- Ekonomi
- 17.10.2025 16:43
Manuel vitesin sonu mu? Otomatik araçlara talep patladı, işte 2025’in en ucuz otomatikleri!
Otomobil satışları düşse de otomatik vitese ilgi zirvede! İşte 1.198.000 TL’den başlayan fiyatlarıyla Türkiye’nin en ucuz otomatik modelleri.
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : HABER MERKEZİ

Otomobil piyasasında gözler, Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinin ışığında yakından takip edilirken, Eylül ayı satış rakamları geçtiğimiz yıla oranla genel bir gerileme sinyali verdi. Ancak bu daralma, Türk tüketicisinin otomobildeki tercihlerini değiştirecek gibi görünmüyor; zira otomatik vitesli araçlara olan ilgi, fiyat etiketlerindeki yükselişe rağmen hız kesmeden artıyor. Konfor ve şehir içi kullanım kolaylığı sunan otomatik şanzıman, pazarın genel düşüş eğilimine adeta direniyor.
GENEL PAZAR DARALIRKEN, OTOMATİK VİTES TAHTINI SAĞLAMLAŞTIRIYOR
Eylül ayına ait detaylı veriler, otomobil satışlarının bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 7.6’lık bir düşüş yaşadığını gösteriyor. Ancak, bu tablo içinde dikkat çeken en önemli detay, otomatik vitesli araçların pazar payını kararlılıkla artırmaya devam etmesi. Tüketicinin "sürüş rahatlığı"ndan vazgeçmeme eğilimi, otomatik şanzımanın artık lüks değil, bir standart haline geldiğini kanıtlar nitelikte. Otomatik vitesin sunduğu pratiklik ve trafik yoğunluğunda sağladığı avantaj, alıcıların manuel seçeneklere göre daha yüksek fiyatları gözden çıkarmasına neden oluyor.
EN UCUZ OTOMATİK VİTESLİ OTOMOBİLİN FİYATI BELLİ OLDU: 1 MİLYON 198 BİN TL’DEN BAŞLIYOR!
Otomatik vitesli bir araca sahip olma isteği, beraberinde "en uygun fiyatlı seçenek hangisi?" sorusunu getiriyor. Yaptığımız derinlemesine piyasa araştırmasına göre, otomatik vitesli sıfır kilometre bir otomobile ulaşmanın güncel başlangıç maliyeti 1.198.000 TL seviyesine dayanmış durumda. Bu rakam, bütçe dostu bir seçenek arayan ancak otomatik vitesten ödün vermek istemeyen tüketiciler için bir eşik noktası olarak belirlendi.
İşte otomatik vitesli seçenekleriyle öne çıkan, piyasanın en erişilebilir modellerinden, lüks segmente uzanan geniş yelpazeden derlediğimiz, güncel başlangıç fiyatları:
Marka-Model |
Başlangıç Fiyatı (TL) |
Hyundai i10 |
1.198.000 |
KIA Picanto |
1.245.000 |
Citroen e-C3 |
1.375.000 |
Dacia Sandero Stepway Expression |
1.420.000 |
Suzuki Swift |
1.525.000 |
Renault Clio Evolution |
1.536.000 |
Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 115 PS DSG |
1.596.000 |
Opel Corsa |
1.632.000 |
Skoda Fabia |
1.649.000 |
Fiat Egea 1.6 MultiJet 130 HP DCT |
1.679.900 |
Honda Jazz 1.5L Hibrit |
1.695.000 |
BYD Dolphin 150 KW (Elektrikli) |
1.699.000 |
Toyota Corolla 1.5 Vision Plus Multidrive S |
1.750.000 |
Chery Omoda 5 Pro |
1.795.000 |
Nissan Juke |
1.814.500 |
Ford Puma Titanium |
1.839.800 |
Togg V1 RWD Standart Menzil (Yerli Elektrikli) |
1.862.000 |
Jaecoo 7 Revive |
2.150.000 |
Volkswagen Polo |
2.130.000 |
SsangYong Torres EVX |
2.205.000 |
MG Yeni HS |
2.380.000 |
Cupra Formentor 1.5 eTSI 150 PS DSG Impulse |
2.571.000 |
Audi A3 Sportback TFSI 110 kW Advanced S tronic |
3.063.320 |
Alfa Romeo Tonale TI 1.6 Diesel 130hp DCT |
3.137.959 |
BMW 1.20 |
3.413.900 |
OTOMATİK VİTES ARTIK LÜKS DEĞİL, İHTİYAÇ
Listenin en başında yer alan Hyundai i10, fiyat/performans dengesiyle şehirli alıcının ilk tercihi olmaya devam ederken, onu yakından takip eden KIA Picanto ve elektrikli seçenekler arasında dikkat çeken Citroen e-C3 ile BYD Dolphin, pazarın hibrit ve elektrikli araçlara kayışının sinyallerini veriyor.
Öte yandan, yerli otomobilimiz Togg T10X’in standart menzil otomatik vitesli modelinin 1.862.000 TL’den alıcı bulması, elektrikli ve otomatik vitesli bir araca erişimin artık daha geniş bir bütçe aralığına yayıldığını gösteriyor.
Genel satışlardaki gerileme, otomobil sahibi olma maliyetlerinin ulaştığı seviyeyi yansıtsa da, otomatik vitese olan güçlü talep, Türkiye pazarında konfor ve pratikliğin artık pazarlık konusu yapılmadığını açıkça ortaya koyuyor. Tüketiciler, bütçelerini zorlama pahasına da olsa, manuel vitesin zahmetinden kurtulmayı tercih ediyor. Otomotiv sektöründeki bu köklü değişim, önümüzdeki dönemde manuel vitesli seçeneklerin pazardan tamamen çekilmesi senaryosunu güçlendiriyor.
Kaynak : HABER MERKEZİ