Eğitimde denge kurmaya çalışıyoruz

Yeni neslin sosyal yaşamdan gitgide uzaklaştığını belirten Karabağlar Milli Eğitim Müdürü Halit Aslan, hedeflerinin teknolojide, insani ilişkilerde ve eğitimde dengeyi yakalamak olduğunu söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 20.01.2016 08:27
  • Güncelleme Tarihi : 20.01.2016 08:27
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Eğitimde denge kurmaya çalışıyoruz

NİLGÜN TAZE

97 resmi okul ve bir o kadarda özel okula sahip olan Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 200’e yakın okulu ile 32 kilometre uzaktaki köy okuluna dahi hizmet götürüyor.  500 bin nüfusa sahip olan Karabağlar İlçesi’nde, 80 bine yakın öğrenci eğitim öğretim görmeye devam ederken ilçe yoğun bir şekilde göç almaya da devam ediyor. 

Maddi olanakları kısıtlı olmasına rağmen eğitimde çok iyi bir potansiyel sergilediklerini ve öğretmenlerin büyük fedakarlıklar göstererek çalıştıklarını belirten Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürü Halit Aslan, 2014 yılında akademik başarıda 18. sırada olduklarını, 2015 yılında ise 15. sıraya yükseldiklerini söyleyerek, “Bu seneki hedefimiz ilk 10’a girmeye çalışmak. Bunun içinde çeşitli projeler geliştirdik. Okullarda Başarıyı Artırma Projesi (OBAP) çocuklarımızda sadece akademik başarıyı artırmaya yönelik olmayarak onların karakterlerini de şekillendirecek insani değerlerini aşılamayı hedefliyor. Öncelikle lise ve ortaokullarda başladık, ardından ilkokul ve anaokullarına indik. ‘Bir sene sonrasını düşünüyorsan buğday, on sene sonrasını düşünüyorsan meyve, 100 yıl sonrasını düşünüyorsan insan yetiştir’ sözünü baz alarak ülkemize, insanlara faydalı bireyler yetiştirmeyi hedefledik. Bunun içinde en önemli olanı davranış eğitimi. Akademik olarak çocuklarımızı çok başarılı hale getirebiliriz ancak şefkatsiz bir vicdana sahipse edindiği akademik başarıyı insanlığa fayda verecek yönde değil tam tersi olarak zarar verecek yönde kullanacağı açık” dedi.

İYİ İNSAN BAŞARILI ÖĞRENCİ

Okullarda Başarıyı Artırma Projesi’ndeki (OBAP) amaçlarının iyi insan başarılı öğrenci yetiştirmek olduğunu ve bu sloganla yola çıktıklarını ifade eden Aslan, değerler eğitiminde her aya bir ilke belirlediklerini söyledi. OBAP takviminde sorumluluk, saygı, hoşgörü, arkadaşlık, çalışkanlık gibi değerlerin olduğunu ifade eden Aslan, “Öğretmenlerimiz bu çalışmaları kendilerine özgü şekilde veriyorlar. Bu değerlerin verilmesinin ardından çok güzel geri dönüşümler aldık. Bu ilkeler öğretmenlerimizin, velilerimizin ve çocuklarımızın çok hoşuna gitti. Bir anaokulumuzda velimiz yanıma geldi ve teşekkürlerini ileterek çocuğunun yatağını toplamadığını ancak sorumluluk ayında işlenen dersle yatağını toplamaya başladığını söyledi. Bir müdürümüz ise birçok kez uyarmasına rağmen velilerin okulun bahçesine araçlarını park etmesini engelleyemediğini ancak sorumluluk ayında çocuklara babalarını kazalara sebebiyet verebileceklerini anlatmalarıyla babaların çocuklarının uyarılarından etkilenerek okul bahçesine araçlarını park etmekten vazgeçtiklerini belirtti. Bu tür geri dönüşümler bizlere mutluluk veriyor” açıklamasını yaptı.

HAYAT BOŞLUK KABUL ETMİYOR

Değerler eğitimlerinin verilmeye başlamasından sonra okullarda disipline giden çocukların sayısında yüzde 80 azalma gözlendiğini belirten Aslan, önemli olanın nefretin yerine sevgiyi, anlayışsızlığın yerine hoşgörüyü, tembelliğin yerine çalışmayı koyarak bireyin kendisine ve etrafına fayda verecek değerlerle yüklemesi gerektiğini söyledi. Aslan, “Çağımızda yaşanan savaşlar bu değerlerin yokluğundan oluşuyor. 4 yıllığına planladığımız bu projede gelecek dönem için yeni ilkeler belirleyecek ancak çok ihtiyacını hissettiğimiz hoşgörüye tekrar yer vereceğiz. Savaşların oluşmasında, trafikte ve aile içinde yaşanan tartışmaların tamamının altında hoşgörü, yani karşısındaki insanın yerine kendini koyamama iletişimsizliğinin yattığını görüyoruz. Tek başına iyi insan olmakta yetmiyor. Öğrencilerimizin akademik başarılarını da arttırarak mesleklerinde de kendilerini yeterli hissetmelerini sağlamaya çalışıyoruz. Biliyoruz ki hem maddi hem de manevi yeterlilik mutluluğu da beraberinde getiriyor” ifadelerini kullandı.

KUTUP YILDIZLARI

Öğretmenleri öğrencilerine yol gösteren bir kutup yıldızı olarak değerlendirdiklerini ve Karabağlar Kaymakamı Mehmet Sadık Tunç’un eğitimle ilgili her projede kendilerine büyük destek verdiğini belirten Aslan, “Kaymakamlığımızın katkılarıyla yürüttüğümüz 'Kutup Yıldızı Projesi’ne sosyal yardımlaşmadan 30 bin TL gibi bir destekte bulunuldu. Hem maddi hem de manevi bizden desteklerini esirgemeyen ayni olarak öğrencilerimize elbise, okul malzemeleri gibi daha birçok yardımda bulunan Karabağlar Kaymakamı Mehmet Sadık Tunç’a sizin aracılığınızla teşekkür ediyorum” dedi. İzmir’in boşanma oranı yüksek şehirler arasında yer aldığını ve parçalanmış aile çocuklarına yönelik rehberlik servislerinin bulunduğunu ifade eden Aslan, rehber öğretmen sayısının Avrupa standartlarının çok altında olduğunu söyleyerek, “Avrupa’da 20 öğrenciye 2 rehber düşüyor. Maalesef öğretmen kaynaklarımız yeterli değil.  Ancak bu eksiklerimizi kendi öğretmenlerimizden biraz fedakarlık isteyerek ya da rehber öğretmenlerimizden daha fazla çalışma isteyerek telafi etmeye çalışıyoruz. Riskli ortamlarda yetişen çocuklarımıza ‘desteğe ihtiyacı olan çocuklar’ diyoruz. Bu çocuklarımız psikolojik, sosyal, fiziksel ihtiyaçları giderildiğinde mutlu bireyler haline dönüşüyorlar. Eğitimciler olarak bizim görevimizde zaten bu” açıklamasını yaptı.

VELİLERİN EĞİTİMİ ÖNEMLİ

80 bin öğrencinin 120 bin velisi bulunduğunu bu velilerden 60 binine eğitim vermek için ulaşılamadığını belirten Aslan, Halk Eğitim Müdürlüğü’ne katılan ailelerin kendilerini geliştirme şansına sahip olduğunu belirterek, “Kat edilecek çok yolumuz var. Şimdiden ikinci dönem neler yapabileceğimizin planlarını yapıyoruz. Gün geçtikçe daha çok veliye ulaştığımızı görmek bizi mutlu ediyor. Velilerin eğitimi toplumun daha kaliteli hale gelmesini sağlıyor. Bu konuda köklü bir değişim yaratmaya başladık” açıklamasını yaptı. Ekonomik durumu çok kötü ailelerin geçimlerini sağlayacak yeterli parayı kazanabilmeleri için Halk Eğitim Merkezleri ile işbirliği içinde çalıştıklarını ifade eden Aslan, “Bu sene Halk Eğitim kurslarını velilerimize ekonomik gelir sağlayabilecek bölümlerden oluşturduk. 500 bin kişilik nüfusumuz var. Birçok velinin açılan kurslardan haberi yok ya da başvuru yaptığı halde katılabilmek için sırasının gelmesini bekliyor” dedi.

FATİH PROJESİ

Fatih Projesi’nin dünyada ikinci ya da üçüncü sırada gelen önemli bir proje olduğunu, televizyonla bilgisayarı birleştiren, öğrencinin tableti ile sınıfta bilgisayar arasında irtibat kurabilecek büyük çaplı proje olduğunu belirten Aslan, tanesi yaklaşık 10 bin TL olan akıllı tahtaların bugün birçok okulda yer aldığını ifade ederek, “Fiberoptik bağlantı ile öğretmenlerimiz en uzak ülkelerdeki bilgilere ulaşabiliyor. Biz teknolojiyi eğitim için kullanacağız ancak teknoloji bizi kullanamayacak. Akıllı tahtaları öğretmenlerimizin çok iyi kullanması gerekiyor. Asgari bir teknolojik kullanıma sahip olmayan öğretmen ve müdürlerimizin öğrencilerine yeterli derecede faydalı olamayacağına inanıyorum. Akıllı tahtaları kullanamayan bazı öğretmenlerimizle öğrencilerimiz dalga geçebiliyorlar. Dünyada yüz yüze eğitim devam etmektedir ve sağlıklı olanda budur. Öğrencilerin öğretmenlerini ders anlatırken gülümsemesiyle, kızmasıyla hissetmesi gerekiyor. İnanıyorum ki eğitimcilerimiz teknolojinin kölesi olmayacak sadece onu eğitimde bir araç olarak kullanacaklar” ifadelerini kullandı.

SOSYALLEŞMEYİ ÖĞRETİYORUZ

Matematikte çok başarılı olan bir öğrencinin amcası vefat ettiğinde başsağlığı dilemeyi beceremediğini ya da zamanının çoğunu bilgisayar karşısında geçiren çocukların insani değerlerini yitirmeye başladığını belirten Aslan, “Çağımızda yaşanan bu asosyalleşmenin farkına vararak insan olma unsurları olan değerlerimizi OBAP Projesi ile tekrar gündeme getirdik. Yüksek insanlık değerlerini ve teknolojiyi eş derecede en iyi şekilde kullanacak bir nesil yetiştirmeyi hedefliyoruz. Microsoft’un kurucusu Bill Gates’in çocuklarını haftanın en az 2-3 günü çamurlu, her türlü teknolojiden uzak olan yeşil bir alanda eğittiğini biliyoruz. Microsoft’un kurucusu Bill Gates dahi kendi ürettiği teknolojiden çocuklarını uzak tutmaya çalışıyorsa buradaki amacın dengeli kullanım olduğunu görürüz. Biz eğitimcilerinde amacı teknolojide dahil olmak üzere hiçbir şeyin bağımlısı haline gelmeden özgürce yaşayabileceğimiz eğitimi vermektir” açıklamasını yaptı.

ÖZGÜR YAŞAYABİLİRSİNİZ

Amaçlarının arkadaşlık değerlerini her çocuğa aşılamak olduğunu özellikle anaokulu ve ilkokullara önem verdiklerini ifade eden Aslan, “Küçük yaşlarda verilen eğitim daha kalıcı oluyor. Çocuk bir şekilde çalışkan olmayı öğrendikten sonra hayatının geri kalan tüm kısmında çalışkan olarak yaşar. Çalışmayı, sevmeyi, saygıyı öğrenen çocuk, bisiklet kullanmayı öğrenmek gibi bu değerlerini bir daha unutmaz. Cep telefonu, bilgisayar, telefon üçlemesine sıkışan çocuk ve velilerimizin bu kısırdöngüden kurtulabilmeleri için seminerler düzenliyoruz. ‘Matematik dersini nasıl severiz?’ isimli bir seminerde 50 dk. lık ders boyunca öğrencilerimiz telefon kullanmadan seminere odaklanabildiler. Burada vermek istenilen mesaj cep telefonları olmadan da keyifli vakit geçirilebileceğiydi” dedi.

Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürüz Halit Aslan'ın Özgeçmişi

1969 yılında Sivas Koyulhisar’da doğdu. Okul hayatına Koyulhisar Cumhuriyet İlkokulu’nda, Ortaokulu Suşehri İmam Hatip Lisesi’nde, lise eğitimini Erzincan İmam Hatip Lisesi’nde tamamladı. Lisans eğitimini ise 1991 yılında Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde tamamladı.

Askerlik görevini 1992-1993 yıllında  Edirne de yaptı. Okullarda öğretmenlik ve yöneticilik görevinde bulunduktan sonra, 2011-2014  yıllarında Bayraklı İlçe Milli Eğitim’de Şube Müdürlüğü görevinde bulundu. İzmir İl Milli Eğitim Şube müdürlüğü görevinden sonra 14 Temmuz 2014 tarihinde Karabağlar İlçe Mili Eğitim Müdürü olarak göreve başladı. Evli ve 4 çocuk babasıdır. 

Haber Merkezi