Rekabet yok dostluk var

ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, “İZFAŞ ve ANFAŞ benzer amaçlarla hareket etmeyi sürdürecektir. Bizim aramızda bir rekabet söz konusu değil. İki kentin de birbirine ihtiyacı var. Antalya ve İzmir el ele büyüyecektir” dedi


  • Oluşturulma Tarihi : 17.05.2017 07:58
  • Güncelleme Tarihi : 17.05.2017 07:58
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Rekabet yok dostluk var haberinin görseli

E. ÇAĞLA GENİŞ

Antalya Fuarcılık A.Ş. (ANFAŞ), değişen yapısıyla birlikte hayata geçirdiği yeni projeleri ve hedefleri tanıtmak için Antalya’dan startını verdiği basın ve sektör buluşmalarının İzmir’deki toplantısını gerçekleştirdi. Swiss Otel’de bir araya gelinen buluşmaya ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TUSİD) Başkanı Ahmet Gürkaynak, 9 Eylül Üniversitesi Gemoloji, Arkeogemoloji ve Mücevher Bölüm Başkanı Murat Hatipoğlu, Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Başkanı Aykut Yenice, Telekomünikasyon Uydu ve Yayıncılık İş İnsanları Derneği Başkanı Hayrettin Özaydın, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.

YENİ PROJELER YENİ HEDEFLER

Türkiye ve bölgeyi beraber kalkındıracak yeni yol haritası ve projeleri hakkında bilgi veren ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, ANFAŞ’ın, ANFAŞ’ın iki marka fuarı HotelEquipment ile FoodProduct’ın yanı sıra iki yeni projenin de startının verildiğini söyledi. Fuarlardaki değişimlerin Türkiye ekonomisinde sıçrama yapacağını ifade eden Özer, “Bu yıl itibari ile ANFAŞ’ta ve fuarlarında bir kabuk değişimi yaşanıyor. ANFAŞ’ın iki markası, HotelEquipment-Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı ve FoodProduct-Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı için 2017 yılı itibariyle özellikle yurt dışında tanıtımım atağı gerçekleştirdik. Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA), Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB), Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) ve ANFAŞ’ın çalışma yürüttüğü acenteler aracılığıyla toplamda 21 ülkeden binlerce sektör profesyonelini katılımcılarla buluşturduk” diye konuştu. Yurt içindeki çalışmalar hakkında ise Özer, “Ekonomi Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK), ticaret borsaları, ticaret ve sanayi odaları, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED), Türkiye Aşçılar Federasyonu (TAFED) ile sektörün önde gelen meslek kuruluşlarıyla yapılan işbirliği sonucunda 81 ilden alım heyetlerini Antalya’da buluşturduk” dedi.

“ZOR BİR YILDI”

ANFAŞ’ın yeni fuarları için tanıtım çalışmalarının genişletileceğini söyleyen Özer, “Geçtiğimiz yıl, bilindiği gibi hepimiz için zor bir yıldı. Biz geçtiğimiz yıl, yabancı ziyaretçileri fuarlarımıza getirmek için ANFAŞ’ın yurt dışında anlaşma yaptığı acentelerinden farklı ülkeden ilk defa ziyaretçi getirdik. Şimdi de mevcut yurt dışı çalışmalarımıza ek olarak Almanya, Brezilya, Bulgaristan, Çin ve Tunus’ta anlaşma sağladık. Hindistan, Kosova, Sırbistan, Yunanistan ve Mozambik’teki acentelerle de ön protokol tamamlandı. Yurt dışı acenteleriyle yaptığımız işbirliği sayesinde yeni hedef pazarları katılımcılarımızla buluşturmaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

TUSİD Başkanı Ahmet Gürkaynak, sektörün Türkiye ekonomisinde artı değer sağlayan, 1,5 milyar dolarlık bir paya sahip olduğunu söyledi. Gürkaynak, “Biz TUSİD olarak 29. HotelEquipment-Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı’na bu sene de desteğimizi sürdürüyoruz. Bu fuar, turistik işletmelerin tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecek kapasiteye sahiptir. ANFAŞ yürüttüğü çalışmalarla her yıl binlerce profesyoneli ağırlamaktadır” şeklinde konuştu.

TURİZMİ DESTEK

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, ANFAŞ fuarlarının sektörün geleceği için önemli çalışmalar yaptığını ifade ederek, “Biz ANFAŞ’ın özel çalışmalarını çok yakından hissediyoruz. ANFAŞ’ın fuarcılık anlamında getirdiği yenilikler sektörün deviniminde önemli bir etki yaratmıştır. Bizler fuarlarla daha iyi ve daha kaliteli bir şekilde turizme destek verme imanı bulunuyoruz. Bizler her zaman ANFAŞ’ın arkasındayız. Gıda ve turizm sektörünün her zaman bu fuarlara ihtiyacı vardır. Bu fuarlarda İzmir’le el ele olmanın farklını yaşayalım. Sizlerle birlikte olmak ve iş birliği yapmak keyif verecektir” dedi.

81 İLDEN KATILIM OLACAK

Gıda sektörünün kalbinin atacağı 25. FoodProduct-Uluslararası Gıda ve İçecek İhtisas Fuarı için 81 il müjdesi veren Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Başkanı Aykut Yenice, “ANFAŞ, sektörün gelişimi için önemli çalışmalara imza atıyor. Türkiye’deki bu fuarların katılımcısı olmak, sektörün büyümesine etki eden bu çalışmaların parçası olmak bizleri mutlu ediyor. Geçen yıl 50 ilimizden katılım gösterdiğimiz FoodProduct’a bu sene 81 ilden katılım göstereceğiz” ifadelerini kullandı. ANFAŞ’ın yeni projesi Jewelery Expo-Altın, Mücevher, Gümüş, Saat ve Teknolojileri Fuarı hakkında yapılan yenilikler hakkında konuşan 9 Eylül Üniversitesi Gemoloji, Arkeogemoloji ve Mücevher Bölüm Başkanı Murat Hatipoğlu, “Kuyumculukta Antalya önemli bir potansiyele sahiptir. Ülkemizin en büyük mücevher ihracatı gizli olarak Antalya’dan yapılmaktadır. Çünkü turizm tesisleri, alışveriş merkezleri ve dünyanın 4 bir yanından gelen turistleriyle en çok doğrudan satışın yapıldığı yerlerden biridir. Dolayısıyla bu fuarın Antalya’da yapılması kaçınılmazdır. Biz 9 Eylül Üniversitesi olarak bu fuara destek veriyoruz. Biz sadece fuarcılık değil farklı bilimsel bir bakış açısıyla bir proje gerçekleştireceğiz. Bu fuar, bilim ve sektörün buluşması olacaktır” şeklinde konuştu.

TÜRKİYE’DE BİR İLK

Telekomünikasyon Uydu ve Yayıncılık İş İnsanları Derneği (TUYAD) Başkanı Hayrettin Özaydın, ANFAŞ işbirliğiyle TUYAD– Telekomünikasyon Uydu, Mobil ve TV Yayıncılık Fuar ve Konferansı’nın hayata geçileceğini açıkladı. Özaydın, “Endüstri 4.0’ın ülkemizde yükselen bir trend olarak karşımıza çıkıyor. Ülkemizin gelişen teknolojisinin ihracat hedeflerine ulaşması için Telekomünikasyon Uydu, Mobil ve TV Yayıncılık Fuar&Konferansı’nı hayata geçiriyoruz. Türkiye’de ilk defa düzenlenecek organizasyon sektörün nabzını tutacaktır” dedi.

“DOSTLUK DAİMA SÜRECEKTİR”

Konuşmaların ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Murat Özer, İzmir’in fuarcılık şirketi İZFAŞ ile rekabet sorusuna yanıt verdi. Antalya ve İzmir’e beraber kalkınma çağrısı yapan Özer, “Her iki kurumun da sektöre bakış açıları aynı. Her iki kurum da bölgenin canlandırılması için çalışılıyor. İkisinin de amacı, Türkiye’ye ve bulunduğu bölgeye ekonomik katkı sağlamaktır. Dolayısıyla biz her yeni projeyi değerlendiririz. Bugün yeni fuarlarımızı paydaşlarımızın desteğiyle yapıyoruz. İzmir’den bir proje gelirse seve seve yaparız. İZFAŞ ve ANFAŞ benzer amaçlarla hareket etmeyi sürdürecektir. Aramızda bir dostluk var ve bu dostluk daima sürecektir. İZFAŞ’ın da ANFAŞ’ın da sorunları ve çözümleri aynıdır” diye konuştu. Geçmiş dönemde İzmir ile Antalya arasında yaşanan ayakkabı fuarı krizi hakkında sorulara yanıt veren Özer, şunları söyledi: “Eş zamanlı fuar ANFAŞ tarafından organize edilmedi. Geçmiş dönemde bazı yanlış anlaşılmalar oldu. İstanbul’da o fuarı yapan bir organizasyon firması ANFAŞ’tan yer kiralayarak fuarı yaptı. Bizim aramızda bir rekabet söz konusu değil. İki kentin de birbirine ihtiyacı var. Antalya ve İzmir el ele büyüyecektir.”