- Eğitim
- 17.04.2025 16:48
Merkezi Belçikada bulunan ve Türk kökenli bayanlar tarafından kurulan Eisden Türk Kadınlar İşbirliği (ETKİ) Buca Ali Kuşçu Ortaokuluna 50 adet kolçaklı sandalye ve 6 adet klima yardımında bulundu
NİLGÜN TAZE / ÖZEL HABER
Her yıl eğlence düzenleyerek toplanan gelirle Türkiyedeki yardıma ihtiyacı olan okul, yetiştirme yurdu ve yuvaların ihtiyaçlarını karşılayan EisdenTürk Kadınlar İşbirliği (ETKİ) bu yılda Bucada eğitim öğretime devam eden Ali Kuşçu Ortaokulunu seçerek 50 adet kolçaklı sandalye ve 6 adet klima yardımında bulundu.
ETKİ Yönetim Kurulu Başkanı Nuran Akgünün Bucada görev yapmakta olan Gülay Köse ve okullarında öğretmenlik yapan Dilek Yıldızın yazdığı dilekçeyi değerlendirerek kendisini aradığını belirten Buca Ali Kuşçu ortaokulu Müdürü Turgay Toprak, Eisden Türk Kadınlar İşbirliği tarafından bize gönderilen yanıt bizi çok memnun ederek oldukça heyecanlandırdı. İki yıla yakın bir süredir müdür bulunmaması nedeniyle okulumuz kurumsal işleyişlerde bir takım sıkıntıların yaşandığı bir dönemde bu yardım mektubunun gelmesi bize onur verdi. ETKİ Yönetim Kurulu üyelerinden Sayın Necla Er, Fethiye Asan ve Ayfer Öztürk Bayraktar hanımefendiler okulumuzu ziyaret ederek öğrencilerimizin kullanması için 50 adet sandalye ve 6 adet klima hediye ettiler dedi.
TOPLUMSAL DEĞERLER
Hazırlanan eğitim seminerlerinin II. dönemde hayat geçirileceğini ve Değerler Eğitimi kapsamında İyilik Yap Kutuya At Projesini devam ettirdiklerini söyleyen Buca Ali Kuşçu Ortaokulu Müdürü Turgay Toprak, Öğrencilerin bu proje ile toplumsal değerlerin farkına varması amaçlanmaktadır. Bu yıl okulumuz öğretmenlerimiz tarafından AB Steam Projesi hazırlanmakta. 2016-2017 eğitim öğretim yılının başlamasıyla birlikte velilere yönelik seminerler, rehberlik servisi tarafından Aile İçi İletişim, Ergen Psikolojisi, Akran Zorbalığı, Başarıyı Arttırma, Çocuğa Yönelik Şiddet ve İstismardan Korunma konularında yapılacak. Velilerimiz çocukların davranışlarını gözlemlediğimiz kadarıyla çocukları ile yeteri düzeyde ilgilenmemektedir. Bu durum çocuklarda davranış sorunlarına yol açmakta ve akademik başarıyı da olumsuz etkilemektedir. Velilere çocuk yetiştirmeleri konusunda öncelikle şu konularda tavsiyelerde bulunabiliriz. Her şeyden önce çocuklarını koşulsuz sevsinler ve onlarla ilgilendiklerini, onlara değer verdiklerini davranışlarıyla hissettirsinler açıklamasını yaptı.
AİLELERE TAVSİYELER
Çocukların eğitiminde anne ve babaların tutarlı olmaları ve çocuklarına sorumluluk vermelerinin önemine dikkat çeken Toprak, Ailelerin zaman ve para yönetimini çocuklara öğretmeleri faydalı olacaktır. Çocuklarının arkadaşları değil anne- babası olsunlar ve onlara baston veya şemsiye olmasınlar. Mutlaka çağın gereklerine uygun olarak velilerin kendilerini okuyup geliştirmeleri gerekmektedir. Bunun yanında geziler gibi sosyal etkinlikler ile çocuklarıyla ortak aile anılarının oluşmasına imkân sağlamalıdırlar. Aşırı kaygılı veya çok rahat veliler olmamaları da çocuklar üzerinde olumlu bir etki yaratacaktır ifadelerini kullandı.
KÜLTÜR GEZİLERİ
Sosyal etkinlik olarak öğrenci ve öğretmenlere yönelik İzmir Kültür Gezileri yapılması planladıklarını ifade den Toprak, Bunun yanında öğrenciler için Anadolu ve Meslek Liseleri Tanıtım Gezileri düzenlenmekteyiz. Her yıl Fen Bilimleri Öğretmenlerinin planlamasıyla öğrenciler Ege Üniversitesindeki Botanik Bahçesine götürülmekte. İşkur tarafından planlanan projeler kapsamında okulumuz 8. sınıf öğrencilerimize Mesleki Tanıtım Bilgilendirme Seminerleri düzenleyecek. 2016 yılı TEOG sonuçlarına göre akademik başarı olarak okulumuz Bucada 29 okul arasında 21. okul olmuştur. Bir öğrencimiz sosyal bilimler lisesini, 3 öğrenci güzel sanatlar lisesini, 48 öğrenci Anadolu lisesini, 114 öğrenci meslek lisesini kazanmıştır. Bu yıl okulumuzda Ölçme Değerlendirme Komisyonu ile TEOG hazırlık planlaması yapılmış olup başarı sıralamamızı yukarılara çıkarmayı amaçlamaktayız açıklamasını yaptı.
FİZİKSEL ÖZELLİKLER YETERSİZ
Okullarında fiziksel kapasitenin yetersiz olmasından ve katılımın devamlı sağlanamamasından dolayı velilere yönelik kursların düzenlenemediğini söyleyen Toprak, Öğretmenlerin gelişimi ile ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Hizmetiçi Eğitim Kurs ve Seminerleri zamanında duyuruluyor ve gelişmeler güncel bir şekilde aktarılıyor. Bunun yanında Fatih Eğitim Seminerleri ve Kurslarına katılım sağlanarak donanımlı öğretmenler yetiştirilmesi hedefleniyor. Erasmus Plus Programı ile ilgili etkinliklerimiz henüz oluşturulmadı ancak bu konu ile ilgili çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Okulumuzda 1070 öğrenci bulunmaktadır. 48 öğretmen ile 26 şube ve bir özel eğitim sınıfı ile eğitim verilmekte olup okulumuz fiziksel özellikleri öğrencilerimiz için yetersiz durumdadır şeklinde konuştu.
REHBERLİK SERVİSİ
Rehberlik servislerinde iki rehber öğretmenin görev yaptığını iade eden Toprak şunları söyledi: Sabahçı olan rehber öğretmen 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin akademik, sosyal durumları, aile arkadaş ilişkileri, ergenlik sorunları ile ilgili çalışmalar yürütmekte. Öğlenci rehber öğretmenimiz ise 5. ve 6. sınıfların akademik, sosyal durumları, sağlık durumları, aile - arkadaş ilişkileri, ergenlik sorunları ile ilgili çalışmalar yürütmektedir. Rehberlik Servisi tarafından Eğitsel Projeler üretilmekte olup aileler ile düzenli görüşmeler yapılmaktadır. Risk grubundaki öğrencilere yönelik danışmanlık tedbiri her okulda olduğu gibi bizim okulumuzda da uygulanmaktadır.
STRATEJİK PLANLAMANIN ÖNEMİ
Stratejik planlamanın günümüz gelişim anlayışının geçmişteki anlayışlardan en belirgin farkının göstergesi olduğunu belirten Toprak, stratejik plan yaklaşımının geleceğe hazır olmayı değil, geleceği planlamayı hedefleyen bir yaklaşım olduğunu belirtti. Toprak, Ancak stratejik plan tek başına bir belge olarak değerli değildir. Onu değerli kılacak olan şey, kurumun doğru karar alabilme yeteneği ve kararlılık gösterebilme gücüdür. Baktığımız yerden hala yıllardır gördüğümüz şeyleri görüyorsak, bakış açımızı ve yönümüzü değiştirmemişiz demektir. Bu bakımdan stratejik plan, öncelikle kurumumuza yeni bir yön ve yeni bir bakış açısı kazandıracak biçimde düşünülüp tasarlanmalıdır. Hiç şüphe yoktur ki bu yön, ülkemizin çağdaşlaşma hedeflerine uygun düşen ve çağdaş uygarlık düzeyinin üstüne çıkma ülküsüyle örtüşen bir yön olmalıdır. Çağdaş bir ülke olabilmemiz için çağdaşlaşma savaşını öncelikle okullarda kazanmamız gerekmektedir. Bilmek zorundayız ki, okullarda kazanılmamış hiçbir savaş gerçekte hiçbir zaman kazanılmamış savaştır. Bu konuda eksiklerimizin olduğunu kabul etmeli, ancak kendimizi güçlü amaçlarla besleyerek eksiklerimizin ve zorlukların üstesinden gelebileceğimize inanmalı fakat bunun uzun süren bir yolculuk olduğunu hiçbir zaman unutmamalıyız. Bu stratejik plan, bu inancımızı gerçekleştirmek üzere düşünülmüş ve bizi hedefimize götürecek biçimde tasarlanmıştır. Bundan sonra başarılı olmak bizim için sadece bir görev değil, aynı zamanda büyük bir sorumluluktur dedi.
TURGAY TOPRAK KİMDİR?
1974 yılında Manisanın Alaşehir İlçesinin Yeşilyurt Köyünde dünyaya gelen Turgay Toprak İlkokulu Yeşilyurt Gazi İlkokulunda, ortaokulu Yeşilyurt Ortaokulunda, liseyi Alaşehir Lisesinde okudu. Üniversite eğitimini Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde tamamlayan Toprak, 1997 yılında Erzurumun Karayazı İlçesinin Yücelik Köyünde göreve başladı. Dört yıl burada çalıştıktan sonra 2001 yılında Erzurum Merkez Aziziye İlköğretim Okulunda göreve başlayan Toprak, 2007 yılına kadar burada çalışmasının ardından 2005 yılında Özel Eğitim Kursuna katılarak 2006 yılından itibaren Özel Eğitim (Zihin Engelliler Öğretmenliği) alanında çalışmaya başladı. 2005 yılında Müdür Yardımcılığı sınavını kazanarak Erzurumda 10 yıl görev yapan Toprak, 2007 yılında İzmir Konak Kıbrıs Şehitleri İlköğretim Okulunda Zihin Engelliler Sınıf Öğretmeni olarak görev yapmaya başladı. 2010 yılında Konak Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezinde Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaya başladıktan sonra 2011 yılında Konak Moris Bencuya (Otistik Çocuklar)Özel Eğitim Uygulama Merkezinde müdür yardımcılığına devam etti. 2014 yılı Haziran-Aralık ayları arasında aynı kurumda Müdür Vekili olarak görev yaparak 18 Aralık 2014 yılında Buca Mehmet Ali Susam Özel Eğitim İş Uygulama Merkezinde Müdür olarak göreve başladı. 06 Nisan 2016 tarihinde Ali Kuşçu Ortaokulunda Müdür olarak göreve başlayan Toprak halen bu görevini devam ettirmekte. Toprak aynı zamanda evli ve iki çocuk babası.
KUTU
ALİ KUŞÇU KİMDİR?
Onbeşinci yüzyılda yaşamış olan önemli bir astronomi ve matematik bilginidir. Babası Timur´un (1369-1405) torunu olan Uluğ Beyin doğancıbaşısı idi. "Kuşçu" lâkabı buradan gelmektedir. Ali Kuşçu, Semerkandda doğmuş ve burada yetişmiştir. Burada bulunduğu sıralarda, Uluğ Bey de dahil olmak üzere, Kadızâde-i Rûmî (1337-1420) ve Gıyâsüddin Cemşid el-Kâşî (?-1429) gibi dönemin önemli bilim adamlarından matematik ve astronomi dersleri almıştır. Ali Kuşçu bir aralık, öğrenimini tamamlamak amacı ile, Uluğ Beyden habersiz Kirmana gitmiş ve orada yazdığı Hall el-Eşkâl el-Kamer adlı risalesi ile geri dönmüştür. Bir kültür merkezi oluşturmanın şartlarından birinin de bilim adamlarını bir araya toplamak olduğunu bilen Fatih, Ali Kuşçuya İstanbul´da kalmasını ve medresede ders vermesini teklif eder. Ali Kuşçu, bunun üzerine, Tebrize dönerek elçilik görevini tamamlar ve tekrar İstanbula geri döner. İstanbula dönüşünde Ali Kuşçu, Fatih tarafından görevlendirilen bir heyet tarafından sınırda karşılanır. Kendisi için ayrıca karşılama töreni yapılır. Ali Kuşçuyu karşılayanlar arasında, zamanın ulemâsı İstanbul kadısı Hocazâde Müslihüd-Din Mustafa ve diğer bilim adamları da vardır. İstanbula gelen Ali Kuşçuya 200 altın maaş bağlanır ve Ayasofyaya müderris olarak atanır. Ali Kuşçu, burada Fatih Külliyesinin programlarını hazırlamış, astronomi ve matematik dersleri vermiştir. Ali Kuşçunun astronomi ve matematik alanında yazmış olduğu iki önemli eseri vardır. Bunlardan birisi, Otlukbeli Savaşı sırasında bitirilip zaferden sonra Fatihe sunulduğu için Fethiye adı verilen astronomi kitabıdır. Eser üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde gezegenlerin küreleri ele alınmakta ve gezegenlerin hareketlerinden bahsedilmektedir. İkinci bölüm Yerin şekli ve yedi iklim üzerinedir. Son bölümde ise Ali Kuşçu, Yere ilişkin ölçüleri ve gezegenlerin uzaklıklarını vermektedir. Döneminde hayli etkin olmuş olan bu astronomi eseri küçük bir elkitabı niteliğindedir ve yeni bulgular ortaya koymaktan çok, medreselerde astronomi öğretimi için yazılmıştır. Ali Kuşçunun diğer önemli eseri ise, Fatihin adına atfen Muhammediye adını verdiği matematik kitabıdır.