Sayfa Yükleniyor...
Karşıyaka Kazım Dirik İlkokulu Müdürü Hulusi Koca akademik olarak başarılı bir okul olduklarını belirterek bilinilenin aksine sorunlu çocukların değil sorunlu ailelerin olduğunu söyledi
NİLGÜN TAZE
Birçok Avrupa ülkesiyle çalışma yapılan Erasmus+ Projesinde başvuru aşamasında beş adet projesi bulunan Karşıyaka Kazım Dirik İlkokulu, 2010 yılında Fairplay projesindeki başarılı çalışmalarından ötürü Türkiye Ulusal Olimpiyat Komitesi tarafından Büyük Ödül'e layık görüldü.
Proje çalışmaları basına yansıyarak 30 dakikalık özel canlı yayın gerçekleştirilen projenin ardından bugün de öğrencilerin gelişimini hedefleyen çeşitli projeler hayata geçiriliyor.
Problemli çocuğun şımarık, terbiyesiz ve kötü alışkanlıkları olan çocuk anlamına gelmediğini açıklayan Karşıyaka Kazım Dirik İlkokulu Müdürü Hulusi Koca, Problemli çocuk keşfedilip meydana çıkarılması gereken üzüntüleri ve dertleri olan çocuktur. Çocuk bu üzüntüleri kendi kedine çözmeye ve olanlara bir çare aramaya çalıştığı için problem olur. Çocuğunu normal bir anlayışla seven ve onu sayılır bir kişi kabul eden bir ailede yetişen çocuk kendini emniyette hissederek kişiliğini normal yönde geliştirir. Çocuğunu daima uzağında tutan anne-babanın ihmal, sertlik, ilgisizlik, ağır ceza verme gibi tavırları vardır. Çocuğunu olduğundan daha mükemmel görmek isteyen aileler ise çocuklarından yeteneklerinin üstünde işler ister. Çocuğunu lüzumundan fazla koruyan anne- babalar ise çocuklarının olgunlaşmasını engeller. Okula bizim elimize bu dört tip anne- baba kucağından çocuk geliyor. Görüldüğü üzere problemli çocuk değil sadece doğru davranmayı bilmedikleri için çocuklarına iyi rol model olamayan aileler var dedi.
ÜCRETSİZ EĞİTİM
Velilere yönelik olarak Halk Eğitim Müdürlüğü kanalıyla ücretsiz olarak 3-6 Yaş Aile Eğitimi Kursu ve okuma yazma bilmeyenlere yönelik olarak Okuma-Yazma Kursu düzenlenmekte olduğu bilgisini veren Koca, Bunların yanı sıra zaman zaman birçok konuda veli seminerleri ile de bilgi paylaşımları yapılmaktadır. Velilere yönelik olarak yapılan seminerlerin konu başlıkları Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı, İhmal ve Cinsel İstismar, Öğrenci Yaş Dönemi Özellikleri, Okul Fobisi, Kardeş Kıskançlığı şeklinde. Öğrencilerimize yönelik olarak ise Temizlik ve Tuvalet Eğitimi, Göz Tarama, Bahçe Oyunları, Geleneksel Çocuk Oyunları, Kitap Sevgisi gibi konular işlenmekte açıklamasını yaptı.
TELKİN ETKİSİ
Çocukların telkine çok müsait olduklarını, bilinçlerine çok olumlu ve güzel şeyler verilebileceği gibi en kötü alışkanlıkları da telkin etmenin mümkün olduğunu açıklayan Koca, Çocuğun ilk eğiticileri anne- babalarıdır. Bu bakımdan anne- babaların eğitimi çok önemlidir. Aileler her şeyden önce her çocuğun ayrı bir dünya olduğunu akıllarından çıkarmamalıdırlar. Bütün çocuklar özeldir. Her bir çocuğun ayrı duyguları, düşünceleri, yetenekleri vardır. Geleceğimizin teminatı olan çocuklar ancak sağlıklı bir aile içerisinde yetişebilir. Başarılı olmak her insanın hayatında ulaşmak istediği en önemli hedeflerden biridir. Çocuklarımızın başarılı olmasını istiyorsak onlarla etkili bir iletişim kurmak ve onlara profesyonel olarak yardım etmek zorundayız ifadelerini kullandı.
BAŞARILI ANNE-BABA
İdeal anne-babayı tarif etmenin zor olmakla beraber başarılı anne-babaların çocuğun ihtiyaçlarını sezen, onlara uygun cevaplar veren, aşırı hoşgörülü veya katı olmayıp çocuğa karşı esnek bir yaklaşım içinde olan ailelerden çıktığını belirten Koca, Başarılı veliler davranışlarında belirli bir kararlılık ve devamlılık sağlayarak karşı çıkmadan önce her zaman çocuğunun dilek ve isteklerini dinleyen bireylerdir. Çocuklarının kendi kendilerini denetlemesini veya iç denetim demek olan ahlak gelişimine ortam hazırlayarak çocuktaki sorumluluk duygusunu geliştiren, olayların sonuçlarıyla onları baş başa bırakan, onlara hak ve özgülüklerinin sınırlarını öğreten, çocuklarına korku silahını çevirmeksizin disipline eden bireylerdir şeklinde konuştu.
SEFVGİNİN GÜCÜ
Eğitimin doğruları söylemek değil, doğruları yapmak anlamına geldiğini söyleyen Koca, çocuğa davranışlarla örnek olunması gerektiğini söyleyerek şu ifadeleri kullandı: Çocuklarımızın yanlışlarını değil, doğrularını yakalayarak onları cesaretlendirmeliyiz. Çocuğumuza güzel sözler söylemekten ve onu övmekten korkmamalıyız. Çocuğumuzu hiçbir zaman başkaları ile kıyaslamamalıyız. Önemli olan çocuğumuzun kardeşi veya arkadaşlarına kıyasla ne kadar başarılı olduğu değil, kendi yapabileceklerine kıyasla ne kadar başarılı olduğudur. Aile çocuğa birçok şeyi şartlı olarak verebilir ancak kayıtsız ve şartsız verileceği en önemli değer sevgidir. Çocuğumuza en çok sevgiyi hak etmediğini düşündüğümüz sırada vermeliyiz. Çünkü sevgiye en çok ihtiyaç duyduğu zaman bu zamandır.
OLDUĞU GİBİ KABULLENME
Ailelerin çocuklarını olmasını istedikleri gibi değil, olduğu gibi kabul etmeleri gerektiğin ifade eden Koca, Çocuğumuzun sahip olmadığı özelliklere üzülmek yerine, sahip olduklarına sevinmeliyiz. Çocuğun sınırlarını kabul etmek önemlidir. Ailenin istediği ve çocuğun yapamadığı birçok şey, gerçekte çocuğun elinden gelmediği için yapamadığı şeylerdir. Çocuklarının ihtiyaçlarının ne olduğunu iyi bilen anne-babalar, bu ihtiyaçları daha iyi karşılarlar. Çocukların kayıtsız ve şartsız sevgiye, sınırlarını ve sorumluluklarını bilmeye, övgüye, fark edilmeye ve özen gösterilmeye, özgür olmanın yanı sıra sınırlarını bilmeye ve paylaşmaya ihtiyaçları vardır bilgisini verdi.
KİTAP SEVGİSİ
Kahvaltının çocukların okul başarısını doğrudan etkilediğini söyleyen Koca, Çocukların hem fiziksel hem de zeka gelişiminde beslenme büyük önem taşımakta çünkü çocuklar günlük ihtiyaçlarının yanında büyümek ve gelişmek için de ek kaloriye ihtiyaç duymaktadır. Çocuklarımıza dengeli-sağlıklı beslenme alışkanlığının kazandırılmasında Bakanlığımız tarafından yapılan süt ve kuru üzüm dağıtımları oldukça yararlı oldu. Okumak çocuğun zihinsel, sosyal, duygusal gelişimi için son derece önemli. Okuma alışkanlığının önemini hem veliler hem de öğrencilerimize sürekli olarak hatırlatılmaktayız. Bu kapsamda okulumuzda yapılan genel okuma saatleri dışında Kitap Sevgisi Projesi adı altında okuma alışkanlığının kazandırılmasına yönelik ek çalışmalar da yapmaktayız dedi.
PLAN VE PROJELER
Koca, okul kütüphanesinin etkin bir şekilde kullanıldığını ve zenginleştirme çalışmalarının devam ettiğini belirterek, şu ifadeleri kullandı: Bunun yanında, Değerler Eğitimi, Okul Sağlığı ve Hijyen Eğitimi, Okullar Hayat Olsun Projesi, Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi Mutlu Okul Projelerinin de uygulamaları devam etmekte. Beyaz Bayrak Projesi için başvurumuzu yaptık, şu an değerlendirme aşamasında. Milli ve manevi değerlerimizin kaybolmaya yüz tuttuğu günümüzde bireyin ahlaki ve toplumsal davranışları olumsuz etkilenmekte ve aile içi iletişim bozulmaktadır. Geleceğimizin teminatı olan öğrencilerimizi bu tehlikelerden korumak öğrencilerimizde milli ve manevi değerlere karşı duyarlılık oluşturarak farkındalık yaratmak, ilçemizin akademik başarısını yükseltmek, eğitim ve hizmet anlayışı kalitesini geliştirerek mükemmelliği yakalamak amacıyla proje uygulamaya konulmuştur.
DEĞERLER HAYAT BULUYOR
Değerler eğitiminin bilme, duygular, empati kurma, gerçeğe cesaret verme, sabırlı olma gibi toplum yararına olacağını kabul ettiği evrensel değerleri öğretmeyi amaçlayan bir program olduğu bilgisini veren Koca, Adalet, dostluk, kardeşlik, sadakat, sevgi ve saygı, teşekkür etme durumu, güzelliğin davranışı, sevecenlik, alçakgönüllülük, sorumluluk, gayret, tasarruf, güven ve kendine güven sağlama konusunda yeterlilik kazandırma yönünde yararlı olmaktadır. Bu yıl vatan sevgisi konusunda uygulama devam etmektedir. Okulumuzda yıl boyunca süren eğitsel, sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler, kutlamalar, tanıma ve öğrenmeye yönelik okul gezileri yapılmakta. Çok amaçlı salonumuzda tiyatro-sinema günleri ile öğrencilere ve velilere yönelik birçok konuda seminerler düzenlenmektedir açıklamasını yaptı.
ÇOCUKLAR GEZİYOR
Her yaş grubunun ilgi duyabileceği alanlara yönelik geziler düzenlediklerini belirten Koca, ana sınıfı ve 1. sınıf öğrencileri için Doğal Yaşam Parkına, Deprem Müzesine, Latife Hanım Köşkü Anı Evine gezi düzenlediklerini söyledi. İkinci sınıf öğrenciler için yaşadıkları ilçeyi tanımalarına yönelik geziler düzenlediklerini açıklayan Koca, Zübeyde Hanım Mezarı, Bilim Müzesi, Kurtuluş Müzesi, Hamza Rüstem Fotoğraf Müzesi ve Tayparkın ziyaret edildiği Karşıyaka gezilerini düzenliyoruz. 3. sınıf öğrencilerimizin yaşadıkları il merkezini tanımaları için Atatürk Evi, Tarihi Asansör, Arkeoloji ve Etnografya Müzeleri, Symrna, Agora, Yeşilova Höyüğü ve Denizaltı Müzesinden oluşan İzmir kent gezisi yapmaktayız. 4. sınıf öğrencilerimize yönelik kentimiz sınırları içinde yer alan Efes Antik Şehri ile Meryem Ana Evi, Selçuk Müzesi Şirince Köyünü kapsayan tarihi zenginliklerimizi tanıtma gezisi düzenlemekteyiz. Türk ulusunun kalbinde müstesna bir yere sahip olan Çanakkale Şehitliği, 4. sınıf öğrencilerimizle gerçekleştirmeyi planladığımız yerlerden biri. Bir diğeri ise Ankara Anıtkabir şeklinde konuştu.
AKADEMİK EĞİTİM
Akademik yönden başarılı bir durumda olduklarını ifade eden Koca, şunları söyledi: Belirli zamanlarda yaptığımız kurul ve zümre toplantılarında akademik açıdan uzun değerlendirmeler yapılmakta alınması gereken önlemler zamanında alınmaktadır. Toplantılarımızda şubeler bazında istatistiksel olarak e-okul sisteminden alınan veriler grafiklerle öğretmenlerimizle paylaşılmakta ve değerlendirilmektedir. Çocukların sosyal-kültürel yönden gelişimi ve çalışan velilerimize de katkısı olması açısından okulumuzda Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında ücretsiz olarak kurslar açılmıştır. Bunlar halk oyunları, satranç, basketbol, futbol, resim ve müzik alanlarındadır.
YETERLİ EĞİTİM KADROSU
Sınıflarda öğrenci mevcudunun ideal sayıda olduğunu ve öğretmen ihtiyaçlarının bulunmadığını söyleyen Koca, hizmetli personel sayısının artırılması gerektiğini belirterek, Okulumuz 2., 3. ve 4. sınıfların bulunduğu A blok, 1. sınıfların bulunduğu B Blok ve anasınıflarımızın bulunduğu C Blok olmak üzere üç bloktan oluşmaktadır. Okulumuzda hâlihazırda 19 derslik, 1 kütüphane, 1 konferans salonu, 1 destek eğitim odası bulunmaktadır. Okulumuzda tam gün eğitim öğretim yapıldığından yemekhane ihtiyacı bulunmaktadır. Çocuklarımızın sağlıklı bir beslenme ortamlarını sağlamak için bu konuda gerekli çalışmaları yapmaktayız. Okulumuzda müdür, 1 müdür yardımcısı, 2 okul öncesi öğretmeni, 21 sınıf öğretmeni, 1 İngilizce öğretmeni, 2 yardımcı personel ve 1 güvenlik görevlisi bulunmaktadır dedi.
HULUSİ KOCA KİMDİR?
1973 yılında Malatyada doğan Dr. Hulusi Koca ilk, orta ve lise öğrenimini İzmirin çeşitli okullarında tamamladı. Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği bölümünde başladığı yükseköğrenimini 1996 yılında tamamlayarak aynı yıl bir köy okulunda sınıf öğretmeni olarak meslek hayatına başlayan Koca, İzmirin çeşitli okullarında öğretmen ve idareci olarak görev yaptı. Yüksek lisans ve doktora öğrenimini Ege Üniversitesi Biyoloji Bölümünde tamamlayan Dr. Hulusi Koca, halen Açık Öğretim Fakültesi Kamu Yönetiminde ikinci üniversite öğrenimine devam etmektedir. 18 Aralık 2014 tarihinden itibaren Kazım Dirik İlkokulu Müdürü olarak görevini sürdürmektedir.
OKUL TARİHÇESİ
1911 yılında Maarif Müdürü Tevfik Beyin yardımı ile Kelerli Köyü Okulu olarak yapılan okulun arsasını Kelerli Köyü Muhtarı Eyüp Oğlu Hasan Ağa bağışlamıştır. Dönemin Karşıyaka Belediye Başkanı Mustafa Efendi okul yapımında maddi ve manevi katkılarda bulunmuştur. Okula atanan M. Suphinin çalışmaları ile okulun yapımı tamamlanmıştır. O yıllarda Memba-i İrfan adıyla eğitim veren okul 1914 yılında yeni bir okul yapılmak amacıyla kapanmıştır. 1998 yılında Zihinsel Özürlüler Derneği Çiğlide yer yaptırarak taşınmıştır. Binanın yarısı okulumuza katılarak dört derslik kazanılmıştır. Ortopedik özürlüler derneğinin kullandığı diğer bölümün okulumuza katılması için gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Ayrıca okul bahçesinde bulunan Duymazlar Spor Kulübüne verilmiş olan küçük bina 2004 yılında boşaltılarak yerine 2005-2006 eğitim öğretim yılında bir derslikli ana sınıfı binası yapılmıştır.
Haber Merkezi