Savunma atağı

Türk savunma sanayisinin, yurt dışı pazarlara açılmak için yürütülen çalışmalar çerçevesinde çok sayıda ülkeyle işbirliği geliştirilerek, “ihracat seferberliği”ne hazırlandığı bildirildi


  • Oluşturulma Tarihi : 27.02.2019 09:17
  • Güncelleme Tarihi : 27.02.2019 09:17
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Savunma atağı

Türk savunma sanayisinin, yurt dışı pazarlara açılmak için yürütülen çalışmalar çerçevesinde, Ukrayna, Filipinler, Endonezya, Malezya ve Umman’ın da aralarında bulunduğu çok sayıda ülkeyle işbirliği geliştirilerek, “ihracat seferberliği”ne hazırlandığı bildirildi. Savunma Sanayii Başkanlığı Uluslararası İşbirliği Daire Başkanı Murat Ceran, Teknokent Savunma Sanayii Kümelenmesi (TSSK) tarafından düzenlenen “Proje Pazarı” etkinliğinde, sektörün ihracat performansı ve bu konuda yürütülen çalışmaları, değerlendirdi.

Savunma ve havacılık sanayisinin artık sadece Türkiye’nin ihtiyaçlarına odaklanmanın ötesinde, yurt dışı pazarlara da açılma ve yayılma olgunluğuna ulaştığını belirten Ceran, son yıllarda ortaya çıkarılan ürün ve hizmetlerin birçok ülkede talep görmeye başladığını söyledi. Ceran, ülke ekonomisinde dış ticaret dengeleri açısından önem taşıyan ihracatın, sektörün sürdürülebilirliği açısından da kritik önemde olduğunu vurguladı. Uluslararası iş birliği ve ihracatın çok sayıda belirleyicisi bulunduğuna işaret eden Ceran, ülkelerin tedarik ihtiyaçları, firmaların iş geliştirme faaliyetleri, ürünlerin özellikleri, dış politika, finansman, gerekiyorsa ihracat lisansları, rakiplerin teklifleri ve daha birçok etkenin ele alındığı bir faaliyet yürüttüklerini dile getirdi.
HACMİ 100 MİLYAR DOLAR
Ceran, tüm dünyada yıllık 1,7 trilyon dolarlık savunma harcaması yapıldığına dikkati çekerek, bunun 300 milyar dolarının ekipman alımına ayrıldığını, bu rakam içinde ihracatın payının yaklaşık 100 milyar dolara karşılık geldiğini bildirdi. Murat Ceran, “İhracatta önde gelen 15 ülkeye bakıldığında, 3 lig olduğu görülüyor. Birinci ligde yer alan ABD ve Rusya toplamda sırasıyla 34 ve 22 milyar dolar ihracatla toplam ihracatın yüzde 50-60’ını yapıyor. İkinci ligde yer alan Fransa, Çin, Almanya, İngiltere gibi ülkelerin yıllık savunma ürünleri ihracatı 5-7 milyar doları buluyor. Türkiye ise İtalya, İspanya, Güney Kore, İsrail gibi ülkelerin de aralarında bulunduğu üçüncü ligde yer alıyor. Bu ligde bulunan ülkeler 2-3 milyar dolar ihracat gerçekleştiriyor.” bilgisini paylaştı.
Ceran, Türk savunma ve havacılık sanayisinin ihracat performansının her yıl ortalama yüzde 8-10 büyüme gösterip 2 milyar doları geçtiğini anımsatarak, şöyle konuştu: “Son 6 yılda Türkiye’nin toplam ihracatı yüzde 10,5 artarken, savunma ve havacılık sanayisi ihracatımız yüzde 61 artış gösterdi. 6 katı büyüme tüm ekosistem olarak ihracat alanında önemli çalışmalar yaptığımızın göstergesi. Bu çerçevede, Uluslararası İşbirliği Daire Başkanlığı olarak savunma ve havacılık sanayimizin ihracat ve iş birliği potansiyelinin artırılması için stratejik ve taktik seviyede çok sayıda faaliyet yürütüyoruz. Halen 130’un üzerinde ülkeye yönelik çalışma yapmaktayız. Aktif olarak 70’ten fazla ülkede 500’den fazla iş birliği ve ihracat konusunu takip etmekteyiz. 2018’de 70’e yakın resmi heyet düzeyinde ziyaret, 8’i milli katılım olmak üzere 16 uluslararası savunma sanayisi fuarına katılım, 17 iş birliği toplantısı, 4 devletten devlete antlaşma ile firmalarımızın iş geliştirme konularını sonuçlandırmaya yönelik görüşmeler gerçekleştirdik.” AA

Haber Merkezi