- Gündem
- 20.04.2025 10:07
Tarihi İpek Yolunu canlandıracak "Bakü-Tiflis-Kars (BKT) Demiryolu Hattı"nda Türkiyeden ilk tren Mersinin Tarsus ilçesi Yenice Mahallesinde yola çıktı. Tren 7 gün sürecek yolculukta 4 ülkeye uğrayacak
30 Ekimde Baküde açılışı gerçekleştirilen Türkiye-Gürcistan-Azerbaycan arasındaki demiryolu bağlantısını sağlayan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattında Türkiyeden ilk tren Tarsus Yenice tren istasyonunda düzenlenen trenle yola çıktı.
Açılış töreninde; Mersin Valisi Ali İhsan Su, Tarsus Kaymakamı Yüksel Ünal, Jandarma Komutanı Binbaşı Mahmut Erin, İl Milli Eğitim Müdürü Adem Koca, TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Veysi Kurt ve TCDD yetkilileriyle Kazakistan Demiryolları Multimodal Taşımalar Müdürü Nurzhan Alpyspekov, Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez de hazır bulundu.
TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Veysi Kurt, Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri, Türkiye, Çin ve Avrupa arasında çok önemli bir koridor olan Demir İpek Yolunun ana parçasını teşkil eden Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle 30 Ekimde Baküden startını almış ve ilk yük trenimizde akabinde Mersine ulaşmıştı. Bugün de yine ülkemizden Azerbaycana ve Türkmenistana ilk ihracat trenimizi sayın valimizle, sanayici arkadaşlarımızla aynı zamandan Kazakistandan Azerbaycandan dostlarımızla birlikte inşallah biraz sonra gönderiyoruz. Ülkemize ve coğrafyamıza hayırlı uğurlu olmasını diliyoruz. Tabi bu tren başlangıç olması hasebi ile çok önemli bir tren, biz bu treni Baküye 75-80 saatte götürmeyi planlıyoruz. Sanayicimiz ve ihracatçımız açısından bu çok önemli bir zaman dilimi Mersini Baküye 70-80 saatte yük taşımacılığında lojistikte bu kadar kısa sürede birleştirmek ve bir yükü oraya taşıyabilmek çok önemli. Bu tren şu an yükleri itibariyle 32 tane konteyner içeriyor. Yüklerimiz içerisinde tarımsal ürünler inşaat malzemeleri olacak ifadesini kullandı.
HAT HAKKINDA
Ekonomik ve uluslararası ilişkiler açısından bölgesel zenginliğe katkı sağlanması planlanan 838 kilometre uzunluğundaki hattın 76 kilometresi Türkiyeden, 259 kilometresi Gürcistandan, 503 kilometresi ise Azerbaycandan geçiyor. Projenin Türkiye bölümünde 4 istasyon, 3 köprü ile 76 kilometrelik demiryolu inşa edildi.
Hatla Çinden yola çıkan yükün Kazakistan ve Türkmenistan üzerinden Hazar Denizi ile Bakü Alat Limanına, oradan da Gürcistan ve Türkiye üzerinden Avrupaya taşınması öngörülüyor. İlk etapta yıllık bir milyon yolcu ve 6,5 milyon yük taşınabilecek. Taşıma kapasitesinin 2034e kadar 3 milyon yolcu ve 17 milyon ton yüke çıkarılması planlanıyor.
16 vagonda, 32 konteyner içerisinde 650 ton tarımsal ve inşaat malzemeleri taşıyacak olan tren, toplam 2 bin 100 kilometre yol katedecek. Baküye toplam dört günde ulaşması beklenen trenin toplam seyir süresi yaklaşık 96 saat olması bekleniyor. (İHA)