- İzmir
- 10.10.2025 21:59
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İzmir Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülen “Dijital Medyanın Öncüleri: Genç İletişimciler (DİMGİ)” projesi kapsamında, genç iletişimcilere 3 gün süren yoğunlaştırılmış bir eğitim programı düzenlendi. Avrupa Birliği Erasmus+ Gençlik Katılımı Programı desteğiyle gerçekleştirilen etkinlik, 7–9 Ekim 2025 tarihleri arasında İzmir’in Menderes ilçesinde bir otelde yapıldı
Program, İzmir ve Manisa’daki iletişim fakültelerinde öğrenim gören öğrencileri bir araya getirerek dijital medya alanında çağın gerekliliklerine uygun bilgi, beceri ve farkındalık kazanmalarını hedefledi.
Eğitim programının ilk oturumunda televizyonculuk alanında uzun yıllar görev yapan yayıncı Kemal Kamburoğlu, katılımcılara televizyon yayıncılığının temel dinamikleri, haber sunumu ve içerik üretim süreçlerinde dikkat edilmesi gereken teknik ve etik ilkeler hakkında bilgiler verdi.
Ardından Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bahar Baran, dijital medya okuryazarlığı sunumunda katılımcılara dijital ortamda güvenilir bilgiye erişim yollarını, içerik doğrulama yöntemlerini ve medya tüketiminde eleştirel bakış açısının önemini aktardı. Baran, dijital mecralarda hızla yayılan bilgilerin doğruluğunu sorgulamanın, güvenilir kaynakları ayırt etmenin ve sorumlu içerik üretmenin günümüz medya ekosisteminde temel bir sorumluluk olduğunu vurguladı. Ayrıca genç iletişimcilerin dijital ortamlarda etik değerlere uygun içerik üreticileri olabilmeleri için dikkat edilmesi gereken ilkeleri paylaştı.
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayşegül Alaybeyoğlu, yapay zekâ ve medya konusundaki sunumunda, yapay zekâ teknolojilerinin haber üretimi ve içerik planlama süreçlerinde nasıl kullanıldığını örneklerle anlattı. Alaybeyoğlu, yapay zekânın medya üretiminde verimlilik sağladığını ancak etik sorumluluk ve doğruluk denetimi açısından dikkatle ele alınması gerektiğini vurguladı.
İkinci günün sabah oturumlarında Anadolu Ajansı Bölge Müdürü Ahmet Caner Baysal, etik haberciliğin temel ilkeleri ile gazetecilikte doğruluk ve tarafsızlık kavramları üzerine bilgiler verdi. Ardından İzmirdesondakika.com Genel Yayın Yönetmeni Cumhur Küçükkahveci, sosyal medya, dijital kültür ve içerik üretimi süreçlerinde deneyimlerini paylaştı ve genç iletişimcilere dijital platformlarda etkili ve sorumlu içerik üretimi için pratik öneriler sundu.
İkinci günün son oturumunda Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İzmir Bölge Müdürü Cengiz Kutlu Yüksel, CİMER uygulamalarını ve vatandaşların geri bildirim süreçlerini medya bağlamında ele aldı. Yüksel, katılımcılara CİMER’in vatandaşlarla iletişimde şeffaflık ve güven oluşturma araçları ile medya ilişkilerini nasıl güçlendirebileceklerini örneklerle anlattı. Dezenformasyonla Mücadele konusunda da eğitim veren Yüksel, dijital çağda haberin doğruluğunun ve toplumun bilgiye güveninin medya kuruluşları ve içerik üreticileri açısından kritik önem taşıdığını vurguladı. Bu kapsamda genç iletişimcilere dezenformasyonla mücadele yöntemleri detaylı şekilde aktarırken; haber ve içerik üretiminde doğruluk kontrolü, kaynak güvenilirliği, bilgi teyidi yöntemleri, sosyal medya ve dijital platformlarda yanlış bilginin yayılmasını önleme stratejileri üzerinde durarak genç iletişimcilere sorumlu medya üretimi ile dezenformasyonla mücadele arasındaki bağlantıyı gösterdi.
Programın son gününde İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kerem Batır, medya hukuku konulu eğitiminde Basın İş Kanunu, dijital mecralarda içerik üretiminde sorumluluk, fikri mülkiyet hakları ve ifade özgürlüğü gibi konulara değindi. Batır, özellikle dijital yayıncılık ve sosyal medya alanlarında hukuki sorumlulukların bilinmesinin genç iletişimciler için kritik öneme sahip olduğunu aktardı.
Eğitimlerin yanı sıra katılımcılar, boş zamanlarında gerçekleştirilen takım çalışmaları, grup etkinlikleri ve sosyal aktiviteler sayesinde iletişim becerilerini geliştirme, iş birliği kültürünü deneyimleme ve ekip ruhunu pekiştirme fırsatı buldu. Bu etkinlikler, öğrencilerin birbirleriyle etkileşimini güçlendirerek eğitim sürecine sosyal bir boyut kazandırdı.
Programın sonunda öğrenciler, dijital çağın hızla değişen medya ortamında hem medya okuryazarlığı becerilerini güçlendirme hem de yapay zekâ destekli medya üretimi süreçlerine uyum sağlama konusunda önemli bilgi ve farkındalık kazandıklarını belirtti. Katılımcılar, uygulamalı eğitimlerin iletişim alanındaki kariyer hedefleri açısından son derece faydalı olduğunu vurguladılar.
Kaynak : BÜLTEN