Sayfa Yükleniyor...
Fazla eşyaları toplayarak ihtiyaç sahibi ailelere ulaştırdıklarını belirten Tikveşli İlkokulu Müdürü Nizamettin Tekin çocuklara küçük yaşta kazandırılan yardımlaşma duygusunun tüm hayatlarını olumlu yönde etkileyeceğini söyledi
NİLGÜN TAZE
Yüz ana sınıfı öğrencisiyle toplamda bin 300 öğrencisi bulunan Tikveşli İlkokulunda 54 öğretmen eğitim veriyor.
Velilerin bilinçlendirilmesi için plates başta olmak üzere birçok alanda seminerler düzenleyen okul aynı zamanda çocukların sağlıklı gelişebilmesi için ihtiyaç olan fiziki koşulları da sağlamaya çalışıyor. İhtiyaç fazlası eşyaları bir askıda toplayarak ihtiyacı olan ailelere ulaştıran okul bu proje ile yardımlaşma duygusunu küçük yaşlarda çocuklara edindirmiş durumda.
Aile eğitimleri kapsamında verilen okuma yazma kurslarına yoğun ilgi olduğunu ve özellikle bayanların eğitimi ile ilgili seminerler düzenlediklerini söyleyen Tikveşli İlkokulu Müdürü Nizamettin Tekin, Yüz kişilik salonumuzda belirli aralıklarla ihtiyaç duyulduğunu hissettiğimiz konular hakkında seminerler düzenliyoruz. Gelir düzeyi düşük olan ve kırsal kesimlerden gelen bir veli portföyüne sahibiz. Dolayısı ile de öncelikle velilerin eğitimine ağırlık veriyoruz. Babalar çalıştıkları için çocukların bakımından anneler sorumlu. Annelerin okula bakış açılarının sıcak olması ise bizim için büyük şans. Aile eğitimi bizim için çok önemli çünkü bu eğitimlerde anne balar çocuklarına nasıl davranmaları gerektiğini öğreniyorlar dedi.
VELİLER İÇİN KOLAYLIK
Okullarında güvenliğin bulunduğunu ve okul kurallarına uyulması için de eğitim verdiklerini ifade eden Tekin, veli görüşme günleri için de özel bir alan oluşturulduğunu söyledi.
Tekin, Çocuğunun öğretmeninden randevu alan velilerimiz kendileri için ayırdığımız bir odada görüşmelerini yapabiliyorlar. Okul idaresi ile bir işi olan velilerimize ise kapılarımız her zaman açık. Bölgemizde parçalanmış aile çocukları çok fazla. İki rehber öğretmenimiz büyük bir özveri ile bu çocuklarımızın yaşadıkları zorlu süreci daha kolay atlatabilmeleri için çalışıyor. Kaymakamlığımızdan boşanmış aile ve fakir aile çocukları için yardım alabiliyoruz ifadelerini kullandı.
İHTİYAÇ FAZLASI EŞYALAR DEĞERLENDİRİLİYOR
Tekin, ellerindeki fazla eşyaları toplayarak ihtiyacı olan ailelere dağıttıklarını söyleyerek, İhtiyaç fazlası eşyaların asılabileceği bir askı oluşturduk. Buraya asılan eşyaları ihtiyacı olanlar gelerek alıyorlar. Bu çalışma çocuklarımızın yardımlaşma duygularını canlandırmak adına bizim için çok önemli. Suriyeli öğrencilerin hemen hemen her türlü ihtiyacını okulumuz karşılıyor. Bunlarda bizim artılarımız. Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında yer alan bir okuluz. Bu proje ile birçok öğrencimiz satranç öğrendi. Aile eğitimleri, plates, halk oyunlar dersi, ağaçlandırma çalışmaları bu proje kapsamında gerçekleştirildi. Yaz aylarında da devam eden bu çalışmalarımızın hem öğrencilerimize hem de velilerimize büyük faydaları oldu açıklamasını yaptı.
ZİLSİZ EĞİTİM
Okullarda Başarıyı Artırma Projesi kapsamında verilen Değerler eğitiminin olumlu geri dönüşümleri olduğunu açıklayan Tekin şöyle dedi: İlk işimiz okul dışına ve tüm sınıflarımıza dijital saatler yerleştirerek zilsiz eğitime geçmek oldu. Çocuklarımız bu şekilde zaman kontrollerini kendileri yapabiliyorlar. Her haftanın 3 günü çocuklarımız belirlediğimiz saatlerde okuma yapıyorlar. Diğer iki gün ise sadece İngilizceye ayrılmış durumda. Öğrenci koçluğunda ise öğretmenlerimiz seçilen öğrencilere nasıl diğer arkadaşlarına öğrenci koçluğu yapacaklarını anlatıyor. Koçlar ise diğer arkadaşlarına öğrendikleri yeni oyunları öğreterek kaliteli bir teneffüs geçirmelerini sağlıyor. Tüm bunlar bizim artılarımız.
KEYİFLE ÖĞRENME
Milli Eğitim Müdürlüğünün belirlediği bazı oyunları okul bahçesine çizerek çocukların keyifle öğrenim görmelerini sağlamaya çalıştıklarını ifade eden Tekin, Okuma programımızda ise en çok kitap okuyan öğrencimizi ödüllendiriyoruz. Bu çocuklarımızı okumada daha çok motive ediyor. En çok okuyan çocuğumuza hediye ettiğimiz bisikleti gören diğer çocuklar da daha çok okuma çabası içine giriyor. Bu tür etkinliklerimiz velilerimizde de bir güven oluşturarak okullarına kendiliğinden destekte bulunmalarını sağlıyor. Okul olarak velilerimiz sayesinde hiçbir şeye ihtiyacımız yok şeklinde konuştu.
RAPORLAMA SİSTEMİ
Öğretmenlerin kendi sınıflarında bulunan öğrencilerin aile durumlarını çıkararak her ailenin ekonomik ve kültürel yapısının belirlendiğini söyleyen Tekin şu bilgileri verdi: Aileler kaç nüfuslu, gelirleri ne, anne ve baba ne işle uğraşıyor, aile belirli bir huzura sahip mi? gibi bilgiler artık elimizin altında. Bu bilgiler doğrultusunda rehber ve sınıf öğretmenlerimiz ev ziyaretleri yaparak sorunların nedenini çözmeye yönelik girişimlerde bulunuyor. Evde şiddet gören ya da ev ortamı huzursuz olan çocuklar sınıflarında da uyum sağlamakta zorlanıyorlar. Özellikle bu tür çocuklarımızı rehber öğretmenlerimizi yönlendiriyoruz. Eğer bizim yapabileceğimiz bir şey varsa kendi içimizde çözüyor değilse Rehberlik Eğitim Merkezine yönlendiriyoruz. Çocuklarımızın çoğunu kendi içimizde kazanabildiğimizi görmek bu konuda baya yol aldığımızı gösteriyor. Engelli bir çocuğumuzun kendi ihtiyaçlarını karşılayamaması ve kullanması gereken ilaçlar verilmediği için saldırgan davranması gibi durumlarda kendi içimizde çözülebiliyor.
TUVALET EĞİTİMİ NE ZAMAN VERİLMELİ?
Tuvalet eğitimine çocuğun ve bakım veren kişinin hazır olduğu bir dönemde başlanması çok önemlidir. Hatalı bir zamanda ve hazırlıksız başlangıç, çocuğun bu aşamayı sorunsuzca atlatabilmesini engelleyebilir. Çocuk için tuvalet eğitimine hazır olmak demek hem fizyolojik olarak kas gelişiminin tamamlanmış olması hem gelişimsel olarak kendini ifade becerilerinin kazanılmış olması anlamındadır. Ebeveynler çocuğun doğduğu andan başlayarak her hareketini yorumlamaya çalışır. Güldü, Beni tanıdı gibi daha soyut ve bizim atfettiğimiz gelişmelerin yanı sıra bazı fiziksel, davranışsal ve ruhsal değişimler bebeğin gelişimini gösterir. Başını dik tutması, desteksiz oturması, ilk diş, yabancıları ayırt etmeye başlaması, ilk kelimeleri ve ilk adımları bir düzen içinde bebeğin gelişimini izlememizi sağlar. Çocuğun tuvalet eğitimi ile bezden kurtulması, hem çocuğun kendisi hem de çocuğa bakım veren kişiler için önemli bir gelişimsel aşamanın tamamlanmasıdır.
Tuvalet eğitimine çocuğun ve bakım veren kişinin hazır olduğu bir dönemde başlanması çok önemlidir. Hatalı bir zamanda ve hazırlıksız başlangıç, çocuğun bu aşamayı sorunsuzca atlatabilmesini engelleyebilir.
NASIL TUVALET EĞİTİMİ VERİLİR?
Tuvalet eğitimi annelerin adeta kabusudur. Ne zaman başlaması gerektiği, nasıl davranılması gerektiği konusunda kargaşa yaşanır. Tuvalet eğitimi için en uygun dönem 24-36 aylar arasıdır. Daha erken dönemde başlamak ve aşırı baskı kurarak bir an önce çocuğun temiz kalmasını sağlamaya çalışmak, hem fizyolojik olarak yapamayacağı bir şeyi yapmasını istemek hem de ilerde gelişebilecek bazı ruhsal sorunların başlamasına neden olmak demektir. Benzer şekilde hiç eğitim vermemeye çalışmak, zamanı gelince kendi söyler diye bırakmak da hem çocuğun tuvalet eğitiminin gecikmesine hem de ruhsal açıdan sorunlara neden olur. Bazı çocuklar çiş kontrolünü, bazılarıysa kaka kontrolünü önce öğrenebilirler. Bu durum çocuktan çocuğa farklılık gösterir. Gün içinde tuvaletini kontrol edebilmek, gece kontrol edebilmekten daha önce tamamlanır. Tuvalet eğitiminin tamamlanma süresi çocuktan çocuğa değişir. Birçok kaynakta çocuğun çişini söylemesinin 5 yaşına kadar, kakasını söylemesinin 4 yaşına kadar süreceğini yazmakla birlikte, beklenti 3. yaşta eğitimin tamamlanması olmalıdır. 3 yaş toplumsallaşma ve kreşe başlama yaşıdır. Diğer çocukların yanında bezli olmak, çiş ve kaka kontrolünü sağlayamamak çocuğu rahatsız edecektir.
ÇOCUĞUN HAZIR OLDUĞUNU NASIL ANLARIZ?
Yürüyebiliyor,
Basit emirleri yerine getirebiliyor,
İsteklerini kelimelerle konuşarak anlatabiliyor,
Kendi kendine basit giysileri çıkarabiliyor,
Genellikle gün içinde 2-3 saat kuru kalabiliyorsa,
Tuvalete çıktığı saatlerin bir rutini oluşmuşsa,
Altının ıslaklığından rahatsızlığını ifade eder hale gelmişse,
Çocuğunuz idrarının büyük bir bölümünü bir kerede yapabiliyorsa
2-5 dk. boyunca belli bir pozisyonda oturabiliyorsa,
Pantolonunu indirip kaldırabiliyor,
Islak ya da pis bez ile dolaşmaktan rahatsız oluyor ise tuvalet eğitimine başlama zamanları gelmiş demektir.
Haber Merkezi