- Ekonomi
- 11.12.2025 21:08
Turizm dünyası TTI İzmir’de buluştu
Türkiye’nin en kapsamlı turizm buluşmalarından TTI İzmir-19. Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi, turizm sektörünün tüm bileşenlerini bir araya getirdi.
- Oluşturulma Tarihi :
- Güncelleme Tarihi :
- Kaynak : BÜLTEN
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde, İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, İZFAŞ ve TÜRSAB iş birliğiyle Fuar İzmir’de düzenlenen TTI İzmir-19. Uluslararası Turizm Ticaret Fuarı ve Kongresi, Türkiye ve dünyadan yoğun ilgi gördü. Fuara Türkiye’nin 59 ilinden 11 bin 505 yerli ve Avrupa, Balkanlar, Orta Doğu, Asya ile Afrika’dan bin 22 yabancı olmak üzere toplam 12 bin 527 kişi katıldı. Bakanlıklar, valilikler, oda temsilcileri, seyahat acenteleri, tur operatörleri, oteller, konaklama tesisleri, havayolu şirketleri ve turizm teknolojisi firmalarının bir araya geldiği fuarda, birçok iş birliği anlaşması imzalanırken şehirler de turizm değerlerini tanıtma fırsatı buldu. Bu yıl fuarın Sürdürülebilirlik Ortağı Green Destinations, Vizyon Ortağı BookingAgora olurken, Türk Hava Yolları, uluslararası satın alıcıların katıldığı iş görüşmelerine ulaşım sponsorluğu sağladı. Fuarda düzenlenen paneller, etkinlikler ve ticaret bağlantıları, sektörde yeni dönem stratejilerinin ön plana çıkmasına imkan tanıdı. Toplamda 381 katılımcı fuarda yer alırken, bunlardan 139’u yabancı temsilcilerden oluştu. Katılımcılar, fuarın sunduğu fırsatları ve sektöre katkılarını olumlu şekilde değerlendirdi.
“20.YILDA BÜYÜK BİR FUAR BİZİ BEKLİYOR”
Çeşme Turistik Otelciler Birliği Başkanı Orhan Belge, fuarın bu yıl özellikle son yıllara kıyasla dikkat çekici bir canlılık gösterdiğini ifade ederek, “TTI İzmir’i kurulduğu ilk yıldan beri takip eden biri olarak bu yıl çok net bir kıpırdanma gördüm. Stant yerleşimleri, ziyaretçi profili ve görüşme yoğunluğu belirgin bir şekilde artmış durumda. Turizm, insan temasını temel alan bir sektör. Yüz yüze görüşmenin yerini hiçbir şey tutmaz. Bu yıl bu sıcaklık yeniden hissedildi. İzmir’de fuar olmazsa olmaz; 20. yılda çok daha büyük bir fuar bizi bekliyor” açıklamasında bulundu.
“TTI İZMİR’DE OLMAKTAN MUTLUYUM”
SKAL İzmir Başkanı ve İzmir Palas- Kilim Otelleri Genel Müdürü Aydın Tokbaş, üç günlük fuarın özellikle ilk iki gününde yoğun bir profesyonel akış olduğunu belirtti. Tokbaş, “30 yıllık turizmciyim. TTI İzmir’de olmaktan çok mutluyum. Bu yılın en belirgin farkı, görüşmelerin niteliği oldu. Acenteler, oteller, tur operatörleri; herkes somut iş bağlantılarına odaklanmıştı. Biz de SKAL İzmir olarak fuar kapsamında düzenlediğimiz Turizmin Yıldızları Ödül Töreni ile fuara ayrı bir renk kattık. İzmir turizminin nabzı bu fuarda atıyor. Başka bir İzmir yok, başka bir fuarımız yok. Turizm kanaat önderleri olarak İzmir turizmini ve bu fuarı kalkındırmak için hem dernek hem otelci kimliğimle hem de birey olarak daha çok katkı sunacağım. 2026’da daha çok katılımın ve profesyonel ziyaretçinin geldiği, çok daha iddialı bir atmosfer bizi bekliyor” diye konuştu.
“İZMİR’İN POTANSİYELİ GÖRÜLDÜ”
Bu yıl fuara vizyon ortaklığıyla katılan BookingAgora’nın Kurucu Ortağı Murat Kahraman, TTI İzmir’in yılın en verimli buluşmalarından biri olduğunu vurguladı. Kahraman, yaptığı açıklamada, “Yaklaşık 40 havayolu ve 40’tan fazla otel ile destinasyon yönetim ofisini İzmir’de ağırladık. Fuar süresince yapılan görüşmeler sonucunda birçok uluslararası marka, İzmir’in turizm potansiyeli karşısında şaşkınlıklarını dile getirdi ve ülkemize tanıtım gezileri planlamak için taleplerini iletti. Birçoğu, ‘Seneye mutlaka daha güçlü şekilde geri geleceğiz, İzmir’i böyle bilmiyorduk’ dedi. Bu geri dönüşler, yürüttüğümüz iş birliklerinin doğru yönde ilerlediğini gösteriyor” ifadelerini kullandı. Kahraman, sözlerini şöyle sürdürdü: “TTI İzmir ile yürüttüğümüz vizyon ortaklığını gelecek yıl, özellikle fuarın 20’nci yılında daha da büyütmek için şimdiden çalışmalara başladık. Daha büyük markaların İzmir’de yer alması için görüşmelerimizi sürdürüyoruz ve önümüzdeki yıl da sürece tüm gücümüzle destek vermeye devam edeceğiz.”
“BU FUAR BİZİM İÇİN KRİTİK”
Wyndham Hotels- Resorts Türkiye Marka Geliştirme Direktörü Özlem Şahin de stantlarının fuarın en yoğun noktalarından biri olduğunu söyleyerek, “Türkiye’de 128 otelimiz bulunuyor. Wyndham’ın Türkiye’deki büyümesi bizim için çok kıymetli. Bu nedenle hem otellerimizi desteklemek hem de markamızın görünürlüğünü artırmak adına TTI İzmir’de bulunmayı önemsiyoruz. Bu bizim üçüncü yılımız ve gelecek yıllarda da fuara katılmaya devam etmeyi planlıyoruz. Bunun yanında TTI İzmir Fuarı’ndan beklentimiz sadece operasyonel temas değil yatırımcılarla buluşmak da bizim için çok değerli. Fuardaki otel yatırımcısı kapasitesinin oldukça yüksek olduğunu düşünüyoruz. Ege Bölgesi’nde son yıllarda artan yatırım potansiyeli, bu alanda gerçekten iştahlı olan yatırımcılarla burada doğrudan iletişim kurmayı önemli hale getiriyor. Bu nedenle fuara hem mevcut otellerimizi temsil etmek hem de yeni yatırımlar için bağlantılar kurmak üzere iki yönlü bir yaklaşımla katılıyoruz. Genel olarak çok verimli bir fuar geçirdik. Önümüzdeki yıllarda diğer markaları da burada görmeyi çok isteriz; çünkü rekabet güzeldir ve fuarın daha iyi bir noktaya gelmesini sağlar. Biz bu yıl büyük bir stantla yer aldık gelecek yıllarda da bu alanı daha da geliştirmeyi planlıyoruz” dedi.
“FUAR GELECEK YIL ŞAHLANACAK”
CESA Turizm ortaklarından Engin Ceylan ise fuarın bu yıl daha fazla uluslararası nitelik kazandığını söyledi. Ceylan, “Fuar bizim için çok güzel geçti. İZFAŞ’a, TÜRSAB’a çok teşekkür ediyorum. İzmir, turizmden alması gereken payı alamıyor ve İzmirli bir acente sahibi olarak bu fuarın canlanması için çok çaba harcadık. Yurt dışı katılımları için iş bağlantıları ve davetler gerçekleştirdik. Bu fuarın 20. yılında hak ettiği yerde olacağını düşünüyorum. Daha çok sektör profesyonellerin olduğu bir fuar oldu. Bu yıl TTI için bir diriliş yılı diyebiliriz; bir dahaki yıl ise inanıyorum ki fuar gerçekten şahlanacak” diye konuştu.

“FUARDAN YÜKSEK VERİM ALDIK”
İstanbul’dan fuara katılan Six Senses Kocataş Mansion Satış Müdürü Recep Ağca, lüks segment otelcilik ve etkinlik markası olarak fuardan yüksek verim aldıklarını belirterek, “Sarıyer’de Boğaz hattında, 40 odalı bir otelimiz bulunuyor. Oda sayımız az olsa da 30 dönümlük bir arazi üzerine kuruluyuz ve çok geniş etkinlik alanlarımız ile restoranlarımız mevcut. Bu yılın, önceki yıllara kıyasla en yoğun yıl olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Hem yurt içinden hem yurt dışından pek çok iş ortağımızla çok verimli toplantılar yaptık ve markamıza gösterilen ilgiyi net bir şekilde gördük. Önümüzdeki yıllarda da büyük olasılıkla burada olacağız; hatta bunu daha büyük bir stantla yapmayı planlıyoruz. Bu vesileyle bu organizasyonu düzenleyen tüm iş ortaklarına teşekkür ederiz” ifadelerini kullandı.
“SENEYE GENİŞ BİR HEYETLE BURADAYIZ”
Bosna Hersek merkezli Anatolia Balkan Tour Operasyon Müdürü Edip Kurtoviç, fuarın kendileri için beklenenden çok daha verimli geçtiğini söyleyerek, şu ifadeleri kullandı: “İzmir’de çok sayıda Balkan kökenli vatandaş olduğunu biliyorduk, ama bu kadar yoğun bir profesyonel ilgi beklemiyorduk. İlk günden itibaren randevularla dolu bir program yürüttük. Belediyeler, dernekler bizimle ortak tur paketleri geliştirmek için talepte bulundu. Önümüzdeki yıl Bosna Hersek’ten çok daha geniş bir heyetle burada olacağız.”
Kaynak : BÜLTEN