Sayfa Yükleniyor...
Ege Sanayicileri ve İşadamları Derneği, Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Topalın konuk konuşmacı olarak katıldığı ve Körfez Geçişi de dahil olmak üzere İzmirin büyük projeleri ve kentleşme konularının ele alındığı toplantıya ev sahipliği yaptı
ÖZKAN PEKÇALIŞKAN
Mimarlar Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Topal, Ege Sanayicileri ve İşadamları Derneğinin toplantısına katıldı. Ege Sanayicileri ve İşadamları Derneğinin (ESİAD) binasında düzenlenen toplantıda Topal, İzmirin kıyı ve kent tasarımlarını değerlendirerek kentin gündemindeki Körfez geçişi ve diğer plan tartışmalarını değerlendirdi.
Topal, İzmirde itiraz ettikleri birçok şeyin doğru olduğuna değinerek, İzmir metrosunun Basmane'den Konak'a üst geçit ile geçmesi gibi kenti ikiye bölecek bir uygulama yanlışından dönüldü, Troleybüs alanında gökdelen yapılacak yerde ülkemizdeki en nitelikli konser salonu kazandırıldı, Eski İtfaiye Binası'nın İş Merkezine dönüşmesi yerine Kent Arşivi kazandırıldı, Konak merkezinde yapılacak Galeria'nın, Alsancak sahil şeridine otoban projelerine yapılan itirazlar ile kent kimliğini kazandı diye konuştu.
ÖZFATURA ZAMANINDA ÇIKTI
Körfez Geçişi Projesinin ilk olarak Burhan Özfatura döneminde ortaya atıldığını ve bundan sonra da anonimleştiğini iddia eden Topal, Körfez Geçişi projesi geçtiğimiz yıl Haziran'da yeniden gündeme geldi. Bu köprü Sasalı Kavşağından ayrılarak Narlıdere Yenikale'den otoyola bağlanacak. Toplam Körfez geçişi projesinin 6.7 kilometresi deniz geçişi, deniz geçişinin 1797 metrelik kesimi batırma tüp tünel, 4 bin 158 metrelik kesiminin köprülü geçiş ve 760 metrelik kesimi de yapay ada olacak. Körfezden çıkacak 3.5 milyon metreküp tarama malzemesinin bir bölümüyle yapay ada yapılması değil bir çakıl taşı atılmasına bile karşıyız ifadelerini kullandı.
İZMİR KÖRFEZİ YAŞAM SAVAŞI VERİYOR
Projeyi yapanlarında bu yapının Körfezi öldüreceğini bildiklerini söyleyen Topal, İzmir Körfezi yaşam kavgası veriyor. Hızla su sirkülasyon taramasının ve gemi yaklaşım kanalının yapılması gerekiyor. Projeyi yapanlarını kendi ifadesi ile 800 metrelik yapay ada ve köprü ayaklarının yapacağı bariyer körfezin su sirkülasyonuna engel olacak. Bunu ben değil onlar söylüyor. Bu maliyet ekonomik açıdan yapılabilir değil diyorlar. Eğer yapılabilir değilse gerek yok demektir. Bu proje ne İzmir'in 1/25 binlik, ne de çevre koruma planlarında talep olarak öngörülmemiştir. Burada İzmir körfezinin geleceği söz konusu dedi.
İZMİR TARİHİ KIRILMA NOKTASI YAŞIYOR
Körfeze yapılacak geçişin maliyetinin 3.5 milyon lira olarak açıklanmasına karşın her zaman açıklanan rakamların üstüne çıkıldığını ifade eden Topal, En zamanında biten ve en hızlı gerçekleşen projenin en az 4.5 milyon liraya mal olacağını, en fazla da maliyetin iki katına çıkacağını daha önceki projelerde gördük. İzmir tarihi en önemli kırılma noktasını yaşıyor. Ya doğru bir karar vereceğiz, Körfezin temizliğinde buluşacağız ya da başka bir seçim yapılacak. Bu kadar kaynak yerine yapılabileceklerini saymak istiyorum. Mevcut planlanan metro hatları bitirilebilir. Buna ek olarak yeni 30 kilometre metro hattı, Körfezde kent planlarının öngördüğü 6 adet vapur iskelesi yapılırken, 20 adet farklı kapasitelerde hızlı güvenli konforlu yolcu vapuru, 5 adet yeni nesil arabalı vapur alınabilir. Ve tüm bunların hepsine 5.5 milyonluk yatırım yetecektir. Bunlar da İzmirin trafik sorunun 60 yıl boyunca çözecektir. Karar vericilerin bunu bir kez daha düşünmesi gerekiyor şeklinde konuştu.
Haber Merkezi