Sayfa Yükleniyor...
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından “Erken Çocukluk Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Küresel Perspektifler” konferansı düzenlendi.
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, “Erken Çocukluk Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar ve Küresel Perspektifler” konulu bir konferans düzenledi. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kültür Salonunda gerçekleştirilen etkinlikte, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Sibel Sönmez’in yanı sıra akademik ve idari personel, alanında uzman isimler ve öğrenciler de yer aldı. Katılımcılar, erken çocukluk eğitimi alanındaki yenilikçi yaklaşımlar ve küresel perspektifler hakkında değerli bilgiler edinme fırsatı buldu.
Etkinlik açılışında konuşan Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Sibel Sönmez şu ifadeleri kullandı;
“Konferans, çocuk gelişimi ve eğitimi alanındaki en son yenilikleri keşfetmek, uluslararası bakış açılarıyla bu alanda küresel uygulamaları tartışmak için büyük bir fırsat sunmaktadır. Konferans, eğitimcilerin, akademisyenlerin ve profesyonellerin erken çocukluk eğitiminde dünya çapındaki en iyi uygulamaları öğrenmelerini sağlayarak, çocukların sağlıklı gelişimini destekleyecek etkili eğitim yöntemleri geliştirilmesine katkıda bulunmayı hedefliyor. Ayrıca, farklı kültürlerden gelen yenilikçi yaklaşımları inceleyerek, eğitim stratejileri üzerine fikir alışverişi yapma imkânı sunuyor. Bu konferans, erken çocukluk eğitiminin kalitesini artırmaya yönelik global bir bakış açısı kazandırırken, katılımcıların kendi alanlarında liderlik yapabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlayacak”
‘Orman Okulları’nın temel felsefesi hakkında açıklamalarda bulunan Sönmez, “Orman Okullarının temel felsefesi, çocukların doğa ile iç içe, keşfe dayalı bir öğrenme deneyimi yaşaması üzerine kuruludur. Bu yaklaşım, geleneksel sınıf ortamlarından farklı olarak, çocukları açık hava etkinlikleri ve doğal ortamlar aracılığıyla eğitir. Orman Okulları, çocukların fiziksel, duygusal ve zihinsel gelişimlerini desteklemek amacıyla doğayı, öğrenme için zengin bir sınıf olarak kullanır. Bu model, çocuklara problem çözme becerilerini geliştirme, özgürlük, yaratıcılık ve takım çalışması gibi değerleri kazandırır. Çocuklar, doğada serbestçe hareket ederek, çevrelerini gözlemleyip, doğal dünyayla bağ kurarak öğrenirler” şeklinde konuştu.
Orman Okullarının temel felsefesi yaklaşımı, aynı zamanda çevre bilincini artırmak ve çocuklarda sürdürülebilirlik anlayışı oluşturmak amacı güttüğünü belirten Sönmez, “Orman Okullarında öğrenme, sadece bilgi aktarmakla sınırlı kalmaz; doğadaki çeşitli unsurları keşfederek, çocukların sorumluluk, empati ve doğal kaynaklara saygı gibi değerleri erken yaşta kazanmaları sağlanır. Orman okulları, çocukların doğrudan deneyim yoluyla öğrenmelerine olanak tanır, bu da onları daha bağımsız, özgüvenli ve meraklı bireyler haline getirir. Sonuç olarak, orman okullarının temel felsefesi, çocukları doğanın öğretmeniyle buluşturmak ve onlara bütünsel bir eğitim sunmaktır” diye konuştu.
Etkinlik kapsamında Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Gamze Bilir Seyhan “Doğa Temelli Eğitim ve Çocuklar” ve Öğretmen Aylin Üyünük tarafından da “Danimarka’da Orman Okulu Öğretmeni Olmak” konularında sunumlar yapıldı. Konferans sonunda katılımcılara “Katılım Belgesi” verildi.
BÜLTEN