Advertisement

MEB’den okullara özel proje hamlesi: Başvuru ve değerlendirme süreci neler getiriyor?

MEB, ortaöğretimde özel proje okulu statüsü ve başvuru sürecini netleştirdi. Kılavuz, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’yle uyumlu yenilikleri içeriyor.

  • Oluşturulma Tarihi : 15.08.2025 12:39
  • Güncelleme Tarihi : 15.08.2025 12:39
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
MEB’den okullara özel proje hamlesi: Başvuru ve değerlendirme süreci neler getiriyor? haberinin görseli

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortaöğretim kurumlarının özel proje okulu statüsüne alınmasına ilişkin yol haritasını belirleyen Özel Proje Uygulayan Okullar Kılavuzunu yayımladı. Kılavuz, Bakanlığın daha önce yayımladığı Proje Okulları Yönetmeliği esas alınarak hazırlandı ve ortaöğretim okullarının proje okulu olma süreçlerini kapsamlı şekilde düzenliyor.

Yönetmelikte proje okulları iki kategoride tanımlanıyor: “özel proje uygulayan okullar” ve “özel program uygulayan okullar”. Yeni kılavuz, özel proje uygulayan okulların başvuru, izleme ve değerlendirme süreçlerine dair usul ve esasları detaylı biçimde ortaya koyuyor.

BAŞVURU VE DEĞERLENDİRME SÜRECİ

Kılavuz, ilk kez proje okulu başvurusunda bulunacak okullar için yol gösterici olurken, mevcut proje okullarının da faaliyetlerini nasıl yürüteceğini ve değerlendirme süreçlerinin nasıl yapılacağını netleştiriyor. Buna göre, bir okulun proje okulu olarak kabul edilebilmesi için Proje Okulları Yönetmeliği’nin 4. maddesinde belirtilen kriterlerden en az birini sağlaması gerekiyor.

Okullar, hazırladıkları proje tekliflerini 4 yıllık uygulama planı çerçevesinde sunabiliyor. Ayrıca, başvurular il düzeyinde sınırlandırılıyor:

Genel müdürlüklere bağlı okulların proje başvuruları, ilgili ildeki toplam okul sayısının yüzde 10’unu geçmeyecek şekilde il millî eğitim müdürlüklerince yapılacak.
Sadece okul gelişim projesi uygulayacak okullar için başvurular, ilgili il millî eğitim müdürlükleri tarafından, okul sayısının yüzde 1’ini geçmeyecek şekilde kabul edilecek. Bu okulların ihtiyaçları, hem yerel hem de merkezî kaynaklarla desteklenecek.

GÖREV VE SORUMLULUKLAR NETLEŞTİRİLDİ

Kılavuzda ayrıca, okul müdürlükleri, ilçe ve il millî eğitim müdürlükleri ile ilgili genel müdürlüklerin görev ve sorumlulukları ayrıntılı olarak tanımlandı. Başvuruların kabulünden proje izleme formlarına, eylem planı örneklerinden değerlendirme takvimine kadar tüm süreç açık bir şekilde yer alıyor.

Takvime göre, 6-10 Ekim 2025 tarihleri arasında il proje okulu değerlendirme komisyonu ve il proje okulu teklif komisyonu kurulacak.

İZLEME VE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

Okulların taahhüt ettikleri projelerde hedeflenen göstergelere ulaşma düzeyi, bir dizi kriter üzerinden takip edilecek: okul iklimi, öğrenme ortamları, akademik başarı, sosyal ve kültürel etkinlikler, bilişim ve teknoloji kullanımı, fen ve sosyal bilimler, üretim ve sürdürülebilirlik gibi alanlar değerlendirmenin temelini oluşturacak. İzleme raporları belirlenen tarihlerde ilgili genel müdürlüklere iletilecek.

TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİYLE UYUM

MEB’in yayımladığı kılavuz, proje okullarının Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hedefleri doğrultusunda yenilikçi, bütüncül ve sürdürülebilir eğitim uygulamalarını hayata geçirmesine katkı sağlamayı amaçlıyor.

Kaynak : HABER MERKEZİ