İzmirli bilim insanına üstün makale ödülü

İzmir Ekonomi Üniversitesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Zeynep Özdamar Ertekin, yazdığı makaleyle Journal of Social Marketing tarafından sayılı bilim insanına verilen ‘üstün makale’ ödülüne layık görüldü.


  • Oluşturulma Tarihi : 04.02.2025 10:45
  • Güncelleme Tarihi : 04.02.2025 07:47
  • Kaynak : BÜLTEN
İzmirli bilim insanına üstün makale ödülü haberinin görseli

İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Zeynep Özdamar Ertekin, moda sektöründe yenilik arzusu ile sürdürülebilirlik arasındaki ilişki hakkında bir makale kaleme aldı. Ertekin yazdığı makalesiyle, İngiltere merkezli Emerald yayıncılığın pazarlama alanındaki prestijli dergilerinden Journal of Social Marketing’in sayılı bilim insanına verdiği ‘üstün makale’ ödülünü (Literati Award 2024) layık görüldü.

MAKALE HAKKINDA

‘Yenilik arzusu ve sürdürülebilirlik: Moda endüstrisinde sosyal pazarlamanın zorunlu gereksinimi’ başlıklı makalesi hakkında konuşan Doç. Dr. Ertekin, “Aşırı moda tüketiminin sosyal ve ekolojik refah üzerindeki olumsuz etkileri, gelecek nesilleri tehdit ediyor. Bu nedenle sürdürülebilir çözümlere yönelik ihtiyaç artarken, bunların sosyal pazarlama çabalarıyla desteklenmesi her zamankinden daha kritik bir hale geldi. Biz de Prof. Dr. Deniz Atik ile birlikte yaptığımız bu çalışmamızda, tüketicilerin yeniye duyduğu arzuyu etkileyen faktörleri ve sürdürülebilir tüketim gereksinimindeki artan ihtiyacı inceledik” ifadelerini kullandı.

“MODA ŞİRKETLERİNİN ROLÜNÜ AÇIKLAMAK İSTEDİK”

Doç. Dr. Ertekin, makalesine ilişkin açıklamasına şöyle devam etti:

“Tüketicilerin yeniye olan arzusunun neden bu kadar derin olduğuna ve bunun moda endüstrisinin sürdürülebilirlik hedefleriyle nasıl çeliştiğine odaklandık. Tüketicilerin yeniye duyduğu arzunun arkasındaki psikolojik ve sosyal ihtiyaçları, bu arzuyu körüklemede moda şirketlerinin rolünü açıklamak istedik. Ayrıca, sürdürülebilirlik hedeflerine yönelik sosyal pazarlama çözümleri sunduk.”

“TÜKETİCİNİN TALEPLERİ KARŞILANABİLİR”

Tüketicilerin moda alanında yeniye duyduğu arzunun devam ettiğini ifade eden Doç. Dr. Ertekin, sürdürülebilirlik konusundaki çalışmaların da bunu dikkate alması gerektiğinin altını çizdi.

Ertekin, konuşmasını şöyle sürdürdü:  

“Modada fazla tüketim ve üretim tehlikeli sonuçlar doğurmakta. Ancak çalışmamızda açıkladığımız gibi modada yeniye olan ilgi de azımsanacak seviyede değil. Markalar da yeniye duyulan bu arzuyu dikkate alarak sürdürülebilirlik politikalarını belirlemeli. Örneğin; ileri dönüşüm, paylaşım, tamir, ikinci el, döngüsel moda ve ortak tüketim gibi uygulamalara daha çok odaklanılabilir. Makalemizde, bunların nasıl yapılabileceğine ilişkin önerileri de aktardık. Sürdürülebilirlik; halk arasında bazen eskiyi değerlendirmek, modada eskiyi giymek olarak yorumlanabiliyor. Ancak tam olarak böyle görmemeliyiz. Modada yenilik arzusu ile sürdürülebilirlik anlayışı bir araya getirilerek, tüketicinin talepleri karşılanabilir. Tüketicinin beklentilerine yanıt veren bir ‘yeni’ kavramı oluşturulabilir.”

Yazarımız Kim ?

BÜLTEN