İzmir’den dünyaya

2006 yılında İzmir’de kurulan ve dünyada ilk kez ayakkabıya baskı yapmayı başaran DOGO Markası Kurucusu ve CEO’su Gökhan Peksarı başarılarının sırrını Cesur, esprili ve mutlu bir ekip olmalarına bağladı


  • Oluşturulma Tarihi : 29.11.2015 09:45
  • Güncelleme Tarihi : 01.01.1970 00:00
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İzmir’den dünyaya

TANER UYANIKER

KÖK-N Tasarım ve Danışmanlık Ltd. Şti dünyada ilk kez ayakkabıya baskı yapmayı başardı. 2006 yılında İzmir’de kurulan şirketin konsept markası ise DOGO. Tüm dünyada 5 milyon insana ulaşan DOGO, 20’den fazla alt markayı ve 5 binin üzerinde orijinal tasarımı kapsıyor. DOGO müşterilerine,  ayakkabıdan çantaya, tekstilden ev dekorasyonuna büyük oranda el imalatı olan ve çekici tasarımlara sahip geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Bunun yanında şirket, 50 kişilik bir merkez ekibiyle hizmet veriyor ve 47 ülkeye, 150’nin üzerinde satış noktası, kendi mağazaları, franchise mağazaları, satış noktaları ve e-ticaret kanallarıyla müşterilerine ulaşıyor. KÖK-N Tasarım ve Danışmanlık Ltd. Şti’nin kurucusu ve aynı zamanda CEO’su olan Peksarı, şirket hakkında bilgi verdi.

Şirketi, 2006 yılında piyasanın tersine akmak fikri üzerine kurduklarını ifade eden Peksarı,  Kök-n Tasarım ve Danışmanlık Ltd. şirketi olarak, iş hazırlamak için piyasa taleplerini beklemek yerine, piyasadaki boşlukları tespit ederek çalışma yürüttüklerini söyledi. Piyasada İlk işlerini kuruluşlarından birkaç ay sonra T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan aldıklarını belirten Peksarı, buraya t-shirtleri bir iletişim aracı olarak kullanarak TURQS markasını hazırladıklarını ifade etti.

“TÜM DÜNYAYA TASARIM SATIYORUZ”

Peksarı, “Tüm çocukluğumuz boyunca dinlediğimiz, fasoncu ülke, marka çıkaramamak, tasarımın gücü gibi hikayelerle geldiğimiz noktada kendi markalarımız ile tüm dünyaya tasarım satıyor olmamız da bizi hırslandırdı diyebiliriz. Tasarım odaklı çıkışımızdan hiç ödün vermeden kullanıcılar için yeni bir ikinci ürün olmayı değil, onlara, bir anlamda kendilerini ifade etmelerine yardımcı olacak tasarımlar sunmayı hedefledik ve sloganımız ‘Personalize Your Life’ ile kullandığımız ürünlerle hayatı kişiselleştirmeye davet ettik” dedi.

Yaratıcılığı ve dinamizmi sevdiğini belirten Peksarı, Ekip arkadaşlarının da kendisi gibi olduğunu söyledi. Peksarı, “Kısa sürede 20’nin üzerinde markaya ulaşarak DOGO marka ailesini yarattık ve kullanıcılarımıza hayatlarını kişiselleştirmek için geniş bir yelpaze sunuyor duruma geldik. Örneğin ‘Turqs’ ve ‘Otto Reloaded’ ile kültürel değerlerimizi gelecek nesillere taşırken, ‘PaperWorks’ ile tamamen yenilikçi bir koleksiyon ortaya çıkardık” diye konuştu.

“İLK AYAKKABIYA BASKI TEKNİĞİ”

DOGO’nun kelime anlamının İspanyolca da “köpek olan” anlamına geldiğini ifade eden Peksarı, ismi almalarındaki sebebin hayvanları ama özellikle de köpekleri çok sevmelerinin etkili olduğunu belirtti.   Ürün portföyümüzün yüzde 60’ının ayakkabı olduğu için ayakkabı sektörünün bir parçası olarak algılandıklarını belirten Peksarı bununda doğal olduğunu ifade etti.  Peksarı konuşmasını şöyle sürdürdü: “Biz 10 yıla yakın bir süredir tasarım ürünleri hayal eden ve korkusuzca bunu deneyen bir firmayız. Yıllar içinde sticker da sunduk, duvar kağıdı da. Bugün ayakkabı ve çantanın yanı sıra tekstil ve ev dekorasyonu gruplarımız da var. Dolayısıyla kendimizi ayakkabı sektörüne de bulaşmış çılgın yaratıcılar olarak görüyoruz.”

“Hazırlanan her bir orijinal tasarım için ayakkabıya baskı tekniğini 2010 yılında geliştiren ilk firmayız” diyen Peksarı, “Bu gerçekten bizi gururlandıran bir durum. Ancak biz bu özel tekniği tek bir nedenle başarmak istedik: Müşterilerimizi farklı ve özel kılacak o tasarımı bulmak ve bunu onlar için ulaşılabilir kılmak. Bunu ilk günkü heyecanımızla yapıyoruz.  Bu tasarımlarla, her sıradan güne eğlence katmak ve kullanıcılarımızın kişisel ilgi alanlarına ulaşarak onları şaşırtmak, gülümsetmek istiyoruz. Buna dünyanın neresinde yaşarsa yaşasın her insanın ihtiyacı olduğuna inanarak yola çıktık ve haklı olduğumuzu gördük” dedi.

Ürünlerine ilgi gösteren müşteri profilinden bahseden Peksarı, “Günlük hayatımızda kullandığımız ayakkabı, çanta, t-shirt veya ev dekorasyonuna dair herhangi bir sıradan üründe farklılık arayan kişiler DOGO’ya daha fazla ilgi göstermektedir. DOGO şu ana kadar tüm dünyada 5 milyonun üzerinde insanla buluştu. Her biri mutlaka bir DOGO ürününde ya en sevdikleri şehri ya da şarkının sözünü, bir hayvanı, renk kombinasyonunu, bir masal kahramanını, belki bir mevsimi ya da sevdikleri bir stili bulmuştur” diye konuştu.

“KÖPEKLERİ SEVİYORUZ”

“Kelime anlamı İspanyolca ‘köpek olan’ DOGO, sosyal sorumluluk adına payına düşeni sokak hayvanlarının barınma ve korunmalarına yönelik yaptığı projelerle karşılıyor” diyen Peksarı, şunları söyledi: “En son ‘ 4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü’ vesilesiyle DOGO ekibi olarak İzmir Şopengazi Hayvan Barınağına ziyaret ettik. Şopengazi, tamamen gönüllülerin kurduğu ve bugüne kadar hayvan severlerin desteği ile ayakta duran bir bakım evi. Barınak ihtiyaç listesine göre sevimli dostlarımızı ziyarete giderken onlara kuru mama aldık ve kocaman sevgimizi götürdük. DOGO olarak, sokak hayvanlarıyla ilgili önümüze gelen her bir proje bizim için ayrı ayrı önemli olduğunu vurgulamak isteriz.”

Müşterilerinden özel sipariş talebi çok geldiğini belirten Peksarı, ancak kendi tasarımları ve ürünleri dışında özel sipariş yapmadıklarını ifade etti. Perksarı, “Ayakkabı tasarımlarının çok farklı olmasını ise, Cesur, esprili ve mutlu bir ekip olmalarına bağladı. Peksarı, “Motivasyonumuz kullanıcılarımızın mutluluğu ve kesinlikle yaptığımız iştendir, Dinamizm, hız ve yaratıcılıktan keyif alıyoruz. Çalıştığımız ortam harika ve biz bunu dünyayla paylaşmayı seviyoruz.  Tasarım ekibimiz bu enerjiyle yola çıktıkları için yapmış oldukları tasarımlara da yansıtmaktadır” dedi.

“BAĞIMSIZ DENETLEME KURULLARI KURULMALI”

Peksarı, ürünlerinin ulaştığı yerleri ise şöyle sıraladı: “Türkiye’de İstanbul, Ankara, Bodrum, İzmir ve Marmaris olmak üzere toplamda 8 mağazamız var. Yurt dışında ise Birleşik Arap Emirlikleri, Lübnan ve Almanya’da 3 mağazamız bulunmaktadır.  Ayrıca Avrupa ve Ortadoğu olmak üzere 45 ülkede on-line olarak satılıyor.”

Sektörel olarak yaşadıkları sıkıntılara değinen Peksarı, “Mücadele ettiğimiz bir defekt olarak tasarım sektöründe taklit girişimlere karşı yeterli kontrol mekanizması bulunmamasını söyleyebilirim. Zamanımızın hızlı iletişim ve yüksek teknoloji çağı olması hayatımıza olumlu etki etmekle birlikte taklidi de maalesef kolaylaştırmıştır. Her biri bir sanat eseri titizliği ile hazırlanan tasarımlarımızın ehil olmayan eller tarafından kullanılması tüketiciye zarar vermekte, haksız kazanca neden olmakta ve tasarım sahiplerini demotive etmektedir. Dolayısıyla taklit tasarım konusuna sadece milli markalarımızı korumak amaçlı değil ülkemizin algısının ‘taklitçi ülke’ algısından kurtulabilmesi için de sıfır toleransla yaklaşılması gerektiğine inanıyorum. Bağımsız denetleme kurullarının kurulması ve aktif olarak devletimizin yürüttüğü başarılı ‘markalaşma’ destek programlarına dahil olmaları gerektiğini düşünüyorum” dedi.

Tasarımlarında kullandıkları görsellerin özel bir sebebi olmadığını ifade eden Peksarı, kendileri için her şeyin bir ilham sebebi olduğunu söyledi. Peksarı, “Bu bir şehir, hayvan, şarkı sözü ya da seyrettiğimiz bir film olabilir. Yaratıcılığı seven herkesi, DOGO’nun benzersiz, duygusal ve inovatif dünyasından kendi tasarımlarını seçmeye ve yaşamlarını kişiselleştirmeye davet ediyoruz” diye konuştu.

KUTUUUUUUU

Peksarı, ürünleri hakkında ise şu bilgileri verdi: “DOGO, günlük hayatımızda kullandığımız ayakkabı, çanta, t-shirt veya ev dekorasyonuna dair herhangi bir sıradan üründe farklılık arayan kadın, erkek ve çocukların tanıştıktan sonra vazgeçemedikleri tasarım odaklı bir marka. Çok sayıda modeli içeren kadın ayakkabı grubumuzda herkesin kendini içinde özel hissedeceği bir stil bulacağına eminiz: düz (babet, foxy), bağcıklı (pluto, sneaker, oxford, boxford), clutchlarla takım topuklular, brogue, boots ve booties. Erkekler için, eğlenceli tasarımlara sahip klasik ‘sneaker’ ve yalın ‘flex’! Ve küçük takipçilerimiz için hayal güçlerini geliştiren tasarımlarla Dogo Kid Shoes. Hem de çok rahatlar!  Çanta grubumuz çok zengin: zarif clutchlar, günlük askılılar, güçlü sırt çantaları ve kullanışlı kılıflar…  T-shirt DOGO’nun her sezon en vazgeçilmez ürün grubu. Bu grupta 3 farklı markamız var. Birincisi gülümseten ‘Dogo T-shirtler’.  Günlük esprilerin t-shirte dönüşmüş hali olan bu neşeli grubu erkek, kadın ve çocuklar için ürettik. İkinci markamız ‘Turqs’, zengin kültürümüzden esinlendi. Yine erkek, kadın, ve çocuk modelleri mevcuttur. ‘Let the heritage surronds you’ mottomuzla; Türk değerlerinin mirasını sürdürmek isteyenler için özel hazırlanmış bir koleksiyondur. Üçüncüsü ise ‘Otto-Reloaded’. Adından da anlaşılacağı üzere, bu markamızla, Osmanlı İmparatorluğu’nu DOGO dokunuşu ile yeniden yükledik. Padişahlar Star Wars karakterleriyle savaştı, Viyana’ya Vosvos’la gittik, Kanuni Sultan Süleyman Facebook hesabı açtı. Erkek ve kadınlar için tasarlanan bu markamız, tarihimizi esprili bir şekilde hatırlatıyor ve çok seviliyor. Ev dekorasyonu grubumuz evinize neşe getirme isteğimizden doğdu. Her biri bir sanat eseri güzelliğindeki aydınlatmalar, yastıklar ve puflar yaşadığınız yerin en sevilen parçası olmaya aday.”

Haber Merkezi