- Ekonomi
- 24.12.2025 11:10
Tekstil sektörü geleceğini dört stratejik alanda güçlendirecek
Küresel rekabetin giderek arttığı ortamda son üç yılda ihracat ve istihdamda gerileme yaşayan tekstil sektörü, yeniden büyüme ivmesi yakalamak için dört temel alana odaklanıyor. Sektör; tasarım, sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve yapay zekâ ile üniversite ve kamu iş birliklerini öncelikli stratejiler olarak belirleyerek toparlanmayı hedefliyor
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : BÜLTEN
Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen Vefa Gecesi’nde konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, yaşanan kayıpların sektörde umutsuzluk yaratmadığını vurguladı. Aksine bu sürecin, tekstil sektörünü yenilikçi bakış açılarına ve çağın gerektirdiği stratejik adımlara yönelttiğini ifade eden Eskinazi, “Ancak bu alanlara yoğunlaşarak, rekabetin bu kadar sert olduğu bir ortamda fark yaratabiliriz” diye konuştu.
Artan personel maliyetleri, döviz kuru ile enflasyon arasındaki dengesizlik ve yüksek üretim maliyetleri nedeniyle Türk tekstil sektörünün Uzak Doğu ülkelerine kıyasla yaklaşık yüzde 60, Mısır, Fas ve Tunus’a kıyasla ise yüzde 40–45 daha pahalı bir konuma geldiğinin altını çizen Eskinazi, “Bu tablo devam ederse, 2026 yılı sektörümüz açısından çok da iç açıcı olmayacaktır. Bu çerçevede öncelik vermemiz gereken temel konuları dört ana başlık Üretimden Markaya – Tasarım Ekonomisine Geçiş, Sürdürülebilirlik ve Yeşil Mutabakata Uyum, Dijitalleşme ve Yapay Zekâ ve Akademi – Sektör – Kamu İş Birliği olacak” ifadelerini kullandı.
Ege Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliğinde son dönemlerde görev almış Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu üyelerine teşekkür plaketlerini takdim etti.
Kaynak : BÜLTEN