Sayfa Yükleniyor...
Eğitim-Bir-Sen Genel Başkan Vekili Latif Selvi, öğretmenlere yönelik performans değerlendirmesine tepki göstererek, Öğretmenin performansı emeğinin kendisidir. Bu uygulamadan vazgeçilmeli dedi
E. ÇAĞLA GENİŞ
Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 Nolu Şube Kasım ayı Genişletilmiş İl Divan Toplantısı, Genel Başkan Vekili Latif Selvi ve Genel Başkan Yardımcısı Ramazan Çakırcının katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantıya; Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanvekili Latif Selvi, Genel Balkan Yardımcısı Ramazan Çakırca, Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Ali Musa Bina, Muğla Temsilcisi Önder Uçak, Aydın Temsilcisi Tevfik Aksoy, Denizli Temsilcisi Kazım Tefçi ve çok sayıda üye katıldı. Toplantıda konuşan Genel Başkan Yardımcısı Ramazan Çakırcı, İzmir teşkilatının 13 bine yaklaşan üye sayısı ve çalışmalarıyla dikkat çektiğine değinerek, Şube Başkanı Ali Musa Bina ve tüm teşkilata başarı için teşekkürlerini sundu. Genel Başkanvekili Latif Selvi ise, öğretmenlere yönelik performans sistemini eleştirdi.
DERHAL VAZGEÇİLMELİ
Konuşmasında eğitim hayatına yönelik güncel sorunlara değinen Genel Başkan Vekili Latif Selvi, öğretmene performans değerlendirmesi ile ilgili çalışmalara sert tepki gösterdi. Selvi, TEOG ve üniversiteye giriş sınavları ile ilgili düzenlemeleri, ders kitaplarındaki yanlışları, sözleşmeli öğretmenlik, öğretmene performans uygulamasındaki ve eğitimin her alanında, bakanlığın tutarsız uygulamalarını eleştirdi. Biz, yanlışı söyleyip, itiraz etmekle kalmayıp sendika olarak çözüme dair çalışmalarımızı öğretmenlerimiz ve eğitim çalışanlarımızla paylaşıyoruz. İzmirde de en büyük sendika olarak, tüm sendika yöneticilerimizle sürekli alanlardayız. Öğretmene performans değerlendirmesini facia olarak niteledik. Öğretmenin performansı emeğinin ta kendisidir. Bu uygulamadan derhal vazgeçilmeli. Bu konuyla ilgili eylem kararı aldık ve Allah izin verirse bunu uygulayacağız ifadelerinde bulundu.
EĞİTİMDE YAPILMASI GEREKENLER
Konuşmasının sonunda üyelerin sorularını yanıtlayan Selvi, Eğitimde yapılması gereken şudur. Çocuklarımızın geleceği pedagojik olarak dikkate alınmalı ve onları emsalleri ile yarışır hale getirmektir. Bunun dışında çocuklarımıza vereceğimiz diğer konular, memleket sevgisi, ülke sevgisi, insanını sevmesi ve insanlığın geleceğine sunacağı katkıdır. Bunun dışında herhangi bir dönüşüm projesinin parçası haline getirilmek suretiyle bir ideolojik dayatmayı insanımıza ve çocuklarımıza gelecek ümidi gibi rastgele bir şekilde yüklenmesinde istenilen neticenin elde edilmesi mümkün olmaz açıklamasında bulundu.
Haber Merkezi