Partilerin hedef kitlesi ev hanımlarından oluyor

Yerel seçimlerle birlikte promosyon sektöründe hareketlilik yaşandığını belirten PROMOTÜRK Başkanı Mehmet Yücetürk, adayların hedef kitlelerinde ev hanımlarının yer aldığını aktardı


  • Oluşturulma Tarihi : 18.03.2024 09:07
  • Güncelleme Tarihi : 05.06.2024 13:18
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Partilerin hedef kitlesi ev hanımlarından oluyor haberinin görseli

Muhabir - Merve Ağrıç /  Yerel seçimlerle birlikte promosyon sektöründe hareketlilik yaşanıyor. Adaylar seçmenlere ulaşmak ve desteklerini kazanmak için çeşitli promosyon ürünlerini tercih ediyor.

Seçim sürecinde en çok tercih edilen ürünlere değinen Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yücetürk, promosyon ürünlerinde daha çok bayrak, defter ve kalem gibi ürünlere talebin olduğunu söyledi. Ancak son zamanlarda siyasi partilerin hedef kitlelerinin arasında ev hanımlarının yer almaya başladığını aktaran Yücetürk, “Ev hanımlarının gönlünü fethetmek için son yıllardaki seçimlerde ev hanımlarına yönelik mutfak malzemeleri tercih edilmeye başladı. Dağıtılan ürünlere örnek vermek gerekirse mutfak önlüğü, tepsi ve mutfak eldiveni gibi ürünler tercih ediliyor. Ayrıca kahve ve çayın da promosyon ürünü olarak dağıtıldığını gözlemliyoruz” dedi.

SEKTÖRE 15 MİLYAR TL’LİK KATKI

2024 yerel seçimlerinin, promosyon sektörüne en az 15 milyar TL’lik bir katkı sağlayacağını aktaran Başkan Mehmet Yücetürk, “Bu yıl promosyon ürünlerine yoğun bir talep var. Siyasi partilerin büyükşehirlerde yapmış oldukları harcamaları tam olarak hesaplayamamakla beraber bu rakamın en az 3 milyar TL daha artabileceğini öngörüyoruz” dedi.

BAĞIMSIZ ADAYLAR DİNAMİZM KATIYOR

Türkiye’deki genel ve yerel seçimlerin promosyon sektörüne etkisinin büyük olduğunu belirten Yücetürk, yerel seçimlerdeki aday sayısının fazla olmasının sektöre büyük katkı sağladığını aktardı. Başkan Yücetürk, “Özellikle yerel seçimlerde il ve ilçe bazında aday sayısının fazla olması promosyon ürünlerine olan talebi artırıyor. Adayların yaptığı reklamlar ve dağıttığı promosyon ürünleri, adayın bilinirliğine ve ön planda olmasına büyük katkı sağlıyor. Siyasi parti adaylarının yanı sıra her il, ilçe ve mahallede bağımsız adayların rekabet içinde olması promosyon sektörüne bir dinamizm katıyor” açıklamasında bulundu.

ADAY ÇOKLUĞU HARCAMALARI ARTTIRDI

Ülkedeki gelişmelerle birlikte firmaların ve parti adaylarının daha çok tanıtıma ihtiyaç duyduklarını belirten Yücetürk, “Geçtiğimiz yıllara kıyasla bu yıl yerel seçimlerde harcanan bütçe oldukça arttı. Bunun en önemli nedeni ise aday sayısının daha fazla olması. Gelişen demokrasi vatandaşın katılımcı demokrasiye olan bakış açısını geliştirdi. Buna paralel olarak aday sayısı çoğaldı. Türkiye’deki siyasi parti sayısının her geçen yıl artması ile oluşan aday havuzunun çokluğu harcamaları da arttırdı. Bu doğrultuda geçtiğimiz yıllara kıyasla bu yıl taleplerde daha fazla artış gözlemlendi” ifadelerini kullandı.

Yazarımız Kim ?

HABER MERKEZİ