Zoru hemen başarırız, imkânsızı başarmak zaman alır

Buca TOKİ Turgut Özal İlkokulu Müdürü Burhan Savar, Okullarda Başarıyı Artırma Projesi kapsamında verilen ‘Değerler’ eğitiminin olumlu sonuçlar vermeye başladığını söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 30.03.2016 07:22
  • Güncelleme Tarihi : 30.03.2016 07:22
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Zoru hemen başarırız, imkânsızı başarmak zaman alır

NİLGÜN TAZE

50 öğretmen ile 750 öğrenciye eğitim veren TOKİ Turgut Özal İlkokulu, çok hızlı gelişen teknoloji ile bilginin değişim sürecini değiştirerek, başarı için sistemli ve planlı bir çalışma sunuyor. Sürekli değişen ve gelişen ortamlarda çağın gerekleri ile uyumlu bir eğitim öğretim anlayışını sistematik bir şekilde devam ettirebilen okul, belirlediği stratejilerle etkin bir eğitim verme çabasında.

Okullarda Başarıyı Artırma Projesi (OBAP) kapsamında verilen ‘Değerler’ eğitiminin olumlu sonuçlar vermeye başladığını söyleyen Buca TOKİ Turgut Özal İlkokulu Müdürü Burhan Savar, ahlaki değerlerle donatılmış mutlu bireyler yetiştirmeyi amaçladıklarını belirtti. Savar, “Çocuklarımızın aklını bilgi, vicdanlarını ise sevgi ile doldurmaya çalışıyoruz. Gerek büyüklerimizin bize miras bıraktığı örf, adet ve anneannelerimizi gerekse eğlenerek öğrenme kültürünü çağın şartlarına ve teknolojiye uygun olarak vermeye çalışıyoruz. Teneffüslerde uygulanan ‘teneffüs koçluğu’nu bilgi deneyimi ve paylaşımını tek çocuk olduğu için deneyimleyemeyen çocuklarımız için oluşturduk. Sorumluluk duygusu kazandırarak öğrencilerimizin motivasyonunu canlı tutmak temel amaçlarımız arasında. Üst sınıfta olan çocuklarımız okula yeni başlayan arkadaşlarıyla bilgi ve deneyimlerini paylaşarak gelişimlerine destek oluyorlar” dedi.

OKULLAR HAYAT OLSUN

Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında öğrencilere satranç ve halk oyunları, velilere ise jimnastik kursu açtıklarını belirten Savar, “Açılan kurslara velilerimizin yoğun ilgi göstermesi veli portföyümüzün eğitime önem verdiğinin en büyük delili. Bir sınıfımızı jimnastik yapılabilecek hale getirerek rahat bir eğitim alınmasını sağladık. Okulumuzun ilk açıldığı yıllarda veli portföyümüz gecekondu kesimlerinden gelen ailelerden oluşuyordu. Zaman içerisinde devlet memuru olan ailelerinde yerleşmeye başlamasıyla eğitim ve ekonomik gelir yükseldi. İnsan gelişiminde önemli olan bu iki etkenin artmasıyla birlikte velilerin çocuklarına ve okulumuza olan ilgisi de artmaya başladı. Okulumuzun başarı oranı en son sıralarda yer alıyorken geçen yıl Buca 3.sü olduk. Bu yıl ikinci dönem 4.cü olarak İzmir sıralanmasında 47. sırada yer aldık. Başarı skalamızın gün geçtikçe artması da bizi motive eden sebepler arasında yer alıyor” açıklamasını yaptı.

BİRİNCİLİKLER OKULU

Sportif faaliyetler arasında 2013-2014 yılları arasında Gençlik Spor İl Müdürlüğü bünyesinde yapılan koşularda İzmir birincisi olduklarını ifade eden Savar, yelken yarışmasında Ege birincisi, Türkiye 4.sü olduklarını söyleyerek, “Katılacağımız kros yarışmasında da aynı başarıyı yakalayacağımızı umuyorum. Sportif faaliyetlere çok önem verdiğim için okul olarak öğrencilerimize sportif katkıda bulunuyoruz. Birinci ve ikinci dönem yapılan veli toplantılarımıza velilerimiz büyük ilgi gösteriyor. rehber öğretmenlerimiz anne- baba eğitimi yaparak çocuklarına nasıl davranması gerektiğini öğrettiler. Velilerin eğitim seviyesi arttıkça çocuklarımızın başarıları da artıyor” ifadelerini kullandı.

 

“VELİLEREDE REHBERLİK YAPILIYOR”

Rehberliğin sadece öğrenci odaklı olmadığını velilere de yönelik olduğunu ifade eden Savar, okullarında donanımlı ve güçlü bir rehberlik servisi bulunduğunu söyledi. Savar, “Rehber öğretmenimiz öğrenci ve velilere yönelik seminerler düzenlemekte, çeşitli anket ve envanterler uygulamaktadır. Düzenli olarak veli görüşmeleri yaparak, okulumuzda davranış problemi gözlemlenen öğrencilerimizin olumlu davranış kazanmalarını sağlamayı amaçlıyoruz. Okulumuzda her hafta cuma günleri sınıflar gezilerek haftanın en temiz ve düzenli sınıfı seçilmekte, haftanın en temiz ve düzenli sınıfının fotoğrafı çekilerek okulumuzun web sitesinde yayınlanmaktadır” dedi.  

CANLI SOSYAL ETKİNLİKLER

İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen sosyal, kültürel ve sportif yarışmalara aktif olarak katılan bir okul olduklarını ifade eden Savar, “Okulumuzda kültürel geziler, tiyatro, piknik, kermes gibi faaliyetler düzenlenmektedir. Okulumuza her eğitim-öğretim yılında bir yazar davet edilerek öğrencilerin yazarla buluşması ve söyleşi yapması sağlanmaktadır. Yıl sonunda ana sınıflarımızın düzenlenen şenliklere katılmasını sağlayarak okulumuzda öğrencilerimize yönelik olarak hafta içi ve hafta sonu ders dışı etkinlik çalışmaları yapılmaktadır. Okulumuzda hafta sonları öğrencilerimiz için yetiştirme kursları açılmıştır” açıklamasını yaptı.

KATILIMCI ANLAYIŞ

Başarılı olmayı iyi bir planlama ve bu planın etkin bir şekilde uygulanmasına bağlayanSavar, özgün bir çalışmanın sonucu hazırlanan stratejik planın okulun çağa uyumu açısından tespit edilen ve ulaşılması gereken hedefleri kapsadığını belirterek, “Katılımcı bir anlayış ile oluşturulan stratejik planın, okulumuzun eğitim yapısının daha da güçlendirilmesinde bir rehber olarak kullanılması amaçlanmaktadır. Belirlenen stratejik amaçlar doğrultusunda hedefler güncellenmiş ve okulumuzun 2015-2019 yıllarına ait stratejik planı hazırlanmıştır. Bu planlama; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği, kamu kurumlarında stratejik planlamanın yapılması gerekliliği esasına dayanarak hazırlanmıştır. Zoru hemen başarırız, imkânsızı başarmak zaman alır” diye konuştu.

STRATEJİK PLAN

Öğrencilerin kayıt, nakil, devam-devamsızlık, not, öğrenim belgesi düzenleme işlemlerinin e-okul yönetim bilgi sistemi üzerinden yapılmakta olduğunu açıklayan Savar şöyle dedi: “Öğretmenlerimizin özlük, derece-kademe, terfi, hizmet içi eğitim, maaş ve ek ders işlemleri MEBBİS ve KBS sistemleri üzerinden yapılmaktadır. Okulumuzun mali işlemleri de belirlendiği şekliyle ilgili yönetmeliklere uygun olarak yapılmaktadır. Okula ait stratejik planın hazırlanmasında her türlü özveriyi gösteren ve sürecin tamamlanmasına katkıda bulunan idarecilerimize, stratejik planlama ekiplerimize, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz Strateji Geliştirme Bölümü çalışanlarına teşekkür ediyorum. Bu planın başarıyla uygulanması ile okulumuzun başarısının daha da artacağına inanıyor, tüm personelimize başarılar diliyorum.”

TARİHÇE

Okul, TOKİ tarafından 2008 yılında Siyahkalem Müh. İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti. tarafından yapılmaya başlamış, 14.07.2010 yılında yapılarak tamamlanmıştır. Okulun ruhsatı, elektrik, su, doğalgaz, telefon ve internet abonelik işleri Kurucu Müdür Akif Savaş tarafından tamamlanarak bina hizmete hazır hale getirilmiştir. Okulumuz  “Buca TOKİ İlköğretim Okulu” olarak 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı 2. Yarı dönem 17.02.2011 tarihinde eğitim ve öğretime 1. sınıftan 8. sınıfa kadar 322 öğrenci ile başlamıştır. 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında 32 öğrenci ile 8. sınıftan ilk mezununu vermiştir.

Daha sonra Buca Kaymakamlığı’nın 17.08.2011 tarihli ve 15560 sayılı yazıları ile, İl Milli Eğitim Komisyonunca alınan 30.09.2011 tarihli sene başı kararı ve Valilik Makamının 06.10.2011 tarih ve 64479 sayılı oluru, İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 06.10.2011 gün ve 64509 sayılı yazıları ile okula, “TOKİ Turgut Özal İlköğretim okulu” adı verilmiştir. 12 Yıllık Zorunlu Eğitim (4+4+4) ile İzmir Valiliği’nin 12.06.2012 tarih ve 200/36160 sayılı yazısı ile “Buca TOKİ Turgut Özal İlkokulu ve Ortaokulu” olarak ayrılmıştır.  

Televizyon çocukları nasıl etkiler?

Her çocuğun televizyonda izlediklerine tepkisi farklıdır ve her bir çocuğun televizyonda gördüklerine nasıl tepki vereceğini tam olarak belirlemek mümkün değildir. Ancak genel olarak çocuğun yaşı ve gelişim düzeyi vereceği tepkiyi büyük ölçüde etkiler.

Tekrarlayan deneyimler kalıpların oluşmasına yol açar

Yeni araştırmalar tekrar tekrar yaşanan deneyimlerin çocukluktan itibaren çeşitli kalıpların oluşmasına ve bunların ergenliğe kadar devam etmesine neden olabildiğini göstermektedir. Bu kalıplar ise düşünme, konuşma, problem çözme, dikkatini toplama ve devam ettirme ve başkaları ile iletişim kurma gibi becerileri etkiler.

Dikkat toplamayı zorlaştırır

Araştırmalar çocukların hızla değişen görüntülerin yer aldığı televizyon programlarını izledikten sonra okuma ve yap-boz çözme gibi uzun süre dikkat gerektiren görevlere kendilerini veremediklerini göstermiştir.

Çocukların diğer faaliyetlere katılımını engeller

Çocuklar televizyon ekranına “yapışabilir” ve dolayısıyla reklamlar da dahil olarak kesintisiz bir şekilde televizyon izleyebilirler. Çocuklar ne kadar fazla televizyon izlerlerse; gelişim ve sağlıkları açısından büyük önem taşıyan oyun, sosyalleşme ve egzersize ayırdıkları zaman da o kadar azalır.

Aktif öğrenmeyi engeller

Çocukların pratik yapmaları yani konuşmayı, yazmayı ve düşünmeyi “aktif olarak” öğrenmeleri gerekir. Televizyon çocukların ilgisini toplasa da, zihinlerini “aktif öğrenme” ile meşgul etmez. Oysa okuma ve oyun gibi diğer faaliyetler aktif öğrenmeyi sağlar.

Küçük çocuklar gördüklerinin gerçek olmadığını anlayamazlar

Altı yaşından küçük çocuklar televizyonda gerçek ile hayali olan arasındaki ayrımı anlamakta güçlük çekerler. İzledikleri programlarda kurguları ve bütünlüğü takip etmez, heyecan verici kısa parçacıklara odaklanırlar. Bu yaşlardaki çocuklar neden ve sonuç ilişkisini de tam olarak anlayamazlar. Çizgi film karakterlerini gerçek olarak görürler ve reklamların cazibesine açıktırlar.

Haber Merkezi