Türkiye’nin ilk sanal turizm fuarı açıldı

Turizm sektörü, uzun bir aranın ardından 14. Travel Turkey İzmir Dijital ile fuarcılığa merhaba dedi. 2021 yılı turizmi, dünyanın dört bir yanından tek bir tıkla ziyaret edilebilen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı ile canlanacak


  • Oluşturulma Tarihi : 25.02.2021 10:17
  • Güncelleme Tarihi : 25.02.2021 10:17
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Türkiye’nin ilk sanal  turizm fuarı açıldı

ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve T.C. Ticaret Bakanlığı himayelerinde; İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliği, İzmir Ticaret Odası, TÜRSAB, TÜROFED, İzmir Vakfı desteği ile İZFAŞ ve TÜRSAB Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı açıldı. Sektör temsilcileri, Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” platformunda buluştu. Fuar, “ttidigital.izfas.com.tr” adresinden online olarak takip edilebilecek. Türkiye’de turizm sektörünün ilk sanal fuarı 14. Travel Turkey İzmir Dijital’in açılışı; T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır ve İsveç İstanbul Başkonsolosu Peter Ericson’ın katılımı ile gerçekleşti.

YÜKSELİŞİMİZİ GERÇEKLEŞTİRECEĞİZ

Türkiye’nin doğal, tarihi, kültürel ve gastronomik değerlerine yönelik tanıtım ve dijitalleşme çalışmalarına değinen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, en kısa sürede sağlıklı günlerde ulusal ve uluslararası paydaşlarıyla bir araya geleceği fuarlarda buluşma temennisini dile getirdi. Bakan Ersoy, “Gerçekçi ve akılcı yaklaşımlarla, doğru hareket stratejileriyle, zamanında yapılacak hamlelerle dijital dünyanın bizlere sunduğu bu gücü kullanmak zorundayız. Kendinizi ne kadar iyi sunabildiğiniz gerçeği turizmdeki yerinizi belirler. Dünyanın en güzel kumsallarına, doğasına, en gelişmiş ve konforlu tesislerine de sahip olsanız, önce insanları bundan haberdar edip ondan sonra da sizi tercih etmelerini sağlamak zorundasınız. Aksi takdirde elimizde boş binalar ve güzel manzaralar dışında bir şey kalmaz. Buradan tüm sektör paydaşlarımıza, içinden geçtiğimiz bu dönemde sergiledikleri cesur ve kararlı duruşları ile ortaya koydukları güçlü iş birliği nedeniyle teşekkür ediyorum. Birlikte attığımız adımlar sonuçlarını verdi ve bu sağlık krizinin küresel ölçekte yavaş yavaş geride bırakılmasıyla yükselişimizi gerçekleştireceğiz Bu vesileyle Güvenli Turizm Sertifikası’nı bugüne kadar 7 bin 800 tesisimizin almaya hak kazandığını da belirtmek istiyorum” ifadelerinde bulundu.

FIRSAT OLARAK GÖRÜYORUM

Fuar’ın kent ve ülke tanıtımı açısından önemli bir misyon üstlendiğine, bunu da başarıyla yerine getirdiğine inandığını belirten İzmir Valisi Yavuz Selim Köşger, “Devletimiz tüm kurum ve kuruluşlarıyla imkân ve kabiliyetini seferber etmesine rağmen salgın nedeniyle ekonomik ve sosyal alanlarda ciddi sorunların yaşanmakta olduğunu biliyoruz. Şüphesiz ki bu süreçte en fazla etkilenen sektörlerin başında turizm gelmektedir. İlgili tüm kesimler olarak yaşanan sorunlar ve bunların olumsuz sonuçlarını gidermeye çalışıyoruz. Diğer tedbirle birlikte aşılama oranın yaygınlaştırılmasıyla, 2021 turizm sezonunun yeni normalleşme çerçevesinde verimli geçeceğine, sektörün önümüzdeki dönemde eski günlerine döneceğine yürekten inanıyorum” dedi.

4 MİLYON TURİST HEDEFİ

Hem turizm hem de fuarcılık alanında ilklere imza atan İzmir’in dünya çapındaki tanınırlığına büyük önem verdiklerine dikkat çeken İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer de şunları dile getirdi: “Bugün, ülkemiz turizm sektörü için sıra dışı ve çok önemli bir gün. Biliyoruz ki pandemi sonrası turizm sektöründe önemli fırsatlar açığa çıkacak. İzmir’de bu fırsatları doğru değerlendirebilmek için gereken tüm çalışmaları paydaşlarımız ile tamamladık. İzmir Turizm Tanıtım Stratejisi ve Eylem Planı, şehrimizdeki tüm turizm paydaşlarının ortak aklı, öneri ve beklentileri ile oluşturuldu. İzmir, 8500 yıllık insanlık tarihinin tüm izlerini içinde barındıran belki de tek metropol. Turizm stratejimiz bu nedenle ‘Dünya uygarlıklarına yön veren pek çok kavram, düşünce ve yaklaşımın İzmir’den dünyaya taşınması’ ana fikrinden hareket ediyor. Günümüzde turizm büyük bir hızla ‘yeni deneyimler arayışına’ dönüşüyor ve İzmir yeni stratejisiyle turizmdeki bu büyük değişime ayak uyduruyor. İzmir’in 30 ilçesinde ve 12 ay süreyle destinasyon yönetimini esas alarak; şehrimizi dünyanın diğer yerlerinden farklı kılan deneyimleri ortaya çıkarıyoruz. Hedefimiz 2024 yılında, İzmir’in 4 milyon turiste ev sahipliği yapmasıdır.”

YENİ BİR DÖNEME GİRDİK

Dünya genelinde başlayan aşılanma çalışmalarının yakın zamanda seyahatlerin yeniden başlayacağına yönelik umutlarını artırdığını ifade eden Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, turizmde yaşanması beklenen hareketliliğe en hızlı biçimde cevap vermek ve sezona hazır girebilmenin büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Bağlıkaya, “Artık rekabet ve pazarlama sürecini iyi yönetenlerin bir adım önde olacağı bir döneme girdik. Yakın uçuş mesafesindeki destinasyonlara talep artıyor, tatil süreleri uzuyor. Sektörümüzdeki tüm bu değişim ve dönüşümü Travel Turkey Fuarı kapsamında düzenlenecek panel ve etkinliklerle mercek altına alarak sektörümüze yön göstermeye çalışacağız” şeklinde konuştu.

ÖNEMLİ BAŞLANGIÇ NOKTASI

İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener de zorlu ortamda Travel Turkey Fuarı’nın öneminin daha da arttığının altını çizerek, “Tüm sektörlerde geleceğin yeni hedefi, dijitalleşme. Travel Turkey Fuarı’nı, salgının sebep olduğu kayıpların telafisi için önemli bir başlangıç noktası, iyi değerlendirilmesi gereken bir fırsat olarak görmeliyiz” diye konuştu.

TRENDLERİ TAKİP ETMELİYİZ

2020 turizm verilerini açıklayan Türkiye Otelciler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır, iyileşmenin birlik ve yeniliklere adapte olmaktan geçtiğine değinerek; “Dünyada yaklaşık yüzde 80 küçülme olurken bizde yüzde 65-70 civarında küçülme oldu. 51 milyon ziyaretçimiz 16 milyona, 34,5 milyar dolar olan gelirimiz 12 milyar dolara geriledi. Dünya geneline baktığımızda sektörün çok büyük kayıplar yaşadığını görüyoruz. Pandemi ile başlayan yeni yaşamda dünya turizmi de kendini geleceğe hazırlıyor. Bizim de buna hep beraber destek vermemiz gerekiyor. Eski alışkanlıklarımızı değiştirmemiz ve dünyayı yormamamız gerektiğini öğrendik. Biz de kendimizi yaşanan bu değişimlere hazırlamalıyız. Trendleri takip ederek yeni kuşakların taleplerini önceden belirlemeliyiz” dedi.

TURİZMİN GELECEĞİ SANAL OLAMAZ

İsveç İstanbul Başkonsolosu Peter Ericson ise, Ekoturizm tüzüğünü dünyaya tanıtan ikinci ülke konumunda olan İsveç’in fuara partner ülke olarak katılımı ile ilgili şunları söyledi: “Pandemi dünyayı değiştirdi. Ve gerçekten de turizm en kötü etkilenen sektörlerden bir tanesi oldu. Şu an sanal olarak yapılan bu fuar gibi tüm sektörü uyum sağlamaya zorladı. Fakat tabii ki turizmin geleceği sanal olamaz. Karantina dolayısıyla evde bu kadar fazla zaman geçirdikten sonra, insanlar daha çok geniş açık alanları istiyor. Yarının gezgini daha fazla farklı kültür ve geleneklere derinden uyarak bir yerli gibi yaşamak isteyecektir. Aynı zamanda sıkışık şehir merkezlerinden uzaklaşarak daha az nüfuslu kırsal alanın ıssızlığını tercih edecektir. Bu da yerel topluluklara gelir sağlayacaktır. Yani doğa bizi çağırıyor. Doğa yolculuğunun 2021 yılında en büyük trendlerden bir tanesi olacağı öngörülüyor.”

FUARDA NELER VAR?

Türkiye’nin sanal fuar alanı “Digital İzmir Fair” platformunda buluşan sektör temsilcileri, turizmin geleceğine yön verecek. Sektör profesyonelleri ve seyahat uzmanları üç gün boyunca düzenlenen online etkinliklerde bir araya geliyor. Yabancı dernek ve kuruluşların destekleri ile güçlenen 14. Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı, uluslararası arenada da kendini gösteriyor. Fuarın bu yılki partner ülkesi, doğa dostu turizm anlayışı ile ekoturizmin öncüsü İsveç. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca 2020-2021 yılının turizm teması ilan edilen Patara Antik Kenti, Travel Turkey İzmir Dijital Fuarı’nın da teması seçildi. Etkinliklerin yanı sıra; dünyanın dört bir yanından fuarı tek bir tıkla ziyaret edecek satın almacılar, tüm katılımcılar ile “ttidigital.izfas.com.tr” üzerinden randevu oluşturup görüntülü görüşmeler sağlayacak. Fuar, turizm sektöründe bir ilki yaşatmasına rağmen oldukça ilgi gördü. Endonezya, Etiyopya, Hırvatistan, İsveç, Katar, Kenya, Kolombiya, Maldivler, Mauritus, Sırbistan, Tanzanya, Türkiye, Ukrayna ve Vietnam’dan katılımcıların yer aldığı fuara, 64 ülkeden yabancı ziyaretçi kaydı yapıldı.

Haber Merkezi