Okul öncesi eğitimin ve kurumların kalitesi artacak

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Okul Öncesi Eğitim Çalıştayı’nda konuşan İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, “Amacımız tüm ilçelerimizde ve ilçelerimize bağlı köylerde uygulanabilecek çözüm önerileri geliştirmek, standardı yakalayarak okul öncesi eğitimin ve kurumlarımızın kalitesini artırmaktır” dedi


  • Oluşturulma Tarihi : 18.01.2017 08:51
  • Güncelleme Tarihi : 18.01.2017 08:51
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Okul öncesi eğitimin ve kurumların kalitesi artacak

E. ÇAĞLA GENİŞ

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğünün okul öncesi eğitimin masaya yatırılacağı “Okul Öncesi Eğitim Çalıştayı” Balçova Termal Otel'de başladı.

Çalıştaya, İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, Ege ve 9 Eylül üniversitelerinden akademisyenler, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler, şube müdürleri, müdür yardımcıları ve okul öncesi öğretmenler katıldı. Çalıştayın ardından hazırlanacak raporun Milli Eğitim Bakanlığına sunulacağını açıklayan Yahşi, “Benim temennim Bakanlığımıza göndereceğimiz raporun sadece ilimiz için değil tüm illerimiz için örnek gösterilen bir çalışma; yenilikçi yaklaşım ve uygulama örnekleri ile bir kılavuz niteliğinde olmasıdır. Çok iddialı gelebilir. Ama İzmir'e de iddialı olmak yakışır. Bundan sonrası için özel eğitim, özel okul, temel eğitim, ortaokul, mesleki eğitimde de çalıştaylarımız olacak. Sadece üç ülkeye baktığımızda; Güney Kore, Norveç ve İrlanda'ya baktığımızda yeniliklerle ciddi bir sıçrama yaptılar. Ben Türkiye'nin de aynı şeyi başaracağını düşünüyorum” diye konuştu.

KURUM SAYISI 832’YE ÇIKTI

İzmir'deki okul öncesi eğitim veren kurumlarının sayıları hakkında katılımcılara bilgi veren Yahşi, “İlimizde bu amaca hizmet eden resmi okul öncesi eğitim veren, bağımsız anaokulları ve bünyedeki anasınıfları 2015-2016 eğitim öğretim yılında 811 okulumuz mevcutken 2016-2017 eğitim öğretim yılında bu sayı 832’ye çıkmıştır. 2015-2016 eğitim öğretim yılında derslik sayısı bin 395, öğrenci sayısı 41 bin 575, öğretmen sayısı 2 bin 317 iken, 2016-2017 eğitim öğretim yılında resmi bağımsız anaokulları ve bünyedeki anasınıfları okul öncesi eğitim veren derslik sayısı bin 481, öğrenci sayısı 44 bin 105, öğretmen sayısı 2 bin 346'ya yükselmiştir. Resmi bağımsız okul öncesi kurumu 68, resmi özel bağımsız okul öncesi kurum 363'tür. 3 özel eğitim anaokulunu da hizmete açtık. 0-6 yaş döneminde özel eğitim ihtiyaç duyan öğrencilerimizin temel eğitim yaşına geldiğinde ilkokula uyum sağlayabilmeleri, özel eğitim programıyla dilsel, zihinsel, fiziksel, sosyal ve duygusal açıdan kendilerini ifade edebilmeleri, için bu okullara önem veriyoruz” ifadelerini kullandı.

HEDEF KURUMLARIN KALİTESİNİ ARTIRMAK

Kurum ve öğrenci sayılarındaki artışın yeterli olmadığını, hedeflerinin aynı zamanda okul öncesi eğitimin kalitesini de artırmak olduğunu anlatan Yahşi, “Bu dönemdeki eğitim artık anne babanın yalnız başına başarabileceği bir konu olmaktan çıkmış durumdadır. Çocuğun küçük yaşlarda sağlıklı bir ortamda gelişimini sürdürmesi önem kazanmaktadır. Okul öncesi eğitim kurumları çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve bilimsel gelişimlerini en sağlıklı şekilde geçirmesini, onları gelecek eğitim basamaklarına hazırlamayı, kendini ifade eden, yaratıcı yönlerini ve becerilerini ortaya koyan sosyal bir birey olarak yetişmesini amaçlamaktadır. Amacımız tüm ilçelerimizde ve ilçelerimize bağlı köylerde uygulanabilecek çözüm önerileri geliştirmek, standardı yakalayarak okul öncesi eğitimin ve kurumlarımızın kalitesini artırmaktır. İşte bu sebeple ilçelerimizdeki okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan, alanında deneyimli ve donanımlı alan şeflerimiz, öğretmenlerimiz, kurum müdürlerimiz ve müdür yardımcılarımız, ilçe milli eğitim şube müdürlerimiz ve akademisyenlerimizle bir aradayız” açıklamasında bulundu.

RAPOR MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA SUNULACAK

Çalıştayda, fiziksel koşulların iyileştirilmesi, tekli eğitime geçiş ve zorunlu eğitime geçiş süreci, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması ve uygulamalar, aile eğitimleri, çocuk beslenmesi, yenilikçilik, öğretmen eğitimleri, kaynaştırma uygulamaları, okul öncesinde özel yeteneklilerin keşfedilmesi, okul öncesinde teknoloji kullanımı, alternatif eğitim yaklaşımları, öğretimsel motivasyonu arttırmaya yönelik etkinlikler, üniversitelerle işbirliği, okul öncesinde görev yapan personel nitelikleri, sanat dalları ve değerler eğitim, iyi örnek ve uygulamaların eğitimde yeri, farklı ülkelerdeki uygulamalar gibi konularda çalışma yapılacak. İki gün sürecek çalıştayın ardından rapor oluşturularak Milli Eğitim Bakanlığına sunulacak.

Haber Merkezi