15 yıldır kesintisiz olarak büyüyoruz

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye’nin 15 yıldır kesintisiz bir şekilde büyüdüğünü belirterek, “14 yıldır vesayet odaklarının prangası olmasaydı, 2 başlı sistemin projeleri yavaşlatması olmasaydı, Türkiye şu an bulunduğu konumun 3-4 misli üzerinde olurdu” dedi


  • Oluşturulma Tarihi : 18.02.2017 08:37
  • Güncelleme Tarihi : 18.02.2017 08:37
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
15 yıldır kesintisiz olarak büyüyoruz

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

Bir dizi temaslar çerçevesinde İzmir’de bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Ahmet Arslan, AK Parti İzmir İl Başkanlığı’nda İzmirliler ile bir araya geldi. İzmir’de gün boyu süren temaslarında yapılacak projelerin müjdesini veren Arslan, 16 Nisan’da yapılacak referandumda evet oyu verilmesi yönünde partililere ve vatandaşlara çağrıda bulundu.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yeni anayasa ve yeni cumhurbaşkanlığı sistemine ilişkin, “14 yıldır vesayet odaklarının prangası olmasaydı, 2 başlı sistemin projeleri yavaşlatması olmasaydı, Başbakan Yıldırım ve Cumhurbaşkanı Erdoğan hedeflere istenilen hızla yürüyebilseydi, 2023, 2052 ve 2071 hedeflerine daha çabuk ulaşacaktık. Türkiye şu an bulunduğu konumun 3-4 misli üzerinde olurdu, YHT hatlarını ve otoyollarını bitirmiş yenilerini konuşuyor olurduk” dedi. Arslan, demiryolu taşımacılığının AK Parti ile yeniden eski cazibesinin kazandığını dile getirerek, Sivas, Afyonkarahisar, İzmir ve Kars'ı YHT ile buluşturacaklarını aktardı. Bakanlığının İzmir'deki projelerini de anımsatan Arslan, Adnan Menderes Havalimanı terminalinin yeniledikten sonra İzmir'in 2 milyon civarında olan yolcu sayısının 20 milyona yükseldiğini, İstanbul-İzmir otoyolu projesi ile iki kent arasındaki mesafenin 100 kilometre kısaldığını, Aliağa-Çandarlı otoyolu projesinin ihalesini yaptıklarını, İzmir-Aydın otoyolunu uzatarak, İzmir'i Denizli ve Antalya'ya bağlayacaklarını söyledi.

‘HAYIR’ DEMİŞ OLMAK İÇİN HAYIR DİYORLAR

Körfez geçiş projesinin İzmir için gerekliliğine değinen Arslan, İzmir'de sanayinin, endüstrinin büyümesi ve ekonomiye katma değer sağlamak için kentteki yatırımlara ayrı bir önem verdiklerini kaydetti. Arslan, “Başbakanımız burada açıkladığında ona da hayır diyenler oldu. ÇED süreci bitmek üzere. Ona da hayır diyenler var. Neden,  hayır demiş olmak için hayır diyorlar. Hayır diyerek bu insanların hayatını kolaylaştıramazsınız. ÇED süreci bitmek üzere imar planları başladı. Önümüzdeki ay YTK kararı alarak nisan ya da mayısta ihaleye çıkacağız. Ne olacak, körfez geçişi olunca hayat daha da kolaylaşacak" ifadelerini kullandı.

ÇOK BAŞLILIKTAN KURTULMAMIZ LAZIM

Arslan, Türkiye'nin üzerinde bir vesayet bulunduğunu bunun kalkmasıyla hedeflerine daha emin adımlarla yürüyeceğini söyledi. Arslan, “14 yıldır vesayet odaklarının prangası olmasaydı, 2 başlı sistemin projeleri yavaşlatması olmasaydı, Başbakan Yıldırım ve Cumhurbaşkanı Erdoğan hedeflere istenilen hızla yürüyebilseydi, 2023, 2052 ve 2071 hedeflerine daha çabuk ulaşacaktık. Türkiye şu an bulunduğu konumun 3-4 misli üzerinde olurdu, YHT hatlarını ve otoyollarını bitirmiş yenilerini konuşuyor olurduk. Çok başlılıktan kurtulmamız lazım. Demokratik hukuk devleti olarak yönetilmeyi 92 sene önce kararlaştırmışız. Bundan sonra da vazgeçecek halimiz yok. Başkalarını menfaati bundan vazgeçmeyi gerektiriyor olabilir. Biz milletin menfaati için çalıştığımız için bundan ilelebet vazgeçmeyeceğiz. Siz bir seçim yapıyorsunuz, hükümet başa getiriyoruz. Hükümet plan, program ortaya koyuyor, iş yapmak istiyor, yüksek düzeyli bir bürokrat diyor ki ben senin planını programını beğenmedim, senin verdiğin sözün benim için anlamı yok. Böyle olunca size söz verdiği işlerini yapamayan biri icraat yapamıyor. Bunun acısı vatandaştan çıkıyor. Bugün AK Parti hükümetleri döneminde cumhurbaşkanı ile başbakan uyumu varsa bu gelecekte olmayacağı anlamına gelmez” şeklinde konuştu.

YÖNETİM TEK ELDEN OLMALI

Ülkenin, çift başlı değil, tek elden yönetilmesi gerektiğini savunan Arslan, “Bu ülkenin geleceği çift başlılığa bırakılmamalı tek elden yönetilmeli tek elden yönetilirsek bugün olduğumuz noktanın 3-4 kat ilerisinde olabiliriz. Biz dünyada söz sahibi olduğumuz için ayağımızdan asılanlar var. Bizim yerimizde saymayıp yukarılara doğru yürüyebilmemiz lazım. Bürokrasi de eğer cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi olmaz ise her biri ayrı ayrı paçasından asılır ne yazık ki biz büyük hedefleri gerçekleştirememiş oluruz” ifadelerini kullandı.

PROJELER DEVAM EDECEK

İzmir’de devam eden projeler ile ilgili vatandaşlara müjde veren Bakan Arslan, projelerin tüm hızıyla süreceğini vurguladı. Arslan, bilindiği gibi Menemen’den Aliağa'ya ve oradan Çandarlı limanına gidecek otoyolun Çanakkale Köprüsü'nün de bir koridoru olacağını söyledi. Demiryolu sektöründe Aliağa-Çandarlı-Bergama bağlantısını da önemsediklerini belirten Arslan, “Aliağa'yı sadece Çandarlı'ya değil Çandarlı limanına da bağlamış olacağız. Bu demiryolu projesiyle aslında Bursa-İzmir arasındaki demiryoluna da bu hat bağlanmış olacak. Çandarlı'yı Bandırma ve İzmir limanlarına da bağlayacağız. Yük hareketi anlamında trenlerimiz Aliağa'dan Çandarlı'ya oradan da Bandırma'ya, Bandırma'da ise vagonlar feribotlardan inmeden Tekirdağ'a inip Avrupa'ya gidebilecek. Aliağa, Çandarlı, Bergama demiryolu inşaatında 21 Mart'ta ihale için teklifleri alacağız” dedi. Çandarlı limanının üst yapısının ihalesinde son aşamaya geldiklerini belirten Arslan, Dünyanın birçok ülkesinden yatırımcıların yoğun ilgisinin olduğunu ve onu da sonuçlandıracaklarını söyledi.

20 KİLOMETRELİK YOL DAHA

Projelerini il bazlı düşünmediklerinin altını çizen Bakan Arslan, “İzmir'i Manisa'ya Yalova'ya Bursa'ya, Kocaeli ve İstanbul'a çok daha rahat erişebilir hale getiriyoruz. İzmir'de daha önce bitirdiğimiz 5 kilometreye ek olarak Belkahve Tünelini de bitirince otogarı Turgutlu'ya kadar bağlayacağız. Böylece 20 kilometrelik daha bir yol hizmete girmiş olacak. İki yıl içinde yani 2018 sonunda otoyolun tamamını bitirdiğimizde İzmir, sadece Ege'nin incisi olmanın yanı sıra Marmara ve İç Anadolu'ya çok daha rahat bağlanan bir kent olacak diye konuştu.

YÜKSEK HIZLI TREN 2019'DA

Demiryolunun da İzmirlilerin olmazsa olmazları arasında olduğunu söyleyen Bakan Arslan, “Yüksek Hızlı Tren ile önce Ankara'ya, oradan da tüm Anadolu'ya bağlanacak hatlarımızla, ürünler en uca kadar ulaştırılacak. Afyon ve Polatlı'da inşaat çalışmaları sürüyor fakat Salihli'de ihale süreci uzadığı için şimdi yeni bir ihaleye çıkacağız. İzmir-Ankara yüksek hızlı tren projesinin tamamı ise 2019 yılı içinde bitirip ülkemize kazandırmak istiyoruz. Manisa şehir geçişi de yüksek hızlı tren için altyapı çalışmaları Belediye ile birlikte sürüyor. O da bitirilecek" şeklinde konuştu.

İZMİR-AYDIN-DENİZLİ OTOYOLU

Bakan Arslan, İzmir'in, Aydın üzerinden Denizli ve Antalya'ya ulaşımı için otoyol projeleri de olduğunu belirterek, “İzmir-Aydın arası şu an zaten işliyor. Aydın-Denizli arasında otoyol projesi için Yüksek Planlama Kurulu kararı bugünlerde çıkacak. Ardında o da yap-işlet- devret modeliyle yapılacak. Ardından Antalya'ya ulaşımı için çalışmalar hızlanacak" diye konuştu.

ALAÇATI HAVALİMANI NİSANDA

İzmirlilerin çok önemsediği Çeşme Alaçatı Havalimanında tüm süreçleri tamamladıklarını belirten Bakan Arslan, “Projeler onaylandı. Fizibilite çalışması biter bitmez bu ay içinde onun da yap-işlet-devret modeliyle ihale edilebilmesine yönelik Yüksek Planlama Kuruluna gidecek ve inşallah en geç nisan ayında ihaleye çıkılacak. Bunun da çalışmaları son sürat devam ediyor" şeklinde konuştu.

LOJİSTİK KÖY 2 YIL İÇİNDE HAZIR

Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi'nde kurulacak Kemalpaşa Lojistik Köy projesi de son derece önemli olduğuna değinen Bakan Arslan, “Bu hattı Torbalı ve Alsancak'a kadar ulaştıracağız. Kemalpaşa Lojistik Köyü için ikmal ihalesini yaptık ve 20 Aralık'ta işe başlandı. Hedefimiz 2 yıl içinde bitirip yap-işlet-devret modeliyle çalıştırmak" dedi.

Bakandan sonra söz alarak konuşan AK Parti İzmir İl Başkanı Bülent Delican da muhalefete yüklendi. Delican, Cumhurbaşkanlığı sistemine ve getireceği yeniliklere ilişkin açıklamalar yaparken; CHP'nin ideolojik temelli bir kampanya yürüterek tarihi algı operasyonundan vazgeçmediğini dile getirdi.

MARŞ VURGUSU

AK Parti İzmir İl Başkanı Bülent Delican da halk oylaması sürecinde İzmir Marşı'nın ‘hayır kampanyalarında’ kullanılmaya çalışıldığını dile getirerek, “Bu ülkeyi beraber kurduk. Kafkasya’nın dağlarında da İzmir’in dağlarında da biz çiçekleri 1922 yılında açtırdık. İzmir Marşını sahiplenmeye çalışıyorlar. İzmir Marşını ‘hayır’ propagandalarına malzeme yaptırmayacağız. Hiç kusura bakmasınlar" diye konuştu.

Haber Merkezi