28 Haziran 2026, Pazar 13:34
35°C İzmir

Ege'nin ihracat devleri ödüllerini aldı: 11 firma 12 ödülle zirvede

Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin "İhracatın Yıldızları Ödül Töreni"nde Ege Bölgesi damga vurdu. Türkiye'nin 2025 yılında gerçekleştirdiği 396 milyar dolarlık mal ve hizmet ihracatına katkı sağlayan Egeli 11 firma, 12 ödül kazanırken birçok sektörde ihracat şampiyonluğu İzmir'e geldi.

  • Oluşturulma:
  • Kaynak: BÜLTEN
Ege'nin ihracat devleri ödüllerini aldı: 11 firma 12 ödülle zirvede haberinin görseli
6 dk okuma süresi

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen "İhracatın Yıldızları Ödül Töreni"nde 2025 yılının ihracat şampiyonları ödüllendirildi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile kabine üyelerinin katıldığı törende Ege Bölgesi'nden 11 firma toplam 12 ödül kazanarak dikkat çekti. Hazır giyimden su ürünlerine, kuru meyveden zeytin ve zeytinyağına kadar birçok sektörde ihracat liderliği Egeli firmaların oldu. Ödüller, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat, Adalet Bakanı Akın Gürlek, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gültepe tarafından takdim edildi.

HAZIR GİYİMDE ZİRVE ÜNİTEKS'İN

Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektörü'nde 2024 yılında Türkiye ikincisi olan Üniteks Tekstil Gıda Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş., 2025 yılında sektörün ihracat şampiyonu oldu. Şirket adına ödülü Üniteks Tekstil Gıda Sanayi ve Dış Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Serhan Ünsal, Adalet Bakanı **Akın Gürlek** ile TİM Başkanı Mustafa Gültepe'nin elinden aldı.

KURU MEYVEDE ÖZGÜR TARIM GELENEĞİ SÜRDÜRDÜ

Kuru Meyve ve Mamulleri sektöründe ihracat liderliği bir kez daha Özgür Tarım Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin oldu. Firmanın ödülünü Yönetim Kurulu Üyesi Şemsettin Özgür, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı ile TİM Başkanı Mustafa Gültepe'den aldı.

SU ÜRÜNLERİNDE KILIÇ DENİZ ÜRÜNLERİ YİNE ZİRVEDE

Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller sektöründe ihracat şampiyonu Kılıç Deniz Ürünleri İhracat ve İthalat Ticaret A.Ş. oldu. Ödülü, şirket adına Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Kızıltan, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ile TİM Başkanı Mustafa Gültepe'nin elinden aldı.

- REKLAM -

TÜTÜN SEKTÖRÜNÜN LİDERİ JTİ TÜTÜN

Tütün sektöründe ihracat şampiyonluğu JTİ Tütün Ürünleri Sanayi A.Ş.'ye gitti. Ödül, JTİ Türkiye Üretim Direktörü Sarper Ege Ulukaya'ya İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ile TİM Başkanı Mustafa Gültepe tarafından verildi.

UÇAK KARDEŞLER ZİRVEYİ BIRAKMADI

Yaş Meyve Sebze sektöründe Uçak Kardeşler Gıda A.Ş., 2017 yılından bu yana sürdürdüğü liderliğini 2025 yılında da korudu. Şirket adına ödülü Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ile TİM Başkanı Mustafa Gültepe'den aldı.

VERDE YAĞ LİDERLİĞİNİ KORUDU

Zeytin ve Zeytinyağı sektöründe ihracat şampiyonluğu Verde Yağ Besin Maddeleri Ticaret Sanayi A.Ş.'nin oldu. Ödülü Yönetim Kurulu Başkanı Murat Türkal, İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi ile TİM Başkanı Mustafa Gültepe'nin elinden aldı.

E-İHRACATTA ÖDÜL İZMİR'E

E-ihracat kategorisinde Türkiye üçüncüsü olan K.F.C. Gıda Tekstil Sanayi İthalat İhracat Yatırım A.Ş. de İzmir'e ödül getirdi. Şirket adına ödülü Yönetim Kurulu Başkanı Birol Celep, Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat ile TİM Başkanı Mustafa Gültepe'den aldı.

- REKLAM -

EGE'DEKİ ÜRETİM TESİSLERİ DE ÖDÜLLENDİRİLDİ

Kanuni merkezleri farklı şehirlerde bulunmasına rağmen üretimlerini Ege Bölgesi'nde gerçekleştiren HABAŞ Sınai ve Tıbbi Gazlar İstihsal Endüstrisi A.Ş. çelik sektöründe, VESTEL Ticaret A.Ş. elektrik-elektronik sektöründe, Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş. ise kimya sektöründe ihracat ödülüne layık görüldü. Türkiye Petrol Rafinerileri A.Ş., aynı zamanda Türkiye'nin en fazla ihracat yapan altıncı şirketi olarak ikinci ödülünü alırken, üretim tesisleri İzmir'de bulunan Star Rafineri A.Ş. de Türkiye'nin en fazla ihracat yapan yedinci firması oldu.

ÖZTÜRK: İHRACAT ŞAMPİYONLARIMIZLA GURUR DUYDUK

Töreni değerlendiren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Muhammet Öztürk, Ege Bölgesi'nin başarısından duyduğu memnuniyeti dile getirerek şunları söyledi: “Türkiye İhracatçılar Meclisi 'İhracatın Yıldızları Ödül Töreni'nde Ege Bölgesi’nden 11 firmanın yer almasından gurur duyduk.” 2025 yılında Ege Bölgesi'nin 42,8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini hatırlatan Muhammet Öztürk, ihracatın sürdürülebilir büyümesi için rekabetçiliğin yeniden güçlendirilmesi gerektiğini belirterek şu değerlendirmede bulundu: “İhracat hedeflerimize ulaşmamız için rekabetçi olabileceğimiz bir ekonomik yapı gerekiyor. Üretim ve ihracatımızın devam edebileceği bir ekonomik ortamın uzağında kaldık. Rekabetçiliğimiz zayıfladı. Üretim maliyetlerimiz rakiplerimize göre daha fazla arttı. Rekabetçiliğimizi kazandığımızı takdirde her yıl iki haneli ihracat artışlarına imza atarak kısa sürede 500 milyar dolar ihracat hacmine ulaşabiliriz.”

Kaynak: BÜLTEN

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Bir Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.