Sorunlar masaya yatırıldı

Eğitim-Bir-Sen İzmir Şubesi 2018/2019 yılı Toplu Sözleşme Görüşmeleri için altyapı oluşturmak üzere "Eğitim Çalışanlarının Sorunları ve Çözüm Önerileri" çalıştayı gerçekleştirdi


  • Oluşturulma Tarihi : 27.02.2017 09:15
  • Güncelleme Tarihi : 27.02.2017 09:15
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Sorunlar masaya yatırıldı haberinin görseli
Sorunlar masaya yatırıldı haberinin görseli

E. ÇAĞLA GENİŞ

Eğitim-Bir-Sen İzmir Şubesi tarafından oluşturulan komisyonlar, düzenledikleri çalıştaylarla toplu sözleşme öncesi kamu çalışanlarının sorunlarını dinliyor.

Bir hafta boyunca işyeri temsilcilerince kurumlarda eğitim çalışanlarıyla yüz yüze görüşülerek toplanan veriler ilçe temsilcileri tarafından raporu haline getirildi. Çalıştay çerçevesinde İzmir 1 No'lu Şube koordinasyonunda toplam 100 kişiden oluşan Öğretmenler Komisyonu, Eğitim Yöneticileri Komisyonu, GİHS, THS ve Yardımcı Hizmetler Sınıfı Komisyonu olmak üzere 3 ayrı komisyon çalışma yaptı. Çalıştay sonuçları rapor haline getirilerek Genel Merkez’e sunulacak.

“ÇALIŞMALARIMIZI SÜRDÜRECEĞİZ”

Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Ali Musa Bina, çalışanların sorunlarını yerinde ve doğru tespiti suretiyle toplu sözleşme görüşmeleri başta olmak üzere sendikal faaliyetlere ilişkin politika geliştirmeyi sağlayacak bilgileri ortaya çıkarmayı amaçladıklarını söyledi. Hizmet kolu kapsamındaki çalışanların mali hakları, sosyal hakları, çalışma koşulları, diğer özlük haklarına ilişkin sorunlarının tespiti ile bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin tespitine yönelik çeşitli komisyonlar oluşturduklarını belirten Bina, “Bu komisyonlarımız çalışmalarına başladı. Önceki toplu sözleşme döneminde onlarca kazanım elde eden sendikamız, tarihi bir başarıya imza atmıştı. Yeni kazanımlar elde etmek üzere sorumlu sendikacılık anlayışıyla çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Bu çalışmalar ne kadar takdir, takip ve ilgi görürse, tespit edilen sorunların çözümlerinin de o oranda kolaylaşacağına inanıyoruz. Eğitimin önemi, önceliği ve niteliği ancak eğitim çalışanlarının görevlerinin başına sorunsuz ve iç huzuruyla gitmesiyle mümkün olacaktır. Eğitim çalışanlarının sorunlarının tespiti, sorunlara muhatap kalan kişilerin duyarlılıkları, talepleri, katkıları ve sorumlu yaklaşımlarıyla mümkün olacaktır” diye konuştu.