Sayfa Yükleniyor...
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği, Kadına Şiddete Farkındalık Kampanyası final sergisinin ilk ayağı İzmirde yapıldı. Sergi farklı illeri gezerek kadına şiddete karşı farkındalık oluşturmayı hedefleyecek
E. ÇAĞLA GENİŞ
Kadına Şiddeti erkekte farkındalık yaratarak gündeme taşımayı amaçlayan #KDN2016 kampanyası, 2012 yılında kurulan Smyrna İş ve Meslek Sahibi Kadınlar Derneği (SİMKAD) tarafından gerçekleştirildi.
Toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına şiddete farkındalık yaratmak için 1 Martda başlatılan kampanya 9 ay sürdü. Hazırlanan kampanya materyallerinin yer aldığı bavullar Türkiye'nin dört bir yanına gönderildi. Kampanyaya birçok şehirden, sivil toplum örgütlerinden destek geldi. İzmirden Anadolunun dört bir köşesine yollanan boş bavullar İzmire dolu döndü. Ayrıca, toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadına şiddete farkındalık kampanyasına kişisel katılım göstermek isteyen her kişi kendi el yazısı ile kadına şiddete karşı duruşunu yansıtan kendilerine özgü bir sözcük, bir slogan belirleyerek A3 kağıda yazdı. Bu A3 kağıdı ile birlikte el, ayak veya yüzlerinin fotoğraflarını çekti.
SERGİ FARKLI İLLERİ GEZECEK
Kadına şiddete karşı yüzlerce slogan ve binlerce resim arasından seçilenlerle Goethe Institut İzmir Şubesi ve Park Bornova Outlet Center sponsorluğunda bir sergi açıldı. Açılışa TOBB Kadın Girişimciler İzmir İcra Kurulu Başkanı Aysel Öztezel, Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu Başkanı Canan Güllü ve Goethe Enstitü İzmir Şube Müdürü Dr. Rudolf Bartsch katıldı. Sergi önümüzdeki günlerde farklı illeri dolaşarak kadına şiddet konusunda farkındalık yaratmayı amaçlayacak.
KAMPANYAYA PEK ÇOK İLDEN DESTEK YAĞDI
Türkiye Kadın Dernekleri Federasyonu Başkanı Canan Güllü, şiddetin temelinin toplumsal cinsiyet eşitsizliğinden kaynaklandığına dikkat çekerek, Kampanyamız bu temel felsefeyle yola çıktı. Eteğinin boyunu uzat demek de, yemeğin tuzu az olmuş demek de bir şiddettir. 18 yaşından küçüklerin zorla evlendirilmesinin önüne geçmeliyiz. Kadını erkeğin karşısında ayakları yere sağlam basan hale getireceğiz. Biz bu gönüllülükle bu ülkenin sanayisine yön veren insanlara hedeflerimizi teker teker anlattık. Geçen hafta Trakyadaydık, bu ülkenin her köşesi bizim her kadın bizim dedi.
SİZLERİN VALIĞI BİZE MORAL VERİYOR
Projede emeği geçen herkese teşekkür eden TOBB Kadın Girişimciler İzmir İcra Kurulu Başkanı Aysel Öztezel, Birbirinden akıllı kadınların bir arada oluşu beni çok sevindirdi. Yapılan iş çok önemli. Bundan sonra yapacaklarınız da öyle. Tüm sosyal sorumluluk projelerinde varız çünkü bir bilincimiz var. 40 yılımı tüm gençliğimi emek ve kadın yolunda harcadım. İçinde kadın olan her şeyde varım. 21. yüzyılda hala şiddeti konuşuyorsak biz ileri değil geri kalmış bir ülkeyizdir. Varlığınızla Park Bornovaya değer kattınız. Sizlerin varlığı bize moral veriyor diye konuştu.
HEDEF KİTLEMİZ ERKEKLER
Kadına karşı şiddetin önüne geçebilmek için herkese büyük görevler düştüğünü hatırlatan Psikolog Mehtap Tamer, Bu kampanya on ay sürdü ve daha da sürecek. Amacımız toplumsal cinsiyet ve şiddet konusunda farkındalık yaratmak. Hedef kitlemiz özellikle erkekler. Almanyada bir kadın dergisinin yaptığı bu kampanyayı ufak değişiklerle ülkemizde başlattık. Pek çok ilden kampanyamıza destek geldi. Sorun sadece şiddete önleyerek sınırlandırılamaz. Toplum olarak kadınlara sahip çıkmalıyız ki yaşantılarına geri dönebilsinler. Kız çocuklarını meslek sahibi yapmıyoruz ve hiçbir becerisi olmayan kadınlar şiddete razı olmak zorunda kalıyor ifadelerini kullandı.
Haber Merkezi