- Gündem
- 15.05.2025 00:56
İTB Yönetim Kurulu Başkanı Kestelli öncülüğünde kurulan Turuncu Dernek, toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve dezavantajlı grupların sosyoekonomik statülerinin gelişmesi için çalışmalar ve projeler üretecek
E. ÇAĞLA GENİŞ
İzmir Ticaret Borsası (İTB), geçen sene Birleşmiş Milletler’in cinsiyete dayalı şiddetle mücadele için oluşturulan “Orange the World” (Dünyayı Turuncuya Boya) adlı 16 günlük aktivizm kampanyasını desteklemek amacıyla kampanyayı İzmir’i Turuncuya Boya” başlığı ile İzmir’e uyarlamıştı. Kısa sürede büyük destek alan kampanya, başta kadınlar ve çocuklar olmak üzere toplumdaki bütün dezavantajlı kesimlere hitap edecek çalışmalar gerçekleştirmek amacıyla derneğe dönüştü. Bugüne kadar pek çok sosyal sorumluluk projesine imzasını atan İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli’nin öncülüğünde, Turuncu Dernek’i kuruldu. Turuncu Dernek’in kuruluş amacı, faaliyet alanları ve etkinliklerinin tanıtılması İzmir Ticaret Borsası Tarihi Meclis Salonu’nda basın toplantısı düzenlendi. Turuncu Dernek, toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması ve kadınlar ile çocuklar başta olmak üzere mülteciler, LGBTİ bireyler ve toplumdaki dezavantajlı grupların sosyoekonomik statülerinin gelişmesi için çalışmalar ve projeler üretecek. Turuncu Dernek’in ilk faaliyetlerinden olan “Turuncu Konuşmalar” etkinliği, 1 Aralık Cumartesi günü gerçekleştirilecek.
DEZAVANTAJLI GRUPLARI DESTEKLİYOR
İTB Yönetim Kurulu Başkanı Işınsu Kestelli, dernek logosunun dayaklılığın ve azmin sembolu olan sinekkuşu olduğunu belirterek, “Aslında şimdiye kadar kadına karşı şiddetin, daha geniş anlamda da azınlıkların ve dezavantajlı grupların rengi mordu. Ancak geçtiğimiz yıllarda Birleşmiş Milletler, şiddetten arınmış, iyimser ve mutlu bir geleceği temsil ettiği için turuncuyu, toplumsal cinsiyet eşitliğinin ve şiddetle mücadelenin rengi olarak benimsedi. Biz de bundan yola çıkarak turuncuyu derneğimizi adı olarak belirledik. Turuncu Dernek’in logosu için kuş sembolünü kullanmamızın nedeni ise kuşların özgürlüğü simgelediğini düşünmemiz. Kuşlardan da sinekkuşunu kullanmamızın sebebi sinekkuşunun dayanıklılığı ve azmidir. Logomuzdaki 6 kanat, başta kadınlar olmak üzere toplumumuzun çocuk, mülteci, LGBTİ, engelli bireyler ve azınlıkların yer aldığı dezavantajlı grupları simgeliyor” dedi.
İZMİR TURUNCUYA BOYANACAK
‘Turuncu Eylem’i, ‘İzmir’i Turuncuya Boya’ sloganıyla, İzmir’de her yıl hayata geçirilen geleneksel bir kampanya haline getirmek istediklerini dile getiren Kestelli, “25 Kasım-10 Aralık tarihleri arasında 16 gün boyunca, tüm kurum, kuruluş, iş yerleri, kafe ve restoranlara açık çağrı yapıp turuncu bayraklar ve balonlar asmalarını isteyeceğiz. Herkesi, sosyal medya hesaplarından kampanya sloganlarını, hastag’ler ile paylaşarak kampanyaya destek olmaya davet edeceğiz. Ayrıca bu sene, turuncu renk ve ‘İzmir’i Turuncuya Boya’ sloganını 16 gün boyunca gerçekleşecek tüm faaliyetleri birleştiren temel tema olarak düşünüp kurum ve kuruluşlardan, vakıf ve derneklerden faaliyet gösterdikleri alanda etkinlik düzenleyerek veya var olan etkinliklerini kampanyaya uyarlayarak ‘İzmir’i Turuncuya Boya’ kampanyasına dahil olmalarını talep edeceğiz” ifadelerini kullandı.