Sayfa Yükleniyor...
Öğrencilerin ailelerinin en kıymetlisi olarak okullarının kapısından içeriye girdiğini ve bu andan itibaren de öğretmenlerin en değerlisi olduğunu belirten Faik Muhittin Adam İlkokulu Müdürü Zennure Pesen, eğitimin sevgi ile başladığını söyledi
NİLGÜN TAZE
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve özel kurumlar tarafından düzenlenen sanatsal yarışma ve etkinliklere öğrencilerin katılımını sağlayarak farklı alanlarda temsil edebilen okul, giderek gelişmekte olan kentsel dönüşüm projeleri ile de dikkat çekiyor.
Okulun modern bir görüntüye kavuşan bir semtte bulunması ileriki dönemlerde öğrenci sayısı ve veli desteğinin artmasında etkili olacak. Kurumun bulunduğu bölgenin ve velinin profili ise eğitim ve öğretimde hedeflenen dinamizmin ortaya çıkmasında çok önemli bir rol teşkil ediyor.
Mevcut bilgilerin her iki yılda bir ikiye katlandığını ve bu bilgileri öğrenmekten çok faydalı bilgilere nasıl ulaşacağını iyi bilen bireyler yetiştirmeye çalıştıklarını belirten Faik Muhittin Adam İlkokulu Müdürü Zennure Pesen, Her insanın en büyük hayali çocuklarının geleceğinin garantide olmasıdır. Günümüzde bilgiye ulaşmak son derece kolaylaşmıştır. Bugünkü eğitim sisteminde bir cep telefonu ile nerede olursak olalım ulaşabildiğimiz bilgileri zihnimizde depolamak çokta anlam taşımıyor. Mevcut bilgilerin her iki yılda ikiye katlandığını düşünürsek bilgileri öğrenmekten çok bilgiye nasıl ulaşacağını daha iyi bilen ve bu bilgiyi işleyebilen bireylerin daha çok başarılı oldukları görüyoruz. Bu sebeple öğrencilerimizi yetiştirirken geleceklerini garantiye alabilecekleri akademik eğitimin yanı sıra erdemli, hoşgörülü, sevgi dilini kullanan, bilimsel düşünen, araştırmaktan zevk alan ideal insanda bulunması gereken birçok özelliği sahip bireyler yetiştirerek gelecekte daha iyi bir dünya ya sahip olmalarını hedeflemekteyiz dedi.
SEVGİ DİLİ
Hedeflerine ulaşabilmek için öğrencileri ile aralarında kullandıkları en önemli dilin sevgi dili olduğunu ifade eden Pesen, Eğitim sevgi ile başlar anlayışından yola çıkarak öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve velilerimiz ile birlikte örnek bir okul olma yolunda adımlar atmaktayız. Çevremizdeki bir çok okula göre sınıf mevcutlarımızın öğretmenlerimizin öğrencileri ile birebir ilgilenebilecekleri sayılarda olması da eğitimde sevgi dilini etkin kullanmamıza imkan vermektedir. Yaşatılan ve işlevsel olan projelerimiz arasında 2016-2017 eğitim öğretim yılının başından itibaren kurduğumuz etkili iletişim ile okul idaresi öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz tarafından üretilen projeler hayata geçirilerek başarılı oldu. Okulumuzun bahçesine öğrencilerimizin beslenme ihtiyacını karşılamaları için kantin yaptırılmıştır açıklamasını yaptı.
BİRLİK BİLİNCİ
Okul öğrenci temsilcisi seçiminde aday olan öğrencilerin propaganda sürecinde rekabetten çok birlik içinde olmalarını sağlamaya çalıştıklarını söyleyen Pesen şunları söyledi: Vatan ve bayrak temalarımızda özgün malzemelerle grup çalışması olarak öğrencilerimizin yaptığı Sınıfımızın Bayrağı çalışmalarında ben değil biz olarak iletişimde sevgi dilini kullanmalarını, barışı, güveni, hoş görüyü birbirlerine göstermeleri okulumuzdaki Değerler Eğitimi projesinin temelini teşkil ediyor. Sağlıklı Yaşam Kulübümüzdeki öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz tarafından atık pil, atık yağ, atık ilaç, atık kağıt ve atık pet şişe toplama kampanyaları başlatılarak temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşama bilinci oluşturduk. Okulumuzun ve sınıflarımızın hijyeni konusunda nöbetçi öğretmen ve idarecilerimizin yanın da kulüp öğrencilerimiz tarafından günlük kontroller yapılıyor.
BEYAZ BAYRAK
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hijyen koşulları uygun olan okullara verilen Beyaz Bayrak Projesine başvurduklarını ve yapılan denetimden başarı ile geçerek Beyaz Bayrak almayı hak ettiklerini söyleyen Pesen, Öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz ve velilerimizin destekleri ile bir diğer proje olan Beslenme Dostu Okul Projesine başvurarak önümüzdeki yıl AB projelerine de başvuruda bulunmayı hedefliyoruz. İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün projesi olan Okul Gelişim Modeli kapsamında 3. ve 4. sınıf öğrencilerimiz arasında Teneffüs Koçluğu uygulaması deneyimli öğretmenlerimiz arasında da Akran Koçluğu uygulamaları yapılmaktadır. Aile eğitimin temel taşlarından biridir. Eğitim çok yönlü bir olgudur. Tek başına, bir kişilik ya da bir kurumun işi değildir. Bir bireyin eğitiminde en başta kendisi, öğretmeni, annesi, babası, ablası, abisi, kardeşleri kısacası çevresi etkilidir. Bu noktada aileyi öğrencinin eğitimindeki temellerden biri olarak görürsek temeli olmayan bir binanın yıkılması gibi aile faktörünün aktif bir şekilde rol almadığı bir eğitim sistemi de yıkılmaya mahkumdur ifadelerini kullandı.
VELİ DENETİMİ
Milli Eğitim Bakanlığının aileyi de eğitim işinin içine katmaya çalışsa da asıl bu bilince ailelerin sahip olması gerektiğini ifade eden Pesen, Okula sadece sorun olduğunda, öğretmen çağırdığında ya da veli toplantılarında gitmek sadece mecburiyet duygusuyla yapılan bir işten öte geçemez. Çocuklarımızın eğitim öğretim hayatının her aşamasında başarılı olmasını istiyorsak bunu görev olarak değil isteyerek severek yapmalıyız. Öğrencilerimizde istekli davranışların oluşabilmesi için okulda kazanılan davranışların alışkanlık haline dönüşebilmesinde velilerimizin desteği çok önemlidir. Bunun için velilerimize yönelik Karşıyaka Rehberlik Araştırma Merkezi Psikologları tarafından seminerler verilmiştir. Okula başlayan öğrencinin yaşadığı tedirginlik, heyecan ve korkunun bir çoğu velilerimizin evde yada öğrencinin bulunduğu ortamda yaptığı konuşmalardan, paylaşımlardan kaynaklanmaktadır şeklinde konuştu.
İLK EĞİTİM
Pesen,öğrencilerin ilk eğitim yuvasının bilindiği gibi okul değil aile olduğunu vurgulayarak, Aile ortamının öğrencilerin başarısı üzerine etkileri göz önünde bulundurulduğunda velilerimizin mesleğinde tecrübeli olan öğretmenlerimizin tavsiyelerini ve görüşlerini olumsuzluk olarak algılamak yerine öğrencilerimizin kabul gören davranışları kazanmaları açısından olumlu yaklaşımda bulunmaları çok önemlidir. Öğrencinin okuldaki performansını en çok etkileyen aile hayatıdır. Velinin aşırıya kaçan ilgisi ya da ilgisizlik durumları öğrencinin sınıftaki başarısını etkilemektedir. Bu nedenle velilerimizden çocukları ile birlikte oldukları sürelerde kaliteli zaman geçirmelerini bekliyoruz. Aile içerisinde mümkün olduğunca az teknolojinin kullanılması, çocukları ile birlikte daha çok doğa içerisinde vakit geçirmeleri, daha çok kitap okumaları, daha çok tiyatroya, sinemaya gitmeleri birlikte sportif faaliyetlerde bulunmalarının, birlikte sanatsal etkinliklere katılmalarının çocukların kişilikleri üzerinde müthiş etkiler yarattığını yaşayarak görmelerini istiyoruz dedi.
EĞİTİM VE TEKNOLOJİ
Günümüz eğitiminde okullarda ve evde teknolojinin sadece bilgiye ulaşmak için kullanılamayacağını ifade eden Pesen, Teknoloji boş vakit geçirecek bir alan ya da sosyalleşmek için kullanılacak bir etkinlik haline dönüşürse çocukların kişilik gelişiminde derin tahribatlara yol açar. Bu konuda aileye büyük görev düşmektedir. Okulumuzda yapılan veli toplantılarında öğretmenlerimiz tarafından özellikle bu konuda velilerimize bilgilendirmeler yapılmaktadır. Rehberlik servisleri öğretmenin, velinin ve öğrencinin çıkmazı aşmasında en iyi yol göstericidir. Okulumuzda öğrenci mevcudumuz rehber öğretmen normu için yeterli olmadığından rehberlik çalışmaları rehberlik hizmetleri yürütme kurulu tarafından yapılmaktadır açıklamasını yaptı.
ÖZEL REHBERLİK
Veli ve öğrencilere yönelik olarak Rehberlik Araştırma Merkeziden seminerler düzenlemek üzere gelen psikolog ve PDR uzmanlarından gerekli desteği sağlamakta olduklarını açıklayan Pesen, Bireysel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerimiz için okulumuzda destek eğitim odası açılarak daha fazla birebir eğitimden faydalanmaları sağlanmıştır. Özel eğitim merkezlerine devam eden öğrencilerimizin bu kurumlardaki öğretmenleri ve pedagoglar ile düzenli olarak görüşmeler yapılarak öğrencilerin ulaşabilecekleri en üst seviyeye yönelik ortak çalışmalar planlanır. Sosyal ve kültürel etkinliklerimiz okullar öğrenciler, veliler hatta öğretmenler için sadece eğitim ve öğretim yapılan yerler olmamalıdır. Öğrenci okuluna severek gelmeli, yaptığı çalışmalardan keyif almalı bunun içinde dersin yanı sıra okullarımızda öğrencilerimizin sosyal ve kültürel gelişimine katkıda bulunacağı etkinlikler yapılmalıdır şeklinde konuştu.
SOSYAL BECERİLER
Öğrencilerin sahip oldukları yetenekleri ortaya çıkarıp geliştirebilecekleri ve sosyal beceri edinebilecekleri etkinlikleri yapmakta olduklarını söyleyen Pesen şu ifadeleri kullandı: Bedensel ve ruhsal gelişimleri açısından sosyal ve sportif faaliyetler çocuklarımız için çok önemli. Bunu göz önünde bulundurarak halk eğitim merkezimiz ile işbirliği yaparak öğrencilerimize yönelik halk oyunları, akıl oyunları, satranç, basketbol, müzik, ritim ve drama kursları açılmıştır. Öğrencilerimizin ve velilerimizin gösterdiği yoğun ilgi ile her öğrencimiz en az bir kursa katılmış bulunmaktadır. Öğrencilerimizin dışında aynı zamanda velilerimize yönelik 0-6 yaş aile eğitimi, dikiş, süsleme ve diksiyon kurslarımız açılarak velilerimizin boş vakitlerini iyi bir şekilde değerlendirebilecekleri hem de aile ekonomisine katkıda bulunabilecekleri becerilere sahip olmaları sağlanmaktadır.
OKUL DÜZENLEMESİ
Okul etrafında yapılan düzenlemelerin ulaşımdan dışarıdan görüntüsüne kadar birçok konuda olumlu etkiler yarattığını söyleyen Pesen, Günümüzde eğitimde teknolojinin, modern araç ve gereçlerin kullanımı çok etkili ve önemlidir. Bu konuda ihtiyaçlarımızı karşılamada okul aile birliğimizin en büyük destekçileri duyarlı velilerimiz, esnaf ve çevremizdeki hayırseverler olmaktadır. 2016-2017 eğitim-öğretim yılının başından itibaren velilerimiz ve çevremizde bulunan esnafımız ile okul aile birliği ve okul idaresi olarak yakın ilişkiler içerisine girerek karşılıklı ziyaretlerde bulunduk. Gelişen dünyaya uygun teknolojiyi bilgiye ulaşmada kullanan yeni nesillerin yetişmesinde okulumuzun ihtiyaçlarını hep birlikte tedarik etmek için gerekli çalışmaların içerisindeyiz dedi.
ZENNURE PESEN KİMDİR?
1969 yılında İzmir Bornovada doğan Zennure Pesen, ilkokuldan üniversiteye kadar olan tüm eğitimini İzmirde tamamlamasının ardından 1992 yılında 9 Eylül Üniversitesinden mezun oldu. Mesleki hayatına 1997 yılında Iğdırda başlayan Pesen, 2001 yılında İzmire atanarak 2011 yılına kadar değişik ilçelerde sınıf öğretmeni olarak görev yaptı. 2011 yılında girmiş olduğu müdür yardımcılığı sınavını kazanarak idarecilik görevine başlayan Pesen, çeşitli kurumlarda müdür ve müdür yardımcısı olarak görevlerde bulundu. 2017de itibaren Faik Muhittin Adam İlkokulu müdürü olarak görevine devam eden Pesen, evli ve 2 çocuk annesi.
OKUL TARİHÇESİ
Okulumuz 1968 yılında iki katlı ve beş derslikli olarak yapılmış, bahçe alanı 4459 m2, okulun yerleşim alanı ise 330 metrekaredir. 19681969 öğretim yılında 1 müdür, 10 öğretmen ve 1 hizmetli ile eğitim öğretime açılan okulumuza, ünlü ruh doktoru Faik Muhittin Adamın arsa temini ile birlikte yaptırıldığı için kendisinin adı verilmiştir. Daha önceleri sebze ve meyve bahçesi olan okul çevresi bugün modern Dedebaşı Mahallesi olmuştur. Açıldığı yıllarda çevreye yeterli olan okulumuz, öğrenci sayısındaki artış nedeniyle zamanla yetersiz duruma gelmiştir. Derslik sayısı çoğaltmak amacıyla 1992 yılında okulumuzun binasına 6 derslik ve bir idare odasıyla 1 adet öğretmen odası eklenmiş ve 1994 yılında faaliyetlere geçerek Karşıyakada ilköğretime dönüşen kurum olmuştur. Aynı zaman diliminde eski binamızda çok amaçlı salonumuz düzenlendi. 2011 yılında geçilen 4+4+4 sisteminde okulumuz tekrar ilkokula dönüştürülmüştür. 2012 yılında okul bahçesinde bulunan öğrenci tuvaletlerimizde büyük çaplı tadilat yapılmış aynı yıl içerisinde okulumuzun ısınma şekli doğalgaza dönüştürülmüştür. Bulunduğu bölgenin eski eğitim öğretim kurumlarından olan okulumuzdan açıldığı günden bugüne kadar 3 bine yakın öğrenci mezun olduğu okulumuzda halen 1 müdür, 1 müdür yardımcısı, 1 İngilizce öğretmeni, 2 okulöncesi öğretmeni, 12sınıf öğretmeni ve 1 kadrolu personelimizle eğitim öğretime devam edilmektedir.
Haber Merkezi