- Gündem
- 22.04.2025 14:24
14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarının tanıtım toplantısında konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Bu fuar ülkemizde turizm fuarları açısından yepyeni bir bakış açısı olacaktır” dedi
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde; İzmir Ticaret Odası (İZTO) Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Türkiye Otelciler Federasyonu (TUROFED) ve İzmir Vakfı destekleriyle İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, İZFAŞ ve TÜRSAB FUARCILIK A.Ş. organizasyonunda gerçekleşen Travel Turkey İzmir Turizm Fuarı; ‘14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’ olarak 25-27 Şubat 2021 tarihlerinde İZFAŞ’ın kendi dijital altyapısı ‘Digital İzmir Fair’ ile sanal olarak düzenlenecek. Türkiye’de turizm sektörünün ilk sanal fuarı olacak 14. Travel Turkey İzmir Dijital’in online basın toplantısı; İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya ve Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır’ın katılımıyla gerçekleştirildi.
DÜNYA ÖLÇEĞİNDE KÜLTÜR MERKEZİ
Toplantıda konuşan İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tunç Soyer, Türkiye’nin en modern fuar alanı olan Fuarizmir’in 3D modellemesi yapılarak sanal ortama taşındığı ve kullanıcıların tek tıkla ulaşabileceği dijitalizmirfair platformunda ilk olarak Olivtech ve Ekoloji İzmir sanal fuarlarını gerçekleştirdiklerini ifade ederek, “Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde, İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, TÜRSAB ve İZFAŞ ortaklığıyla düzenlenecek Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı 2020 yılının Patara yılı olarak ilan edilmesi nedeniyle bu yıl Patara Antik Kenti temasıyla gerçekleşecek. Önce Akdeniz’in önemli miraslarından olan Patara Antik Kenti’nin ülkemizin tanıtımına katkı sunmasını da hedefliyoruz. Dijitalizmirfair platformunun ikinci konuğu 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı olacak. Turizm sektörünün ilk sanal fuarı olacak 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı dünyanın dört bir yanından turizm profesyonellerini aynı ortamda buluşturacak. Dijital platform olması sebebiyle pandemi sonrası en büyük zararı gören sektörlerden biri olan turizm sektörünü canlandıracak ve ülkemizde bundan sonra gerçekleştirilecek olan turizm fuarları açısından yepyeni bir bakış açısı olacaktır. 2020 yılında uluslararası turizmde yüzde 60 ile 80 arasında düşüşler yaşandı. Bugün yüzlerce turizm işletmesi çok büyük risk altında. Buna turizmin etkilediği sektörleri de eklersek başka birçok sektörü aynı riski taşıdığını söyleyebiliriz. Biz tarihsel mirası, iklimi, gastronomisi, UNESCO dünya mirası listesindeki Efes’i Bergama’sı, dünyanın en eski açık hava çarşılarından olan ve UNESCO tarafından dünya mirası geçici listesindeki Kemeraltı’sı, birkaç yıl içinde açığa çıkartacağımız ve şehrin tam göbeğinde körfezi gören noktada Kadifekale Antik Tiyatrosu, Gediz Deltası ve daha pek çok kültürel ve coğrafi değerleriyle çok özel bir şehir olan İzmir’in dünya ölçeğinde bir kültür merkezi olması için çalışıyoruz ve çalışmaya devam ediyoruz” dedi.
TÜM PAYDAŞLARLA ÇALIŞACAĞIZ
Başkan Soyer, pandemi sonrası açığa çıkan fırsatları doğru değerlendirebilmek için gereken tüm çalışmaları tüm paydaşlar ile birlikte yürüteceklerinin altını çizerek konuşmasını şöyle sürdürdü: “İzmir Vakfı koordinasyonu ve Büyükşehir Belediyesi ile İZKA ortaklığı ile Türkiye’nin ilk dijital turizm ansiklopedisine sahip olduk. Tarih, kültür, gastronomi, somut olmayan kültürel miras, etkinlik ve festivaller, inanç, endüstriyel miras, deniz ve kıyı, doğa ve kırsal alanlar, sinema, sağlık ve konaklama gibi 11 farklı başlıkta 2 binden fazla noktaya dair bilgi ve görsel bir araya getirildi. 40’tan fazla uzmanın çalışmasıyla İzmir’in dijital destinasyon envanterini hazırladık. Bu envanter pandemi döneminde dijitalleşen turizm anlayışıyla uygun hale gelmek için paydaşlarımızla attığımız çok büyük bir adım. Biz turizmde kalıcı ve sürdürülebilir bir büyüme için yeni trendler üreterek, bunları tüm dünyada alıcısı olmasını oluşturabilen bir kent olmanın çabası içerisindeyiz. Doğayla uyumlu yaşam ve sürdürülebilir turizm perspektifimizin İzmir’de turizm sektörüne büyük bir ivme kazandıracağını düşünüyoruz. Yaptığımız tüm çalışmalar bunun göstergesi. Pandemi sonrası dönemde İzmir’in değişimin kenarında değil içinde yer alıp değişimi fırsata çeviren bir şehir olması için çalışıyoruz. Tüm bunları gerçekleştirmek için de çok taraflı ve çok boyutlu, küresel, ulusal ve yerel işbirliklerini güçlendiriyor, ortak akıl, koordinasyon ve dayanışmaya her zamankinden daha fazla önem veriyoruz. Yeni normalleşme döneminde dediğimiz dönemde rekabet çok daha artacak, işte tam bu noktada İzmir ve Türkiye üzerinde ortak çalışma tüm bu dinamiklerin aralarındaki rekabeti geride bırakarak çok daha sıkı bir iş birliğine, dayanışmaya ihtiyaç duyduğunu düşünüyoruz. Travel Turkey İzmir’i de bu yaklaşımla gerçekleştiriyor, hem ekonomimize hem de İzmir’e sağladığı katkıyı, turizm hedeflerimiz açısından çok kıymetli görüyoruz.”
FIRSATA ÇEVİRMELİYİZ
Fuarlarda dijital ortamın önemine vurgu yapan İZTO Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, şu ifadeleri kullandı: “Fiziksel ortamı aratmayacak fuarın 2021 yılı turizm projelerimizi pekiştireceğiz bir organizasyon olacak. Uzun zamandır sanal fuarları konuşuyorduk. Birkaç ayda hızla bir şekilde hayatımıza girdi. Bunun İZFAŞ olarak yapılan örnek nitelikte işlevsel bir alt yapı kurdu. O günleri özlediğinizi çok iyi biliyorum. Bu zor süreci geride bıraktığımızda o ortama yeniden kavuşacağımıza inanıyorum. Müşterimizi sanal fuarda birleştirmeliyiz. Geçmiş ve gelecek Travel Turkey çok güçlü bir halka oluşturacak. Sadece sektör temsilcilerini bir araya getirmeyecek, İzmir’in dünyanın dört bir köşesine tanımını da sağlayacak. Bunu hep birlikte fırsata geçirmeliyiz. Her zaman kendimize çekmek için bu fırsatı iyi değerlendirmeli, pandemiyi düşünerek, doğru adımlar atmalıyız. Çok değil, 5-10 yıl içerisinde dijital dönüşüm seyahat sektörünü farklılıklar göstermesine neden olacak. Yapay zeka ve yeni tanımlanan meslekler önemli hale gelecek. Yapay zeka fonksiyonları seyahat sektöründe önemli rol oynayacak. İzmir Ticaret Odası olarak İzmir Vakfı ile birlikte ‘İzmir zamanı’ kampanyasına destek veriyoruz. Ticaret Odası olarak, ticaretin ibresini yukarıya çekmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
DÜNYAYA ÖRNEK OLDUK
2021 yılında pandeminin son bulmasıyla birlikte sektöründe canlanacağını kaydeden Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Suriri Corabatır, “Geçtiğimiz yıllara oranla turizm rakamlarında düşüş de olsa misafirlerimizi en iyi şekilde ağırlamaya çalıştık. Bununla tüm Türkiye’ye örnek olduk. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da tedbirlerimize uyacağız. 14’üncüsünü düzenleyeceğimiz Travel Turkey çok önem arz ediyor. Vatandaşlarımız otel ve bölgelerimizi tanıtımında fuarlar aracıyla ülkemizin farklı bölgeleri hakkında bilgi edinmektedirler. Umuyorum 2021 aşı ile birlikte yaralarımızı saracağımız bir yıl olur” diye konuştu.
TATİLİ İLK SIRAYA YAZIN
Firuz Bağlıkaya da “İnsanlara iyi geleceği ve umut vereceğine inandığımız turizme yeniden aşkla sarılmalıyız. İnsanları mutlu etmek için onları güzelliklere götüren keyifli anlar sunan biz turizmciler için yüz yüze iletişimin yeri ayrı olsa da Türkiye’nin ilk ve tek dijital fuarının sunuyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. İzmir’den dünyaya inançla ve inatla dünyaya nerede kalmıştık diyoruz. 2020 yılında dünyada binlerce fuar iptal edildi ya da ertelendi. Fuarlar ekonominin ibresidir. Bu noktada Travel Turkey İzmir Fuarı’nın gerçekleşmesi ve desteklenmesi stratejik olarak da önemli bir karar olarak karşımıza çıkıyor. 2021 yılında sektörü çok daha çetin rekabetin yaşanacağı bir dönem bekliyor. TÜRSAB olarak yaptırdığımız ankette yurt içinde en çok tercih edilen bölge olarak Ege bölgesi yer aldı. Pandemi sürecinde iç turizmin önemi arttı, iç turizm olmadan dış turizm olmaz. İzmir’in ve Ege Bölgemizin kültür ve turizm değerlerini görmek için tüm vatandaşları keşfe davet ediyoruz. Fuar tüm bölgeye hareketlilik getirecektir. 15’nci fuarımızda yüz yüze buluşmayı heyecanla bekliyoruz. İnsanlar tatilden sonra karantinada kalmayacakları ülkeleri tercih edecekler. Umudu, sevinci ve sağlığı korumak için yapılacak işler listesinde tatili ilk sıraya yazın diyoruz, fuarımızda görüşmek üzere” dedi.
DAYANIŞMA VURGUSU
Basın mensuplarının sorularına yanıtlayan Başkan Soyer, dayanışmaya vurgu yaptı. Soyer, “Fuara ilgi yüksek. Gerçekten yine başarı sağlanacağını inanıyorum. Çok uzak ülkelerden katılım gösteriyor. Maliyetler düşük. Fuar bu anlamda daha geniş bir ortama yayılıyor. Teknolojiyi çok daha fazla hayatımıza sokmak önemli avantaj. Turizm bakanlığının destekleri devam ediyor, onlarla yürüyoruz. Firuz Bey’in dediği çok doğru. İnsanlar tatilden sonra karantinada kalmayacakları ülkeleri tercih edecekler. İzmir’deki büyük dayanışma, tam da bu noktalara tekabül ediyor. Bu kentin güvenli bir kent olduğunu dışarıya vermek için içerde de çok dikkat etmeliyiz. Maske mesafe temizliğe önem vermemiz gerekiyor. Bunun adı dayanışmadır. Dayanışma sadece kolilerde erzak dağıtmakla olmuyor. Birbirimizle ilgili özenimizi göstermeye devam ederek, bütün kentimiz için güvenli bir iklim oluşturmayız” diye konuştu.