- Gündem
- 14.06.2025 00:59
İlkokul çocuklarının özel eğitimdeki öğrencileri yakından tanımalarını ve onları anlamalarını sağlamak için projeler üreten öğretmenler, çocukların ruhuna sanatla dokunarak önemli bir mesaj veriyor: “Farklılar zenginliğimiz”
SULTAN GÜMÜŞ KAYA/ÖZEL HABER
Bayraklı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ortaya konulan ‘Sorunlarımızdan Sorumluyuz’ projesi hız kesmeden devam ediyor… Proje kapsamında özel eğitim öğrencileri ile genel eğitime tabi öğrenciler sanatsal faaliyetlerde buluşuyor. Buluşmalardaki amaç ise ilkokul çocuklarının özel eğitimdeki öğrencileri yakından tanımalarını ve onları anlamalarını sağlamak. Birbirlerinin ruhuna sanatla dokunmayı, sevgiyle engelleri görünmez kılmayı öğrenen öğrenciler, farklıların zenginlik olduğunu anlamaya başlıyor…
Tüm bu etkinlikler doğrultusunda, 2019 yılında ortak projelerde buluşan Attaroğlu İlkokulu ve Şehit Sevda Güngör Özel Eğitim Uygulama Okulu, ‘Sanat Engel Tanımaz’ çalışmasının sonuna gelerek, hem velileri hem öğrencileri hem de öğretmenleri tek bir payda üzerinde buluşturdu: ‘İnsan insanın yurdu!’
ÖĞRENCİLER SORUNLARINDAN SORUMLU
Projenin fikir yürütücülerinden Sınıf Öğretmeni Cennet Doğmaz, şunları kaydetti: “Bayraklı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün başlattığı ‘Sorunlarımızdan Sorumluyuz’ projesi kapsamında 2019 yılında Attaroğlu İlkokulu ve Şehit Sevda Güngör Özel Eğitim Uygulama Okulu ile birlikte başlattığımız ‘Sanat Engel Tanımaz’ projemizin sonuna geldik. Projemizde oluşan ürünlerimizi İzmir Forum Bornova’ da sergiledik. Bayraklı Kaymakamımız Sayın İbrahim Süha Karaboran ile İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Şuayip Üner sergimizin açılışını gerçekleştirdi. Açılışta Şehit Sevda Güngör Özel Uygulama Okulu öğrencileri ile Attaroğlu İlkokulu öğrencileri vals gösterisi ve ritim gösterisi yaptılar.”
YAŞAYARAK DENEYİMLEDİLER
Doğmaz, “Ağaç yaşken eğilir düşüncesinden yola çıkarak öğrencilerimizi küçük yaşta toplumsal sorunlarımızı çözme becerisini geliştirmeye çalıştık. Öğrencilerimizi, özel gereksinimli öğrencilerle, bütünleştirici eğitim adı altında, aynı ortamda buluşturarak birlikte sanat çalışması, dans çalışması ve çocuk oyunları oynatarak sosyalleşmelerini sağladık. Öğrencilerimizin yaşayarak özel çocuklarımızı tanımalarını, onlarında kendisi gibi duygularının olduğunu fark ettirmeye çalışarak empati gücünü geliştirmeye çalıştık. Kitaplarda öğrenilen bilgileri yaşayarak deneyimlemelerini sağladık… Farklılıklarımızın zenginlik olduğunu, engelin ise sevgisizlik olduğunu, ‘İnsan İnsanın Kurdu’ değil ‘İnsan İnsanın Yurdu’ olması gerektiğinin daha küçük yaşta bilincini yerleştirirken öğrencilerimizin ileride özel gereksinimli insanlardan kaçmak değil onlara elini uzatacağına inancımız sonsuz” dedi.
4 ÖĞRETMEN İLE BAŞLADIK
Öğretmen Doğmaz, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Projemizi gerçekleştirirken öğrencilerimizde gözlemlediğimiz olumlu davranışlardan yola çıkarak projemizi ilçemizde bulunan 3 okula daha yaygınlaştırarak eTwinning projesine dönüştürdük. Onlar da özel eğitim öğrencilerini kardeş sınıfları ile kaynaştırıp ortak etkinlikler yaptılar. Hatta projemize özel şarkı bile yaptık.Sözlerini ortaklarımızdan Erbil Boztepe, bestesini müzik öğretmeni Melek Canbay yaptı. Oldukça eğlenceli olan şarkımızı söylerken öğrencilerimiz çok keyif aldılar. Projemize sonradan ortak olan okullarımız; Şehit Polis Fethi Sekin İlkokulu, Muzaffer Taşdemir İlkokulu ve Şehit Uzman Çavuş Ali Akdoğan İlkokulu… 2019 yılında projemizin gerçekleşmesine 4 öğretmen ile başladık şu an 10 öğretmen ile devam ederek projemiz ile daha çok çocuğun yüreğine dokunduk. Projemizin gerçekleşmesini sağlayan başta okul müdürlerimiz; Attaroğlu İlkokulu müdürü Hüseyin Kuru, Şehit Sevda Güngör Özel Eğitim Uygulama Okulu Müdürü Harun Yaşar olmak üzere emeği geçen tüm öğretmenlerimize çocuklarımız adına sonsuz teşekkür ediyoruz. Katkı sağlayan herkesin yüreklerine sağlık.”
VELİLERİMİZ DE OLDUKÇA MEMNUN
Şehit Sevda Güngör Özel Eğitim Uygulama Okulu öğretmeni Pınar Ersal da çalışmaya ilişkin, “2019 yılında başladığımız ‘Sanat Engel Tanımaz’ isimli projemiz ile özel eğitim öğrencilerimizle genel eğitime tabi öğrencileri sanatsal faaliyetlerde buluşturduk. Buluşmalardaki amaç ilkokul çocuklarının özel eğitimdeki öğrencilerimizi yakından tanımalarını ve onları anlamalarını sağlamaktı. Bu çalışmalarla birlikte öğrencilerimizin farklı türden bakışlara maruz kalmadan olduğu gibi kabul görerek, ‘fark edilerek’ sosyal hayata dahil olmasından velilerimiz de oldukça memnun” bilgisini paylaştı.
OKULUMUZ İÇİN ÇOK ÖZELDİ
Attaroğlu İlkokulu Müdür Yardımcısı Nesrin Toygar ise “Bu projede yer alan öğretmenlerimizle bir arada olmak, ilkokul çocuklarıyla özel çocuklarımızı bir araya getiren, farklılıkların aslında sevgiyle ortadan kalktığı, çocukların empati becerileriyle birbirlerini anladığı, hissettiği bu projenin etkinliklerinde yer almak benim için ve okulumuz için çok özeldi. Çocuklar bizlere bu proje sayesinde birbirlerinin ruhuna sanatla dokunmayı, sevgiyle engelleri görünmez kılmayı gösterdiler ve duyguları bizlere yaşattılar. Özel çocuklarımızın annelerinin gözlerindeki mutluluk, çocuklarının ilkokul çocuklarıyla bir arada ortak etkinliklerde yer aldığını görmeleri en az anneler kadar bizleri de heyecanlandırdı. Bu projede emeği geçen tüm öğretmenlerimize ve okul müdürlerimize teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.