Mehmet Aykırı’dan, İletişim Fakültesi öğrencilerine kariyer ipuçları

Mehmet Aykırı’dan, İletişim Fakültesi öğrencilerine kariyer ipuçları

Ege Üniversitesi’nin (EÜ) kuruluşunun 70. yılı dolayısıyla gerçekleştirilen etkinlikler kapsamında Pınar Markaları Kurumsal İletişim Direktörü Mehmet Aykırı, İletişim Fakültesi öğrencileriyle bir araya geldi. İletişim Fakültesi Konferans Salonunda yapılan ve moderatörlüğünü Öğr. Gör. Gaye Yiğit Verep’in üstlendiği etkinliğe; İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Elif Yıldız, Radyo Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Prof. Dr. Lale Kabadayı, akademisyenler ve öğrenciler katıldı


  • Oluşturulma Tarihi : 12.03.2025 14:21
  • Güncelleme Tarihi : 12.03.2025 14:21
  • Kaynak : BÜLTEN
Mehmet Aykırı’dan, İletişim Fakültesi öğrencilerine kariyer ipuçları

Konuşmasında iyi bir iletişimci olmanın önemini vurgulayan Mehmet Aykırı, bunun gerçekleşmesi için öncelikle iyi bir insan olunması gerektiğini belirtti. İyi insan olmanın tek başına yetmeyeceğini, bunun aynı zamanda toplum tarafından da takdir edilmesi gerektiğini ifade eden Aykırı, “İyi iletişimci, kendi itibarını oluştururken hem yukarı çıkmalı hem de bulunduğu konumu korumalı.  İtibarınızı oluşturmak için önünüzde uzun ve yavaş bir yol var. Merdivenin basamaklarını sabırla çıkmanız gerekiyor. İtibar oluşturmak bu kadar meşakkatli iken kaybetmek de bir o kadar hızlı ve kolaydır” dedi.

“HEPİMİZ BİRER MARKAYIZ”

Binlerce İletişim Fakültesi mezunu varken öğrencilerin kariyerlerinde ilerlemek ve sektörde yer edinmek için öncelikle kendilerini tanıması gerektiğini belirten Aykırı, “Kendinizde eksik olduğunu, geliştirmeniz gerektiğini düşündüğünüz yönlerinizi belirleyin ve o yönlerinize yatırım yapmaya çalışın. Çünkü hepimiz birer markayız. Bu markanın itibarı bizim bilgi birikimimiz, duruşumuz ve iletişim tarzımız ile şekilleniyor. Dolayısıyla yaptığınız her şey ya da yapmadığınız her şey sizin kurumsal itibarınıza olumlu veya olumsuz katkıda bulunuyor. Bunun için mutlaka okuyun, yabancı dilinizi geliştirin ve sanatsal kültürel aktivitelere katılın. Çünkü sanat ve kültüre bakış açınız sizin estetik bakış açınızı değiştirecek. Bu da kurumsal iletişime karşı kendinizi geliştirme imkânı sağlayacak” diye konuştu.

“STAJ YAPMAYA ÖZEN GÖSTERİN”

Network oluşturmanın öneminden bahseden Mehmet Aykırı, “Kurduğunuz network; samimi, net ve içten olmalı. Network ne kadar iyi ise ve siz kendinizi geliştirmişseniz hayata o kadar önde başlayacaksınız. Bunun için iletişim ile ilgili her türlü etkinliğe katılmaya özen gösterin. Kongre, sempozyumlara katılmak ya da şirketlerde çalışmak olabilir. Şu an sizin döneminizde bilgiye ulaşmak daha kolay, bunu değerlendirmelisiniz. Staj yapmaya özen gösterin. Profesyonellerle iletişim kurmaya çalışın. Ek olarak bir iletişimcinin mutlaka gündemi takip etmesi gerekiyor. Sabah sekiz akşam beş çalışma rutini biz iletişimciler için geçerli değildir, gündem hep değişir. Yeri gelir hafta sonu bile çalışmamız gerekir” dedi.           

Etkinlik, Mehmet Aykırı’nın öğrencilerin sorularını yanıtlamasıyla son buldu. Etkinlik sonunda Prof. Dr. Lale Kabadayı, katılımından dolayı Mehmet Aykırı’ya “Teşekkür Belgesi” takdim etti.

Yazarımız Kim ?

BÜLTEN