar ekranı daima tüm aile tarafından görünecek şekilde olmalıdır” şeklinde konuştu.

MUTLU ÇOCUK

Kaygısız, velilerin çocuklarını iyi tanımaları ve onların mutlu olabilecekleri alanlarda sosyal aktivitelere katılmalarını sağlamaları gerektiğini söyleyerek, “İlkokul olduğumuz için öğrencilerimizden akademik anlamda fazla bir beklentimiz yok. Resim, müzik ve beden eğitimi öğretmenlerimiz öğrencilerin yetenek alanlarının küçük yaşta tespit edip ederek o alanda gelişebilmeleri için destekliyorlar. Oyunlarla eğitim ve öğretime yönelmemiz gerektiğine inanıyorum. Okullarımızın tam gün eğitime geçmesi de öğrencilerimize pozitif anlamda katkı sağlayacaktır. İlgili veli, öğretmen ve öğrenci üçgeninde hem öğrencinin başarısı oluşuyor hem de okul iyi bir okul oluyor. Her etkinliğe destek veren veli, çocuğu mutlu olunca kendisi de mutlu oluyor ve böylece okulunda iyi olmasında başrol oynuyor” dedi.

SERKAN KAYGISIZ KİMDİR?

1978 yılında Osmaniye’de doğan Serkan Kaygısız ilkokul, ortaokul ve lise eğitimini Osmaniye’de tamamladı. Üniversite eğitimini Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde tamamlayan Kaygısız 2000 yılında mezun olarak Yozgat’ın Sarıkaya İlçesi’nde sınıf öğretmeni olarak göreve başladı. 2001-2003 yılları arasında vekaleten okul müdürlüğü görevini yürüterek 2006 yılında İzmir Menemen Egekent 2 İlköğretim Okuluna sınıf öğretmeni olarak atanan Kaygısız, 2010 yılında Harmandalı İlkokuluna müdür yardımcısı olarak atandı. Aynı okulda müdür vekili olarak görev yaparak Yüksek Lisansını Çanakkale 18 Mart Üniversitesinde Eğitim Yönetimi alanında 2014 yılında tamamlayan Kaygısız 15 Aralık 2014’ten bu yana Turan Çakın İlkokulunda okul müdürü olarak görev yapıyor.

 

Haber Merkezi