- Genel
- 18.04.2025 00:49
Booking.com hakkında bilgiler merak edildi ve arama motorlarında aratılıyor. Bizler de sizin için booking.com hakkında merak edilen tüm detayları derledik. Peki booking.com kimin ve müşteri hizmetleri numarası nedir? Detaylar haberimizde…
Dünyanın en büyük seyahat acentelerinden biri olan Booking.com hakkında merak edilenleri sizler için derledik. Peki booking.com kimin ve müşteri hizmetleri numarası nedir? İşte detaylar…
Booking.com, dünyanın en büyük çevrimiçi seyahat acentelerinden biridir ve merkezi Amsterdam'da bulunur. Booking Holdings'in bir yan kuruluşu olan bu platform, mobil uygulamasıyla seyahat acentesi kategorisinde en çok indirilen uygulamalardan biri olarak öne çıkar. Ancak, Trust Pilot'tan aldığı 1,4 yıldızla internet üzerindeki en düşük derecelendirmelerden bazılarına sahiptir. Booking.com, 220'den fazla ülke ve bölgede, 40'tan fazla dilde yaklaşık 475.000 otel, motel ve tatil köyü ile 2,9 milyon ev ve daire dahil toplam 3,4 milyon tesiste konaklama rezervasyonu hizmeti sunar. Ayrıca, 55 pazarda uçuşlar ve 1.300'den fazla şehirde turlar ve aktiviteler sunmaktadır. Ancak, başarılarının bazı maliyetleri de bulunur; birçok otel ortağı, aylarca ödeme alamadıklarını ve küçük otel sahiplerinin maddi zorluklar yaşadığını bildiriyor.
Dünyanın en büyük çevrimiçi seyahat acentelerinden biridir.
070 770 3884 (Hollanda)
customer.service@booking.com.
Booking.com tarihçesi
1996 yılında Universiteit Twente'de öğrenci olan Geert-Jan Bruinsma tarafından kurulan Bookings.nl, 2000 yılında Booking.com adı altında birleşti. Bu birleşme, Bookings.nl'nin Sicco ve Alec Behrens ile Marijn Muyser ve Bas Lemmens tarafından kurulan ve Bookings.org olarak bilinen Bookings Online ile gerçekleşti. Yeni oluşumun ismi ve web adresi Booking.com olarak değiştirildi ve Stef Noorden CEO olarak atandı. Şirket, Temmuz 2005'te Priceline Group (şu anda Booking Holdings olarak bilinir) tarafından 133 milyon dolara satın alındı. Ayrıca, Eylül 2004'te Priceline Group tarafından 161 milyon dolara satın alınan Avrupa merkezli çevrimiçi otel rezervasyon şirketi ActiveHotels.com ile aynı çatı altına girdi.
2006 yılında Active Hotels Limited, adını Booking.com Limited olarak yeniledi. Booking.com ile Active Hotels’in birleşmesi, ana şirketin 2002’deki 19 milyon dolarlık zararını 2011’de 1,1 milyar dolarlık kârla telafi etmesine yardımcı oldu. Booking.com’un satın alınması, dijital seyahat pazarında başka hiçbir alımın bu kadar karlı olmadığı gözlemlendiği için bazı sosyal medya kullanıcıları tarafından "İnternet tarihinin en iyi satın alımı" olarak nitelendirildi. Şirket, 2010 ile 2012 yılları arasında iPad, Android, iPhone, iPod Touch, Windows 8 ve Kindle Fire için mobil uygulamalar geliştirdi. Ocak 2013'ten itibaren birçok reklamda "booking.com" ismi "booking.yeah" olarak anıldı.
2020'de ABD Yüksek Mahkemesi, Patent ve Marka Ofisi v. Booking.com BV davasında "Booking.com" teriminin ".com" eki sayesinde genel bir fiilden ayrışarak belirgin bir kimlik kazandığını ve bu nedenle ticari marka olarak tescil edilebileceğine hükmetti. 2023 yazında, Booking.com, yapay zeka destekli bir seyahat planlayıcısı olan AI Trip Planner'ı test etmeye başladığını duyurdu. Bu teknoloji, ChatGPT'ye dayanıyor ve kullanıcılara yön seçimi, rota planlama veya belirli soruları yanıtlamada yardımcı olmak üzere tasarlandı. İlk olarak, bu hizmet Amerika Birleşik Devletleri'ndeki sınırlı bir kullanıcı grubuna sunulacak. Kasım 2023'te ise Booking.com, World Travel Holdings ile iş birliği yaparak ABD'de gemi rezervasyonu yapma özelliğini devreye soktu.