“Giderek yükselen bir ivmeye sahibiz”

Öğrencileri üniversiteye yerleştirme oranlarının yüzde 65 ile 70 arasında olduğunu söyleyen Karşıyaka Vali Erol Çakır Anadolu Lisesi Müdürü Ersin Sağdıç, akademik başarıda giderek yükselen bir ivmeye sahip olduklarını söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 20.03.2017 08:40
  • Güncelleme Tarihi : 20.03.2017 08:40
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
“Giderek yükselen bir ivmeye sahibiz”

NİLGÜN TAZE

Karşıyaka Vali Erol Çakır Anadolu Lisesi, öğrencilerinin akademik başarısının yanı sıra sosyal ve sportif etkiliklerine de büyük önem vererek onları başta teknoloji olmak üzere birçok bağımlılıktan uzak tutuyor. Kapalı bir spor salonu ve halı sahaya ihtiyaç duyan okul aynı zamanda düzenlediği veli, öğrenci seminerleri ile bilinçlendirme çalışmalarını devam ettiriyor.

Öğrencilerin sportif aktivitelerini gerçekleştirebilecekleri kapalı bir spor salonu veya bir halı sahaya ihtiyaç duyduklarını söyleyenKarşıyaka Vali Erol Çakır Anadolu Lisesi Müdürü Ersin Sağdıç, “Okul bahçemizin asfalt veya kilit taşlarla döşenmesi, dış cephe mineral sıvasının temizlenip boyanması ve kapı-pencere doğramalarının yenilenmesi ihtiyacımız bulunmakta. 23 derslikte 53 öğretmenimiz 746 öğrenciye eğitim vermekte olup okulumuzun diğer işlerini yerine getirmekle görevli 3 personelimiz bulunmakta” dedi.

EĞİTİM SEMİNERLERİ

Velilere ve çocuklara yönelik bilişim ve siber suçlar, çocuklara şiddet, cinsel istismar, alkol ve bağımlılık yapan maddeler hakkında bilgilendirme seminerleri düzenlediklerini söyleyen Sağdıç, “Kariyer günleri, meslek ve üniversite tanıtımları, değerler eğitimi, sağlıklı yaşam, dengeli beslenme ve hijyen eğitim öğretim yılı içerisinde düzenlediğimiz seminerler arasında yer alıyor. Veliler çocuklarına karşı genel bir ifade ile 9. sınıflarda daha ilgili. Üst sınıflara çıkıldıkça maalesef ilgi azalıyor. Çocuklarının düzenli uyku ve beslenmelerine dikkat etmeleri, saygı, sevgi, selamlama, iyi iletişim kurarak planlı yaşamalarını desteklemeleri, sosyal aktivitelere katılmalarını sağlamaları, okulumuza belli periyotlarla uğrayıp iletişim kurmaları ise her sene düzenli olarak velilerimize verdiğimiz eğitimler arasında yer alıyor” açıklamasını yaptı.

AKADEMİK BAŞARI ARTIYOR

Okul olarak bu yıl hayata geçirmeyi planladıkları projeler arasında devam eden ve sonuçlanmasını bekledikleri AB projesi olduğunu açıklayan Sağdıç, “Okul-Aile Birliği ve Sosyal Yardımlaşma Kulübü ile ihtiyaç sahibi öğrencilere ayni ve nakdi yardım projesi planlıyoruz. Bu proje ile maddi olanaksız nedeni ile sıkıntı çeken öğrencilerimizin temel ihtiyaçları karşılanmış olacak. Değerler eğitimi bu yılda okulumuzda verilmeye devam ediyor. Bu yıl işlenen vatan, millet, bayrak, selamlama, saygı, sevgi gibi konulara karşı öğrencilerimiz duyarlılar. Sosyal faaliyetlerimiz arasında halk oyunları, basketbol, futbol, okçuluk, boks resim vb. sosyal etkinliklerimiz var ve bu etkinliklerimize karşı öğrencilerimiz oldukça ilgili. Akademik açıdan öğrencilerimizi üniversiteye yerleştirme oranımız ise yüzde 65 ile 70 arasında. Akademik başarıda her geçen yıl giderek yükselen bir ivmemiz var” ifadelerini kullandı.

ÖĞRETMEN EĞİTİMLERİ

Halk Eğitim Müdürlüğü tarafından velilere ve çocuklara yönelik hazırlanan kurslar arasında halk oyunları ve basketbol kurslarının yer aldığını söyleyen Sağdıç şunları söyledi: “Öğretmenlerin gelişimlerini sürdürmek adına Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan hizmet içi eğitimler düzenliyor. Bu eğitimler sayesinde eğitim sistemi içinde yapılan değişikler ve öğrencilerle daha iyi iletişim kurulabilmenin yolları öğrenilebiliyor. Erasmus Plus projesi ile ilgili etkinliklerimiz arasında

Mart 2017 sonuna kadar yetiştirmeye çalıştığımız bir projemiz var. Tamamlanıp onaylanırsa yürürlüğe girecek. Henüz sonuçlanmadığı için bilgi veremiyorum.”

SEVGİNİN GÜCÜ

Sağdıç, 9’uncu ve 11’inci sınıflara birisi, 10’uncu ve 12’inci sınıflara diğeri olmak üzere 2 rehber öğretmenin rehberlik yaptığı bilgisini vererek, “Çocuklarımızın sıkıntı çektikleri konular üzerinde büyük bir titizlikle eğilen rehber öğretmenlerimiz çocukların ders başarısının yanı sıra aile içinde yaşadıkları psikolojik sorunları çözebilmek içinde büyük özveri gösteriyor. Rehber öğretmenlerimiz ders öğretmenleri, öğrenciler, velileri ve okul idaresi ile çalışmalarını koordineli bir şekilde yürütebiliyorlar. Sorunlu ve boşanmış aile çocukları genellikle ya içlerine kapanık ya da saldırgan davranışlar sergileyebiliyorlar. Bu tür çocukların kazanımı ile ilgili başta sevgi olmak üzere, değer verme, adam yerine konulup konuşma, güvende olduğu hissini vermek, önemsemek, sabah selamlayarak karşılayıp uğurlamak ve sorumluluk vermek ilkeleri uyguluyoruz” şeklinde konuştu.

REEL ÇALIŞMALAR

Velilere çocuklarını teknoloji bağımlılığından uzak tutabilmek için tavsiyelerde bulunan Sağdıç, “Çocuk ve ergenlik çağına girmiş gençlerimize interaktif görevler verilerek zaman ve enerjilerini sanal yerine reel çalışmalara yönlendirmeleri sağlanabilir. Çocuklarımız yaptıkları ödevleri, projeleri ve okulda yaptıkları etkinlikleri hazırlayarak Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’da yayınlayabilirler. Anaokulundan itibaren bilişim teknolojileri ile ilgili alanında uzman eğiticilerden dersler alarak yetiştirilmelidirler. Teknoloji bağımlılığından çok yakınılıyor ama bununla ilgili fakültelerde ne bir bölüm var ne de öğretmen yetiştiriliyor. Eğitime yenilik getirmekten ziyade çocukların akademik baskı ve stresten kurtarılıp, eğitimi akademik, sosyal, kültürel bir iş haline getirmek gerekir” dedi.

BİLİNÇ AÇAN SPOR

Alternatif yaratabilme, alternatifleri kıyaslayabilme, hızlı karar verebilme, sonuç odaklı düşünebilme gibi zihinsel gelişi olumlu yönde pekiştirmeyi hedefleyen satrancın çocukların gelişimine pozitif değer kattığını açıklayan Sağdıç şu açıklamaları yaptı: “Satranç için Garry Kasparov ‘Satranç sadece bir spor değil, aynı zamanda bir sanat ve bilimdir’ demiş. Bilim ve sanatın yüzyıllardır devam eden gizli yarışı, sanat ve sanatçının bitmek bilmeyen mücadelesi ve evrenin akılları zorlayan gizleri var. Bir sanatçı duyarlılığı ve bir bilim adamı ciddiyetiyle sürdürülen bu stratejik savaş zorlu bir yaşamın kapısını ardına kadar açabiliyor. Satranç, kaderin tamamen oyuncunun ellerine bırakıldığı, iki sporcunun hayata bakışlarını tümüyle yansıttığı bir spor dalı olarak biliniyor. Satranç bir spor olmasının yanı sıra felsefi bir bilim, bir dans gösterisi, geometrik bir savaş. Hayata dair her şeyi bir arada toplayan satranç kısacası bir yaşam tarzı. Ayrıca yenilgilerin de yenmek kadar doğal olduğunu ve her yenilginin insana değer ve tecrübe kattığını fark ettirerek, mücadelenin hep sürmesi gerektiğini vurgulamak istiyoruz.”

HİKAYE YARIŞMASI

Sağdıç, Gönen Belediyesi tarafından her yıl geleneksel olarak 6-11 Mart tarihleri arasında Türkiye genelinde düzenlenen Ulusal Ömer Seyfettin Hikâye Yarışmasının 27. kez gerçekleştirildiği söyleyerek, “1400 eserin katıldığı zorlu mücadelede okulumuz 12-B sınıfı öğrencisi Mehmet Alper Arabacı, ‘Beyaza Bağlı Olanlar’ hikayesi ile Türkiye 1.si olarak büyük bir başarıya imza attı. Çok değerli hikayeci ve akademisyenlerden oluşan değerlendirme kurulu, derecelendirme konusunda çok zorlandıklarını, bin 400 eseri ilk önce 300 e indirdiklerini, daha sonra 58 ve 24 eserde fikir birliğine vardıklarını, en sonunda da ilk 5 eseri belirlediklerini açıkladılar. Yarışmada 27 yıldır öğrenciler ve yetişkinler bölümü olarak ilk 5 derece belirleniyor. Son 5 yıldır da belirlenen adaylar arasından Yılın Hikâye Kitabına ve yazarına ödül veriliyor. Dereceye giren eserler bir sonraki yıl kitaplaştırılarak, kitaba öğrenci bölümünde ve yetişkinler bölümünde 1. olan hikâyelerin adı veriliyor. Öğrencimiz Mehmet Alper Arabacı’yı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz” açıklamasını yaptı.

STRATEJİK PLAN

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yönetim alanında hızlı ve köklü değişimler yaşanmakta olduğunu belirten Sağdıç şu ifadeleri kullandı: “Bir yandan küreselleşme, diğer yandan sosyal ve teknolojik gelişmeler bu değişimleri kaçınılmaz kılmıştır. Kurumlar değişimi daha iyi yöneterek temel hedeflerine ulaşmak için planlı hareket etmek, gerektiğinde de değişen koşullara göre planlarını güncellemek zorundadırlar. Okullar, değişen dünyanın dinamiklerini yeni kuşaklarla buluşturmada ve geleceğin etkili bireylerinin yetiştirilmesinde en önemli işleve sahip olan kurumlardır. Okulların bu işlevlerini gerçekleştirmesini sağlamada, etkili bir planlamanın yanı sıra planların gerçekleştirilmesini sağlayacak örgütsel kültüre sahip. Planlamanın her aşamasında görev ve sorumluluk alan öğretmen ve okul yöneticileri, sorumluluğun paylaşılmasının yanında, birlikte iş yapma ve başarma duygularını paylaştıkça, okullar daha çalışılabilir kurumlar olma yolunda ilerleyeceklerdir.”

ARTAN BİLGİ ARAYIŞI

Vali Erol Çakır Anadolu Lisesi olarak bilgi toplumunun gün geçtikçe artan bilgi arayışını karşılayabilmek ve topluma hizmet sorumluluğunu eksiksiz bir şekilde yerine getirmek istediklerini açıklayan Sağdıç, “Bilginin paylaşılmasının yanı sıra değerlerimiz doğrultusunda birlikte sorun çözme becerilerine sahip donanımlı bireyleri buluşturan, dürüst, tarafsız, adil, sevgi dolu, iletişime açık, çözüm üreten, yenilikçi, önce insan anlayışına sahip bireyler yetiştirmek bizim temel hedefimiz. Stratejik planımız, güçlü yönlerimizi öne çıkaran ve geliştiren, yeni ilişki ağları oluşturan, nitelikli eğitim ve araştırma programlarımızı disiplinler arası anlamda bir araya getiren bir çerçevedir. Okulumuzun akademik ve sosyal alandaki başarıları üzerine inşa edilmiş olan bu plan, sorumluluklarımızı yerine getirmede kaynaklarımızın daha etkili kullanılmasına imkân sağlamaktadır” ifadelerini kullandı.

ERSİN SAĞDIÇ KİMDİR?

1975 Erzincan doğumlu olan Ersin Sağdıç ilk, orta ve lise öğrenimini İzmir’de tamamlamasının ardından 2000 yılında Pamukkale Üniversitesi Tarih Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu. 2000 yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak öğretmenlik yapan Sağdıç, 2014 Aralık ayından beri Vali Erol Çakır Anadolu Lisesi okul müdürü olarak çalışıyor.

Haber Merkezi