- Gündem
- 06.07.2025 23:34
Dijitalleşmenin pazarlama potansiyelinin arttırdığını belirten Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) üyesi turizmciler, düzenlenen toplantıda turizmde 4.0 seferberliğinin gerekliliğini dile getirdi
Dünya turizm sektöründeki gelişmelerin ve yeni eğilimlerin ele alındığı toplantının ana gündem maddesini “turizmde dijitalleşme” ve “turizmde 4.0 seferberliği” oluşturdu. E-ticaretin dijitalleşen dünyada ekonominin itici gücü olduğu vurgulanan toplantıda, turizmde bilgi teknolojilerinden alabildiğine yararlanmak gerektiğinin altı çizildi. Son yıllarda turizmde dijitalleşme eğiliminin öne çıktığına dikkat çeken Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, günümüzde turistik gezilerin cep telefonu, tablet ya da dizüstü bilgisayarda başladığını anlattı. Dijitalleşmenin turizmi baştan aşağıya değiştirdiğini söyleyen İşler, yeni yerlerin keşfi, rezervasyonlar, tatil planlanması ve tatil sonrası değerlendirmelerin artık çevrimiçi olarak yapıldığını dile getirdi. “Dijital teknolojiler pazarlama hedeflerine ve stratejilerine ulaşmayı kolaylaştırıyor” diyen Mehmet İşler, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüketici deneyimini ve bilgi düzeyini artıran teknoloji eğilimleri her alanda ticareti yeniden şekillendiriyor. Turizm sektörü de küresel e-ticaret alanından pay alarak kazancını arttırmayı hedefliyor. Günümüzde dijitalleşme pek çok şeyin önüne geçti. Dünya dijital ortamda yürütülen küresel ticaretten kazanıyor. Bu nedenle turizmde 4.0 seferberliğini önemsiyoruz. Dijitalleşme kaçınılmaz. Dünya hızla dijitalleşirken ülke ve bölge turizminin bundan geri kalması düşünülemez.” HABER MERKEZİ